Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Berechting van Wilders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144423)

Pericles 6 oktober 2010 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beepbeepikbeneenjeep (Bericht 5016634)
Stel dat Wilders veroordeeld wordt, is de uitspraak van Oudkerk over "kutmarokkanen" dan ook strafbaar ?

Natuurlijk, daar zou 20 jaar op moeten staan.
En aangezien dat het de waarheid is : 30 jaar.
Onder fascistische regime wordt "de waarheid vertellen" steeds zwaarder gestraft. :-D

Pericles 6 oktober 2010 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 5017384)
Als Wilders 1% van wat hij over moslims heeft gezegd over Joden had gezegd, dan was hij al lang politiek, mediatiek, juridisch en persoonlijk afgemaakt door het establishment, en dat weet je heel goed.

Heel deze discussie is dus heel hypocriet.

Ja, maar over de joden zou het niet de waarheid zijn. :-D

fox 6 oktober 2010 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5016946)
Nee, dat is het niet.
Het is niet omdat een politieker voor de rechter moet komen dat het een politiek proces is.

Waar zeg ik dat het een politiek proces is omdat een politieker terecht staat?

Uiteraard is dit een politiek proces. Dat staat als een paal boven water. Dit werd reeds uitvoerig bewezen door de uitspraken van de rechter en door de banden die de wrakingscommissie heeft met politieke drukkingsgroepen.

plakker 6 oktober 2010 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5017353)
Ik moet altijd meteen aan die geniale actie van Hans Teeuwen denken zodra de heksen van halal ter sprake komen.

"christenhonden, geitenneukers, iedereen doet mee,
jezus en mohammed op een openbare plee,
nee, ik mag niet kwetsen, mijn excuses en ik zal,
voor straf me laten pijpen door de meiden van halal."

Die mens is echt zalig he :lol:
Maar die moslim op de achtergrond wil hem meteen in de sharia-rechtbank :lol:

ministe van agitatie 6 oktober 2010 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5015314)
Ik heb mijn mening. En als die mening je niet aanstaat dan is dat dikke pech gastje ! Voorlopig hebben we nog recht op een eigen mening.

opinions are like assholes: everybody has one.

Piero 6 oktober 2010 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 5017384)
Als Wilders 1% van wat hij over moslims heeft gezegd over Joden had gezegd, dan was hij al lang politiek, mediatiek, juridisch en persoonlijk afgemaakt door het establishment, en dat weet je heel goed.

Heel deze discussie is dus heel hypocriet.

Wat bedoel je met die 1%? Je ontkent dat Wilders de afgelopen jaren politiek en in de media en door het establishment is afgemaakt als een barbaar die zich verschuilt achter zijn recht op meningsuiting? En dat hij nu juridisch wordt beoordeeld? En jij bent niet hypocriet?

Alboreto 6 oktober 2010 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5017566)
Uiteraard is dit een politiek proces. Dat staat als een paal boven water.

Ik begrijp dat ge dit denkt, en het is natuurlijk de makkelijkste en standaard verdediging voor iemand die in de politiek staat, maar dat maakt het nog niet de waarheid.

Sunny 6 oktober 2010 11:35

Het volledige proces wordt live uitgezonden via:

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

Vette Pois(s)on 6 oktober 2010 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5017567)
Die mens is echt zalig he :lol:
Maar die moslim op de achtergrond wil hem meteen in de sharia-rechtbank :lol:

Die met zijne baard zijn ogen...

fox 6 oktober 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5017858)
Ik begrijp dat ge dit denkt, en het is natuurlijk de makkelijkste en standaard verdediging voor iemand die in de politiek staat, maar dat maakt het nog niet de waarheid.

In dit geval wel, maar u moet natuurlijk wel uw paardekleppen afzetten.

D'ARTOIS 6 oktober 2010 12:59

Wie gaat er uitmaken wat de waarheid is? In ieder geval niet de heren achter de tafel.
Ik ben bang dat de rechters hun oordeel al hebben bepaald. De enige manier om een eventueel oordeel onderuit te halen is de politieke betrokkenheid van Hirsch Ballin en de rechters in kwestie aan te tonen.
Dat is al ten dele gebeurd. Een rechter inschakelen die (politieke) banden heeft met de vertegenwoordigers van de aanklagende partij mag natuurlijk nooit bij een dergelijk proces betrokken zijn.
Als Moscowicz hier niet naar kijkt deugt hij als advocaat bepaald niet. (Waar ik zelf min of meer van overtuigd ben).

grimbergen 6 oktober 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5016035)
Nee hoor, de draad ging over het proces tegen Wilders (zie titel).

