![]() |
Citaat:
Citaat:
Als ze mij verstaan trakteert u mij, verstaan ze mij niet dan trakteer ik u. Deal?:-D Citaat:
Ze leren het gewoon niet op school, of bijna niet. Volgens mij ligt Luik nochtans vlak bij de taalgrens. In het nabij gelegen Tongeren kan je moeiteloos een sociaal leven opbouwen zonder één woord Nederlands te kennen. (Voor de uitzonderingen heb ik bewondering, want "Flamand" of "flamin" is een courant scheldwoord geworden. Laatst vroeg iemand mij aan de telefoon die niet tevreden was over wat ik hem te melden had of ik "Un nègre" of "Un Flamand" was.) Op RTBTF (televisie) wordt nooit Nederlands gesproken. Op Franstalige radiozenders hoor je nooit Nederlandse liedjes. Nooit. Precies alsof het Nederlands niet bestaat. Als er over Vlaanderen of over Nederland gesproken wordt is het bijna altijd negatief. Leeuwenvlaggen zijn dan nooit veraf. In het beste geval is het "een beetje sympathiek maar eigenlijk vooral naïef". On-topic: allemaal goede redenen om werk te maken van een onafhankelijk Vlaanderen en om ons goed te bezinnen over een mogelijk samengaan met Nederland. Tot mijn stomme verbazing heeft Crols op de voorbije IJzerwake daar enkele stevige voorzetten voor gegeven. Ik wist niet dat Crols een fan van Nederland was. Ik vind het zelf te vroeg. Van de Saksen-Coburghs naar de Oranjes. Neen, dank u. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Echte journalistiek en persvrijheid worden met uitsterven bedreigd. In feite zijn de media een propaganda-tool van de overheid geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
Het beantwoordt meteen een hele reeks vragen waar ik mee zat. Mijn excuses trouwens aan de mensen die zich zouden geërgerd hebben aan mijn insinuaties ivm mogelijke betrokkenheid van de heersende elite.:oops: Al valt die natuurlijk niet vrij te pleiten van de uiterst negatieve en dubieuze sfeer die er destijds rond Fortuyn geschapen is. De openbare verkoop van de bezittingen van Fortuyn onlangs is er trouwens een perfecte illustratie van dat de heersende elite maar wat blij is dat ze van die man "verlost" zijn.:evil: Het is toch een ongelooflijk toeval dat juist Pim Fortuyn het slachtoffer wordt van...:cry::cry::cry: Maar ja, het leven zit nu eenmaal vol toevalligheden.:roll: |
Citaat:
|
Contradictie
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens vind ik uw standpunt over Frankrijk en uw gevoelen jegens dit land heel begrijpelijk. Daaraan stoor ik mij dus geenszins. U hebt een duidelijke keuze gemaakt als Franstalige. U vervult een ware voortrekkersrol voor al die andere Franstaligen. Dat zij uw voorbeeld volgen! Bemoedigend! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En lees dit maar eens |
Citaat:
|
Citaat:
Hier ga ik dus verder niet op reageren. Hoe oud ben jij eigenlijk? 10? |
Citaat:
|
Citaat:
Heb wat meer zicht op de situatie nu...:lol::lol: Alleen lachen gaat nog nie zo goed, doet goed zeer roll::crazyeye:, En nog beetje misselijk! |
Citaat:
Als je Vlaanderen moet vergelijken met andere landen van dezelfde grootte dan zijn dat Denemarken, Noorwegen, Finland en Ierland. Deze landen hebben zelfs MINDER inwoners dan Vlaanderen. Het is het inwonersaantal dat van belang is, niet de grondoppervlakte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat de Vlaamse regering het bijlange niet altijd beter doet dat de Belgische, is schering en inslag. Toen Leterme aan het hoofd stond van de Vlaamse regering, verkocht hij voor 251 miljoen € overheidsgebouwen, terwijl datzelfde heerschap Verhofstadt verweet gebouwen te verkopen om zijn budget in evenwicht te krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Moed houden, stropke! Beterschap gewenst. De kaart is onderweg. |
Citaat:
Deze reacties als vb ooit op een site gelezen als. (uit privacy naam verwijdert) Snap dat veel buitenlanders de "Hollander" brutaal en grof vinden. Dat vinden veel Nederlanders volgens mij ook. Hollanders Noord- en Zuid Holland hebben tov de andere provincies een ongelooflijke eigendunk. Ik woon in Brabant en zie ondanks dat dat dagelijks veel Belgen bij ons komen shoppen en ja dat klopt wel - dat autorijden is levensgevaarlijk, maar verder goed volk Valkenswaard | 12:13 | 19.06.09 Klopt mbt Hollanders, naturlijk bedoelen ze in grote lijnen de Randstad. Ik ben gelukkig Nederlander en erger me vaak als ik met deze Hollanders, helaas, dezelfde periode op vakantie ben. Grote mond, een accent waar je kompleet op afhaakt en spontaan keelpijn krijgt of die aardappel zit nog steeds verstopt. Verder geen probleem. Ja Belgen zijn net als onze Limburgers achterbaks. Maar verder een leuk land. Nederlander, Eindhoven | 12:09 | 19.06.09 Als Nederlands Limburger kan ik dit alleen maar beamen. Ik kom aan het kokhalzen hoe een groot deel van Nederland zich te buiten gaat aan grof taalgebruik,luidruchtig is,en totaal geen respect heeft voor buitenlanders.In het buitenland staan wij te boek als een van arrogantie verheven schreeuwlelijk volk. En dan durft een trut zoals Rita Verdonk ook nog te zeggen dat je er trots op moet zijn Nederlander te zijn. Ik ben verre van trots Nederlander te zijn en walg van de mentaliteit. Wijnandsrade | 12:04 | 19.06.09 Zoals u het omschrijft is het!! Alleen geldt dit voor Hollanders, wij in Zeeland Brabant en Limburg begrijpen de Belgen wel iets beter en zijn dan ook goede buren. De arrogante Hollander treft overal een negatieve blik. Terneuzen | 11:34 | 19.06.09 Ik woon nu al 8 jaar in België en heb mijn bedrijf in Nederland. Verder kom ik zowat over de hele wereld. Als Nederlander schaam ik me dood voor onze reputatie als NL. We rijden als knakworsten, kunnen niet koken en komen helemaal niet slim over. We doen ons rijk voor en hebben rijkelijke schulden terwijl een Belg al zijn huis afbetaald heeft rondom zijn 40ste. Toggle maar eens tussen een NL e BE televisie zender. Een Nederlander zegt meer Uhhhh dan wat anders. Sorry, maar doe er wat aan met zijn allen. Bilzen bij Maastricht | 08:41 | 19.06.09 8-) Kan mij voorstellen dat dit de reden is voor het wederzijds wantoruwen in een eventuele politie hereniging van de Nederlanden. Vlamingen (ik ook eertijds) voelen zich klemzitten tussen twee arrogante volken: de taalsuperioriteit van de fransen en de betweterige air van de Hollander. En tuurlijk zijn er ook hollanders die persoonlijk die houding niet zo hebben. Maar onthou één ding wat ge zelf al gemerkt hebben: Hollanders zijn Nederlanders maar niet alle Nederlanders zijn Hollanders. BTW als ge ooit eens in de Limburg op vacantie zijt of dergelijks, kzou zegge spring ne kier binne. kunne we ne kier int Géénts klappe over d'ollanders :lol::lol: Of ich kén et dich ouch int Limbugrs oetlegge. Kiekst dich ouch Flikke Mestrééch?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dat verschil is blijkbaar moeilijk te snappen. |
Citaat:
Met bescheidenheid komen we geen steek verder, met Nederland en Vlaanderen in Europa. |
Citaat:
Als Nederlanders, zelfs Limburgers en Friezen, op vakantie zijn in het (verre) buitenland, dan geven zij maar al te gemakkelijk aan dat zij uit "Holland" komen, een vorm van gemakzucht. Zij komen namelijk uit 'the Netherlands'. Zij houden op die manier onbewust en ongewild het hardnekkige misverstand in stand. De 'arrogantie van de Hollander(s)' heeft meer te maken met de Haagse regel- en bedilzucht en leunt ook op randstedelijke gewoonten uit, vooral, Amsterdam. Op campings, vakantieparken en toeristencentra op de Veluwe hoeft men 's zomers geen moeite te doen om waar te nemen dat 'tante Sjaan' en 'ome Koos" (uitgesproken als "kaus") uit de Jordaan weer eens zijn neergestreken. "Hebbie benzine?" en "Je mot euutkaake Kaus, je heb so un bojn te pekke!" Het kan geen kwaad als de Nederlanden een tweede economisch centrum, zijnde de Vlaamse Ruit, krijgen als tegenhanger van de Randstand. Er komt dan een gezonde balans in de Nederlanden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be