Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie forumt vanuit "den bak" ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143357)

Cdude 8 september 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971165)
Eerste veroordeling.

Eerste veroordeling en dan direkt internering? :wtf:
Mag ik de motivatie van de rechter voor internering weten?

Geen beroep?

Steve_M 8 september 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4971277)

Geen beroep?

Kan ik niet geven zonder die gast zijn privacy ernstig in het gedrang te brengen. Laat het ons er op houden dat hij mooi geflikt is.

manta 8 september 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971308)
Kan ik niet geven zonder die gast zijn privacy ernstig in het gedrang te brengen. Laat het ons er op houden dat hij mooi geflikt is.

Als ge al 5 jaar zit om een mep uit te delen wel ja ... :?

den dinges 8 september 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971313)

Zal wel wat meer dan een simpele mep geweest zijn...

Anna List 8 september 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971313)

internering, die mep moet dan wel een psychopatisch tintje hebben gehad ... inclusief beide ogen uitsteken of slachtoffer in brand steken of zo ...

Steve_M 8 september 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4971394)
Zal wel wat meer dan een simpele mep geweest zijn...

Allez, "den dinges" weet het weer eens beter.

Bad Attila 8 september 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4971277)

Geen beroep?

Internering heeft niks te maken met het aantal veroordelingen, hé. ;-)

Ik ken nen interné die binnen zit voor winkeldiefstal ... al 15 jaar... :?

Steve_M 8 september 2010 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4971404)
internering, die mep moet dan wel een psychopatisch tintje hebben gehad ... inclusief beide ogen uitsteken of slachtoffer in brand steken of zo ...

Nope, geen ogen uitgestoken of iemand in brand gestoken. Maar vis rustig verder.

Anna List 8 september 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971410)
Nope, geen ogen uitgestoken of iemand in brand gestoken. Maar vis rustig verder.

een delict met racistische inslag ?

Steve_M 8 september 2010 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4971413)
een delict met racistische inslag ?

Ook al niet.

Anna List 8 september 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971415)
Ook al niet.

ledematen geamputeerd ?

Cdude 8 september 2010 13:32

Citaat:

Spijtig ...Waarschiijlijk de omstandigheden of verklaarde reden voor "de mep" die de rechter tot internering deden besluiten ofwel er zelf op aangestuurd (al dan niet door de advo) maar bon, we vissen idd.

Geen beroep?

den dinges 8 september 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971406)
Allez, "den dinges" weet het weer eens beter.

Nee, beter nog :-) Ik weet er niks van, omdat jij er ons niks over wil zeggen.:-)
Maar een simpele mep, die je 5 jaar opbrengt ? Ik vind dat nogal straf. Ronduit ongelofelijk in feite...
Dus komaan jong, leg het eens uit. Je hebt te veel of te weinig gezegd. Niemand vraagt de naam en geboortedatum van je vriend, hé.
Of anders geloof ik maar dat je gewoon wat zit te lullen, en verhaaltjes uit je duim zuigt...

Cdude 8 september 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4971409)
Internering heeft niks te maken met het aantal veroordelingen, hé. ;-)
Ik ken nen interné die binnen zit voor winkeldiefstal ... al 15 jaar... :?

Voor EEN winkeldiefstal, zonder voorgaande feiten?
I don't think so ..:evil:

Dat is zoals de 3 and your out regel in de US.
Pleeg je eerst 2 zware misdaden, krijg je daarna voor een winkeldiefstal life.

Steve_M 8 september 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4971421)
Spijtig ...Waarschiijlijk de omstandigheden of verklaarde reden voor "de mep" die de rechter tot internering deden besluiten ofwel er zelf op aangestuurd (al dan niet door de advo) maar bon, we vissen idd.

Geen beroep?

Uitspraak werd in beroep bevestigd. Hij denkt nu aan Straatsburg, maar heeft er het geld niet voor. Hoe dan ook, heel dat interneringsgedoe is hier een circus.

Steve_M 8 september 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4971424)
Nee, beter nog :-) Ik weet er niks van, omdat jij er ons niks over wil zeggen.:-)
Maar een simpele mep, die je 5 jaar opbrengt ? Ik vind dat nogal straf. Ronduit ongelofelijk in feite...
Dus komaan jong, leg het eens uit. Je hebt te veel of te weinig gezegd. Niemand vraagt de naam en geboortedatum van je vriend, hé.
Of anders geloof ik maar dat je gewoon wat zit te lullen, en verhaaltjes uit je duim zuigt...

