Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Landlopers en bedelaars zijn ook mensen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142746)

Nynorsk 24 augustus 2010 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4941364)
Nee,die kan je via de gaten bereiken,speel je nu dom?

nee, ik speel niet dom.
ik veronderstel dat er daar inderdaad af en toe iemand eens verkeerdelijk een flesje met statiegeld in gooit, maar om die door een gaatje naar buiten te halen vantussen al dat ander nutteloos glas, en de glasscherven...
Om nog maar te zwijgen dat een arm niet meteen tot de bodem van een glascontainer gaat.
Allez, 'k wil eigenlijk maar zeggen: 'k geloof er nie veel van.

duveltje382 24 augustus 2010 20:47

Weer en reden te meer om jullie uit te nodigen,simpel leven op de straat

duveltje382 24 augustus 2010 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4941372)
nee, ik speel niet dom.
ik veronderstel dat er daar inderdaad af en toe iemand eens verkeerdelijk een flesje met statiegeld in gooit, maar om die door een gaatje naar buiten te halen vantussen al dat ander nutteloos glas, en de glasscherven...
Om nog maar te zwijgen dat een arm niet meteen tot de bodem van een glascontainer gaat.

Als je moet kan veel

Eigenzinnig 24 augustus 2010 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4941374)

Dit lijkt me een goede omschrijving voor de TS..

Nynorsk 24 augustus 2010 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4941379)
Als je moet kan veel

jaja, maar ge krijgt genen uitrekbaren arm van twee meter, en ge krijgt ook niet de gave om flesjes zonder statiegeld te veranderen in flesjes met statiegeld.

duveltje382 24 augustus 2010 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4941380)
Dit lijkt me een goede omschrijving voor de TS..

En TS wil zeggen?

suqar_7loe 24 augustus 2010 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4941368)
:lol:
Ach die vrouwkes toch...

Ik ben inderdaad een hele curieuze :oops:

Cdude 24 augustus 2010 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4941387)
En TS wil zeggen?

TransSexuele

Nynorsk 24 augustus 2010 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4941526)
TransSexuele

8O

gij pervert!

TepelStreeltje miljaar!

Cdude 24 augustus 2010 22:34

:eating:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4941594)
8O

gij pervert!

TepelStreeltje miljaar!

Zeg waar en ik kom ze "strelen" :-P

:offtopic: Er zijn trouwens 30 TS'en per jaar in België. 24 mail2female, 6 female2male.
M2F één keer gezien. Fuking weird. Met één "bal" pomp je hem op, andere dient om de lucht er uit te laten :eating:

den dinges 24 augustus 2010 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4937284)
Ik heb dus 11 maanden op de straat gezeten als bedelaar
Wat deken jullie hiervan?

Brengt dat op ?

den dinges 24 augustus 2010 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4937386)
Dat wist ik niet. Als volwassen zoon neemt ge uw vader toch wel binnen, zeker?

Wie weet is zijn zoon ook dakloos ? Of slecht gehuisvest ? En er zijn ook kinderen die hun ouders niet graag zien.

den dinges 24 augustus 2010 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4937499)
Hier ben je wat kort in je woorden; ik snap het niet.

Tot wat nodig je me uit ?

Om in zo een kolonie �* la Wortel te gaan leven...

den dinges 24 augustus 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4941247)
Curieuze neus :-D

Ge hebt dus op bier geleefd?

Hij heeft gezegd ook liefde te krijgen ...
Leven van bier en liefde :clapping:

420yeahbaby 24 augustus 2010 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 4940862)
Een dakloze die zuipt doet dat niet om zich te amuseren maar om het verdovend pijnstillend effect.

Of om niet dood te vriezen.

elsina 25 augustus 2010 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4937578)
oeips ik schaam mij,het was maar een thread om te laten zien wat ik de laaste tijd leefde

is dat jou broer mss ???

http://forums.zita.be/2320210-post61.html

Doomy 26 augustus 2010 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4937908)
En als ik er nog eens mag op terug komen.
Vandaag hadden we een werk van 5 man op de planning staan (ja op zondag) en 3 Belgische "stielmannen" waren in geen velden of wegen te vinden.
Er is dan maar een Armeniër opgekomen.
Die was tenminste wel correct en eerlijk en het was voor hem ook nochtans een zondag.
Belgische stielmannen...waar vind je ze nog? Wij vonden hun in elk geval niet vandaag.

Nog zo'n autoritaire slavendrijver die denk dat zijn navel het middelpunt van de wereld is en iedereen moet doen wat hij zegt. Ik geef die Belgische werknemers 200% gelijk dat ze hun rustdag niet willen opofferen aan een verwaande blanke bwana dat zijn werkvolk als negerkes behandelt.

Jazeker 26 augustus 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4941374)

Ik bedank er hartelijk voor... mijn bed en dak zijn me te lief.

Jazeker 26 augustus 2010 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4941372)
nee, ik speel niet dom.

