![]() |
Citaat:
Wel ne zeventigjarige beroepsmilitair kan bvb ingezet worden als bedeler van voedsel, als barman... tenminste hier ten lande (of hebben ze allemaal pas gebouwen, en moeten ze allemaal wat gaan bijverdienen in Afghanistan ?). Anders als nachtwaker, taxichauffeur, telefonist... in het burgerleven. |
Citaat:
|
[quote=Bob;3907022]Maar als de vraag is "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, omdat de maatschappij u nodig heeft, en bereid om dit werk te doen, dat het meeste bijdraagt aan de maatschappij", dan zal het antwoord bij velen, neen, zijn.
Wel ne zeventigjarige beroepsmilitair kan bvb ingezet worden als bedeler van voedsel, als barman... tenminste hier ten lande (of hebben ze allemaal pas gebouwen, en moeten ze allemaal wat gaan bijverdienen in Afghanistan ?). Anders als nachtwaker, taxichauffeur, telefonist... in het burgerleven.[/QUOTE] Dat kunnen jonge mannen evengoed . Jonge mannen die werkloos blijven als oude peekkes die job in hun plaats doen. Jonge mannen die een job nodig hebben om eindelijk van bij hun ouders weg te kunnen, om een leven op te bouwen. Als je jong bent moet je werken, om te kunnen uitrusten als je oud bent. Ouden van dagen doen werken is slecht en onnozel. Ze weten niet meer hoe zich te keren en te draaien om toch maar niet de pensioenen te betalen, die politiekers, bankiers en ander gespuis, nadat ze onze rijkdom en spaarcenten met de teerlingen gespeeld hebben op de Beurs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
'n vet betaalde uitbolbaan: aankomen om 10:00, 2u middagpauze en weg om 16:30 (of vroeger: waarom niet?
|
Als ik kan blijven doen wat ik nu doe ben ik bereid dit te doen tot ik in mn kist lig. Ik hou van mijn baan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hangt er vanaf of ik het nog graag doe en nog gewenst ben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
|
ik vind dat iedereen voor z'n 70ste 35 jaar werkervaring moet kunnen voorleggen of niet kan genieten van zijn/haar pensioen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik neem aan, dat je betaalde job bedoelt??? |
lol, op m'n 55ste gaan de boeken hier toe ze ;).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Richt een beweging op, zoek steun. Met als doel niet meer af te dragen voor een ander zijn pensioen, maar nog enkel voor dat van U. De mei '68'ers zullen dan wel een generatie lang bij het ocmw moeten gaan aankloppen, maar Uw pensioen zal verzekerd zijn. |
Ik wou altijd binnen zijn op mijn veertigste, en nu mag ik niet meer buiten komen.
|
Tot 70 werken = waanzin. Ik zie achtereen al 70-jarige cipiers gevangenen begeleiden of 70-jarige opvoeders losgeslagen kinderen bedwingen. Gewoon absurd ! Ik hoop voor m'n 55 ste nog een goede erfenis van familie te doen (wie weet ;-), dan pak ik m'n biezen en ga ergens in het buitenland leven lekker rustig en ver weg van ons hectische landje. Ik werk momenteel graag en vrij veel (ca. 60 uren in de week), maar ik kan me niet inbeelden dit tot m'n 70 of zo te blijven doen. Ik ben van mening dat je werkt om (comfortabaler) te leven, maar niet dat je leeft om in hoofdzaak te werken. Daarvoor is het leven te kort ! Enjoy it !!!
|
Citaat:
|
Citaat:
Was dat niet in Frankrijk, mei 68? |
Citaat:
|
Citaat:
En ja ik werk ook veel uren (wat normaal is voor ons beroep I guess) maar ik krijg wel enorm veel voldoening als ik weer een stukje af heb of weer iets nieuws heb ontdekt in mijn onderzoek. En van rommelen in een labo en/of werkplaats word ik ook niet bepaald moe. Dat is hobby. |
Citaat:
tot 70 zou een kleine 50 jaar werken zijn. Op die tijd betaal je als werknemer al snel zo'n 1.000.000 € (1500x50x14) aan de belastingen...kan er dan nog geen pensioen af? 40 jaar zal ruim voldoende zijn zeker..... |
Citaat:
Uit uw (vetgemaakte) opmerking, blijkt - met alle respect - dat u weinig afweet van de werkdruk en extra takenpakket van de doorsnee (jonge) academicus. Of denkt u dat het toeval is dat ik meestal op een nachtelijk uur een aantal posts doorstuur? Ik zit in de week meestal achter mijn computer tot een uur of elf, maar dat kan ook gerust een uur of een �* twee 's nachts zijn. Ik denk niet dat veel bouwvakkers of loketambtenaren na 17.00 u voor hun werk nog één poot uitsteken. Ik zou nooit met zulke banen willen verruilen, maar zeggen dat wij een lui luxeleventje hebben is een beetje overdreven. Er zijn aan (betaald) doctoreren uiteraard wat voordelen verbonden: je mag vaak ver congressen bijwonen en studieverblijven uitkiezen, waar je ook wat vakantie aan kan koppelen, je krijgt een goede omkadering, enz. maar in vergelijking met 'de privé' vallen onze zogenaamde extra-legale voordelen in het niets uit. En wij moeten zeker niet minder werken dan hen. Hou daar ook eens rekening mee ! |
Citaat:
Euh, ik dacht dat het toch duidelijk was dat ik een collega van u ben ? Ik zit op dit eigenste moment een paper te klussen. Dus ik kom ook wel aan die 60 uur hoor ;) Maar ik ervaar het niet als zwaar noch erg belastend. Het grote verschil tussen de prive en het academische (ik heb 2 jaar in de prive gewerkt als ingenieur) is dat ik hier voor mijzelf werk. Het is mijn project en ik bepaal wat er gebeurt, in samenspraak met een promotor. In de industrie danste ik naar de pijpen van de grote managers. Alhoewel het veel beter betaald was, werkte ik altijd voor iemand anders (een projectleider, een manager) en dat stak me enorm tegen. En dat was vermoeiend. Ik werk niet graag voor anderen. |
Citaat:
Maar goed, u en ik hebben het geluk dat onze promotoren ons beiden de ruimte geven om ons eigen project dat we graag uitstippelen, te valoriseren en er (gelukkig) nog voor worden betaald ook. Helaas zijn er ook nog vele doctorandi (toch in mijn 'branche') die zeer idealistisch en met frisse moed aan hun mandaat beginnen, maar door hun promotoren of andere 'notabelen' in een zekere, door hun geprefereerde, richting worden uitgestuurd en dan kan zulk doctoraat een echte sleur worden. Ik ken overigens nog altijd mensen die doctoreren, maar waarvan ik de indruk heb dat ze meer als koffiemadam of als kopieerhulp door de professoren werden aangenomen. En dan kan zulk werk uiteraard enorm frustrerend zijn. Dus laten we onszelf gelukkig prijzen ! |
Zit in shift,dan is tot 60 jaar voldoende,toen ik 20 jaar was ging ik na 3 nachten,vlot nog honderd kilometers fietsen,nu kruip ik als een zombie in mijn zetel.
Als ik een bureau jobje krijg met internet,wil ik zeker tot 70 werken;-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be