Je gelooft wat je wil. Maar ik begrijp dat je geen fluit snapt van ons strafrecht en van het interneringsbeleid. Dan worden discussie natuurlijk wel heel erg moeilijk. Hij heeft immers geen 5 jaar gekregen, hij werd geïnterneerd. Dat is dus voor onbepaalde tijd. En aangezien hij die tijd doorbrengt in de gevangenis i.p.v. in een instelling kan dat gemakkelijk tien jaar worden. Hij mag trouwens (zoals ik eerder schreef) overdag wel met zware machines werken, maar 's avonds of in het weekend moet hij binnen.

Cdude 8 september 2010 13:37

Citaat:

Probeer eens?
Tipje van de sluier (ja, ik ben razend benieuwd) moet toch lukken zonder de "pleger" te kennen?

manta 8 september 2010 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971415)
Ook al niet.

Werkte in ne wolkenkrabber op de 39'e verdieping en mepte de ruitenwasser naar beneden ???:-D

den dinges 8 september 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4971421)

Geen beroep?

Doet me denken aan een stukje uit het boek "Papillon ". Papillon vraagt aan één van zijn inmates waarom hij veroordeeld is en voor hoelang. " Levenslang, voor de moord op mijn vrouw " zegt de kerel " Ik had er met veel minder vanaf kunnen komen, door onvrijwillige doodslag te pleiten, maar toen de rechter mij vroeg waarom ik haar sloeg met het strijkijzer, heb ik gezegd dat dat was omdat ze te veel plooien in haar bakkes had...De rechter kon er niet mee lachen, resultaat levenslang ".
Mischien iets in die aard : de beschuldigde provoceerde de rechter, en kreeg de volle lading ?

Cdude 8 september 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971433)
Je gelooft wat je wil. Maar ik begrijp dat je geen fluit snapt van ons strafrecht en van het interneringsbeleid. Dan worden discussie natuurlijk wel heel erg moeilijk. Hij heeft immers geen 5 jaar gekregen, hij werd geïnterneerd. Dat is dus voor onbepaalde tijd. En aangezien hij die tijd doorbrengt in de gevangenis i.p.v. in een instelling kan dat gemakkelijk tien jaar worden. Hij mag trouwens (zoals ik eerder schreef) overdag wel met zware machines werken, maar 's avonds of in het weekend moet hij binnen.

Wordt dat niet om de 6 maand "herzien" voor een commisie ?
En wat is dan de reden om hem nog binnen te houden ondanks die (halve) vrijheid?

Cdude 8 september 2010 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4971444)
Doet me denken aan een stukje uit het boek "Papillon ". Papillon vraagt aan één van zijn inmates waarom hij veroordeeld is en voor hoelang. " Levenslang, voor de moord op mijn vrouw " zegt de kerel " Ik had er met veel minder vanaf kunnen komen, door onvrijwillige doodslag te pleiten, maar toen de rechter mij vroeg waarom ik haar sloeg met het strijkijzer, heb ik gezegd dat dat was omdat ze te veel plooien in haar bakkes had...De rechter kon er niet mee lachen, resultaat levenslang ".
Mischien iets in die aard : de beschuldigde provoceerde de rechter, en kreeg de volle lading ?

Je snapt het nog STEEDS niet : volle lading kan een grotere straf inhouden.
Internering is geen "straf".

manta 8 september 2010 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4971444)

Dan had hij dat in beroep kunnen winnen hé , of't moest zijn dat de vriendjespolitiek ook daar nogal telt ...

Hmmm , oké de vraag geeft dan al 't antwoord ... :?

Anna List 8 september 2010 13:41

werkte in een vleesfabriek en sloeg een collega 'per ongeluk' in de vleesmolen ?

den dinges 8 september 2010 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971433)

Ziedet sé :-) Als je wilt...Nu word het een klein beetje duidelijker.
Maar je insinuaties over wat ik wel of niet weet waren natuurlijk offtopic en overbodig :-) Allé, het is je voor deze keer vergeven, ik zie wel dat je een nerveus mannekke bent.

Steve_M 8 september 2010 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4971458)
Ziedet sé :-) Als je wilt...Nu word het een klein beetje duidelijker.
Maar je insinuaties over wat ik wel of niet weet waren natuurlijk offtopic en overbodig :-) Allé, het is je voor deze keer vergeven, ik zie wel dat je een nerveus mannekke bent.

En toch niet geïnterneerd. Straf he.

den dinges 8 september 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4971454)
Je snapt het nog STEEDS niet : volle lading kan een grotere straf inhouden.
Internering is geen "straf".

Het is géén straf, maar je zit wél in de gevangenis. En dan doen ze hier precies nog of zulke waanzin is mijn schuld ook nog ?
In mijn ogen moeten geïnterneerden en gevangenen NOOIT bij elkaar gezet worden, en gebeurt dat wel , is er iets erg fout in dit land.

