Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ONCKELINCKX spreekt de waaeheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105551)

Pelgrim 8 mei 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3410866)
2

Doe dat tweeke maar weer weg. Ik ben namelijk wel resoluut voor de republieken Vlaanderen en Wallonië. 8-)

Txiki 8 mei 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410890)
  • zal de koopkracht stijgen?
  • zal de de werkloosheid dalen?
  • zal de vergrijzing gestopt zijn?
  • zal het fileprobleem eindelijk opgelost zijn?
  • zullen de treinen op tijd rijden?
  • zullen er plots meer sociale woningen zijn?
  • zullen de bussen en trams veilig zijn?
  • zal de volgende ontsnapping uit de Dendermondse gevangenis voorkomen zijn?
  • zal de klimaatopwarming opgelost zijn?
  • komt er nooit meer zomersmog?
  • zal Ishtar het Eurosongfestival winnen?
pas als alle bovenstaande opgelost zijn, en eigenlijk is het lijstje nog verre van volledig, pas dan magf BHV terug op de agenda komen. En ja, desnoods moet de Grondwet maar wijken. De GW is maar een vodje papier naast bovenstaande.

Maar Driewerf, BHV is toch het excuusdossier om deze zaken niet op tafel te gooien. Ze weten goed genoeg dat ze die dossiers niet kúnnen oplossen. Behalve dat Ishtar eventueel het Eurosongfestival wint ;-)
BHV dient toch om de onmacht te maskeren. De mislukking van deze regering móet de schuld zijn van de bekrompen Vlamingen. Zo is het altijd gegaan en zo zal het blijven gaan.

Wanneer BHV opgelost geraakt, staat de keizer naakt.

Dycore 8 mei 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410904)
blijkbaar wel.

??? De Walen willen meer en meer. De Vlamingen zeggen "ho, nu is het wel ver genoeg"

Zoek de verschillen.
Wie is er hier de boosdoener?

Chipie 8 mei 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3410906)
Na zoveel jaar tsjeven"Vlaendren" weet ik te goed hoe dat voelt: waarom dacht je dat ik naar Brussel verhuisde?

Vlaenderen blijft U eeuwig dankbaar...

Dycore 8 mei 2008 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410908)
Doe dat tweeke maar weer weg. Ik ben namelijk wel resoluut voor de republieken Vlaanderen en Wallonië. 8-)

Nee, jij bent liever voor een seniele monarch zonder enige functie. Zegt meteen voldoende over uw mening.

Pelgrim 8 mei 2008 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410903)
kleinburgerlijk reformisme ja. Bernstein zou het vast nog goedkeuren.
Wie d�*t communisme noemt, die kent het verschil niet tussen Heineken en een echte trappist.

d�*t steekt.

Dycore 8 mei 2008 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3410911)
Vlaenderen blijft U eeuwig dankbaar...

:rofl:

Kazan 8 mei 2008 16:30

Citaat:

pas als alle bovenstaande opgelost zijn, en eigenlijk is het lijstje nog verre van volledig, pas dan magf BHV terug op de agenda komen. En ja, desnoods moet de Grondwet maar wijken. De GW is maar een vodje papier naast bovenstaande.

Als het BHV-probleem niet opgelost raakt, kunnen er geen legitieme federale verkiezingen meer plaatsvinden.

Pelgrim 8 mei 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410913)
Nee, jij bent liever voor een seniele monarch zonder enige functie. Zegt meteen voldoende over uw mening.

wat voor een achterlijke opmerking is dat? Leg dat eens uit, want de enige seniele monarch in dit land is nu net de eerste die op mijn lijst voor de guillotine staat.

Txiki 8 mei 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3410899)
Blijkbaar bent u een waaltje, waar woon jij precies kiki-ke?

Ik een Waaltje? :rofl: Daarin vergis je je schromelijk.

