Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Na Demoor ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103798)

Jazeker 3 april 2008 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3341433)
Onlangs nam ik nog eens de tram. Zo een linkiewinkie met dreadlocks en che guevara T-shirt stapte mee op. Meteen werd hij zowat omver geduwd door enkele verrijkers. Hij keek op en toen hij iets wou zeggen, greep ik zijn mouw en verwittigde ik hem: "Zeg er niets tegen. Onderga je verrijking, want anders eindig je postuum als de grootste racist op aarde."
Hij bekeek me vreemd en ik vervolgde tegen die blanke rastafari: "Ben je Guido De Moor al vergeten?"
Hij antwoordde plots kordaat: "Ja, maar dat was een racist, die er om vroeg."
Waarop antwoordde: "Dat ga jij ook zijn, als je die kerels terecht wijst. Laat je dus maar rustig tegen de vlakte duwen en snavel dicht. Als je iets zegt, slaan ze je murg."
Linkiewinkie: "Ja, maar ik ben geen racist en ik zal het hen wel vriendelijk vragen."
Ik: "Oké, maar zij zijn 10 tegen 2 hier. Zij dekken elkaar en wie gaat er voor ons getuigen, als hij het niet meer kunnen?"

Hij slikte en stapte af.

:-D

andev 3 april 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one (Bericht 3339316)
het is dan ook wel een fait divers.

Omdat een agressie zoveel voorkomt, en dan nog zoveel door hetzelfde soort daders is het uiteindelijk een fait divers?
Je zult wellicht akkoord gaan als er iemand beweert dat, wanneer de nazi's enkele duizenden Joden hadden vermoord, de volgende miljoenen bij de "fait divers" mogen worden gerekend?

Yoda 3 april 2008 18:25

Dit is toch geen fait divers zeker? Ok de zaak Demoor kan je inderdaad een fait divers noemen. Daar ging het om een onbevoegde die dacht dat hij de wetten mocht stellen op de bus en door zijn dak ging.

Hier gaat het over het molesteren van een politiei agent. Iemand die dus wel bevoegd is om mensen ter orde te wijzen. Als deze maatschappij zo blijft omgaan met respect krijgt het het land dat het verdiend. Als de oudere generatie echt niet gaat leren om alle mensen met respect te behandelen zal de jeugd nooit leren dat er grenzen zijn.

floppy 3 april 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3342033)
Dit is toch geen fait divers zeker? Ok de zaak Demoor kan je inderdaad een fait divers noemen. Daar ging het om een onbevoegde die dacht dat hij de wetten mocht stellen op de bus en door zijn dak ging.

Respectloze!:evil::evil::evil:

andev 3 april 2008 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3340143)
:cheer: Fourniret :cheer:
Neen?

Kun je nog een idiotere vergelijking maken?

Er is nogal een verschil tussen één doorgeslagen psychopaat nu en dan en de dagelijkse tientallen "incidentjes" waar zoveel gespuis bij betrokken is en die zich dagelijks in elke grootstad voordoen! Van een heel andere orde, en dat zul jij zeker ook wel weten!
Zoals een buschauffeur ergens op tv zei: vroeger hadden we eens een erg agressiegeval op de bus in één jaar, nu zijn er praktisch elke week, en de meeste halen niet eens de media omdat ze niet "fataal of bijna-fataal" aflopen...

Het onaanvaardbare proberen als onbelangrijk voor te stellen is niet altijd gemakkelijk, ik begrijp het...

Rob Roy 3 april 2008 18:45

Citaat:

Als de oudere generatie echt niet gaat leren om alle mensen met respect te behandelen zal de jeugd nooit leren dat er grenzen zijn.