EDIT: ik zie trouwens dat je mijn goede raad i.v.m. originaliteit in de wind slaat. Als je dan toch per se iemand wil napraten, doe het dan tenminste juist: het is raaskalt, niet raaskalkt.

Zonder dank!

Och neen dat meen je niet. :rofl: RaaskalKt begrijpt hem niet. :rofl:

Uw goede raad is voor mij al even weerzinwekkend als varkensworst. :rofl: Ik geef je 1 goede raad. Zet me op uw negeerlijstje. Uw inhoudloze schrijfsels zijn van een bedenkelijk niveau. Mijn niveau is veel te hoog gegrepen voor u blijkbaar. 8-)

grimbergen 6 oktober 2010 15:12

Citaat:

Stel dat Wilders veroordeeld wordt, is de uitspraak van Oudkerk over "kutmarokkanen" dan ook strafbaar ?

Op voorwaarden dat elke moslim zijn tweede nationalitiet verliest als hem niet bedekte vrouwen op straat aanvalt of uitscheldt. Eens kijken of de landverraders daar willen mee akkoord gaan.

Alboreto 6 oktober 2010 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5017992)
In dit geval wel, maar u moet natuurlijk wel uw paardekleppen afzetten.

Wees gerust, die heb ik niet.

grimbergen 6 oktober 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5016829)
Dus binnen iets meer dan 24 uur is het volgende gebeurd:

1) Een rechter maakt een aan een politieke uitspraak grenzende opmerking aan het adres van de aangeklaagde.

2) Daardoor wordt er een verzoek tot wraking van die rechter ingediend.

3) Dat verzoek wordt behandeld door ene Frans Bauduin, waarvan bekend is dat het, plat gezegd, een Marokkanen-lover is. Tevens is hij bekend vanwege zijn rol in de zaak tegen de moordenaar van Pim Fortuyn.

4) Intussen wordt bekend dat het hoofd van Gestapo & Censuur alsmede Rijksgediplomeerd PVV-hater, Ernst Hirsch-Ballin, die óók al verantwoordelijk was voor het oppakken van cartoonist Gregorius Nekschot en nog veel meer onfrisse zaken, blijkbaar al in 2008 druk met het Parket in Amsterdam contact had over het mogelijk vervolgen van Geert Wilders.

5) De in deze zaak zeer waarschijnlijk partijdige rechter van de Wrakingskamer, Frans Bauduin, wijst het verzoek om wraking af en oordeelt dat zijn collega geen blaam treft, maar dat het hoogstens "ongelukkig geformuleerd" was.

Het gaat lekker zo. Ik kan alleen de innige hoop uitspreken dat, in geval het tot een veroordeling van Wilders komt, de pleuris maximaal moge uitbreken in Nederland en er met toortsen en hooivorken richting Ministerie van Justitie zal worden opgerukt.

Luister als ze dit gaan doen dan zal links zeker in een marginaal hoekje komen waar het hoort. Linkse landverraders horen daar thuis.

Steve_M 6 oktober 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5018294)
Och neen dat meen je niet. :rofl: RaaskalKt begrijpt hem niet. :rofl:

Uw goede raad is voor mij al even weerzinwekkend als varkensworst. :rofl: Ik geef je 1 goede raad. Zet me op uw negeerlijstje. Uw inhoudloze schrijfsels zijn van een bedenkelijk niveau. Mijn niveau is veel te hoog gegrepen voor u blijkbaar. 8-)

*proest*

Ik ga je helemaal niet op mijn negeerlijst zetten, ik lach ook al eens graag.

grimbergen 6 oktober 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5016058)
Besef jij eigenlijk wel wat je typt? Wordt het niet eens hoog tijd om met iets anders af te komen..

Hoe kan de hoofddoek nou in godsnaam een symbool voor onderdrukking zijn als de moslima er vrijwillig voor kies om als moslima door het leven te gaan, een moslima die uit vrije wil de kledingsvoorschriften in acht neemt.. Staan die regeltjes haar niet aan dan is ze vrij om te doen wat ze niet laten kan..

