Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ontslag voorzitter FN (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114555)

abou Anis 7 november 2008 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3790263)
Dat was het Vlaams Blok 30 jaar geleden ook.

Het is nog steeds een zootje ongeregeld.
Ze zijn wel over the top nu.

Die onderschatting was 30 jaar geleden ook al fout.

Henri1 7 november 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3790560)
Die onderschatting was 30 jaar geleden ook al fout.

Klopt.

Oplossing ?
Mossad bellen. :lol:

Flippend Rund 7 november 2008 16:43

Pffff als je al niet meer mag lachen met de holocaust, waar mag je dan wel nog mee lachen?

Henri1 7 november 2008 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3790600)
Pffff als je al niet meer mag lachen met de holocaust, waar mag je dan wel nog mee lachen?

Leterme ?

kelt 7 november 2008 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3790600)

a) Wat doet een VB-er in de directe omgeving van een FN-er?
b) Waarom beschadigt een VB-mandataris het werk van de VB-top,die echt wel een moeilijke job aan de hand heeft om de partij,die aan het aftoppen is,weer op een duidelijk spoor te zetten....
c) En tenslotte...welk OEN kan men zijn om zich te laten filmen onder het brallen van dergelijke smeerlapperij....(ik neem aan dat de VB-er in het gezelschap niet blind was)

system 7 november 2008 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3790614)
b) Waarom beschadigt een VB-mandataris het werk van de VB-top,die echt wel een moeilijke job aan de hand heeft om de partij,die aan het aftoppen is,weer op een duidelijk spoor te zetten....
c) En tenslotte...welk OEN kan men zijn om zich te laten filmen onder het brallen van dergelijke smeerlapperij....(ik neem aan dat de VB-er in het gezelschap niet blind was)

Een oen die gemeenteraadslid was voor het VB en OCMW-lid voor het VB.

Bert Deckers 7 november 2008 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3790614)

Die twee kennen elkaar al van voor ze met politiek bezig waren. Mag het?

Kay_ 7 november 2008 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 3790643)
Die twee kennen elkaar al van voor ze met politiek bezig waren. Mag het?

Dat mag, maar meedoen aan zulke zangpartijen mag van uw partij duidelijk niet.
En ik dacht toch dat het daar om ging, of niet soms?

Max van Dietschland 7 november 2008 18:55

Er wordt dezer dagen met alles gelachen of luchtig gedaan over gelijk welke personen, gelijk welke bevolkingsgroepen, gelijk welke religie, over gelijk welke periode uit de geschiedenis.

Maar als het met Hilter en de joden te maken heeft, geldt plots die vrije meningsuiting niet. Vooral de rechtse liberalen en een aantal van hun zgn "nationalistische" vriendjes zijn toch zo'n grote voorstanders van vrije meningsuiting, tot inderdaad hun joodse vriendjes aan bod komen...

Trouwens een liedje of satire over bijvoorbeeld Anne Frank kan best voor mij.

Max van Dietschland 7 november 2008 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3790232)
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Ze hebben een liedje gezongen!!!! :evil::evil::evil:

Hoe durven ze!
Aanklagen, die mensen!

Zoals die trien van Groen! gisterenavond op het nieuws duidelijk maakte: dit kan niet in een democratische rechtstaat. Stel je voor zeg, liedjes zingen in een democratie, hoe komen ze erop. Wacht, ik zoek wat takjes bijeen, als iemand lucifers bijheeft, kunnen we beginnen met het proces.

Is het aantal slachtoffers trouwens al bekend?

Ik stel wel voor dat we daarna de inquisitie verderzetten en scholieren oppakken die het bij de jeugd ongetwijfeld bekende "zie ginds komt de stoomtrein uit Auschwitz weer aan" rond 6 december durven zingen. Laatst op de trein hoorde ik overigens nog 2 moppen over Ethiopiers. Schande!

Verbranden al die ketters! Het gedachtenmonopolie van de politiek correcte kerk is onze leidraad!

