Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Veel geblaat, weinig nieuwe wol (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143019)

system 30 augustus 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4952684)
Dat is waar, maar daar heb ik niets over geschreven.

Want in de realiteit hoeft natuurlijk BDW niets van dat alles te doen. Hij zit relaxed in een comfortabele zetel en hij maakt de Walen duidelijk dat als ze Belgie willen dat ze dan hem moeten overtuigen van hun goede wil.

En wat blijkt? Er bestaat helemaal geen goede wil bij de Walen.

Hij durft het niet te doen, zult u bedoelen.

Bad Attila 30 augustus 2010 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4952725)
Inderdaad, de tijd van deals te maken met de hoflakeien is voorbij. Als het goed is.

Waarom zit hij daar dan?

Xenophon 30 augustus 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4952762)

Neen, dat bedoel ik zeker niet, het heeft weinig of niets te zien met die termen.

Je mag niet vergeten dat hij op termijn Belgie kapot wil. Lintjes en titels en postjes betekenen niets voor BDW, en dat speelt uiteraard de Walen flink parten.

Want die zijn gewoon dat ze met Vlamingen te doen hebben die ze kunnen kopen.

Er is een en ander veranderd in Belgie.

Xenophon 30 augustus 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4952777)
Waarom zit hij daar dan?

Dat is het grappige, hij zit daar voor Belgie te redden.

Hij is de enige die oprecht is in de hele soap affaire die Belgie is.

Bad Attila 30 augustus 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4952798)
Dat is het grappige, hij zit daar voor Belgie te redden.

Hij is de enige die oprecht is in de hele soap affaire die Belgie is.

Als hij er zit om geen deals te maken, kan hij evengoed thuis blijven, hé, i.p.v. zijn kiezers (en vele anderen) de zot te houden.

stab 30 augustus 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4952511)
Vandaag is trouwens nog de seniele fosiel Eyskens op TV geweest om zijn spijt uit te drukken over het sputteren van het Belgische verpauperingsmachine waarin hij jarenlang protagonist heeft mogen spelen.

Als je iemand als Eyskens zou laten kiezen tussen het voortbestaan van zijn eigen partij of het voortbestaan van België zou die imho voor het laatste kiezen, die ouwe zak.

Xenophon 30 augustus 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4952811)
Als hij er zit om geen deals te maken, kan hij evengoed thuis blijven, hé, i.p.v. zijn kiezers (en vele anderen) de zot te houden.

Ik begrijp het, voor u moet men hoflakei zijn.

system 30 augustus 2010 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4952792)
Neen, dat bedoel ik zeker niet, het heeft weinig of niets te zien met die termen.

Je mag niet vergeten dat hij op termijn Belgie kapot wil. Lintjes en titels en postjes betekenen niets voor BDW, en dat speelt uiteraard de Walen flink parten.

Want die zijn gewoon dat ze met Vlamingen te doen hebben die ze kunnen kopen.

Er is een en ander veranderd in Belgie.

En dus durft hij niet. Bovendien weet hij dat, moest er nu een deal komen, dat hij dan een substantieel deel van zijn verse kiezers verliest. Want die hebben gekregen wat zij wilden, te weten: dat er eindelijk geregeerd wordt.

Hij vergeet echter een ding: wanneer er geen deal komt, zal hij ook een substantieel deel van zijn kiezers verliezen, want die hebben met Dewever dus niet gekregen wat ze vroegen, namelijk dat er geregeerd wordt.
En dan zal Stoere Barte een even grote mislukkeling zijn als Leterme.

En dan? Ja dan... zal Alexander de Grote op het toneel verschijnen.

stab 30 augustus 2010 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4952398)
Dat zou betekenen dat de Franstaligen zouden geloven dat ze 4 jaar lang NVA aan het lijntje zouden kunnen houden. Wie in België gelooft dat? Dat geloven ze bij NVA toch zelf niet. Als de Franstaligen het niet menen met de verandering van de financieringswet dan stapt NVA op in de regering. De reden is gewoon dat NVA BHV wil splitsen zonder toegevingen te doen (want goed middelen voor Brussel is de belangrijkste eis van de Franstaligen voor de splitsing van BHV) om vervolgens nog eens zelf de financieringswet te schrijven met de Franstaligen in een zeer zwakke positie in ruil voor bijkomende middelen voor Brussel.

En wat zou daar nu verkeerd aan zijn?

Xenophon 30 augustus 2010 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4952826)
En dus durft hij niet. Bovendien weet hij dat, moest er een deal komen nu, dat hij dan een substantieel deel van zijn verse kiezers verliest. Want die hebben gekregen wat zij wilden, te weten: dat er eindelijk geregeerd wordt.