Een moslima die oprecht gelovig is en de intentie heeft om haar best te doen zich te houden aan de kledingsvoorschriften beziet de hidjaab als een vrijheid en verre van als een onderdrukking. Maar dat zul jij nooit begrijpen want wat een ander vindt en denkt kan u gestolen worden.

Waarom praat jij eigenlijk over zaken waar jij totaal geen kennis over hebt? Heb jij eigenlijk wel eens de moeite gedaan om een moslima te benaderen en te vragen waarom ze er voor kiest de hidjaab te dragen? Natuurlijk, heb je dat niet gedaan, nochtans ge zou ze misschien wat beter kunnen (leren) begrijpen. Maar Cdude, het laatste dat gij zou doen is openstaan naar een ander individu toe, wat uw medemens doet kan u werkelijk gestolen worden maar geloof mij, mensen als u komen zichzelf wel op een dag tegen..

Moslimas dragen die hoofddoek alleen om het woord apartheid te onderschrijven. Moslims zijn vragende partij voor apartrheid. Ik zou me er geen reet van aantrekken. Ware het niet dat de moslims met liefde en plezier vrouwen, die weigeren zich te onderwerpen en dus geen apartheidssymbool dragen, behandelen als seksvee.

Dus uw fabeltje over vrijheid is belachelijk en kwetsend voor onze vrouwen. Vrijheid en gelijkheid is niet mogelijk met apartheidssymbool zoals de hoofddoek.

Geen enkele slimme mens gelooft dat die hoofddoek uit vrije wil is. Die hoofddoek is er om hun aparheid te laten zien. Zodat hun eigen soort (moslims) hen herkent en met respect zal behandelen.

Geen vrijheid en geen gelijkheid bij de islam. Dat is niets nieuws. 8-)

grimbergen 6 oktober 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5018299)
*proest*

Ik ga je helemaal niet op mijn negeerlijst zetten, ik lach ook al eens graag.

Als je graag met je inhoudloze oneliners lacht. Be my guest. :rofl:

Alboreto 6 oktober 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5018312)
Als je graag met je inhoudloze oneliners lacht. Be my guest. :rofl:

Ik lach daar ook graag mee, vandaar dat ik je ook niet op mijn negeerlijst zet,

Sjaax 6 oktober 2010 16:39

Citaat:

Je mag best eens boos worden en iets onwelgevoegelijks zeggen. Maar het is anders wanneer dat een discours wordt, dat het systematisch gebeurt.

Sjaax 6 oktober 2010 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5016685)
'Bij aanzetten tot haat wordt een tweedeling tussen bevolkingsgroepen geschetst'. Dat is dus het ijkpunt. Dat kan wel héél breed geïnterpreteerd worden. Wanneer iemand ageert tegen de kapitalistische klasse, schetst hij een tweedeling tussen arbeiders en bezitters. Wanneer iemand stelt dat Katholieken conservatief zijn, schetst hij een tweedeling tussen Katholieken en andersgelovigen of ongelovigen. Wanneer iemand ervoor pleit om prioritair de ouderenwerkloosheid aan te pakken, schetst hij een tweedeling tussen jongeren en ouderen. Wanneer iemand beweert dat zelfstandigen te weinig bijdragen betalen, schetst hij een tweedeling tussen zelfstandigen en werknemers. Wanneer iemand de mening toegedaan is dat min 18-jarigen niet mogen stemmen, schetst hij een tweedeling tussen volwassen en niet-volwassenen. Enzovoorts.

Al deze mensen zaaien dus haat en kunnen veroordeeld worden, volgens uw definitie.

Goed geargumenteerd. Ben je advocaat?

Bij die tweedeling zou iets moeten staan over onveranderlijke gegevenheden. Als kapitalist kan je arbeider worden en als arbeider kapitalist. Als katholiek kan je ongelovig worden, of als ongelovige katholiek. Jongeren worden vanzelf oud, etc.
Maar als jij als Belg geboren bent en ik als Nederlander, is dat niet meer te wijzigen, ook al verander ik van nationaliteit.

beepbeepikbeneenjeep 6 oktober 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5018449)
Je mag best eens boos worden en iets onwelgevoegelijks zeggen. Maar het is anders wanneer dat een discours wordt, dat het systematisch gebeurt.

Ik stelde de vraag i.v.m. Oudkerk om aan te tonen wat de eventuele precedentwaarde van het proces zou kunnen zijn.