Een zeer juiste analyse Distel. :chapeau:

Tegenwoordig wordt je harder aangepakt voor een lied of een vreedzaam concert (in Diksmuide onlangs) dan die jongerenbendes die de steden terroriseren, uiteraard vooral om aan geld voor drugs te geraken.

Max van Dietschland 7 november 2008 18:57

dubbel

fernand 7 november 2008 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3789930)
U bent ook niet vlug verlegen. De schuld op de anderen schuiven ook nog. Drie keer raden waarom. U bent toevallig toch geen adept van het VB?

schuld op een andere schuiven. Ben 20 jaar delegee geweest van de sossen, weet wel hoe laat het was met vriend DE Bunne.
de helft heeft dan reeds zijn lidboekje ingegeven. maar U zal wel een nieuwe adebt van de sossen zijn zeker. rood of geen brood.

fernand 7 november 2008 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3790435)
Neen, zover zou ik nu niet gaan. En dat er nu nog ettelijke mensen met een bruin verleden in het VB zitten, dat zal zeker zijn. Maar niet meer zoveel meer want ze zijn bijna allemaal dood. Maar dat er mensen (familie van... en nieuwkomers) zijn in het Vlaams Belang die nog met hun geest een 'bruin verleden' zijn blijven hangen en dat er bovendien nog meer dan enkelen zijn, die stiekem hopen op een 'bruine toekomst', dat staat vast als een paal boven water.

bruin verleden. wat dikke zever is dat ik ben 64 jaar, para gedient in 64 in congo. en gij maakt de mensen uit voor bruin verleden. kerel, hoe oud denkt u dat die bruine verledens zijn? de oorlog is 65 jaar gedaan, en u gaat spreken over bruin verleden.
ik zal maar niet vragen hoe z t moet ge daar voor zijn, of er wordt weer nen keer geknipt.

jOOSt 8 november 2008 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3790833)
Trouwens een liedje of satire over bijvoorbeeld Anne Frank kan best voor mij.

En een gay parade kan dat ook?

system 8 november 2008 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 3790915)
bruin verleden. wat dikke zever is dat ik ben 64 jaar, para gedient in 64 in congo. en gij maakt de mensen uit voor bruin verleden. kerel, hoe oud denkt u dat die bruine verledens zijn? de oorlog is 65 jaar gedaan, en u gaat spreken over bruin verleden.
ik zal maar niet vragen hoe z t moet ge daar voor zijn, of er wordt weer nen keer geknipt.

Blijkbaar is de oorlog nog niet zo lang geleden voorbij bij het VB, vermits ze nog altijd NSDAP-liederen blijven zingen. En ze op bezoek gaan bij Degrelle, en sommigen van hun raadsleden betrapt worden bij het zingen van degoutante liedjes over crematoria en de joden.

Herr Oberst 8 november 2008 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791536)
Blijkbaar is de oorlog nog niet zo lang geleden voorbij bij het VB, vermits ze nog altijd NSDAP-liederen blijven zingen. En ze op bezoek gaan bij Degrelle, en sommigen van hun raadsleden betrapt worden bij het zingen van degoutante liedjes over crematoria en de joden.

Bij u is de oorlog in ieder geval nog volop bezig.

Eichmann 8 november 2008 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791536)

Heb je daar bewijzen van, van die NSDAP liederen (buiten dan natuurlijk wat opportunist Streepke schrijft in zijn boek -had ie het zo wansmakelijk gevonden was hij trouwens stante pede uit de partij gestapt maar zo consequent is die poenpakker natuurlijk niet). Wat is er trouwens mis met op bezoek gaan bij Degrelle? Heeft die mens ooit iets misdaan dan?
Ben jij trouwens zo'n heilig zantje die nooit van zijn leven iets heeft misdaan?

HOUZEE ! 8 november 2008 10:41

Waarom neemt de voorzitter van FN ontslag voor zo'n bagatel ?

Hij had zich beter kunnen verdedigen. Een liedje zingen is geen strafbaar feit. Hoewel tegenwoordig blijkbaar wel al.

