Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flikken zijn het beu. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134621)

Everytime 2 februari 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4578692)
Kunt u nu eens een concreet geval noemen van een school die is moeten verhuizen voor straatterreur ? Ik ken er zo direct geen, dus ben benieuwd welke andere stad u in gedachten heeft. Daarbij krijgen we misschien ook een ietwat klaardere kijk welke steden volgens u met Brussel vergelijkbaar zijn, en misschien ook wel waar Brussel naartoe gaat.

Nee, ik herinner me geen concreet geval nu maar zo'n situatie is niet nieuw in de wereld en u weet het zeer goed tenzij u in de wereld van K3 leeft!

Shadowke 2 februari 2010 16:48

everytime antwoord is op mijn vraag in post 119.
als je geen antwoord wilt/durft geven op mijn vraag ben ik op juist.

quercus 2 februari 2010 16:58

Citaat:

Kunt u nu eens een concreet geval noemen van een school die is moeten verhuizen voor straatterreur ? Ik ken er zo direct geen, dus ben benieuwd welke andere stad u in gedachten heeft. Daarbij krijgen we misschien ook een ietwat klaardere kijk welke steden volgens u met Brussel vergelijkbaar zijn, en misschien ook wel waar Brussel naartoe gaat.

Zouden we "Bruxelles" voortaan niet beter "Brarleroi" noemen? De stad is immers nagenoeg volledig verfranst, ze hebben zichzelf tot "région �* part entière" uitgeroepen in 1989 en zo nog eens banden met Vlaanderen doorgesneden (en de Vlaamse politieke dommekloten gingen er nog mee akkoord ook!). En sedertdien, met hun project "WalloBrux" schurken ze zich tegen Wallonië aan als een krolse kat. Wel, dat ze dan maar de naam van de stad ook verwaalsen. Dus "Brarleroi".

Shadowke 2 februari 2010 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4578765)
Zouden we "Bruxelles" voortaan niet beter "Brarleroi" noemen? De stad is immers nagenoeg volledig verfranst, ze hebben zichzelf tot "région �* part entière" uitgeroepen in 1989 en zo nog eens banden met Vlaanderen doorgesneden (en de Vlaamse politieke dommekloten gingen er nog mee akkoord ook!). En sedertdien, met hun project "WalloBrux" schurken ze zich tegen Wallonië aan als een krolse kat. Wel, dat ze dan maar de naam van de stad ook verwaalsen. Dus "Brarleroi".

het zo snel niet opgeven quercus.
door juist 'foert' te zeggen hebben ze gewonnen en kunnen ze nog meer vlaams grondgebied eisen.
er moet een overredingsbeleid komen voor brussel, vooral voor de brusselse allochtonen (60 % van de brusselse bevolking)

Zeno! 2 februari 2010 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578547)
Stop met uw gekke hyprocrisie. U hebt problemen met Brussel omdat die stad zeer Franstalig geworden is en u zoekt alle mogelijke schijnexcusen om Brussel in een negatieve licht te stellen. Wat u stoort, is het feit dat Brussel vooral Franstalig geworden is en dat de meeste Franstalige Brusselaars bij verkiezingen massaal voor Franstalige partijen stemmen. U woont in Antwerpen? Ik zou ook kunnen komen met onzin daarover : "Ah, u komt uit Antwerpen? U bent dus een Vlaams Belanger." U zou antwoorden dat het niet het geval is en ik zou terug antwoorden : "Ah nee, Zeno!, Antwerpen = Vlaams Belang, u bent dus voor het Vlaams Belang." Zou u zo'n stereotypen accepteren? Natuurlijk niet! Begrijp dan dat Brusselaars die in Brussel geboren zijn en die er sinds hun geboorte leven, zijn het meer dan beu met de stereotypen over Brussel die u en veel Vlamingen op een dag beslist hebben te hebben, terwijl uw en hun echt "probleem" met Brussel is het feit dat die stad zeer Franstalig geworden is.