Hij vergeet echter een ding: wanneer er geen deal komt, zal hij ook een substantieel deel van zijn kiezers verliezen, want die hebben met Dewever dus niet gekregen wat ze vroegen, namelijk dat er geregeerd wordt. En dan zal Stoere Barte een even grote mislukkeling zijn als Leterme. En dan... ja dan zal Alexander de Grote op het toneel verschijnen.

Je schijnt niets van de verandering in politiek Vlaanderen begrepen te hebben.

Bad Attila 30 augustus 2010 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4952819)
Ik begrijp het, voor u moet men hoflakei zijn.

Neen, niet echt, maar als hij, zoals je zegt, niet van goede wil is, en geen deals wilt maken, dan moet je consequent blijven en zeggen: "trekt uwe plan, ik kom nie".

(jij zegt dat, hé, ik niet)

Xenophon 30 augustus 2010 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4952846)
Neen, niet echt, maar als hij, zoals je zegt, niet van goede wil is, en geen deals wilt maken, dan moet je consequent blijven en zeggen: "trekt uwe plan, ik kom nie".

(jij zegt dat, hé, ik niet)

Oh neen, dat deals maken had - toen ik het schreef, niets met BDW te maken.

Jij maakt ervan dat BDW geen deals wil sluiten.

Ik denk dat als je wil zeggen dat BDW geen deals zal sluiten die Vlaanderen tekort doen, dan heb je gelijk.

Bad Attila 30 augustus 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4952854)
Oh neen, dat deals maken had - toen ik het schreef, niets met BDW te maken.

Jij maakt ervan dat BDW geen deals wil sluiten.

Ik denk dat als je wil zeggen dat BDW geen deals zal sluiten die Vlaanderen tekort doen, dan heb je gelijk.

ah ok... het was mij niet echt duidelijk.

Vraag is uiteraard wat dat is: "deals die Vlaanderen geen tekort doen"?

Xenophon 30 augustus 2010 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4952866)
ah ok... het was mij niet echt duidelijk.

Vraag is uiteraard wat dat is: "deals die Vlaanderen geen tekort doen"?

Een klein beetje redelijkheid zal hij verwachten.

Iets in de zin van "jullie mogen alles betalen en verder mooi zwijgen", ik denk dat de meesten nu wel begrijpen dat die tijd voorbij is.

den ambetantsten 30 augustus 2010 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4952826)
En dus durft hij niet. Bovendien weet hij dat, moest er nu een deal komen, dat hij dan een substantieel deel van zijn verse kiezers verliest. Want die hebben gekregen wat zij wilden, te weten: dat er eindelijk geregeerd wordt.

Hij vergeet echter een ding: wanneer er geen deal komt, zal hij ook een substantieel deel van zijn kiezers verliezen, want die hebben met Dewever dus niet gekregen wat ze vroegen, namelijk dat er geregeerd wordt.
En dan zal Stoere Barte een even grote mislukkeling zijn als Leterme.

En dan? Ja dan... zal Alexander de Grote op het toneel verschijnen.

Misschien toch efkes de actualiteit volgen want ehm... Alexander is van mening dat CD&V en N-VA een "redelijk standpunt" innemen. Het kransje wordt zo wel heel erg klein hé...

BWarrior 30 augustus 2010 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4952880)
Misschien toch efkes de actualiteit volgen want ehm... Alexander is van mening dat CD&V en N-VA een "redelijk standpunt" innemen. Het kransje wordt zo wel heel erg klein hé...

Allez, keuze genoeg voor de Vlaams-nationalisten:-D

vrijevlaming 30 augustus 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4952894)

voor ons wel ja. Als de partijen die samen 80% van de vlaamse kiezers vertegenwoordigen hetzelfde denken, dan ziet het er voor ons nét iets beter uit dan voor uw soort, dat op amper 20% nog kan rekenen

den ambetantsten 30 augustus 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4952894)

U bedoelt keuze genoeg voor de Vlamingen?

Karel Martel B 30 augustus 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4952762)

Ha, de oude "je durft niet" routine.

Het zal niet lukken, Bart heeft ook "Back to the future" gezien, en geleerd van Marty McFly.

Henri1 30 augustus 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4952880)

Binnenkort zijn de sp.a en de PS de nieuwe vlaamsnationalistische helden.

BWarrior 30 augustus 2010 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 4952897)
voor ons wel ja. Als de partijen die samen 80% van de vlaamse kiezers vertegenwoordigen hetzelfde denken, dan ziet het er voor ons nét iets beter uit dan voor uw soort, dat op amper 20% nog kan rekenen

Die 20% hebben ook wel de resoluties van het Vlaams Parlement goedgekeurd.

Compare 30 augustus 2010 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4951962)
Wat op papier staat staat op papier, dus daar kan het niet aan liggen.

mooi om dat uit jouw mond te horen :) dan vind je het vast niet onlogisch dat CD&V en NVA garanties willen die op papier staan.