Men zou beter eens de mensen aanpakken die daar zo onnodig emotioneel op reageren. Ze doen mij denken aan de verontwaardigde moslims ten tijde van de cartoonrellen. Dat soort mensen zijn pas gevaarlijk.

moser 8 november 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3790232)
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Ze hebben een liedje gezongen!!!! :evil::evil::evil:

Hoe durven ze!
Aanklagen, die mensen!

Zoals die trien van Groen! gisterenavond op het nieuws duidelijk maakte: dit kan niet in een democratische rechtstaat. Stel je voor zeg, liedjes zingen in een democratie, hoe komen ze erop. Wacht, ik zoek wat takjes bijeen, als iemand lucifers bijheeft, kunnen we beginnen met het proces.

Is het aantal slachtoffers trouwens al bekend?

Ik stel wel voor dat we daarna de inquisitie verderzetten en scholieren oppakken die het bij de jeugd ongetwijfeld bekende "zie ginds komt de stoomtrein uit Auschwitz weer aan" rond 6 december durven zingen. Laatst op de trein hoorde ik overigens nog 2 moppen over Ethiopiers. Schande!

Verbranden al die ketters! Het gedachtenmonopolie van de politiek correcte kerk is onze leidraad!

Ach daar heb je die verontwaardigde calimerotruc weer. Die wordt stilaan oud hoor. Uw eigen lievelingspartij vond het niet kunnen, een deeltje van hun fans vonden het zelf terecht dat die idioot uit de partij is gezet. Het moet al serieus over the top zijn wanneer zij zelfs vinden dat het niet kan. Je kunt idd alles kapot gaan relativeren of in het belachelijke trekken, maar uiteindelijk zijn de vurigste verdedigers van het pleidooi dat je hier houdt Max von D en Eichmann. Ik vraag me af waarom? :p

system 8 november 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791550)
Heb je daar bewijzen van, van die NSDAP liederen (buiten dan natuurlijk wat opportunist Streepke schrijft in zijn boek -had ie het zo wansmakelijk gevonden was hij trouwens stante pede uit de partij gestapt maar zo consequent is die poenpakker natuurlijk niet). Wat is er trouwens mis met op bezoek gaan bij Degrelle? Heeft die mens ooit iets misdaan dan?
Ben jij trouwens zo'n heilig zantje die nooit van zijn leven iets heeft misdaan?

U denkt toch niet dat ze op die feestjes van het Sint Maartenfonds -waarop menig VB-er present was- het liedje 'klein klein kleutertje, wat bloeit daar in uw hof' gezongen hebben.

system 8 november 2008 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3791549)
Bij u is de oorlog in ieder geval nog volop bezig.

Bij u lijkt hij anders permanent aanwezig, 'Herr Oberst'.

Enkele voorbeelden:
Herr Oberst:
In WO2 werd oberst ook gebruikt voor een 1ste luitenant bij de SS, als afkorting van 'Obersturmbanführer'. Dat "herr" is inderdaad een vreemde Duitse gewoonte.

Herr Oberst
Is een graad bij de Wehrmacht, meer bepaald kolonel.

Het is maar dat ge het weet. Ge hebt zelfs de keuze. Maar vermoedelijk hebt ge al gekozen neem ik aan.

fernand 8 november 2008 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791623)
U denkt toch niet dat ze op die feestjes van het Sint Maartenfonds -waarop menig VB-er present was- het liedje 'klein klein kleutertje, wat bloeit daar in uw hof' gezongen hebben.

volwassen mensen zingen dat niet.
maar bij de sossen zingen ze banjera rossa. een fasistenlied. (ook geleerd bij het belgisch leger.

system 8 november 2008 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 3791668)
volwassen mensen zingen dat niet.
maar bij de sossen zingen ze banjera rossa. een fasistenlied. (ook geleerd bij het belgisch leger.

Neen, inderdaad zingen ze dat niet. En tijdens de braspartijen van het Sint-Maartensfonds zongen ze helemaal wat anders. Dat klopt ja.