Jazeker 8 september 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971440)
Werkte in ne wolkenkrabber op de 39'e verdieping en mepte de ruitenwasser naar beneden ???:-D

*proest*

Net toen het miljardencontract ging worden getekend, deed den aftrekker van die ruitenwasser een verschrikkelijke "SCHrrrrrrrrrrrrrrrrIEEEEEEEEEEEEEK" naast het oor van de klant.

:-D

Jazeker 8 september 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4971457)
werkte in een vleesfabriek en sloeg een collega 'per ongeluk' in de vleesmolen ?

Ik eet nooit nog Zwan...

den dinges 8 september 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971456)
Dan had hij dat in beroep kunnen winnen hé , of't moest zijn dat de vriendjespolitiek ook daar nogal telt ...

Hmmm , oké de vraag geeft dan al 't antwoord ... :?

Als je geluk hebt, zit de rechter in beroep bij een andere politieke groepering, maar zelfs dan weet ik niet of de solidariteit onder magistraten niet het meest gaat doorwegen.
Mischien heeft die gast wel een magistraat een mep gegeven ?

den dinges 8 september 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4971465)

Hmm, dat kan nog komen , hé...:-) Kun je kaarten met je vriend.
" Zeg mij wie je vrienden zijn, ik zal zeggen wie je bent "

den dinges 8 september 2010 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4971457)

Werkte in een brouwerij en verzoop zijn ploegbaas in een ketel bier !
Werkte bij de slager en knoopte zijn baas op met zijn eigen ingewanden !

manta 8 september 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4971479)
*proest*

Net toen het miljardencontract ging worden getekend, deed den aftrekker van die ruitenwasser een verschrikkelijke "SCHrrrrrrrrrrrrrrrrIEEEEEEEEEEEEEK" naast het oor van de klant.

:-D

Doet me wat denken aan Guust Flater en dien Demesmeacker die altijd moet komen tekenen ... :-D

manta 8 september 2010 13:53

Citaat:

Denkt ge da ???
Wrm denkt ge dat ge hier op't forum zit ??? Omda ge normaal en vrij bent ??? :lol:

Jazeker 8 september 2010 13:54

Citaat:

Maar serieus nu. Ik wil niet vragen wat jij verstaat onder "miezerige slagen en verwondingen". Voor zover ik weet bestaan er ook veroordelingen voor "slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" als ik even mag overdrijven.

Maar als je kennis dan veroordeeld werd tot internatie (wegens ontoerekeningsvatbaar verklaard), dan moeten er in het verleden toch al tekenen zijn geweest dat die persoon gedragsstoornissen had? Anders kan ik het me net als de medeforummers in alle eerlijkheid ook vrij moeilijk voorstellen, begrijp je?

Dus misschien kan je daar ja of nee op antwoorden. Daarmee weet nog geen hond over welke persoon het gaat.

Jazeker 8 september 2010 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971508)
Doet me wat denken aan Guust Flater en dien Demesmeacker die altijd moet komen tekenen ... :-D

LOL! Nu je het zegt. :D

Jazeker 8 september 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971515)
Denkt ge da ???
Wrm denkt ge dat ge hier op't forum zit ??? Omda ge normaal en vrij bent ??? :lol:

Werkloos is een optie...

Anna List 8 september 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4971502)
Werkte in een brouwerij en verzoop zijn ploegbaas in een ketel bier !
Werkte bij de slager en knoopte zijn baas op met zijn eigen ingewanden !

lol dat van die ingewanden is wel wat voor ne leuke film over een of andere psycho :-)

criminal minds !

Steve_M 8 september 2010 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4971518)
Maar serieus nu. Ik wil niet vragen wat jij verstaat onder "miezerige slagen en verwondingen".

Maar als je kennis dan veroordeeld werd tot internatie (wegens ontoerekeningsvatbaar verklaard), dan moeten er in het verleden toch al tekenen zijn geweest dat die persoon gedragsstoornissen had? Anders kan ik het me net als de medeforummers in alle eerlijkheid ook vrij moeilijk voorstellen, begrijp je?

Dus misschien kan je daar ja of nee op antwoorden. Daarmee weet nog geen hond over welke persoon het gaat.

Die gast kon inderdaad daarvoor ook al eens flippen. Steroïden en zo. Niks wat niet op te lossen was met wat therapie. Niet door hem gewoon in de nor te dumpen.

Jazeker 8 september 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 4971508)

btw... als ik terug werk heb, ga ik zeker eens zorgen dat ik al die Flater albummetjes eens aanschaf. Die ontbreken tussen mijn quasi totale collectie Asterix en Lucky Luke.

Bad Attila 8 september 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4971535)
lol dat van die ingewanden is wel wat voor ne leuke film over een of andere psycho :-)

criminal minds !

Als je soms ziet wat er in de gevangenis gebeurt, moet je zelfs niet naar Hollywood gaan, de realiteit is soms veeeel harder. 8O
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/a...celstraf.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be