Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Onleefbaarheid Vlaanderen : Carrefour sluiten vestigingen door onveiligheid burgers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113359)

Jukes 15 oktober 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3746542)
ik had het over die kogels kerel, d�*t was de bullshit

Aha! Zeg dat dan, hé kerel...

filosoof 15 oktober 2008 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3746412)
Ik heb niets tegen joden, maar als het gaat over integratie dan vind ik dat dat voor iedereen gelijk moet getrokken worden en niet alleen voor degene die armer zijn...

En joden vallen mij veel meer op dan een hoofddoek, nochtans nog weinig discussies gelezen over krulletjes die storen...

Mij storen geen van beiden: als hier morgen in de metro Maoris komen met een peniskoker* of een boer op klompen, dan zal ik er hooguit mee glimlachen.

*met of zonder thermostaat??:?

filosoof 15 oktober 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3746297)
U vergist zich. De verloedering is begonnen in de jaren '80 en '90. Toen was van Debie nog helemaal geen sprake, maar van hoofdcommissaris Dyck en later Lamine. Bovendien zijn het nog altijd de 'cops' op straat die bepalen of ze een straatje rond rijden of niet (of erger).
De buurt was vroeger inderdaad een chique winkelbuurt. Zo kon je in de Muizenstraat bijvoorbeeld de beste hemden van Antwerpen vinden. Nu moet je er bukken om de rondvliegende kogels te ontwijken. En ontkennen dat die evolutie met de toestroom van allerlei vreemde nationaliteiten te maken heeft, is in het beste geval kortzichtig.

Wordt er zo gevochten voor die hemden?

Pelgrim 15 oktober 2008 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3746588)
Aha! Zeg dat dan, hé kerel...

serieus blijven ehge spreekt over kogels die rondvliegen en dat is simpelweg een flagrante leugen.

Nelle 15 oktober 2008 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3746590)
Mij storen geen van beiden: als hier morgen in de metro Maoris komen met een peniskoker* of een boer op klompen, dan zal ik er hooguit mee glimlachen.

*met of zonder thermostaat??:?

Mij stoort in principe ook iemand. Maar voor velen storen de hoofddoeken wel, maar de krulletjes niet...

Jukes 15 oktober 2008 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3746641)
serieus blijven ehge spreekt over kogels die rondvliegen en dat is simpelweg een flagrante leugen.

Het is een boutade: er zijn regelmatig schietincidenten in die buurt. Die waren er vroeger niet.

Jukes 15 oktober 2008 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3746606)
Wordt er zo gevochten voor die hemden?

Ja, het zijn er met 'button-down' kragen en een plooi in de rug. Niet meer te vinden, overigens. Zeker d�*�*r niet.

Duupje 15 oktober 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3746890)
Het is een boutade: er zijn regelmatig schietincidenten in die buurt. Die waren er vroeger niet.

Bwa, kheb er toch in de jaren 80-90 ook geweten ze. On de Pagadder enzo.
Tverschil is da ze nu makkelijker nor wapens grijpen, vroeger sloegen ze gewoon op uwe toet en twas opgelost.

Pelgrim 15 oktober 2008 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3746890)

Er zijn helemaal niet 'regelmatig' schietincidenten. Ik woon al jaren in die straat, en het aantal schietincidenten is zo beperkt dat ik me er zelfs geen kan herinneren.

De rechtvaardige rechter 15 oktober 2008 13:21

Het De Coninckplein is dat ver van de grote markt?????????

Jukes 15 oktober 2008 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3746971)
Er zijn helemaal niet 'regelmatig' schietincidenten. Ik woon al jaren in die straat, en het aantal schietincidenten is zo beperkt dat ik me er zelfs geen kan herinneren.

In de straat misschien niet, maar op het De Conincplein heel zeker. En dan hebben we het over een verschil van 50 meter, nietwaar. Hoe lang woont u er trouwens al? Ik weet al zeker van 3 schietincidenten begin deze eeuw. In buurten waar het goed en veilig wonen is, wordt NIET geschoten, mag ik aannemen.

Pelgrim 15 oktober 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3746986)
In de straat misschien niet, maar op het De Conincplein heel zeker. En dan hebben we het over een verschil van 50 meter, nietwaar. Hoe lang woont u er trouwens al? Ik weet al zeker van 3 schietincidenten begin deze eeuw. In buurten waar het goed en veilig wonen is, wordt NIET geschoten, mag ik aannemen.

Ik kijk vanuit mijn venster op het plein, dus als daar wat gebeurt zal ik het wel weten hoor.

Duupje 15 oktober 2008 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3747014)
Ik kijk vanuit mijn venster op het plein, dus als daar wat gebeurt zal ik het wel weten hoor.

Pas op, sebiet komen der hier een paar belleke trek doen bij jou. ;-)

Bobke 15 oktober 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3746946)
Bwa, kheb er toch in de jaren 80-90 ook geweten ze. On de Pagadder enzo.
Tverschil is da ze nu makkelijker nor wapens grijpen, vroeger sloegen ze gewoon op uwe toet en twas opgelost.

Heeft u daar een verklaring voor ?
In de jaren 80-90 hadden nochtans meer mensen wapens.

manta 15 oktober 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 3746985)
Het De Coninckplein is dat ver van de grote markt?????????

Da's wel effe stappen hoor ...:-D

Maar neen , dat ligt er een héél eind vanaf ...;-)

manta 15 oktober 2008 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3747038)
Pas op, sebiet komen der hier een paar belleke trek doen bij jou. ;-)

8O
Hmmm... Mss heeft Pelgrim wel wat koud staan:-D

Pelgrim 15 oktober 2008 14:22

Een emmer koud water ja, inderdaad :D

manta 15 oktober 2008 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3747097)

Ziede wel , slechte buurt , allemaal zuur mensen ... :-P

Bob 15 oktober 2008 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3746881)
Mij stoort in principe ook iemand. Maar voor velen storen de hoofddoeken wel, maar de krulletjes niet...

...zo ook niet met spleetogen... De tienpuntenvraag is maar hoe dit alles komt. Heeft mi niets met xenofofie of dergelijke te maken . Het probleem is wel wat ingewikkelder.

Bob 15 oktober 2008 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3747097)

Nu, het moeten niet altijd kogels zijn ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be