Aan de jonge gasten kan men nog wijsmaken dat het toenemende straatgeweld "normaal" is, dat "criminaliteit van alle tijden is", dat ze dus niet teveel moeten zeuren, etc. Maar aan mijn generatie niet: wij liepen nauwelijks 30 jaar geleden door alle wijken van de grote steden zonder ooit ergens lastiggevallen te worden. Wij weten dat het niet normaal is en dat het anders kan. Ons maken ze dus niets wijs.

andev 3 april 2008 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 3340500)
Mja maar een rechtbank kan een situatie op voorhand niet vermijden. Zoals gisteren nog eens herhaald de chauffeur moet dispatching raadplegen en die op hun beurt de politie, mss moet dit raadplegen een stuk sneller en onopvalender kunnen door bvb met een stille alarmknop te werken die een videobeveiliging in werking stelt. Over de toedracht zelf vraag ik me alleen af waar die flik hem mee moeide? Was hij in dienst? Voor de rest wens ik em snel herstel want niemand hoeft voor mij in het ziekenhuis te liggen :)

"Waar die flik zich mee moeide...????" Hoe is het mogelijk...
Moet je daar "als flic" gewoon staan toekijken hoe andere mensen gemolesteerd worden misschien?
Dat soort gespuis zouden ze beter meteen neerkogelen en de maatschappij voor verder onheil en kosten verhoeden...
Dit is dan even "overdreven" als jouw bewering, zou ik zeggen...

andev 3 april 2008 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340547)
beetje geambeteerd, circe, dat het geen Marokkanen zijn? past niet echt in je wereldbeeld natuurlijk.

Geef toe, als het om een weddenschap zou gaan je wel heel dom zou zijn om niet op hen te gokken!

floppy 3 april 2008 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 3342132)
Dat soort gespuis zouden ze beter meteen neerkogelen en de maatschappij voor verder onheil en kosten verhoeden...

Als ik dat artikel in de humo las over die mens die voor het plezier, voor de lol letterlijk lamgesmeten is (hij kan met moeite spreken!), begin ik meer en meer open te staan voor deze optie.
En de daders waren Belgen! Voor de lol iemand LAM smijten!:evil::evil::evil:

andev 3 april 2008 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3340573)
lees alle kranten hé, daar staat het duidelijk in.

en waarom is dat belangrijk, hun etnie?

Die opmerking werd ook al dikwijls gemaakt, inderdaad...

Misschien kan dit dienen als antwoord:
Indien we weten dat pitbulls gevaarlijke honden zijn, dan houden we ons best gedeisd als zo een loslopende hond in onze buurt komt! Of zou jij als "dierenvriend" eventjes naar hem toe lopen en een koekie en een zoentje geven?
Indien het antwoord neen is: dat is de reden waarom je best weet bij welke soort mensen (spijtig, maar wat wil je...) je best op je hoede bent...
Indien het antwoord ja is: haal maar vlug een spuitje tegen hondsdolheid en koudvuur...

andev 3 april 2008 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3340615)
Die hebben misschien wel evenveel gemeenschappelijk als verschillende punten.
En een vreemdelingenbeleid maken gebaseerd op wat, godsdienst, cultuur, nationaliteit?

Vertel eventjes hoe ze dat in moslimlanden aanpakken bvb.
Misschien kunnen we er van leren!

andev 3 april 2008 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3341202)
Nu die zaak anders uitdraait dan ze dachten hoor je natuurlijk niets meer op de rode zender.

Inderdaad, en ik zou voorstellen het hier op het forum regelmatig boven te halen en onder hun neus te duwen...
Hoe ver staat men ondertussen met het onderzoek? Waar kan men dat te weten komen? Tot wie of wat moeten we ons daarvoor richten?

circe 3 april 2008 19:22

zou het strafbaar zijn om met een injectienaald gevuld met ammoniak rond te lopen in je zak?

en wat zou het effect zijn als de dop van die naald er nu eens per ongeluk afvliegt en per ongeluk zo'n spuit ammoniak in zo'n jongere zijn bil zou worden gespoten?