1. Het stoort mij helemaal niet dat Brussel een Franstalige stad is geworden. Ik heb persoonlijk geen (eomotionele) binding met Brussel. Ik vind het een lelijke en verwaarloosde stad. Vous pouvez l'avoir, met veel plezier.
2. Aangezien Brussel (spijtig genoeg) nog steeds ook de hoofdstad van de Vlamingen is, vind ik het logisch dat ook wij commentaar mogen geven op het toenemende geweld en onveiligheid in Bxl.
3. Dit heeft dus niks te maken met Bxl "in een negatief daglicht stellen". Jij bent hier nu al pagina's lang naast de kwestie aan het lullen: het gaat hier over het GEWELD en de ONVEILIGHEID in Brussel. In plaats van d�*�*rop in te gaan, ga je schieten op de boodschapper enkel en alleen omdat die Vlaams is. De Vlamingenhaat in Brussel is nu al zover gekomen dat we onze kop moeten houden over de problemen in Brussel.

Dit gezegd zijnde, zou ik niet liever hebben dat Vlaanderen zónder Brussel zou verdergaan. Dan hoeven we ons helemaal niet meer druk te maken over de catastrofale manier waarop Brussel bestuurd wordt en dan zouden de Bruxellois zich ook niet meer moeten ergeren aan de inmenging van die boze Vlamingen in Brusselse zaken.

Zwartengeel 2 februari 2010 17:43

Citaat:

Die school die gaat verhuizen is bovendien een... Franstalige school. :-)

quercus 2 februari 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4578801)
1. Het stoort mij helemaal niet dat Brussel een Franstalige stad is geworden. Ik heb persoonlijk geen (eomotionele) binding met Brussel. Ik vind het een lelijke en verwaarloosde stad. Vous pouvez l'avoir, met veel plezier.
2. Aangezien Brussel (spijtig genoeg) nog steeds ook de hoofdstad van de Vlamingen is, vind ik het logisch dat ook wij commentaar mogen geven op het toenemende geweld en onveiligheid in Bxl.
3. Dit heeft dus niks te maken met Bxl "in een negatief daglicht stellen". Jij bent hier nu al pagina's lang naast de kwestie aan het lullen: het gaat hier over het GEWELD en de ONVEILIGHEID in Brussel. In plaats van d�*�*rop in te gaan, ga je schieten op de boodschapper enkel en alleen omdat die Vlaams is. De Vlamingenhaat in Brussel is nu al zover gekomen dat we onze kop moeten houden over de problemen in Brussel.

Dit gezegd zijnde, zou ik niet liever hebben dat Vlaanderen zónder Brussel zou verdergaan. Dan hoeven we ons helemaal niet meer druk te maken over de catastrofale manier waarop Brussel bestuurd wordt en dan zouden de Bruxellois zich ook niet meer moeten ergeren aan de inmenging van die boze Vlamingen in Brusselse zaken.

Er worden regelmatig door Belgicisten zowel als door Vlamingen (type "wij laten Brussel niet los!") allerlei doemscenario's opgevoerd in verband met een eventueel "loslaten" van Brussel. Want laten we wel wezen, de Vlamingen moeten Brussel niet meer loslaten, dat is reeds lang geleden gebeurd, van in de 19e eeuw. Toen nogal wat Vlamingen zelf ervan overtuigd waren dat ze hun status merkelijk opvijzelden door Frans te spreken in plaats van "Vlaams" (want Nederlands kenden ze toen eigenlijk niet). Wie dus als Vlaming toen kwam wonen in "la capitale" verfranste zo vlug mogelijk. Wanneer het Nederlands taalgevoel van de Vlaming begon opnieuw wakker te worden (de vernederlandsing van de Gentse universiteit in 1930 was een signaal). Maar voor Brussel was het kwaad reeds geschied. En dan heeft zich een zelfvoedend mechanisme in gang gezet. Omdat de Vlaming in Brussel steeds meer botste op onwetendheid en vooral onwil t.a.v. het Nederlands begon het sentiment tegenover die stad steeds negatiever te worden en steeds minder aantrekkelijk als verblijfplaats. Met de opeenvolgende staatshervormingen hebben de Vlaamse politici opnieuw Brussel gekozen als hoofdstad. Dit is werkelijk een aberratie.
We zouden best Brussel laten voor wat het geworden is: een Europese hoofdstad. En de Vlamingen kiezen als eigen hoofdstad beter voor een Vlaamse stad. Bruxelles heeft zich de status van "région �* part entière" toebedeeld. Wel dat laten we zo. BHV wordt doodgewoon gesplitst en we voeren besprekingen met de EU om die stad als definitieve Europese hoofdstad te erkennen. En laat Vlaanderen maar zelf aan zijn politieke toekomst werken, zonder Brusselse, laat staan Waalse inmengingen.

