Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ‘De jeugd is kapot’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103389)

andev 27 maart 2008 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3324054)
Waarom verdienen die juist respect?
Omdat ze ouder zijn en dus wijzer? :roll:

Die verdienen respect voor al de verwezenlijkingen op allerlei vlakken in onze maatschappij, ook diegene waar "jullie" nu van genieten alsof dat vanzelfsprekend is en het allemaal zo maar uit de lucht is komen vallen. Doppen, sociale woning, kindergeld enz is een recht en zo van die dingen... maar eerst moet er een generatie zijn geweest die dat nu mogelik maakt. Ga dat maar eens in Afrika of zo zeggen dat ze allemaal ter plaatse recht hebben op die dingen... je zult het rap snappen waar het probleem ligt.
En ja, velen zijn wijzer door ouder te worden.
Dat staat jou ook nog te wachten.

andev 27 maart 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rik47 (Bericht 3324348)
Hoe komt het dat de woordjes racisme, discriminatie, allochtonen, diversiteit, inhaalbeweging......nog nooit zoveel gecirculeerd hebben als de laatste jaren.
Vroeger woonden hier toch ook veel Chinezen, Vietnamezen, Chilenen, Spanjaarden, Italianen, Hongaren.....Dus is en was de Vlaming toch gastvrij.....

Inderdaad. En toen kwamen er een paar andere soorten bij... en het spel zat op de wagen. Maar aan hen ligt het niet hoor, neeeeee....
Deze vaststelling werd al meermaals gemaakt op het forum, maar dan gebaren sommigen dat ze het niet gezien hebben of zo, laat staan dat ze er een zinnig antwoord zouden kunnen op geven...

We zijn hier dus ineens, ook al liepen er al vele jaren vreemdelingen rond,zo maar "racistisch" geworden. Raar he... Waarschijnlijk de CO2 in de lucht.

Bhairav 27 maart 2008 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 3325625)
Dat zal niet meer gaan, daarom is het land te veel afgegleden naar een chaos, waar men geen greep meer op heeft!

De negers mogen weer lekker neger zijn met een gerust hart.

andev 27 maart 2008 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3325169)
Dus weer invoeren?

De "dictatuur" invoeren? Maar dat doen ze zelf van zodra ze de kans zien!
Congo is onafhankelijk geworden in 1960. Toen hadden ze scholen, dispensaria (eenvoudige klinieken), wegen, een ordedienst die belette dat ze elkaar afslachtten zoals ze nu, in al hun "onafhankelijkheid", velen hadden nu en dan werk en konden wat verdienen enz enz
Ze stonden te dansen van vreugde toen de kolonialen wegtrokken, wachtend tot ze konden gaan stelen en plunderen wat ze in hun huizen hadden moeten achterlaten. Sommigen dachten dat ze nu maar naar de bank moesten gaan zoals de blanken en dat ze daar geld gingen krijgen, zo maar...
Weg, die smerige kolonialisten! Van toen af waren ze vrij, "onafhankelijk", beschikten over hun eigen land , rijkdom, grondstoffen noem maar op...

En wat kregen/krijgen ze in de plaats? Geen scholen meer,want geen geld om leerkrachten en gerief te betalen, wegen en bruggen die vergaan zodat ze weer door het slijk en de putten kunnen klauteren, zo goed als geen geneeskundige verzorging, elke dag de kans om met een machete door een of andere dronken aap in stukken gehakt te worden, of verkracht of wathever... En hun rijkdommen, grondstoffen enz? Zijn nu in handen van enkelingen die fortuinen opstapelen �* la Mobutu terwijl de rest krepeert van ellende...
Kijk nu maar weer wat er gebeurt in Darfour... Opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Iets eenvoudig uitgedrukt: wat die landen nodig hebben is niet een zoveelste voedselophaling maar een nieuwe "koloniale" periode die orde op zaken stelt en hun maatschappij inricht zoals het hoort... tot ze in staat zijn het zelf te doen. Wie denkt het anders te kunnen doen, leg het maar uit...
"Weer de dictatuur invoeren"??? Er komt echt meer bij kijken dan dat.

En wanneer dat soort mensen dan hier aan ons komt uitleggen dat wij niet weten wat democratie, racisme, mensenrechten enz zijn... zoals die Afrikaanse gast van de VN over een paar dagen...
Ze hebben geen bezems nodig om voor eigen deur te vegen maar bulldozers.

Riksken 27 maart 2008 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3325701)

Ben ik de enige die het een raar zicht blijft vinden om zo een rimboeneger in maatpak een briefje over democratie en mensenrechten te zien voorlezen. Eens de camera en de blanke bwana uit het zicht trekt hij zijn camopak aan en slijpt zijn machette.