Eichmann 8 november 2008 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791623)

Wat ik nu zeg gaat je wellicht ontzettend teleurstellen (geen zelfmoord plegen hé nu...) maar ik ben een aantal keer uitgenodigd geweest om mee te gaan naar een activiteit van St Maartensfonds waarvan ik 2 keer er op in gegaan ben en dat verliep 2 keer heel sereen. Daar werd, buiten de Vlaamse Leeuw (schande!!!) na afloop van het officieel gedeelte zelfs niets gezongen, enkel veel gepraat en nagekaart.

system 8 november 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791718)
Wat ik nu zeg gaat je wellicht ontzettend teleurstellen (geen zelfmoord plegen hé nu...) maar ik ben een aantal keer uitgenodigd geweest om mee te gaan naar een activiteit van St Maartensfonds waarvan ik 2 keer er op in gegaan ben en dat verliep 2 keer heel sereen. Daar werd, buiten de Vlaamse Leeuw (schande!!!) na afloop van het officieel gedeelte zelfs niets gezongen, enkel veel gepraat en nagekaart.

Dan bent u waarschijnlijk niet lang genoeg gebleven. Ik heb het wel anders gehoord. En zeker in de late uurtjes. Nu, dat u naar het Sint-Maartensfonds bent gegaan verwondert me zelfs helemaal niet. In zekere zin doet u uw avatar (in casu uw nickname) zelfs eer aan.

Eichmann 8 november 2008 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791724)
Dan bent u waarschijnlijk niet lang genoeg gebleven. Ik heb het wel anders gehoord. En zeker in de late uurtjes. Nu, dat u naar het Sint-Maartensfonds bent gegaan verwondert me zelfs helemaal niet. In zekere zin doet u uw avatar (in casu uw nickname) zelfs eer aan.

Ja uiteraard hebt u anders gehoord, dat verbaast me nu eens helemaaaaaaaaal niet.;-) Ik moet u trouwens wederom teleurstellen want ik ben beide malen gebleven tot het bittere eind. Troost u Systeemtje, op St Maartensfonds feesten zitten geen oorlogsmisdadigers hoor. Veelal zijn het kinderen en kleinkinderen van Oostfronters. Dat verbaast je nu eens hé?

HAMC 8 november 2008 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791733)
Ja uiteraard hebt u anders gehoord, dat verbaast me nu eens helemaaaaaaaaal niet.;-) Ik moet u trouwens wederom teleurstellen want ik ben beide malen gebleven tot het bittere eind. Troost u Systeemtje, op St Maartensfonds feesten zitten geen oorlogsmisdadigers hoor. Veelal zijn het kinderen en kleinkinderen van Oostfronters. Dat verbaast je nu eens hé?

Die kinderen en kleinkinderen zijn nog ergere nazi's!

Eichmann 8 november 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3791740)

JA!! Want ze komen niet openlijk uit voor hun nazi-zijn dmv liederen te zingen!:roll::twisted::lol:

edit: of hoe sommige mensen een toch wel totaal bekrompen en subjectief beeld hebben dmv media en politieke hetze-campagnes

HAMC 8 november 2008 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791743)
JA!! Want ze komen niet openlijk uit voor hun nazi-zijn dmv liederen te zingen!:roll::twisted::lol:

Ja, die verbergen hen en wachten totdat de kloon van Hitler de macht grijpt in Vlaanderen.

system 8 november 2008 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3791740)

Neen, dat zou ik zeker niet willen beweren. Maar dat sommige kinderen toch met dat trauma opgescheept zitten omdat ze een vader of/en moeder in de collaboratie hebben gehad, kan ik dan ook begrijpen. En dat sommigen van deze kleinkinderen -de familietraditie getrouw- zich richten tot een partij die hen en hun soortgenoten een veilig onderkomen geeft omdat deze partij sommige ideeën op dit punt met hen deelt, is ook weer te verstaan. Oké, goed, maar dan moet men dat ook niet ontkennen.

Eichmann 8 november 2008 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791750)
Neen, dat zou ik zeker niet willen beweren. Maar dat sommige kinderen toch met dat trauma opgescheept zitten omdat ze een vader of/en moeder in de collaboratie hebben gehad, kan ik dan ook begrijpen. En dat sommigen van deze kleinkinderen -de familietraditie getrouw- zich richten tot een partij die hen en hun soortgenoten een veilig onderkomen geeft omdat deze partij sommige ideeën op dit punt met hen deelt, is ook weer te verstaan. Oké, goed, maar dan moet men dat ook niet ontkennen.