Herr Oberst 8 mei 2008 16:31

Citaat:

Leg eens uit op welke manier de splitsing van BHV de uitvoering van deze zaken in de weg staat? Ik zou net denken dat we er dan eindelijk werk van kunnen maken, wat u?

filosoof 8 mei 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410900)
Pffff, fuckin' commie bastards man. Wat ze zelf ook mogen zeggen. Aan onderwijs heb ik trouwens geen gebrek gehad.

"Wat baten kaars en bril als..."

Dycore 8 mei 2008 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410919)
wat voor een achterlijke opmerking is dat? Leg dat eens uit, want de enige seniele monarch in dit land is nu net de eerste die op mijn lijst voor de guillotine staat.

En dan wordt België een republiek?

Ga dat maar eens uitleggen aan de Walen. Ik wens u veel succes.

MisterXYZ 8 mei 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3410921)
Ik een Waaltje? Daarin vergis je je schromelijk.

Nu ben ik zeker dat u een waaltje bent!!!

Txiki 8 mei 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3410932)
Nu en ik zeker dat u een waaltje bent!!!

Waarom?

Dycore 8 mei 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3410932)
Nu en ik zeker dat u een waaltje bent!!!

Een Waaltje? Is dat zoiets zoals een mongooltje?

driewerf 8 mei 2008 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3410909)
Maar Driewerf, BHV is toch het excuusdossier om deze zaken niet op tafel te gooien. Ze weten goed genoeg dat ze die dossiers niet kúnnen oplossen. Behalve dat Ishtar eventueel het Eurosongfestival wint ;-)
BHV dient toch om de onmacht te maskeren. De mislukking van deze regering móet de schuld zijn van de bekrompen Vlamingen. Zo is het altijd gegaan en zo zal het blijven gaan.

Wanneer BHV opgelost geraakt, staat de keizer naakt.

Ik vind O julissi na jalini een leuk liedje, en heb eigenlijk wel een boontje voor die Soetkin (:oops:), dus dat Eurosonggevalletje mag best hoger op het lijstje. Voor de rest ben ik het eindelijk (voor de eerste keer?) met jou eens: BHV, en in extensie eigenlijk alle communautaire kwesties dienen louter als rookgordijn om het onmacht van de burgerlijke partijen te cammoufleren.
Verdeel en heers, divide et impera.
Door op kunstmatige wijze de Vlaamse en Franstalige arbeiders tegen elkaar op te zetten wordt de arbeidersklasse verzwakt en kan ze niet meer de rechtmatige eisen in bovenstaande lijstje hard maken.

voor arbeiderseenheid tegen het rechtsen neoliberale en asociale beleid!

Collectivisatie van de productiefactoren nu!

Dycore 8 mei 2008 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3410924)
"Wat baten kaars en bril als..."

Jullie vragen om mee gespot te worden

MisterXYZ 8 mei 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410936)

Zoiets ja, een lui agressief mongooltje!!!

Pelgrim 8 mei 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410926)
En dan wordt België een republiek?

Ga dat maar eens uitleggen aan de Walen. Ik wens u veel succes.

Wat kan mij Belgique nu schelen, zoals ik dus al zei, ik ben voor de republieken Vlaanderen en Wallonië.
Maar van rechtse zakken is wel geweten dat ze selectief lezen, hun hersenen zijn zo geprogrammeerd dat alles wat niet strookt met hun zwart-wit wereldbeeld wordt weggefilterd, zo blijkt weer eens. Wie links is is belgicist en monarchist, per definitie, nietwaar :roll:

Kazan 8 mei 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410936)

Ja, maar dan int lui
;-)

Txiki 8 mei 2008 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3410941)
Zoiets ja, een lui agressief mongooltje!!!

Maar vertel nu eens waarom je denkt dat ik een Waaltje ben? 'k Ben eens nieuwsgierig naar je uitleg...