andev 3 april 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3341433)
Onlangs nam ik nog eens de tram. Zo een linkiewinkie met dreadlocks en che guevara T-shirt stapte mee op. Meteen werd hij zowat omver geduwd door enkele verrijkers. Hij keek op en toen hij iets wou zeggen, greep ik zijn mouw en verwittigde ik hem: "Zeg er niets tegen. Onderga je verrijking, want anders eindig je postuum als de grootste racist op aarde."
Hij bekeek me vreemd en ik vervolgde tegen die blanke rastafari: "Ben je Guido De Moor al vergeten?"
Hij antwoordde plots kordaat: "Ja, maar dat was een racist, die er om vroeg."
Waarop antwoordde: "Dat ga jij ook zijn, als je die kerels terecht wijst. Laat je dus maar rustig tegen de vlakte duwen en snavel dicht. Als je iets zegt, slaan ze je murg."
Linkiewinkie: "Ja, maar ik ben geen racist en ik zal het hen wel vriendelijk vragen."
Ik: "Oké, maar zij zijn 10 tegen 2 hier. Zij dekken elkaar en wie gaat er voor ons getuigen, als hij het niet meer kunnen?"

Hij slikte en stapte af.

Eigenlijk had je die man toch moeten zeggen: laat niet met je voeten spelen, zet ze maar eens flink op hun plaats!

circe 3 april 2008 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 3342238)
Eigenlijk had je die man toch moeten zeggen: laat niet met je voeten spelen, zet ze maar eens flink op hun plaats!

dan was Boaddy er zelf mee aan geweest, zelfs straffeloos. Wegens.... uitlokking!

Rob Roy 3 april 2008 21:02

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...F03042008_102#

Citaat:

donderdag 03 april 2008 | Bron: belga

Verdachten busincident zijn politieke vluchtelingen

De twee broers die dinsdag zijn opgepakt na het busincident waarbij een politieagent zwaargewond is geraakt, zijn politieke vluchtelingen. Ze wonen samen met nog twee broers en hun ouders in Oostmalle.

Dat zegt Harry Hendrickx, de burgemeester van Malle. Het gezin was niet gekend bij het OCMW van Malle omdat ze als kandidaat politieke vluchtelingen ook niet aan de gemeente waren toegewezen.

De Servo-Kroatische familie woont sinds augustus 2007 in Oostmalle. Daarvoor woonde het gezin in Borgerhout. Welk OCMW de zorg draagt voor het gezin, weet burgemeester Hendrickx niet. 'Ik kan alleen zeggen dat ze bij onze diensten niet gekend waren omdat ze ook niet aan ons waren toegewezen', aldus Hendrickx.

Derk de Tweede 3 april 2008 21:16

Ik stond vorige week op in een overvolle trein voor een zwangere autochtone dame, omdat niemand dat deed.

circe 3 april 2008 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3342502)
Ik stond vorige week op in een overvolle trein voor een zwangere autochtone dame, omdat niemand dat deed.

8O hoe bedoel je?

--------------------

sorry!!!! had het woordje "OP" gemist.... :lol:

ik las: "Ik stond vorige week in een overvolle trein voor een zwangere autochtone dame, omdat niemand dat deed"

nou flink van je.

ik lijk net zwanger en voor mij staat er nooit iemand op! Zal ik in het vervolg doen alsof ik ook allochtoon ben?

lezer 3 april 2008 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3339131)
ik vraag me af of we niet zoiets moeten in het leven roepen als een "geweldreservaat" waar we die mensen die behoefte hebben aan wat geweld in peis en vree hun hobby kunnen beoefenen. We kunnen het misschien "zinvol" maken door teams samen te stellen die ...

Bestaat toch al: heet 'meetings tussen fanclubs in de marge van voetbalwedstrijden'
Hoeveel 'Vlaamse primitieven' vinden daar hun gading niet?

Ik ben ervan overtuigd dat enkele goeie Belgische allochtonenclubs (niet-divers: dus mono-Marrokaans, mono-Albanees, ...) voor velen een uitlaatklep zouden bieden die ze nu niet hebben.
(Ik heb begrepen dat er enkele zeer goede Marrokaanse mini-voetbalclubs zijn, maar dat is toch niet hetzelfde.)

ynneb 3 april 2008 22:07

en het houdt niet op : opnieuw een geval van agressie op een bus ...

bron : deredactie.be

Citaat:

do 03/04/08 - In Denderleeuw is een chauffeur van De Lijn vanavond het slachtoffer geworden van agressie.
IHet voorval vond plaats op de lijn Aalst - Ninove. Twee reizigers van allochtone afkomst werden door de chauffeur aangemaand om af te stappen nadat ze zich verbaal tegen hem hadden gekeerd.