Of om nog niet te zeggen dat flesjes met statiegeld in de glasbak evenzeer aan scherven gaan als die zonder. Met wat scherven kom je nergens aan wat geld.

duveltje382 26 augustus 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4944768)
Ik bedank er hartelijk voor... mijn bed is me te lief.

En bank went ook wel na enige tijd hoor,zelfs grond is zacht genoeg om op te slapen na wat pintjes

roger verhiest 26 augustus 2010 15:54

Waarom ben je eigenlijk niet op het Astrid plein naast die met zijn baard gaan zitten ?
Een figuur waar je gezellig mee kan praten en die je waarschijnlijk goede raad zou hebben kunnen geven over hoe je een kamerverhuurder kan vinden die een borgstelling door het OCMW aanvaard zodat je een dak, een adres en recht op het bestaansminimum krijgt.
& als je dan bovenop nog wat kan bedelen of aan een ziekteuitkering kan geraken heb je geen problemen meer.

...

ik heb een familielid die altijd in die problemen komt en het nadeel van het systeem is vanzelfsprekend dat het OCMW beslag op je legt om een of andere job aan te nemen
(tenzij je wegens gezondheidsredenen niet kan werken vanzelfsprekend).

In het algemeen vind ik dat iedere gemeente verplicht zou moeten zijn om daklozen op te vangen en minstens één warme maaltijd per dag te geven, mits men samen met de ongelukkige mag uitzoeken hoe de toestand kan verbeterd worden.

In het antwerpse zijn er behalve voedselbanken aan het Stuivenbergplein, ook "sociale restaurants" zoals de 7 Schaken en een opvangtehuis in de Ploegstraat, waar er wekelijks (!) gratis soep wordt uitgedeeld.

Vanzelfsprekend is het zo dat men de toestand kan zien aankomen : men wordt niet van vandaag op morgen uit zijn woning gezet, zoals men ook niety onmiddelijk zijn werk verliest (normaal krijgt men de beruchte C4 waarmee men kan gaan "doppen")

Het familielid in kwestie is mij altijd dankbaar omdat ik heb nooit financieel gesteund heb,
maar hierdoor min of meer gedwongen heb om de nodige stappen bij ziekenkas, VDAB en OCMW dringend zelf te zetten. een boterham en een pintje of een cola kon en kan hij altijd krijgen. Van mijn kinderen heb ik de verzekering dat ik er altijd levenslang zal mogen "komen eten".

Verleden jaar bracht ik de nacht eens door als "Dakloze" in het station van Szesczin,
er zitten er daar wel meer & ook "gewone" backpackers... De creditcard jeukt dan vanzelfsprekend in je broekzak om eventjes een warm bad en bed in een hotel te kopen...

duveltje382 26 augustus 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4944881)
Waarom ben je eigenlijk niet op het Astrid plein naast die met zijn baard gaan zitten ?
Een figuur waar je gezellig mee kan praten en die je waarschijnlijk goede raad zou hebben kunnen geven over hoe je een kamerverhuurder kan vinden die een borgstelling door het OCMW aanvaard zodat je een dak, een adres en recht op het bestaansminimum krijgt.
& als je dan bovenop nog wat kan bedelen of aan een ziekteuitkering kan geraken heb je geen problemen meer.

...

ik heb een familielid die altijd in die problemen komt en het nadeel van het systeem is vanzelfsprekend dat het OCMW beslag op je legt om een of andere job aan te nemen
(tenzij je wegens gezondheidsredenen niet kan werken vanzelfsprekend).

In het algemeen vind ik dat iedere gemeente verplicht zou moeten zijn om daklozen op te vangen en minstens één warme maaltijd per dag te geven, mits men samen met de ongelukkige mag uitzoeken hoe de toestand kan verbeterd worden.

In het antwerpse zijn er behalve voedselbanken aan het Stuivenbergplein, ook "sociale restaurants" zoals de 7 Schaken en een opvangtehuis in de Ploegstraat, waar er wekelijks (!) gratis soep wordt uitgedeeld.

Vanzelfsprekend is het zo dat men de toestand kan zien aankomen : men wordt niet van vandaag op morgen uit zijn woning gezet, zoals men ook niety onmiddelijk zijn werk verliest (normaal krijgt men de beruchte C4 waarmee men kan gaan "doppen")

Het familielid in kwestie is mij altijd dankbaar omdat ik heb nooit financieel gesteund heb,
maar hierdoor min of meer gedwongen heb om de nodige stappen bij ziekenkas, VDAB en OCMW dringend zelf te zetten. een boterham en een pintje of een cola kon en kan hij altijd krijgen. Van mijn kinderen heb ik de verzekering dat ik er altijd levenslang zal mogen "komen eten".

Verleden jaar bracht ik de nacht eens door als "Dakloze" in het station van Szesczin,
er zitten er daar wel meer & ook "gewone" backpackers... De creditcard jeukt dan vanzelfsprekend in je broekzak om eventjes een warm bad en bed in een hotel te kopen...

