xrc |
29 december 2009 18:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute
(Bericht 4515981)
Elke burger heeft recht om kritiek te leveren op wat dan ook. Het zou er nog aan mankeren dat het KVHV ons dat recht zou ontnemen. Mijn kritiek is over het algemeen ook opbouwend en ik stel meestal ook een alternatief voor. En op basis van de vaststelling dat o.a. het KVHV wel heel rechts in de samenleving staat denk ik dat wat meer kritiek hier nog meer op z'n plaats is. Het KVHV kan wat meer kritiek goed gebruiken! ;-)
|
Natuurlijk mag je kritiek uiten. Ik zal u dat recht niet ontnemen hoor, alleen komt het nogal over alsof de kleine muis tegen de poten van de olifant stampt omdat hij wat jaloers is over diens grootte. Ik blijf erbij dat KVHV meer doet om tot Vlaamse onafhankelijkheid te komen dan jij, of jouw denkbeeldige brede sociale beweging.
*EDIT: Over dat vetgedrukte: Het is "rechts" (wat een gruwelijk voorbijgestreefde term trouwens), dus kan het kritiek goed gebruiken?
Citaat:
(Bericht 4515981)
Volledig onjuist. Maar jouw gedachtegang past bij de strategie van het rechts-nationalisme in Vlaanderen om de Vlaamse Leeuw volledig naar zich toe te trekken en te monopoliseren. NO PASSARAN! SPIRIT was een links-flamingantische partij en was geen eenmansorganisatie. De sociaal-flamingantische GRAVENSTEENGROEP is ook al geen eenmansorganisatie en heeft via een petitie bijna 10.000 handtekeningen verzameld. En het links vlaams-nationalistische maandblad MEERVOUD is ook al geen eenmansorganisatie.
|
SPIRIT heeft bitter weinig voor Vlaanderen gedaan.
Gravensteengroep heeft linkse mensen, maar evengoed mensen die meer naar het centrum toeneigen.
Meervoud? Wat doen die nog concreet?
Citaat:
(Bericht 4515981)
Je moet wel zeer wereldvreemd zijn om te denken dat de maatschappelijke impact van het KVHV groter zou zijn dan pro-België acties als 0110 en Red de solidariteit. Dat komt ervan van uitsluitend 't Pallieterke te lezen. ;-)
|
Wat heeft 't Pallieterke hier nu weer mee te maken? De impact van KVHV met al zijn oud-studenten, is waanzinnig veel groter dan 0110 en Red de Solidariteit tesamen. KVHV werkt volgens een Lebensbundprinzip, en kan dus een echte beweging genoemd worden.
|