En Bwarrior, misschien zijn deze drie partijen die het met elkaar eens zijn (en ongeveer drie kwart van de vlaamse bevolking vertegenwoordigen) niet allemaal Vlaams Nationalisten 8O Misschien zijn het wel gewoon vlaamse partijen die een logisch standpunt hebben? Misschien willen de drie grootste partijen van Vlaanderen wel gewoon wat het beste is voor Vlaanderen? Stel je dat voor.

Henri1 30 augustus 2010 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Compare (Bericht 4952959)
mooi om dat uit jouw mond te horen :) dan vind je het vast niet onlogisch dat CD&V en NVA garanties willen die op papier staan.

En Bwarrior, misschien zijn deze drie partijen die het met elkaar eens zijn (en ongeveer drie kwart van de vlaamse bevolking vertegenwoordigen) niet allemaal Vlaams Nationalisten 8O Misschien zijn het wel gewoon vlaamse partijen die een logisch standpunt hebben? Misschien willen de drie grootste partijen van Vlaanderen wel gewoon wat het beste is voor Vlaanderen? Stel je dat voor.

Ik ben voorstander van een goed evenwichtig akkoord, zodat de heren en dames eindelijk kunnen beginnen met goed bestuur.

Mijn S.Z. en pensioen later staan immers op het spel nietwaar ?

BWarrior 30 augustus 2010 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4952972)
Ik ben voorstander van een goed evenwichtig akkoord, zodat de heren en dames eindelijk kunnen beginnen met goed bestuur.

Mijn S.Z. en pensioen later staan immers op het spel nietwaar ?

Wat er tot nog toe op tafel ligt, kan men bezwaarlijk "evenwichtig" noemen: verdere liquidatie centrale staat, 0 herfederaliseringen, 0 federale kieskring.

Karel Martel B 30 augustus 2010 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4952985)
verdere liquidatie centrale staat

Als de Vlamingen en frankofonen het nergens over eens geraken, is het dan niet beter om bevoegdheden over te dragen zodat er beslist kan worden?

Enkel mensen die menen dat de frankofonen alles moeten kunnen beslissen, en de Vlamingen alles maar moeten betalen kunnen tegen die logische evolutie zijn.

Xenophon 30 augustus 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4952985)
Wat er tot nog toe op tafel ligt, kan men bezwaarlijk "evenwichtig" noemen: verdere liquidatie centrale staat, 0 herfederaliseringen, 0 federale kieskring.

Inderdaad, men moet veel meer Belgie afgebouwen.

BWarrior 30 augustus 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4952992)
Als de Vlamingen en frankofonen het nergens over eens geraken, is het dan niet beter om bevoegdheden over te dragen zodat er beslist kan worden?

Enkel mensen die menen dat de frankofonen alles moeten kunnen beslissen, en de Vlamingen alles maar moeten betalen kunnen tegen die logische evolutie zijn.

Geraken Vlaamse partijen het dan over alles eens?:roll:

Xenophon 30 augustus 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4953006)

Ze zijn er het alleszins over eens dat er niet mag worden toegegeven aan de Walen deze maal.

Karel Martel B 30 augustus 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4953006)

Dat hoeft niet, In Vlaanderen kan men bij meerderheid beslissen.

Enkel in België kan dat niet.

Henri1 30 augustus 2010 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4953010)
Ze zijn er het alleszins over eens dat er niet mag worden toegegeven aan de Walen deze maal.

Hoelang nog ?

Henri1 30 augustus 2010 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4953011)
Dat hoeft niet, In Vlaanderen kan men bij meerderheid beslissen.

Hahaha, dat zou dan de eerste keer zijn in 180 jaar.

de kleine 30 augustus 2010 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4953054)
Hoelang nog ?

Hopelijk tot de Walen het boeltje zelf de doodsteek geven.

Henri1 30 augustus 2010 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4953060)
Hopelijk tot de Walen het boeltje zelf de doodsteek geven.

Ik dacht dat Vlamingen alles wat ze zelf deden beter konden ???

Nu moeten ze dus de hulp van de vijand inroepen om iets geregeld te krijgen.

Vlaamsnationalisten, niets mee aan te vangen.

Karel Martel B 30 augustus 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4953056)
Hahaha, dat zou dan de eerste keer zijn in 180 jaar.

In het Vlaams parlement zijn er geen speciale groepen met vetorecht, of alarmbelprocedures.

Dat in tegenstelling tot de Belgische puinhoop.

Karel Martel B 30 augustus 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4953062)
Ik dacht dat Vlamingen alles wat ze zelf deden beter konden ???

Nu moeten ze dus de hulp van de vijand inroepen om iets geregeld te krijgen.

Vlaamsnationalisten, niets mee aan te vangen.

Vergeet je pamper niet aan te doen, Hendrik.

Svennies 30 augustus 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4952941)
Binnenkort zijn de sp.a en de PS de nieuwe vlaamsnationalistische helden.

Eerder de doodgravers van dit onland....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be