![]() |
Citaat:
|
everytime antwoord is op mijn vraag in post 119.
als je geen antwoord wilt/durft geven op mijn vraag ben ik op juist. |
Citaat:
|
Citaat:
door juist 'foert' te zeggen hebben ze gewonnen en kunnen ze nog meer vlaams grondgebied eisen. er moet een overredingsbeleid komen voor brussel, vooral voor de brusselse allochtonen (60 % van de brusselse bevolking) |
Citaat:
2. Aangezien Brussel (spijtig genoeg) nog steeds ook de hoofdstad van de Vlamingen is, vind ik het logisch dat ook wij commentaar mogen geven op het toenemende geweld en onveiligheid in Bxl. 3. Dit heeft dus niks te maken met Bxl "in een negatief daglicht stellen". Jij bent hier nu al pagina's lang naast de kwestie aan het lullen: het gaat hier over het GEWELD en de ONVEILIGHEID in Brussel. In plaats van d�*�*rop in te gaan, ga je schieten op de boodschapper enkel en alleen omdat die Vlaams is. De Vlamingenhaat in Brussel is nu al zover gekomen dat we onze kop moeten houden over de problemen in Brussel. Dit gezegd zijnde, zou ik niet liever hebben dat Vlaanderen zónder Brussel zou verdergaan. Dan hoeven we ons helemaal niet meer druk te maken over de catastrofale manier waarop Brussel bestuurd wordt en dan zouden de Bruxellois zich ook niet meer moeten ergeren aan de inmenging van die boze Vlamingen in Brusselse zaken. |
Citaat:
|
Citaat:
We zouden best Brussel laten voor wat het geworden is: een Europese hoofdstad. En de Vlamingen kiezen als eigen hoofdstad beter voor een Vlaamse stad. Bruxelles heeft zich de status van "région �* part entière" toebedeeld. Wel dat laten we zo. BHV wordt doodgewoon gesplitst en we voeren besprekingen met de EU om die stad als definitieve Europese hoofdstad te erkennen. En laat Vlaanderen maar zelf aan zijn politieke toekomst werken, zonder Brusselse, laat staan Waalse inmengingen. |
Citaat:
Ik weet ook plaatsen waar hoogstwaarschijnlijk al wel scholen gevlucht zijn voor geweld, maar dan spreken we van regio's als Darfoer, Zimbabwe, Oost-Congo of Somalië. Misschien dat er in Kroatië of Kosovo tijdens de balkan-oorlog ook wel wat scholen zijn moeten vluchten. Als je vind dat dat dus normale toestanden zijn voor Brussel, tja dan zijn we uitgesproken denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- totaal geen rekening houden met de burgers van Brussel, criminelen hebben de macht want de politiek vertikt het van in te grijpen. dezelfde visie die ze hebben in de federale regering. we weten hoe het ondertussen is gesteld ... btw bedankt om jullie echte gezicht aan de gewone brusselaars te laten zien. |
Charleroi is een 'mooie' stad.
http://www.youtube.com/watch?v=evzZzIZzfwY |
Citaat:
|
Citaat:
2. Tijdverlies. Zie 1. 3. Franstaligen en Vlamingen zullen altijd een totale andere visie daarover hebben. |
Citaat:
Een fait divers is nooit een normale toestand. Maar doen alsof het einde van de wereld is, is totaal onzin! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
iets dat jij en compagnie nooit zullen begrijpen. nog een geluk dat jij ook niet alle Brusselaars vertegenwoordigt. maar een zéér klein groepje daarentegen, maar met een grote mond natuurlijk en een tunnelvisie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
jij haat daarentegen alles wat Vlaams/Nederlands is. Vlamingen dit, Vlamingen dat, ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het einde van de wereld is een uit de context gerukte en half-geciteerde uitspraak over Franstaligen die onvoldoende geestelijke vermogens zouden hebben om Nederlands te leren. Het einde van de wereld komt er aan wanneer ergens in het buitenland een uitnodiging verzonden wordt met daarop een kaartje dat de politiek-geografische situatie in dit land niet geheel correct weergeeft. Zo'n dingen, d�*�*r draait het om. Als zo iets gebeurt is het kot te klein. Al de rest, dat zijn allemaal maar 'faits-divers'. Een mens moet zijn prioriteiten kennen, nietwaar. |
Citaat:
In 100 jaar tijd is de stad omgeslagen van Nederlandstalig naar Franstalig. Wanneer in 2100 de overgrote meerderheid Nederlands spreekt ten koste van het Frans, dan wil u toch ook dat het Franstalige karakter van de stad wordt gerespecteerd? |
Citaat:
Ik wil die mensen niet in de steek laten. En als ik daarvoor moet schoppen tegen de schenen van Vlamingen die Brussel graag als 'verloren' beschouwen, of in het kruis van Franstaligen die deze stad nog liever verder naar de knoppen helpen dan wat inmenging van 'flamins' te moeten verdragen, dan zal ik me daar niet ongemakkelijk bij voelen, integendeel :-) Ik vind niet langer dat Brussel ten allen prijze 'Hoofdstad van Vlaanderen' moet blijven, maar ik zal me tot mijn laatste snik blijven verzetten tegen het 'loslaten' van de stad. Zelfs een "Onafhankelijk Vlaanderen Zonder Brussel" moet zich blijven moeien met wat hier gebeurt, hoe meer, hoe liever. Al was het maar vanwege de vele miljarden die al - tot nu toe blijkbaar tevergeefs - in deze stad werden gepompt. Dat dergelijke bemoeienis daarenboven nog eens flink op de zenuwen blijkt te werken van de 'bétere' Belges vind ik mooi meegenomen. Op sommige dagen zou een mens het alleen al daarom willen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.brusselblogt.be/2009/03/0...n-vlaming.html ;-) |
Citaat:
En de 6 politiezones moeten fuseren, hé ? Met een regionale politiezone was er geen probleem ... ;-) Duidelijk ! Ah, ja ... ik had iets vergeten : - Feiten gebeurden in een politiezone - Misdadigers werden gearresteerd - En ... dit alles ... in hetzelfde politiezone ;-) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be