Jij zegt er mag best eens iets onwelvoeglijks gezegd worden, maar wie gaat het zich nog riskeren ?

Er is niets mis met je inhouden zolang je het maar doet vanwege je persoonlijke fatsoennormen en niet uit angst voor wat justitie ervan vindt.

Hertog van Gelre 6 oktober 2010 17:29

Sommigen hier huilen al voordat ze geslagen zijn.

Vooralsnog ga ik uit van een eerlijk proces en van rechters die ervoor zijn opgeleid onpartijdig te zijn.

Het lijkt mij dat het O.M. niets anders kan doen dan vrijspraak eisen. Daarnaast denk ik dat de rechters conform de wet zullen rechtspreken.

Als Wilders wordt veroordeeld, en ik zeg nadrukkelijk áls, komt dat door nieuwe Europese jurisprudentie en niet omdat dit een politiek proces zou zijn.

Pericles 6 oktober 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5018565)
Sommigen hier huilen al voordat ze geslagen zijn.

Vooralsnog ga ik uit van een eerlijk proces en van rechters die ervoor zijn opgeleid onpartijdig te zijn.

Het lijkt mij dat het O.M. niets anders kan doen dan vrijspraak eisen. Daarnaast denk ik dat de rechters conform de wet zullen rechtspreken.

Als Wilders wordt veroordeeld, en ik zeg nadrukkelijk áls, komt dat door nieuwe Europese jurisprudentie en niet omdat dit een politiek proces zou zijn.

Het beknotten van de vrije meningsuiting , op bevel van Europa dan? We zijn goed bezig.
En geen politiek proces ? Dat gelooft toch niemand.
De zaak heeft gewoon geen voorwerp.
Waar zou Wilders aanzetten tot haat ?
Hij heeft een film vertoond met feiten die niet verzonnen doch allen werkelijk gebeurd. Mag dat volgens Europa ook al niet meer ? :roll:

Hertog van Gelre 6 oktober 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5018595)
Het beknotten van de vrije meningsuiting , op bevel van Europa dan? We zijn goed bezig.

Niet op bevel van Europa maar we hebben wel rekening te houden met Europees recht.
Citaat:

En geen politiek proces ? Dat gelooft toch niemand.

Ik wél. Het O.M. wilde niet vervolgen (dus die zijn al niet politiek bezig) en de rechtbank heeft alleen opdracht gegeven wél te vervolgen omdat drie klagende partijen dat eisten, en dus moeten ze wel. (dus ook al geen politiek dáár). Verder is hij nog steeds niet veroordeeld maar staat hij slechts terecht.

Citaat:

De zaak heeft gewoon geen voorwerp.

Ik ben bang van wel.
Citaat:

Waar zou Wilders aanzetten tot haat ?

Sommige uitspraken van hem zitten op het randje of er net overheen, zeker daar waar hij het over 'moslims' en 'niet-westerse-allochtonen' heeft in plaats van over de islam of de koran.

Citaat:

Hij heeft een film vertoond met feiten die niet verzonnen doch allen werkelijk gebeurd.

Die film zal het probleem niet zijn. Daarop zal hij niet veroordeeld worden, schat ik in.

Citaat:

Mag dat volgens Europa ook al niet meer ? :roll:

Europa heeft een aantal vervelende wetten aangenomen en de Europese rechters hebben een aantal vervelende uitspraken gedaan. Aan de hand daarvan zou hij veroordeeld kunnen worden. Als het alleen over Nederlands recht zou gaan denk ik dat de aanklacht geen kans zou maken.

Persoonlijk denk ik dat deze rechtszaak weleens averechts zou kunnen werken. Als Wilders vrijgesproken wordt, wat er dik in zit, zouden anderen weleens kunnen denken dat ze voortaan álles kunnen zeggen.