Ik heb bij die gast met de baard trouwens een paar dagen gezeten,hij wil gewoon op de straat leven,das zijn ding.Ik zelf heb een vol jaar alles gedaan om van de straat af te geraken,mooie vrienden helpen dan(zeggen ze tenminste).

Nee zo zit onze wereld niet in elkaar hoor,woorden met de vleet maar daden? en een sociaal restaurant moet ik nog wel tegenkomen hoor,5€ is veel geld voor een dakloze

Nee,hou Uw bankkaart maar heel goed bij zolang je kan,ik hoop dan ook dat je mijn pech niet zal tegenkomen

den dinges 26 augustus 2010 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4944780)
En bank went ook wel na enige tijd hoor,zelfs grond is zacht genoeg om op te slapen na wat pintjes

Waarom heb je geen pand opengebroken om daar in te slapen ? Als ik op straat geraak is dat het eerste dat ik doe : een leegstaand huis zoeken, er binnen breken, een slot op de deur, en een naam op de brievenbus.
Wees assertief.

duveltje382 26 augustus 2010 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4945095)
Waarom heb je geen pand opengebroken om daar in te slapen ? Als ik op straat geraak is dat het eerste dat ik doe : een leegstaand huis zoeken, er binnen breken, een slot op de deur, en een naam op de brievenbus.
Wees assertief.

Kraken is bij wet verboden nu,dat is een nieuwe wet

Xenophon 26 augustus 2010 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945180)
Kraken is bij wet verboden nu,dat is een nieuwe wet

En?

Jij zou liever comform de wet jezelf buiten laten doodvriezen?

Hier is weer zo'n moment, ben ik nu echt de enige normale nog op dit forum?

duveltje382 26 augustus 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4945181)
En?

Jij zou liever comform de wet jezelf buiten laten doodvriezen?

Hier is weer zo'n moment, ben ik nu echt de enige normale nog op dit forum?

Ik ben er toch nog hé,voor alles bestaan er oplossingen,je wordt wel vindingrijk op bepaalde ogenblikken hoor

Cdude 26 augustus 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945192)
Ik ben er toch nog hé,voor alles bestaan er oplossingen,je wordt wel vindingrijk op bepaalde ogenblikken hoor

Blijkbaar wel aangezien je zo rijk bent dat je internet hebt en mijn 20 blikken gratis bier plotseling niet meer wil ...:roll:

duveltje382 26 augustus 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4945260)
Blijkbaar wel aangezien je zo rijk bent dat je internet hebt en mijn 20 blikken gratis bier plotseling niet meer wil ...:roll:

Wat dat bier betreft probeer ik te stoppen,het straatleven heeft zo zijn nadelen gehad
En ja ik heb nu een uitkering,ben ff verplicht moeten gaan werken dus

Nynorsk 26 augustus 2010 19:01

oh jee, verplicht moeten gaan werken! rampspoed!

suqar_7loe 26 augustus 2010 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945272)
Wat dat bier betreft probeer ik te stoppen,het straatleven heeft zo zijn nadelen gehad
En ja ik heb nu een uitkering,ben ff verplicht moeten gaan werken dus

Das toch goed.. Waarom gaat ge geen opleiding volgen? Handen uit de mouwen steken, moet ge doen!

duveltje382 26 augustus 2010 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4945283)
Das toch goed.. Waarom gaat ge geen opleiding volgen? Handen uit de mouwen steken, moet ge doen!

Idd ,ben ik ook van zin,ik ben niet iemand die bij de pakken blijft zitten

Mambo 26 augustus 2010 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 4944684)
Nog zo'n autoritaire slavendrijver die denk dat zijn navel het middelpunt van de wereld is en iedereen moet doen wat hij zegt. Ik geef die Belgische werknemers 200% gelijk dat ze hun rustdag niet willen opofferen aan een verwaande blanke bwana dat zijn werkvolk als negerkes behandelt.

ochere ochgot een nietsnut post ook eens wat.
Ga maar weer braaf wat erfkaas van tussen uw tenen gaan plukken.

Mambo 26 augustus 2010 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945288)

Maar je pakt toch terwijl je zit?

suqar_7loe 26 augustus 2010 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945288)

Zeker doen. Succes!

duveltje382 26 augustus 2010 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4945304)
Zeker doen. Succes!

THNX

duveltje382 26 augustus 2010 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4945299)
Maar je pakt toch terwijl je zit?

Ik schaam mij er dan ook niet voor na 35 jaar werken

Wisord 26 augustus 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945312)
Ik schaam mij er dan ook niet voor na 35 jaar werken

Moet je zeker niet doen .

duveltje382 26 augustus 2010 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4945333)
Moet je zeker niet doen .

Idd denk ik toch ook wel,maar sommige op dit forum denken er anders over

suqar_7loe 26 augustus 2010 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4945340)
Idd denk ik toch ook wel,maar sommige op dit forum denken er anders over

En gij trekt u dat aan? Sommigen denken zoveel..

Cdude 26 augustus 2010 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4945341)
En gij trekt u dat aan? Sommigen denken zoveel..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be