![]() |
Citaat:
Ik stel evenwel vast dat u niet in staat was een concrete vraag te beantwoorden. Daarom nogmaals: welke concrete meerwaarde biedt koningin Fabiola ons, burgers, dat een dergelijke dotatie gerechtvaardigd is? |
Citaat:
In België niet. U heeft dus niets concreets achter de hand, alleen een droombeeld. |
Citaat:
U nam weliswaar de gelegenheid te baat om wat frustratie te luchten, maar sta mij toe te vinden dat het nog steeds volstrekt nietszeggend is, en dat het derhalve absoluut geen concreet antwoord biedt op mijn vragen. Terloops vestig ik uw aandacht op het feit dat ik nooit ofte nimmer iemand bestempel als zijnde "ongelooflijk lachwekkend en belachelijk", en dat ik dat uiteraard ook niet met u heb gedaan. Dat ik uw stelling hilarisch vind, betekent vanzelfsprekend niet dat ik u lachwekkend zou vinden. Ik mag aannemen dat deze erg duidelijke nuance u niet zal ontgaan. Mijn ernstige en concrete vragen aan u zijn en blijven nog steeds open, maar u hoeft zich vanzelfsprekend niet gedwongen te voelen om er een concreet en afdoend antwoord op te geven, als u dat te moeilijk zou vinden. |
Citaat:
|
ik zou nog eens graag prins laurent als kerstman verkleed zien in een smart.
waarom komen zo'n dingen niet vaker op tv? |
Citaat:
|
Het zou het geld waard zijn als we zo'n Leopold II van Habsburg ervoor kregen, maar nee, ho maar.
En tegen die democraten, die hier welig tieren, doen ze ook al niks. De foeteraars. |
Citaat:
Het zou veel beter zijn dat ze voor elk lid van de zogenaamde koninklijke familie (die titel alleen al, zeg dan gewoon "de Saksen-Coburgs", men zegt toch ook gewoon "de Pfaffs" en niet de "voetballer-familie") een fanclub op richten waarbij de leden een bijdrage betalen om te kunnen genieten van de optredens en waarvan dat prinsje dan leeft. Een republikein zou al even min moeten mee betalen voor de koninklijke poppenkast als een vrijzinnige zou moeten betalen voor de katholieke poppenkast... |
Citaat:
de eenzijdigheid van enkelingen hier is lachwekkend. Als republicein zou je moeten weten dat een president massas meer kost dan een koning (als je toch wil zagen voor dat klein brood (!! jawel ga maar eens bij de bakker)dat je betaald per jaar aan de koninklijke familie)... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
is geld uw enige criterium, zeg het dann ineens |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De boodschap was duidelijk door u en voor mij het is zinloos nu je staart terug in te trekken... Citaat:
Dit forum is gelukkig niet representatief voor de visie van het merendeel van de bewoners van onze natie en zal het nooit worden (spijtig voor de natte droom van enkelen hier :-)). groetjes l_w |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
welke concrete meerwaarden geven onze gepensioneerden ons (nog steeds met een "?") eigenlijk? Onze zieken/gehandicapten? Onze studenten? Onze... Het gaat duidelijk niet om een meerwaarde zoals u deze meet denk ik... Maar zoals al gezegd zal ik het debateren hierbij laten het is zinloos en tijdrovend! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even een kleine vergelijking:
Koningshuis: 10 miljoen € per jaar. Partijen: 70 miljoen € per jaar (zonder de weddes van de 50 ministers en de 600 parlementariërs). Federalisme: 10 miljard euro per jaar. Mijn conclusie: bekritiseer liever de kost van het federalisme en de kost van de partijen omdat deze laatste veel hoger zijn dan die van het koningshuis. Daar komt nog bij dat het koningshuis geen communautaire problemen schept terwijl de politici en het federalisme dat voortdurend doen. |
de gangbare leugen is dat zwakken, gehandicapten en werklozen iets zouden te verwachten hebben van saksen-koburg.