Zou er voor pleiten om alle blanke moeials, fortuinzoekers en wereldverbeteraars op eigen kosten en met achterlating van hun hele hebben en houden het zwarte continent te verlaten.

Die negertjes zullen de natuur wel zijn gang laten gaan en na een flinke decimatie idd veel gelukkiger leven dan zijn blanke comformistische, materialistische tegenhanger uit het westen.

fox 27 maart 2008 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3323065)
Net zoals de jeugd van de toekomst met u zal lachen, en dan zijn we rond zeker?

Ik ben niet direct van plan om een verbitterde oude zagevent te worden.

fernand 27 maart 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3325701)

zeker geen probleem. want of u ze nu anders gekleurden, donkere, of licht gekleurde afrikanen noemt.. ze zijn zwart en blijven negers. de woordkramerij ten spijt.

fernand 27 maart 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3326061)
Ben ik de enige die het een raar zicht blijft vinden om zo een rimboeneger in maatpak een briefje over democratie en mensenrechten te zien voorlezen. Eens de camera en de blanke bwana uit het zicht trekt hij zijn camopak aan en slijpt zijn machette.

Zou er voor pleiten om alle blanke moeials, fortuinzoekers en wereldverbeteraars op eigen kosten en met achterlating van hun hele hebben en houden het zwarte continent te verlaten.

Die negertjes zullen de natuur wel zijn gang laten gaan en na een flinke decimatie idd veel gelukkiger leven dan zijn blanke comformistische, materialistische tegenhanger uit het westen.

is mischien de oplossing voor de opwarming van de aarde? (maar niet verder vertellen dat we met te veel op de aardkl..; rondlopen!)

the_special_one 27 maart 2008 18:34

grapjas :'")

Bhairav 27 maart 2008 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3326061)

Gij bijvoorbeeld.

Riksken 27 maart 2008 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3326242)
Gij bijvoorbeeld.

Nee zenne, zou me ginderachter perfect thuisvoelen. Maar je moet dat natuurlijk eerst zelf meegemaakt hebben om te weten hoe die mensen daar leven. En dat geluk heb ik wel gehad daar eerder in mijn leven beslissingen (door u trouwens misprezen) te nemen die dat mogelijk hebben gemaakt.
Jij daarintegen zal dat gevoel waarschijnlijk nooit ervaren. Daarom dat je het moet houden bij wat oeverloos getik (gelul) op je klaviertje.

Bhairav 27 maart 2008 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3326302)
Nee zenne, zou me ginderachter perfect thuisvoelen. Maar je moet dat natuurlijk eerst zelf meegemaakt hebben om te weten hoe die mensen daar leven. En dat geluk heb ik wel gehad daar eerder in mijn leven beslissingen (door u trouwens misprezen) te nemen die dat mogelijk hebben gemaakt.
Jij daarintegen zal dat gevoel waarschijnlijk nooit ervaren. Daarom dat je het moet houden bij wat oeverloos getik (gelul) op je klaviertje.

Conformistisch dan. Zeg nu niet dat ge niet conformistisch zijt. Of dat ik "er nog van zou verschieten" ofzo...
Er bestaan véél soorten beslissingen om dat te doen hè. Was dat bij u via het leger?

Riksken 27 maart 2008 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3326358)
Conformistisch dan. Zeg nu niet dat ge niet conformistisch zijt. Of dat ik "er nog van zou verschieten" ofzo...
Er bestaan véél soorten beslissingen om dat te doen hè. Was dat bij u via het leger?

Wel, sta open voor de bevindingen waarop u zich meent te moeten baseren om dat conformisme aan te tonen. Niet dat mij een fluit interesseert hoe een ander over me denkt, maar gewoon om uw scherpzinnigheid eens te testen.
Als u gelijk hebt zal ik u gelijk geven.

Militair geweest zijn is idd één van de mogelijkheden om dat prachtige continent te leren kennen. Ook op plaatsen waar nooit toeristen en camera's komen.

undiscovered 27 maart 2008 19:49

De jeugd van tegenwoordig.
geen woorden voor.

Bhairav 27 maart 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3326398)
Wel, sta open voor de bevindingen waarop u zich meent te moeten baseren om dat conformisme aan te tonen. Niet dat mij een fluit interesseert hoe een ander over me denkt, maar gewoon om uw scherpzinnigheid eens te testen.
Als u gelijk hebt zal ik u gelijk geven.

Militair geweest zijn is idd één van de mogelijkheden om dat prachtige continent te leren kennen. Ook op plaatsen waar nooit toeristen en camera's komen.