Zucht 2 februari 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578736)
Nee, ik herinner me geen concreet geval nu maar zo'n situatie is niet nieuw in de wereld en u weet het zeer goed tenzij u in de wereld van K3 leeft!

Je kent geen concreet geval maar wéét wel dat het gebeurt. :?
Ik weet ook plaatsen waar hoogstwaarschijnlijk al wel scholen gevlucht zijn voor geweld, maar dan spreken we van regio's als Darfoer, Zimbabwe, Oost-Congo of Somalië. Misschien dat er in Kroatië of Kosovo tijdens de balkan-oorlog ook wel wat scholen zijn moeten vluchten.
Als je vind dat dat dus normale toestanden zijn voor Brussel, tja dan zijn we uitgesproken denk ik.

Fetai 2 februari 2010 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4578868)
Er worden regelmatig door Belgicisten zowel als door Vlamingen (type "wij laten Brussel niet los!") allerlei doemscenario's opgevoerd in verband met een eventueel "loslaten" van Brussel. Want laten we wel wezen, de Vlamingen moeten Brussel niet meer loslaten, dat is reeds lang geleden gebeurd, van in de 19e eeuw. Toen nogal wat Vlamingen zelf ervan overtuigd waren dat ze hun status merkelijk opvijzelden door Frans te spreken in plaats van "Vlaams" (want Nederlands kenden ze toen eigenlijk niet). Wie dus als Vlaming toen kwam wonen in "la capitale" verfranste zo vlug mogelijk. Wanneer het Nederlands taalgevoel van de Vlaming begon opnieuw wakker te worden (de vernederlandsing van de Gentse universiteit in 1930 was een signaal). Maar voor Brussel was het kwaad reeds geschied. En dan heeft zich een zelfvoedend mechanisme in gang gezet. Omdat de Vlaming in Brussel steeds meer botste op onwetendheid en vooral onwil t.a.v. het Nederlands begon het sentiment tegenover die stad steeds negatiever te worden en steeds minder aantrekkelijk als verblijfplaats. Met de opeenvolgende staatshervormingen hebben de Vlaamse politici opnieuw Brussel gekozen als hoofdstad. Dit is werkelijk een aberratie.
We zouden best Brussel laten voor wat het geworden is: een Europese hoofdstad. En de Vlamingen kiezen als eigen hoofdstad beter voor een Vlaamse stad. Bruxelles heeft zich de status van "région �* part entière" toebedeeld. Wel dat laten we zo. BHV wordt doodgewoon gesplitst en we voeren besprekingen met de EU om die stad als definitieve Europese hoofdstad te erkennen. En laat Vlaanderen maar zelf aan zijn politieke toekomst werken, zonder Brusselse, laat staan Waalse inmengingen.

Vlaanderen moet er voor kiezen om Brussel als hoofdstad te behouden, zoals dit nu is. Verder hoeft dat niet veel voor te stellen, maar wanneer men in het buitenland Brussel blijft zien als de hoofdstad van Vlaanderen is dat al heel wat waard. Amsterdam is op papier onze hoofdstad terwijl alles verder in Den Haag geregeld wordt. Brussel moet met Vlaanderen geassocieerd blijven worden, het is een Vlaamse stad.

Everytime 2 februari 2010 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4578562)
je leeft mss in Brussel maar je legt de sociale problemen en de problemen met de criminaliteit gewoon naast je neer.

wel nogmaals: doe je dit moedwillig of word je ervoor betaald!

Geen van beiden! Franstaligen hebben zowiezo een totale andere visie over wat er gebeurde dan de Vlamingen.

Everytime 2 februari 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4578765)

Waarom Brarleroi? Zeg gewoon Bruxelles!;-)

Shadowke 2 februari 2010 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578946)
Geen van beiden! Franstaligen hebben zowiezo een totale andere visie over wat er gebeurde dan de Vlamingen.