Dat er getraumatiseerd zijn is een feit, maar niet dat hun vader/moeder of grootouders gecollaboreerd hebben meer door de reactie van de Staat en de zogenaamde verzetshelden na de oorlog. Het is trouwens de Belgische staat ZELF die het Vlaamse nationalisme gevoed heeft en nog immer voedt!

Edit: dat de kinderen en kleinkinderen trouwens VB stemmen heeft hoegenaamd niets maar dan ook niets te zien met vermeende nazi-sympathiën van het VB maar alles met het feit dat het VB als 1 van de enigste politieke partijen voor een algemene amnestie was. Een voorstel dat tot voor enkele jaren toch nog, traditioneel jaarlijks werd ingediend door het VB, maar waar Belziekske nooit op ingegaan is (dit in tegenstelling tot zowat alle andere Europese landen)

system 8 november 2008 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791733)

Het Sint-Maartenfonds bestaat nu zo goed als niet meer. En wat er nog van overschiet in het jaar 2008 is maar een afschijnsel van wat het eens was. Let wel, bepaalde ideeën echter daar zijn nog springlevend.

Eichmann 8 november 2008 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791764)
Het Sint-Maartenfonds bestaat nu zo goed als niet meer. En wat er nog van overschiet in het jaar 2008 is maar een afschijnsel van wat het eens was. Let wel, bepaalde ideeën echter daar zijn nog springlevend.

Ja, het bruine gevaar, waauw... Ik vind liberalen wel van een gevaarlijker slag dan een aantal mensen die een paar keer per jaar samenkomen in private kring om sociaal contact te onderhouden hoor. Maar goed, ieder zijn perceptie natuurlijk...

system 8 november 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791771)
Ja, het bruine gevaar, waauw... Ik vind liberalen wel van een gevaarlijker slag dan een aantal mensen die een paar keer per jaar samenkomen in private kring om sociaal contact te onderhouden hoor. Maar goed, ieder zijn perceptie natuurlijk...

In België is men vrij te vergaderen. Dat is een constitutioneel recht. In een coporatistische staat zoals het VNV of Van Severen die wilde, zou dit onmogelijk zijn geweest. Dus, gelukkig leven we niet in zulke staat. U bent dus vrij samen te komen met wie u wilt. En ik ben vrij mijn mening te zeggen.En laten we het zo houden.

piraat 8 november 2008 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791750)

Mischien een geheim Nazi complot ? Gefinancierd met gelden van op bankconto's in Zwitserland, gestolen joods kapitaal ! Nazi van vader op zoon ! En maar zingen, die mannen ! WIR FAREN JEGEN ENGELAND Tsing Boem Tsing Boem !

piraat 8 november 2008 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3791771)

De Kapitaal Socialisten, met hun Paarse Vlag !!

system 8 november 2008 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3791889)
De Kapitaal Socialisten, met hun Paarse Vlag !!

Tsing Boem Tsing Boem !

pibo® 8 november 2008 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791776)
In België is men vrij te vergaderen. Dat is een constitutioneel recht. In een coporatistische staat zoals het VNV of Van Severen die wilde, zou dit onmogelijk zijn geweest. Dus, gelukkig leven we niet in zulke staat. U bent dus vrij samen te komen met wie u wilt. En ik ben vrij mijn mening te zeggen.En laten we het zo houden.

ik ben niet vrij om men mening te zeggen :evil::evil::evil:

Max van Dietschland 8 november 2008 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3791776)

Delacroix mag helaas zijn mening niet verkondigen in de vorm van een liedje op een zomers terras...

filosoof 8 november 2008 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3791999)
Delacroix mag helaas zijn mening niet verkondigen in de vorm van een liedje op een zomers terras...

mening verkondigen?:-P:roll: Str*nt braken is de juistere omschrijving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be