Pelgrim 8 mei 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410937)
Ik vind O julissi na jalini een leuk liedje, en heb eigenlijk wel een boontje voor die Soetkin (:oops:), dus dat Eurosonggevalletje mag best hoger op het lijstje. Voor de rest ben ik het eindelijk (voor de eerste keer?) met jou eens: BHV, en in extensie eigenlijk alle communautaire kwesties dienen louter als rookgordijn om het onmacht van de burgerlijke partijen te cammoufleren.
Verdeel en heers, divide et impera.
Door op kunstmatige wijze de Vlaamse en Franstalige arbeiders tegen elkaar op te zetten wordt de arbeidersklasse verzwakt en kan ze niet meer de rechtmatige eisen in bovenstaande lijstje hard maken.

voor arbeiderseenheid tegen het rechtsen neoliberale en asociale beleid!

Collectivisatie van de productiefactoren nu!

ik heb het al meermaals gezegd: links kan geweldig hard scoren door nu een radicale staatshervorming naar een tweeledig (conf)federalisme te pleiten, met Vlaanderen en Wallonië als volwaardige deelstaten met homogene bevoegdheden. Gedaan met alle communautaire zever, dit zou de meest progressieve en pro-Vlaams/Waalse staatshervorming zijn denkbaar, zo radicaal Vlaams/Waals dat zelfs LDD, N-VA en VB er voor terugschrikken.

Van nationalist naar nationaliseren is trouwens maar een kleine stap. Vandaar ook dat noch vb, noch ldd of n-va nationalistisch genoemd kunnen worden. 8-)

Kazan 8 mei 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3410724)
de vette vis van Bart Dewever is pure gulzigheid en hij zou beter op regime gaan:

Hier met een vriendje die ook vette vis wou...

Man. Spelen. Bal?

Dycore 8 mei 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410903)
kleinburgerlijk reformisme ja. Bernstein zou het vast nog goedkeuren.
Wie d�*t communisme noemt, die kent het verschil niet tussen Heineken en een echte trappist.

Kom even serieus. Je gaat toch niet ontkennen dat er opvallende paralellen zijn met het communisme. Hoewel het uiteraard niet onder die noemer valt.

Dycore 8 mei 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410942)
Wat kan mij Belgique nu schelen, zoals ik dus al zei, ik ben voor de republieken Vlaanderen en Wallonië.

Oh, excuses. Ik dacht dat u tegen was. Te snel gelezen...

driewerf 8 mei 2008 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3410962)
Kom even serieus. Je gaat toch niet ontkennen dat er opvallende paralellen zijn met het communisme. Hoewel het uiteraard niet onder die noemer valt.

Neen, die zijn er niet.
Een communist zou geen uitverkoop van openbare diensten goedkeuren, in tegendeel
een communist zou de EU-grondwet (Verdrag van Lissabon) nooit goedkeuren
een communist zal zich nooit "christelijk" noemen, etc.
een communist zou nooit het generatpact goedkeuren, zal nooit georoute goedkeuren
een communist zou de post niet verkoopsklaar maken.

en voor jou worden Heineken en trappist duidelijk beiden uit hop gebrouwen.

Chipie 8 mei 2008 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410971)
Neen, die zijn er niet.
Een communist zou geen uitverkoop van openbare diensten goedkeuren, in tegendeel
een communist zou nooit het generatpact goedkeuren, zal nooit georoute goedkeuren

Inderdaad, dat zouden Stalin, Mao, Pol Pot en nog een paar andere massamoordenaars nooit gedaan hebben... :-D

Herr Oberst 8 mei 2008 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410958)
zo radicaal Vlaams/Waals dat zelfs LDD, N-VA en VB er voor terugschrikken.

Leg eens uit?

driewerf 8 mei 2008 16:50

@Dycore, een Ecolo-artikel dat uitgesproken pro Verdrag van Lissabon, geen communisten dus;
http://web4.ecolo.be/spip.php?article758

Kazan 8 mei 2008 16:50

En ondertussen ken ik het verband nog niet tussen de uitspraak van Onkelinkx en het 'VOLLEDIG onderuit halen van het Vlaams-nationalisme'

driewerf 8 mei 2008 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3410978)
Inderdaad, dat zouden Stalin, Mao, Pol Pot en nog een paar andere massamoordenaars nooit gedaan hebben... :-D

zeker Stalin was geen communist. Wat ik al eerder aantoonde.