- 'laisser faire, laisser passer'.
- totaal geen rekening houden met de burgers van Brussel, criminelen hebben de macht want de politiek vertikt het van in te grijpen.

dezelfde visie die ze hebben in de federale regering.
we weten hoe het ondertussen is gesteld ...
btw bedankt om jullie echte gezicht aan de gewone brusselaars te laten zien.

Scarabaeida 2 februari 2010 18:37

Charleroi is een 'mooie' stad.
http://www.youtube.com/watch?v=evzZzIZzfwY

stropke 2 februari 2010 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578946)

Reden te meer tot splitsen. Twee verschillende volken, culturen die niet met elkaar kunnen leven.

Everytime 2 februari 2010 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4578801)

1. Als u geen emotionele binding met Brussel hebt, spreek niet daarover en spreek liever over wat u graag hebt.
2. Tijdverlies. Zie 1.
3. Franstaligen en Vlamingen zullen altijd een totale andere visie daarover hebben.

Everytime 2 februari 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4578888)
Je kent geen concreet geval maar wéét wel dat het gebeurt. :?
Ik weet ook plaatsen waar hoogstwaarschijnlijk al wel scholen gevlucht zijn voor geweld, maar dan spreken we van regio's als Darfoer, Zimbabwe, Oost-Congo of Somalië. Misschien dat er in Kroatië of Kosovo tijdens de balkan-oorlog ook wel wat scholen zijn moeten vluchten.
Als je vind dat dat dus normale toestanden zijn voor Brussel, tja dan zijn we uitgesproken denk ik.

Een fait divers is nooit een normale toestand. Maar doen alsof het einde van de wereld is, is totaal onzin!

Everytime 2 februari 2010 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fetai (Bericht 4578892)
Vlaanderen moet er voor kiezen om Brussel als hoofdstad te behouden, zoals dit nu is. Verder hoeft dat niet veel voor te stellen, maar wanneer men in het buitenland Brussel blijft zien als de hoofdstad van Vlaanderen is dat al heel wat waard. Amsterdam is op papier onze hoofdstad terwijl alles verder in Den Haag geregeld wordt. Brussel moet met Vlaanderen geassocieerd blijven worden, het is een Vlaamse stad.

Wilt u een oorlog in België?

Everytime 2 februari 2010 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4578952)
- 'laisser faire, laisser passer'.
- totaal geen rekening houden met de burgers van Brussel, criminelen hebben de macht want de politiek vertikt het van in te grijpen.

dezelfde visie die ze hebben in de federale regering.
we weten hoe het ondertussen is gesteld ...
btw bedankt om jullie echte gezicht aan de gewone brusselaars te laten zien.

Criminelen hebben de macht? Wat moeten we hier niet lezen!:roll:

Shadowke 2 februari 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578973)
Criminelen hebben de macht? Wat moeten we hier niet lezen!:roll:

de waarheid kan idd pijn doen.
iets dat jij en compagnie nooit zullen begrijpen.

nog een geluk dat jij ook niet alle Brusselaars vertegenwoordigt.
maar een zéér klein groepje daarentegen, maar met een grote mond natuurlijk en een tunnelvisie.

Everytime 2 februari 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4578977)

Wat u zegt is totaal onzin! Criminelen hebben helemaal niet de macht in Brussel! Uw blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen dwingt u om zo'n onzin te uiten, ja!

Everytime 2 februari 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4578977)

nog een geluk dat jij ook niet alle Brusselaars vertegenwoordigt.
maar een zéér klein groepje daarentegen, maar met een grote mond natuurlijk.

Causes toujours, tu m'intéresses!8-)

Shadowke 2 februari 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578980)
Wat u zegt is totaal onzin! Criminelen hebben helemaal niet de macht in Brussel! Uw blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen dwingt u om zo'n onzin te uiten, ja!

ik haat niet het frans of de franstaligen, wel het beleid dat hun politici voeren.
jij haat daarentegen alles wat Vlaams/Nederlands is.
Vlamingen dit, Vlamingen dat, ...

Everytime 2 februari 2010 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4578983)
ik haat niet het frans of de franstaligen, wel het beleid dat hun politici voeren.
jij haat daarentegen alles wat Vlaams/Nederlands is.
Vlamingen dit, Vlamingen dat, ...

Ja, ik haat ze zoveel dat ik op een Vlaamse forum ben. Allez, ga terug slapen!