Hier leren we dat het omgekeerd is: we steunen zieken en gehandicapten; Dus hebben de saksen coburgs ook recht op 'iets' vunzig |
Citaat:
http://www.vleva.eu/ |
Citaat:
|
Citaat:
Onbeantwoorde vraag blijft echter nog steeds: welke meerwaarde biedt koningin Fabiola ons, burgers van België, dat een dergelijk grote dotatie te verantwoorden valt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
allemaal argumenten voor die opslag |
Citaat:
|
Citaat:
Aan u nog steeds aan te tonen welke meerwaarde bijvoorbeeld koningin Fabiola de burgers van België biedt, opdat haar dotatie te verantwoorden valt. Merk trouwens op dat u al de hele tijd rond de pot draait, waardoor ik al mag besluiten dat u eigenlijk geen argumenten heeft (en eigenlijk ook nooit heeft gehad). |
Citaat:
|
Citaat:
Ook de kosten voor activiteiten en bezoeken en het autopark zijn gedekt door de dotatie. Dat geldt ook voor de energie (verwarming, gas, elektriciteit en water) in de koninklijke bezittingen. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...icle12025.html Natuurlijk bieden ze die (meer)waarde wel alleen voor kritieken zoals jij niet... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Alles wat ik zal zeggen is natuurlijk "rond de pot draaien" en dat wit ik en heb ik ook gezegd in het begin... Jij grapjas ;-). Argumenten om te bewijzen dat de koninklijke familie inderdaad zeer waardevol is voor ons land=> Wahahaha... straks vraag je mij nog te bewijzen dat de zon inderdaad in het westen MET argumenten wel het spijt me maar ik heb er geen zo lang jij gaat ontkennen dat er een zon is. Ge zijt zo voorspelbaar ik had zulkeen reactie wel verwacht hier eindigt het altijd op... Het woord "ondemocratisch" is ook nog niet genoeg gevallen ik stond er ook op te wachten maar het kan niet zijn zeker... |
pas op, seffens gaat hij weer dreigen dat hij het afstapt :-)
|
een non-argument, is dat een argument pro fabiola?
|
Citaat:
Snap eens de geldwaarde van onze koninklijke familie, wanneer onze koninklijke familie een ver buitenland bezoekt dan komen er meer economie op gang, volgen er betere handelsrelaties met dat land, komt Belgie op de wereldkaart, lokt het extra investeerders naar Brussel, krijgen we nieuwe afzetmarkten en wordt er daardoor is er geldschepping. De geldschepping is het belangrijkste, alles draait rond geld. Wat is de wereld zonder geld? Geld laat economie bloeien, geld regelt alles, met geld kan alles gedaan worden, iedereen wilt zoveel mogelijk geld. Leven flaminganten nog in de tijd toen geld enkel bestond in de vorm van tekenmunten? :lol: |
Kan je stelling best begrijpen met zo een avatar.Franstaligen kennen er alles van,van geld te schooien:-P
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook het onderhoud van kastelen kan rechtstreeks vallen onder monumentenzorg. Ook daarvoor hebben we niet de tussenschakel van de koninklijke dotatie nodig: zovele kastelen en monumenten van dit land vallen immers onder die rechtstreekse regeling. Kortom, nog steeds geen duidelijk meerwaarde van de Belgische monarchie. |
Citaat:
"Welke meerwaarde biedt koningin Fabiola ons, burgers van België, waardoor haar dotatie te verantwoorden valt?" En ja, men kan bewijzen dat de zon in het westen ondergaat. Ook evidente waarheden vallen immers keihard te maken. Aan u nu om ons argumenten te geven over Fabiola's meerwaarde voor dit land en haar burgers. |
Citaat:
En u denkt dat Belgische ondernemers contracten in de wacht slepen door de glimlach en handdruk van prins Filip...?! Jongen, jongen, jongen toch... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be