Eerder had de chauffeur hen erop gewezen dat ze moesten afstappen omdat ze niet in regel waren met hun vervoersbewijs. Na een stevige woordenwisseling betaalden ze toch hun ticket.

Kort daarna gingen ze opnieuw naar de buschauffeur en gaven hem enkele rake klappen. De chauffeur raakte gewond.

Op de bus zaten zo'n 25 passagiers, enkelen waren getuige van de agressie. De twee mannen werden gearresteerd. Het parket van Dendermonde beslist morgen wat er met hen gebeurt.

daiwa 3 april 2008 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ynneb (Bericht 3342555)
en het houdt niet op : opnieuw een geval van agressie op een bus ...
bron : deredactie.be

Poco's noemen dat ook wel eens multiculturele ''verrijking''.

filosoof 3 april 2008 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3339115)
Folderke van het Vlaams Belang bij het oude papier... :mrgreen:

:lol: bij mij staat er een papiermand naast de brievenbus: versnelt de behandeling van die rommel;-)

luc broes 3 april 2008 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3342571)
:lol: bij mij staat er een papiermand naast de brievenbus: versnelt de behandeling van die rommel;-)

Jammer dat de culturele verrijking niet even gemakkelijk kan bestreden worden.

abou Anis 3 april 2008 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3340621)
Zo voor het vuistje weg zou ik zeggen (in die volgorde): op basis van integratiegraad, aandeel in de criminaliteitsstatistieken en cultuur. In Nederland zijn ze daar trouwens al enkele jaren mee bezig, daar hebben ze geen taboe's zoals in België.

:lolabove::lolabove::lolabove::lolabove:

toccata 3 april 2008 22:40

:cry:

filosoof 3 april 2008 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3339097)
Heeft hij het niet zelf gezocht? Ik hoop dat de Gedapo reeds huiszoekingen aan het verrichten is. Men weet nooit welke extreem-rechtse geschriften men kan vinden in zijn boekenkast. Dan kan men dit incident ook weer goedpraten en aangezien de moeial nog leeft, de daders gewoon weer vrijlaten zonder meer...8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)

Het gelul over "gedapo etc" is niet meer dan d�*t: gelul op cafeeniveau...

Mijn vrouw kreeg ooit na een onterechte klacht een onderzoek door het Centrum. Werd zeer correct en goed gevoerd, zonder huiszoekingen of welke intimidatie ook. Zag of hoorde jij ooit iemand vh Centrum in levende lijve?

Pieter B 3 april 2008 22:47

Ik kan maar een ding zeggen, hier zal het VB weer stemmen uit halen.

filosoof 3 april 2008 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3342513)
8O hoe bedoel je?

--------------------

sorry!!!! had het woordje "OP" gemist.... :lol:

ik las: "Ik stond vorige week in een overvolle trein voor een zwangere autochtone dame, omdat niemand dat deed"

nou flink van je.

ik lijk net zwanger en voor mij staat er nooit iemand op! Zal ik in het vervolg doen alsof ik ook allochtoon ben?

bierbuikje?:twisted:

maddox 3 april 2008 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3342608)

Mijn vrouw kreeg ooit na een onterechte klacht een onderzoek door het Centrum. Werd zeer correct en goed gevoerd, zonder huiszoekingen of welke intimidatie ook. Zag of hoorde jij ooit iemand vh Centrum in levende lijve?

Tuurlijk Filosoof, het centrum keek naar jouw partijkaart en zag dat het goed was.

Jeronimo 3 april 2008 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3342674)
Tuurlijk Filosoof, het centrum keek naar jouw partijkaart en zag dat het goed was.