Scarabaeida 2 februari 2010 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578963)
3. Franstaligen en Vlamingen zullen altijd een totale andere visie daarover hebben.

Beiden de 'teneur' volgend weliswaar, de mens blijft een tribaal kuddedier.

Fetai 2 februari 2010 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578970)
Wilt u een oorlog in België?

Ik niet, u wel. Brussel is nu de hoofdstad van Vlaanderen, u wil dit koste wat kost veranderen.

Everytime 2 februari 2010 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fetai (Bericht 4579005)
Ik niet, u wel. Brussel is nu de hoofdstad van Vlaanderen, u wil dit koste wat kost veranderen.

Brussel heeft niets meer van een Vlaamse stad. Hun inwoners zijn vooral Franstalig en de verkiezingen bewijzen meer dan duidelijk dat diezelfde inwoners zich Franstalig voelen, ze stemmen massaal voor Franstalige partijen terwijl de Vlaamse partijen in Brussel bijna niets betekenen. U kan dat misschien betreuren maar u kan de situatie helemaal niet veranderen. Accepteer gewoon de realiteit, zo simpel is het!8-)

Fetai 2 februari 2010 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4579016)
Brussel heeft niets meer van een Vlaamse stad. Hun inwoners zijn vooral Franstalig en de verkiezingen bewijzen meer dan duidelijk dat diezelfde inwoners zich Franstalig voelen, ze stemmen massaal voor Franstalige partijen terwijl de Vlaamse partijen in Brussel bijna niets betekenen. U kan dat misschien betreuren maar u kan de situatie helemaal niet veranderen. Accepteer gewoon de realiteit, zo simpel is het!8-)

U kan het misschien betreuren dat Brussel de hoofdstad is, maar u kan deze situatie helemaal niet veranderen. Accepteer gewoon de realiteit, Brussel is de tweetalige hoofdstad van Vlaanderen.

Scarabaeida 2 februari 2010 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4579016)

Over tien jaar wappert ook u met een leeuwenvlag.;-)

Zwartengeel 2 februari 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578985)

'Charme-offensief, niets anders.'

robert t 2 februari 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4577228)
Waar is de haat? De gratis provocatie zoals degene die wij constant op dit forum kunnen lezen? Relativeer : het is geen haat! En geweld in België zal zowiezo nooit gebeuren : Belgen zijn brave mensen.

Je schreef in posting 26 het volgende "Als geweld tussen Vlamingen en Franstaligen moet komen, laat die maar komen". Deze zin is een niet mis te verstane oproep tot geweld, hetgeen je nu ontkent. Ofwel besef je niet wat je schrijft of je bent een gepatenteerde leugenaar. Je mag zelf kiezen.

Everytime 2 februari 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4579021)
Over tien jaar wappert ook u met een leeuwenvlag.;-)

Niet echt nee!;-)

Everytime 2 februari 2010 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fetai (Bericht 4579017)
U kan het misschien betreuren dat Brussel de hoofdstad is, maar u kan deze situatie helemaal niet veranderen. Accepteer gewoon de realiteit, Brussel is de tweetalige hoofdstad van Vlaanderen.

Brussel heeft niets meer van een Vlaamse stad. Kom Brussel bezoeken als u dat niet gelooft!

djimi 2 februari 2010 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578968)
Een fait divers is nooit een normale toestand. Maar doen alsof het einde van de wereld is, is totaal onzin!

Het einde van de wereld is een meisje dat zichzelf in de arm kerft, en bij thuiskomst een verhaaltje verzint over Vlamingen die haar haten omdat ze Franstalig is.

Het einde van de wereld is een uit de context gerukte en half-geciteerde uitspraak over Franstaligen die onvoldoende geestelijke vermogens zouden hebben om Nederlands te leren.

Het einde van de wereld komt er aan wanneer ergens in het buitenland een uitnodiging verzonden wordt met daarop een kaartje dat de politiek-geografische situatie in dit land niet geheel correct weergeeft.

Zo'n dingen, d�*�*r draait het om. Als zo iets gebeurt is het kot te klein.

Al de rest, dat zijn allemaal maar 'faits-divers'.

Een mens moet zijn prioriteiten kennen, nietwaar.

Fetai 2 februari 2010 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4579029)
Brussel heeft niets meer van een Vlaamse stad. Kom Brussel bezoeken als u dat niet gelooft!