Edit: De overwegingen van het OM en van het hof:
Citaat:

Het hof komt tot een andere beslissing dan het Openbaar Ministerie, dat in juni 2008 geen grond zag tot vervolging. Het OM verklaarde destijds dat een gezonde rechtsstaat een stootje kan velen en veel ruimte geeft aan deelnemers in het politieke debat. Choquerende, provocerende en grievende uitspraken kunnen in de context van de maatschappelijke discussie het beledigende karakter verliezen. De personen en organisaties die aangifte hadden gedaan, waren het hier niet mee eens. Zij hebben het hof in een zogenoemde artikel-12-procedure gevraagd alsnog de vervolging te gelasten.
Citaat:

procedure artikel 12 Sv

Als een strafbaar feit door het openbaar ministerie niet wordt vervolgd of de vervolging niet wordt voorgezet, kan een belanghebbende (klager) rechtstreeks daarover beklag doen bij het gerechtshof binnen het rechtsgebied waar de beslissing tot niet-vervolging of niet verdere vervolging is genomen. Met dit beklag (klaagschrift) wordt aan het gerechtshof verzocht om het openbaar ministerie op te dragen alsnog vervolging in te stellen.

Bad Attila 6 oktober 2010 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5017252)
Bent u een schaap of een burger? U laat het oordeel in deze zaak graag over aan de deskundige rechter. Is het u ontgaan dat het OM in eerste instantie de verzoeken om vervolging van Wilders niet ontvankelijk heeft verklaard? En dat het OM nu door een rechter is gedwongen tot vervolging over te gaan?

Dit betekent dat er in deze zaak een interpretatieprobleem is. Justitie heeft moeite met de interpretatie van de wet in het specifieke geval van de woorden van Wilders, evenals de burgers daarover van mening verschillen. In dat geval wordt het moeilijk om tot de conclusie schuldig of onschuldig te komen.

De rechtbank wil Wilders graag ondervragen om te horen wat hij precies met zijn uitspraken heeft bedoeld. Daar werkt Wilders terecht niet aan mee. Als zijn uitspraken strafbaar zijn dan moet dat blijken uit deze uitspraken zelf en niet uit het commentaar dat Wilders geeft op zijn eigen uitspraken. Dat is de zuivere aanpak van deze zaak. Anders wordt Wilders voor grote dilemma's geplaatst bij de ondervraging en moet hij zijn woorden op een goudschaaltje wegen om te voorkomen dat hij zich onnodig schuldig zou verklaren door bedoelingen toe te kennen aan zijn uitspraken die hij wellicht niet had toen hij ze deed. Daarnaast zou hij zich voor de rechtbank schuldig kunnen maken aan onwettige uitspraken - naar het oordeel van de rechtbank. De bewijslast berust in een zaak van meningsuiting geheel bij het OM. De rechtbank moet de uitspraken van Wilders zelf interpreteren en eveneens wat de bedoeling is van de wetten die hij zou hebben overtreden.

Dat is geen eenvoudige zaak en het zal grote gevolgen kunnen hebben voor de vrijheid van meningsuiting in Nederland. Bij een veroordeling van Wilders zal dit een lang slepende beroepszaak kunnen worden, tenzij hij zich direct wendt tot het Europese hof van justitie. Dus ook dan is het nog geen eenvoudige zaak.

Je zegt dus gewoon dat de rechters hun job moeten doen, niet meer, niet minder. Dat is ook wat een maatschappij van haar rechterlijke macht verwacht.

Herr Oberst 6 oktober 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5018490)
Goed geargumenteerd. Ben je advocaat?

Bij die tweedeling zou iets moeten staan over onveranderlijke gegevenheden. Als kapitalist kan je arbeider worden en als arbeider kapitalist. Als katholiek kan je ongelovig worden, of als ongelovige katholiek. Jongeren worden vanzelf oud, etc.
Maar als jij als Belg geboren bent en ik als Nederlander, is dat niet meer te wijzigen, ook al verander ik van nationaliteit.

Ten eerste, ik ben geen advocaat.

Ten gronde: zelfs indien men de notie 'onveranderlijke gegevenheid' zou opnemen, zou men nog met een probleem zitten. Een 50-plusser kan bijvoorbeeld niet terug jong worden om zo te profiteren van specifieke maatregelen t.a.v. jongerenwerkloosheid. Maar om bij Wilders te blijven: bij mijn weten focust hij zich voornamelijk op geloof (in casu de islam), iets dat net zoals het Katholicisme een godsdienst is en in principe dus veranderlijk. Ik kan mij vergissen, maar ik denk niet dat Wilders ooit al heeft opgeroepen tot discriminatie puur op basis van geboorte.

grimbergen 7 oktober 2010 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5018339)
Ik lach daar ook graag mee, vandaar dat ik je ook niet op mijn negeerlijst zet,

Jij en stevie wonder zijn de beste voorbeelden om mensen over te hevelen van links naar rechts. :clapping:

:angel:

D'ARTOIS 7 oktober 2010 00:36

Amsterdam is een vreemd, vies wereldje. Cultuurtjes en subcultuurtjes. De wrakingsrechter is een homo pur sang en 'getrouwd' met een balletdanser. Dat neemt natuurlijk niet weg dat een homorechter een goede rechter kan zijn maar de man is aan twee kanten erfelijk belast en zijn Marokkaanse achtergronden geven niet aan dat hij hier een onbevooroordeelde rol speelt. En homo's kunnen een grote hekel ontwikkelen aan mannen die graag met vreemde vrouwen rommelen. Iets dat Wilders wel eens schijnt te doen.
Dit riekt uiteraard naar tabloid stijl maar het proces is dermate absurd dat ik dit soort feiten maar eens neer zet.

Sodomis 7 oktober 2010 00:58

We zijn hier niet op de rechtbank...

Kan je Wilders aanzetten tot haat verwijten?

Dat ziet toch elk kind?
Die Fitna is regelrechte nazi-propaganda uit de jaren '30 qua stijl, vorm & inhoud.
Zijn hele publieke betoog draait rond het marginaliseren van 1 godsdienst.
Hij heeft een autoritair trekje & duldt zelf absoluut geen autoriteit.

Die vent is volgens mij geen haar beter dan de psychopaten waarvan de geschiedenisboeken volstaan.

Alboreto 7 oktober 2010 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5019108)
Jij en stevie wonder zijn de beste voorbeelden om mensen over te hevelen van links naar rechts. :clapping:

Ik zit al rechts, dank u.8-)

Alboreto 7 oktober 2010 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5019122)

Dat ziet toch elk kind?
Die Fitna is regelrechte nazi-propaganda uit de jaren '30 qua stijl, vorm & inhoud.

Die vent is volgens mij geen haar beter dan de psychopaten waarvan de geschiedenisboeken volstaan.

2

Pericles 7 oktober 2010 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5018631)
Niet op bevel van Europa maar we hebben wel rekening te houden met Europees recht.
Ik wél. Het O.M. wilde niet vervolgen (dus die zijn al niet politiek bezig) en de rechtbank heeft alleen opdracht gegeven wél te vervolgen omdat drie klagende partijen dat eisten, en dus moeten ze wel. (dus ook al geen politiek dáár). Verder is hij nog steeds niet veroordeeld maar staat hij slechts terecht.

Ik ben bang van wel.
Sommige uitspraken van hem zitten op het randje of er net overheen, zeker daar waar hij het over 'moslims' en 'niet-westerse-allochtonen' heeft in plaats van over de islam of de koran.

Die film zal het probleem niet zijn. Daarop zal hij niet veroordeeld worden, schat ik in.

Europa heeft een aantal vervelende wetten aangenomen en de Europese rechters hebben een aantal vervelende uitspraken gedaan. Aan de hand daarvan zou hij veroordeeld kunnen worden. Als het alleen over Nederlands recht zou gaan denk ik dat de aanklacht geen kans zou maken.

Persoonlijk denk ik dat deze rechtszaak weleens averechts zou kunnen werken. Als Wilders vrijgesproken wordt, wat er dik in zit, zouden anderen weleens kunnen denken dat ze voortaan álles kunnen zeggen.

Edit: De overwegingen van het OM en van het hof:

Ik stel vast dat men de katholieke kerk en pedofilie wel over dezelfde kam mag scheren maar islam en terreur niet.:roll: Maar dit terzijde.

Ik heb niet alles gelezen, maar ik las in de krant dat hij o.a. vervolgd wordt omwille van de uitspraak "De koran is het mein Kampf van de moslims".
U moet mij eens vertellen wat daar "aanzetten tot haat" aan is ? Deze uitspraak lijkt mij op geen enkele andere wijze te interpreteren dan als een reflexie van zijn persoonlijke mening.

Als ik dit hier zo allemaal lees loopt Marion Van San straks ook gevaar vervolgd te worden met de conclusies van haar wetenschappelijk onderzoek nl. dat de veel grotere criminaliteitcijfers bij Marokkanen geen economisch maar een culturele grond hebben.

Waar gaan we naar toe ? Op den duur wordt het zelfs verboden een wetenschappelijk bewezen waarheid te vertellen als deze in strijd zou zijn met één van de dogma's van onze linkse vrienden.