:lol:

floppy 4 april 2008 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3342608)

Voor u is dat gelul. Voor mij is dat een bende gekken, gevaarlijke gekken zelfs:

een onderzoek openen naar ELK klein akkefietje (J-M Pfaff, weet je nog?).
Waarvoor kreeg uw vrouw een onderzoek?

Laya 4 april 2008 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde (Bericht 3340718)
Als ik commentaren hoor van mensen in het kleuteronderwijs (in een sjieke villawijk, geen kansarmen) dat vele allochtone kleutertjes onhandelbaar zijn omdat ze thuis aangeleerd krijgen dat ze niet moeten luisteren naar vrouwen (die kinderen zeggen dat zelf en oudercontacten verlopen soms ook zo), dan is daar een probleem dat mij zorgen baart.

Dus in allochtone gezinnen worden de kinderen door de vader opgevoed?

ynneb 4 april 2008 07:48

En het derde busincident deze week :

Citaat:

vr 04/04/08 - De buschauffeurs van Charleroi hebben vanochtend het werk neergelegd na een geval van agressie.
Het incident gebeurde al op dinsdag. Toen schoot een passagier van een auto verschillende keren naar een bus in Roux.

Niemand raakte gewond, maar één passagier was wel in shock.

Er zijn weinig of geen bussen uitgereden in de stelplaatsen van Jumet, Nalinnes en Anderlues.

In en rond Charleroi rijdt 1 op de 10 bussen. De metro rijdt wel normaal.

Wat is het toch leuk op het openbaar vervoer in Belgie...

Rob Roy 4 april 2008 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 3342614)
Ik kan maar een ding zeggen, hier zal het VB weer stemmen uit halen.

En daar raken we wat exact mee vooruit?

rookie 4 april 2008 07:56

Citaat:

Kan u enig bewijs (link) leveren van uw prietpraat ?

Bhairav 4 april 2008 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 3343000)
Kan u enig bewijs (link) leveren van uw prietpraat ?

Hola. Omdat het allochtonen waren moet de blanke, uit respect voor dat-ie dood is, voorrang krijgen?

rookie 4 april 2008 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3343005)
Hola. Omdat het allochtonen waren moet de blanke, uit respect voor dat-ie dood is, voorrang krijgen?

Dus geen enkel bewijs (link) van de links multiculturele zever die geplaatst werd door Yoda .
Zoals gewoonlijk moet links multicutureel enkel iets uit zijn duim zuigen om het direct tot onomstotelijke waarheid te laten promoveren

circe 4 april 2008 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 3342967)
Dus in allochtone gezinnen worden de kinderen door de vader opgevoed?

dat heb ik toch ook al heel dikwijls gezien en gehoord. Ook van allochtonen zelf. Vader is hoofd van gezin, als er iets scheelt of moet gevraagd worden slechts één adres. Moeder dient voor de was en de plas.
En inderdaad jongetjes mogen blijkbaar vierkant over hun moeder héén lopen.

vlijmscherp 4 april 2008 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3343018)
dat heb ik toch ook al heel dikwijls gezien en gehoord. Ook van allochtonen zelf. Vader is hoofd van gezin, als er iets scheelt of moet gevraagd worden slechts één adres. Moeder dient voor de was en de plas.
En inderdaad jongetjes mogen blijkbaar vierkant over hun moeder héén lopen.

over allochtonen heb je het hier? ik veronderstel de moslims?

daar is volgens de moeder bijzonder duidelijk baas over het huishouden en de opvoeding van de kinderen.

circe 4 april 2008 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3343020)
over allochtonen heb je het hier? ik veronderstel de moslims?

daar is volgens de moeder bijzonder duidelijk baas over het huishouden en de opvoeding van de kinderen.

niet bij degenen die hier in de buurt wonen dan en evenmin bij degenen aan wie mijn vriendin ooit eens een les "hoe voed ik mijn kinderen op" is gaan uitleggen nadat ze het speeltuintje begonnen te terroriseren..

Het huishouden beredderen is trouwens iets anders dan de kinderen opvoeden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be