Al is de laatste Vlaming verdwenen uit Brussel, met het vastleggen van de taalgrens, is afgesproken dat Brussel een Vlaams/Franse stad is.

In 100 jaar tijd is de stad omgeslagen van Nederlandstalig naar Franstalig. Wanneer in 2100 de overgrote meerderheid Nederlands spreekt ten koste van het Frans, dan wil u toch ook dat het Franstalige karakter van de stad wordt gerespecteerd?

djimi 2 februari 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578963)
1. Als u geen emotionele binding met Brussel hebt, spreek niet daarover en spreek liever over wat u graag hebt.
2. Tijdverlies. Zie 1.

Ik heb een vrij emotionele binding met Manneken Pis, met mijn auto- en allochtone vrienden alhier, en ook steeds meer met de jonge Franstaligen die ik hier het Nederlands, de Nederlandstaligen en de Nederlandse (dus ook Vlaamse) cultuur èn geschiedenis probeer te leren kennen.

Ik wil die mensen niet in de steek laten.

En als ik daarvoor moet schoppen tegen de schenen van Vlamingen die Brussel graag als 'verloren' beschouwen, of in het kruis van Franstaligen die deze stad nog liever verder naar de knoppen helpen dan wat inmenging van 'flamins' te moeten verdragen, dan zal ik me daar niet ongemakkelijk bij voelen, integendeel :-)

Ik vind niet langer dat Brussel ten allen prijze 'Hoofdstad van Vlaanderen' moet blijven, maar ik zal me tot mijn laatste snik blijven verzetten tegen het 'loslaten' van de stad.

Zelfs een "Onafhankelijk Vlaanderen Zonder Brussel" moet zich blijven moeien met wat hier gebeurt, hoe meer, hoe liever.

Al was het maar vanwege de vele miljarden die al - tot nu toe blijkbaar tevergeefs - in deze stad werden gepompt.

Dat dergelijke bemoeienis daarenboven nog eens flink op de zenuwen blijkt te werken van de 'bétere' Belges vind ik mooi meegenomen.

Op sommige dagen zou een mens het alleen al daarom willen doen.

Everytime 2 februari 2010 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 4579023)
Je schreef in posting 26 het volgende "Als geweld tussen Vlamingen en Franstaligen moet komen, laat die maar komen". Deze zin is een niet mis te verstane oproep tot geweld, hetgeen je nu ontkent. Ofwel besef je niet wat je schrijft of je bent een gepatenteerde leugenaar. Je mag zelf kiezen.

U moet dat niet letterlijk vertolken. Ik ben altijd tegen geweld geweest en het is zeker niet met geweld dat men de dingen verbetert. Bovendien zie ik niet echt de Belgen geweld gebruiken. Wat ik op een provocatieve manier wilde zeggen, is dat ik meer dan beu ben met België ben en met al die kinderspelletjes tussen Vlamingen en Franstaligen. Het land splitsen? Het zal zowiezo gebeuren, het is een kwestie van tijd.

daiwa 2 februari 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4578961)
Reden te meer tot splitsen. Twee verschillende volken, culturen die niet met elkaar kunnen leven.

2!

T'serclaes 2 februari 2010 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4578985)

:lol:

T'serclaes 2 februari 2010 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fetai (Bericht 4579033)
Al is de laatste Vlaming verdwenen uit Brussel

Nee, Brussel is nooit Vlaams geweest en nederlandstalige brusselaars kiezen voor "nederlandstalige brusselaars" en niet voor "vlaamse brusselaar" !

http://www.brusselblogt.be/2009/03/0...n-vlaming.html ;-)

T'serclaes 2 februari 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4576568)
... dat het akkoord omtrent het toekennen van het statuut van "Région �* part entière" aan dit kluwen van 19 baronieën de grootste stommiteit was die men ooit langs Vlaamse kant heeft gemaakt.

Fantastisch !
En de 6 politiezones moeten fuseren, hé ?
Met een regionale politiezone was er geen probleem ... ;-)

Duidelijk !

Ah, ja ... ik had iets vergeten :
- Feiten gebeurden in een politiezone
- Misdadigers werden gearresteerd
- En ... dit alles ... in hetzelfde politiezone ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be