D'ARTOIS 7 oktober 2010 11:12

De Romeinse kerk, het stoffelijk overschot van het Romeinse rijk, heeft ruim 800 jaar terreur en dood gebracht. Nochtans kan deze verfoeilijke religie/kerk ongestoord doorgaan met het uitvoeren van haar misdadige praktijken met die met behulp van de overheid onder het karpet worden gemoffeld.
Hier kan men vrijelijk over schrijven en publiceren. Zodra echter het woord Islam en moslim valt moeten ineens alle mensen hun mond houden.
Religie is in de meeste gevallen een instrument waarmee kwaadwillenden - en dat zijn er velen - zich van bedienen om hun doel te bereiken.
De Islam biedt kwaadwillenden de juiste argumentatie zulks te doen.
Neem het instrument weg dan is ook de argumentatie weg.
Wilders maakt op een harde en ongenuanceerde toon duidelijk hoe het instrument 'religie/Islam' wordt gebruikt.
Het instrument valt niet te berechten. Wel te beoordelen.

Kodo Kodo 7 oktober 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5019122)

Dat ziet toch elk kind?

Kun je de koran aanzetten tot haat verwijten?

Dat ziet toch elk kind?
Dat vunzige boekje is regelrechte djihâd-propaganda uit het jaar 630 qua stijl, vorm & inhoud.
Het hele daarin vervatte betoog draait rond het marginaliseren van alle andersdenkenden.
De daarin ten tonele gevoerde Allah heeft een autoritair trekje & duldt zelf absoluut geen andere autoriteit.

De pedofeet (vrede zij met hem) was volgens mij geen haar beter dan de psychopaten waarvan de geschiedenisboeken volstaan.

Maar Wilders had er wél beter aan gedaan, 9/11 er niet bij te betrekken, want daarin berust de hoofdverantwoordelijkheid bij topcrimineel GW Bush.

Kodo Kodo 7 oktober 2010 12:01

Citaat:

Ik sta zowel op mijn linker- als op mijn rechterbeen, en mijn bezwaren tegen de mohammedanerij beschouw ik veeleer als "links" dan als "rechts". Maar ik begrijp wel wat je bedoelt: de "real existierende" poco-linksen. Die gun ik echter de naam "links" niet. Dan zijn de rechtsen vaak linkser...

Pericles 7 oktober 2010 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5019661)
Kun je de koran aanzetten tot haat verwijten?

Dat ziet toch elk kind?
Dat vunzige boekje is regelrechte djihâd-propaganda uit het jaar 630 qua stijl, vorm & inhoud.
Het hele daarin vervatte betoog draait rond het marginaliseren van alle andersdenkenden.
De daarin ten tonele gevoerde Allah heeft een autoritair trekje & duldt zelf absoluut geen andere autoriteit.

De pedofeet (vrede zij met hem) was volgens mij geen haar beter dan de psychopaten waarvan de geschiedenisboeken volstaan.

Maar Wilders had er wél beter aan gedaan, 9/11 er niet bij te betrekken, want daarin berust de hoofdverantwoordelijkheid bij topcrimineel GW Bush.

Inderdaad , dat boek staat bol van pasages die aanzetten tot haat. Verbieden die nest.

Steve_M 7 oktober 2010 12:03

Citaat:

Ja, want pleiten voor de vrijheid van meningsuiting en tegen het proces tegen Wilders is echt wel het schoolvoorbeeld van poco-links :roll:

Je bent echt een beetje in de war, he.

Pericles 7 oktober 2010 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5019672)
Ja, want pleiten voor de vrijheid van meningsuiting en tegen het proces tegen Wilders is echt wel het schoolvoorbeeld van poco-links :roll:

Je bent echt een beetje in de war, he.

Sorry Steve, meestal druk je je beter uit. Ik begrijp uw tussenkomst niet.

Steve_M 7 oktober 2010 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5019680)
Sorry Steve, meestal druk je je beter uit. Ik begrijp uw tussenkomst niet.

Ik ben vanaf het begin sterk gekant tegen het proces tegen Wilders. Daarnaast heb ik altijd gepleit voor het Amerikaanse systeem van vrijheid van meningsuiting. Volgens grimbergen jaag ik met dergelijke extreme linkse standpunten de mensen van links naar rechts. Ik begrijp het ook niet zo goed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be