![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer we nood hebben aan één grote Germaanse staat om iets te betekenen in de EU, heeft de EU dan nog wel zin van bestaan. Doen we er dan niet gelijk beter aan van die ook meteen te splitsen in een Germaanse EU en een Latijnse. Het zal anders toch eeuwig ambras blijven. De EU kampt met het zelfde taalprobleem als België maar dan in het kwadraat. |
Citaat:
De meeste Nederlanders zouden de rol van de Koningin gereduceerd tot zuiver ceremonieel willen zien. Mocht de koningin een scheet laten dan is de regering verantwoordelijk. Dus het als het uit de klauwen loopt kunnen we haar nog altijd afzetten. Maar zo lang de behoefte er niet is en men het wel prima vindt, want op zich doet de koningin haar werk goed en neemt ze taken serieus. We moeten nog zien hoe dat uitpakt met prins pils. |
Citaat:
WWWW, en nee, wij willen hem NIET weer. Geef de portie maar aan fikkie. |
Citaat:
Ik weet nog een clichee! Belgen zijn achterbakse mensen. Ze lachen vriendelijk, maar ondertussen lopen ze onderling te zeveren over mensen achter hun rug om. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb wel degelijk respect voor andere zienswijzen en ook voor mensen die gewoon onafhankelijkheid van Vlaanderen willen, ik werk met zo een boel mensen politiek samen.
Het probleem dat ik heb met uw gezeik in het bijzonder is dat het in wezen anti-Ollands is, en niet pro-Vlaams. Jij bent dus de perfecte Belgicist, trouw aan de franskiljonse agenda van 1830. |
Citaat:
|
Citaat:
Het komt er altijd op neer onder wélke voorwaarden dit gebeurt. Iets doet vermoeden dat de aanhechting van België met Frankrijk in 1794 en de eenheid met Nederland in 1815 niet erg succesvol waren, maar je zou het succes van de separatisten binnen de Vlaamse Beweging ook kunnen zien als een tekort schieten van gunstige voorwaarden voor beide groepen. Als een stel Nederlanders mij dus koudweg komt verklaren dat ze Vlaanderen als een wingewest zien, dan is de kous voor mij af. Wanneer ze een confederatie op poten willen zetten met enkel voor ons gunstige gedeelde bevoegdheden, ben ik wel pro. De vraag is dus eerder hoe groot de verschillende opinies zijn. Dat geldt eveneens voor Wallonië of -waarom niet- andere gebieden. |
Citaat:
Waarschijnlijk de formatie Wilders gemist... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Desalniettemin zou het prettig zijn bv het nl volkslied te veranderen cq aan te passen, en de nl wapenspreuk te vernederlandsen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie niet echt in waar u zich druk over maakt. Goed als er ooit een samensmelting komt zullen beiden wel hun idee hebben over hoe dat precies verloopt. U maakt daar precies van alsof die man al vanalle plannen heeft om Vlaanderen uit te buiten ten voordele van NL. Ik zie dat nergens in die uitzending en verder stel ik enkel vast dat de meeste nederlanders positief staan tegenover het idee. Het lijkt me dat uzelf met een seriues stuk vooringenomenheid zit want volgens mij ziet en hoort u vanalles dat niet gezegd is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook de rest lezen hè?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nederland heeft geld, vlaanderen heeft geld. vlaanderen zal geen wingewest worden van nederland. maar door een hereniging met Nederland kan Vlaanderen wel een extra economische boost krijgen en zullen we samen als één blok meer te zeggen hebben in de EU en de wereld dan apart. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt me onvlaams, eenmaal we zelfstandig kunnen zijn zonder België, om dan naar Nederland te lopen. Wat wel kan , en moet voor mij, is een latrelatie met Nederland. Wat kunnen we samen doen . Een symbiose. Dat kan haven beleid zijn, onderwijs , pensioen, .... Maar wel een latrelatie en geen huwelijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be