Knuppel 8 mei 2008 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3410918)
Als het BHV-probleem niet opgelost raakt, kunnen er geen legitieme federale verkiezingen meer plaatsvinden.

Ik vrees dat er dan wel illegitieme verkiezingen zullen georganiseerd worden. Feitelijk waren die van 2007 dat ook al.

Knuppel 8 mei 2008 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3410987)
En ondertussen ken ik het verband nog niet tussen de uitspraak van Onkelinkx en het 'VOLLEDIG onderuit halen van het Vlaams-nationalisme'

Dat verband zou ik ook wel willen weten.

epicurist_dirk 8 mei 2008 16:54

Non, het antwoord voor alles.

Rusland, China zelfs Cuba ziet in dat veranderingen noodzakelijk zijn om te kunnen blijven functioneren. Om bij te blijven in de snelle evolutie in de wereld.
Maar de Walen zijn géén vragende partij.
Alles moet blijven zoals vroeger. Zelfs hun koloniaal denken is niet veranderd.
Zoals altijd moet de Vlaming voor de oplossing zorgen, de gewoonte, zij doen niets.
Door de oplossing ( !?!?) moet alles wel blijven zoals het was, plus grondgebied uitbreiding als het even kan. wellicht wensen ze ook nog even een schade vergoeding voor morele schade.
Dat de Walen toevallig en franse taal speken is bijzaak, dit is camouflage voor massaal parasitisme.

Txiki 8 mei 2008 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 3411007)
Non, het antwoord voor alles.

Rusland, China zelfs Cuba ziet in dat veranderingen noodzakelijk zijn om te kunnen blijven functioneren. Om bij te blijven in de snelle evolutie in de wereld.
Maar de Walen zijn géén vragende partij.
Alles moet blijven zoals vroeger. Zelfs hun koloniaal denken is niet veranderd.
Zoals altijd moet de Vlaming voor de oplossing zorgen, de gewoonte, zij doen niets.
Door de oplossing ( !?!?) moet alles wel blijven zoals het was, plus grondgebied uitbreiding als het even kan. wellicht wensen ze ook nog even een schade vergoeding voor morele schade.
Dat de Walen toevallig en franse taal speken is bijzaak, dit is camouflage voor massaal parasitisme.

Maar dat is allemaal toch alleen maar mogelijk omdat de Vlaamse politici te laf zijn om door te duwen?

driewerf 8 mei 2008 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3410923)
Leg eens uit op welke manier de splitsing van BHV de uitvoering van deze zaken in de weg staat? Ik zou net denken dat we er dan eindelijk werk van kunnen maken, wat u?

Wel, je hebt maar de radio op te zetten, opdat mijn Groot Gelijk je in het gezicht vliegt. "Toevallig" wordt vandaag de begroting gestemd, maar alle persaandacht gaat naar het BHV-nongevalletje. Ik ben benieuwd hoeveel besparingen er op het kap van de arbeidersklasse gestemd zullen worden, hoeveel fiscake cadeau's de patroons krijgen. Cadeau's die de arbeidersklasse zal mogen betalen. Maar alle aandacht gaat dus naar BHV, dat als rookgordijn fungeert.

MisterXYZ 8 mei 2008 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3411015)
Maar dat is allemaal toch alleen maar mogelijk omdat de Vlaamse politici te laf zijn om door te duwen?

wacht maar kiki-tje dat komt wel, nog even geduld jongen!!!

Txiki 8 mei 2008 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 3411036)
wacht maar kiki-tje dat komt wel, nog even geduld jongen!!!

Het zou verdorie tijd gaan worden!

Dycore 8 mei 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3410971)
Neen, die zijn er niet.

Ja, enkele nuances daargelaten. Zei ik iets anders dan?

Voor u zijn Heineken en Trappist niet allebei bier?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be