Ik ging er van uit dat u vrij Vlaams nationalistisch was, wat aanpassing vraag van nieuwkomers, en dat is een vorm van conformisme... En dat u pro legerdienst was of was u dat niet?

Bhairav 27 maart 2008 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3326415)
geen woorden voor.

Vroeger was dat zo niet?

undiscovered 27 maart 2008 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3326430)
Vroeger was dat zo niet?

een beetje fatsoenelijker ging dat vroeger.

Another Jack 27 maart 2008 20:02

Voortdurend anti-conformistisch posten wordt na verloop van tijd zelf een soort van conformisme, Bhairav.

Flippend Rund 27 maart 2008 20:03

Eigenlijk vind ik de jeugd van tegenwoordig wel meevallen. Nogal materialistisch, maar wat wil je als je in een materialistische cultuur opgroeit.

Riksken 27 maart 2008 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3326422)
Ik ging er van uit dat u vrij Vlaams nationalistisch was, wat aanpassing vraag van nieuwkomers, en dat is een vorm van conformisme... En dat u pro legerdienst was of was u dat niet?

Ben beiden, maar als ik de linkse strekking mag geloven zouden beiden toch sterk in de minderheid zijn. Snap niet goed hoe dat dan iemand conformistisch zou maken. Had eerlijk gezegt is meer van u verwacht.

Bhairav 27 maart 2008 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3326448)
Ben beiden, maar als ik de linkse strekking mag geloven zouden beiden toch sterk in de minderheid zijn. Snap niet goed hoe dat dan iemand conformistisch zou maken. Had eerlijk gezegt is meer van u verwacht.

:lol:

HAMC 27 maart 2008 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3326074)
Ik ben niet direct van plan om een verbitterde oude zagevent te worden.

Dat geloof ik graag, alleen zal de jeugd van de toekomst daar niet van wakker liggen en de vorige generatie bestormen zoals het altijd was/is/zal zijn.

Riksken 28 maart 2008 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3326520)

Yoda 28 maart 2008 02:36

Dat die oudere generatie maar dik kalm is of we schaffen morgen al het pensioen af zodat we geld opzij kunnen zetten voor als wij met pensioen gaan.

filosoof 28 maart 2008 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3326415)
geen woorden voor.

Dat vonden de oude Grieken ook.;-)

Bhairav 28 maart 2008 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3327246)

Het was niet bedoelt indruk op u te maken.

fox 28 maart 2008 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3326440)

Zoals ten tijde van Woodstock en zo?

Maes_P 28 maart 2008 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3326440)

Dat zeiden ze in 1890 ook al:

Citaat:

Hooliganism:
Etymology
The term has been used since at least the 1890s, to describe the behaviour of street gangs. The first use of the term is unknown, but it appeared in an 1898 London police report. One theory is that the word came from the name of an Irish hoodlum from Southwark, London named Patrick Hooligan.There has also been reference made to a 19th century family by that name who lived in rural Ireland, known for their wild lifestyle, resulting in anyone who lived similarly as being referred to as a hooligan. Another theory is that it came from a street gang in Islington named Hooley. Yet another theory is that the term is based on an Irish word, Hooley, which means a wild, spirited party.

En in 1790, 1690, 1590, 1490, 1390, 1290 ad infinitum (of "ad adam et eva")

Don Quichote 28 maart 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3327305)
Dat die oudere generatie maar dik kalm is of we schaffen morgen al het pensioen af zodat we geld opzij kunnen zetten voor als wij met pensioen gaan.

Je hebt het maar voor het zeggen.

Maar pas maar op, dat de jeugd het pensioen niet afpakt van degenen die dan pensioengerechtigd zijn.

Bhairav 28 maart 2008 11:33

Dat was nu net de bedoeling.

Riksken 28 maart 2008 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3327305)

We kunnen misschien beginnen met uw kindergeld in te houden.

Riksken 28 maart 2008 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3327331)
Het was niet bedoelt indruk op u te maken.

Precies of jij zou daar in staat voor zijn?
Laten we het vergeten. Wou u gewoon wat aandacht geven.

undiscovered 28 maart 2008 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3327308)
Dat vonden de oude Grieken ook.;-)

Dat zou best kunnen, maar als ik nu om mij heen kijk:roll:

undiscovered 28 maart 2008 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3327577)
Zoals ten tijde van Woodstock en zo?

Ik weet niet of dat toener tijd zo was.

Bhairav 28 maart 2008 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3328354)
We kunnen misschien beginnen met uw kindergeld in te houden.

Dat is wel minder waarschijnlijk... Hoe dan ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be