Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "acta fabula est" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145110)

Jazeker 18 oktober 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5038823)
Maar Eddy, hou toch op met zo giftig te reageren tegen iedereen die voorstander is van een toenadering is tussen Nederland en Vlaanderen. Wees gerust, het wordt toch nooit een "opslorping" of een "fusie". Die toenadering komt er sowieso toch. Wat je in je handtekening schrijft is meer dan hatelijk, het is bepaald racistisch.

2!!

system 18 oktober 2010 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5039024)
U weet zeer goed dat als er vandaag verkiezingen zouden zijn, de N-VA zou geplebisciteerd worden en vermoedelijk de kaap van de 40 pct zou halen.

Mogelijk. Het kan. Het is niet uitgesloten. U zegt dit maar steeds. Maar zeker is het niet. Want uiteindelijk heeft De Wever niet veel beter gepresteerd dan Leterme die men afgestraft heeft. En uiteindelijk worden de prijzen aan de meet uitgedeeld. De Wever komt met lege handen uit maanden onderhandelingen. Precies zoals Leterme. En dat is niet wat de kiezers vroegen. Vele kiezers vroegen hem met 'volle' handen eruit te komen, niet met lege handen.

Anna List 18 oktober 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5038823)
Maar Eddy, hou toch op met zo giftig te reageren tegen iedereen die voorstander is van een toenadering is tussen Nederland en Vlaanderen. Wees gerust, het wordt toch nooit een "opslorping" of een "fusie". Die toenadering komt er sowieso toch. Wat je in je handtekening schrijft is meer dan hatelijk, het is bepaald racistisch.

ik wil voor Vlaanderen toch nog mogelijkheid willen laten om Nederland vroeg of laat in zijn geheel te annexeren. :-P

Anna List 18 oktober 2010 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039032)
Mogelijk. Het kan. Het is niet uitgesloten. U zegt dit maar steeds. Maar zeker is het niet. Want uiteindelijk heeft De Wever niet veel beter gepresteerd dan Leterme die men afgestraft heeft. En uiteindelijk worden de prijzen aan de meet uitgedeeld. De Wever komt met lege handen uit maanden onderhandelingen. Precies zoals Leterme. En dat is niet wat de kiezers vroegen. Vele kiezers vroegen hem met 'volle' handen eruit te komen, niet met lege handen.

toch wel frapante gelijkenissen idd :

Leterme deed er alles aan om in de 16 te komen : hij kon het niet ...

Di Rupo deed er alles aan om in de 16 te komen : hij kon het niet ...

vrijevlaming 18 oktober 2010 13:52

Citaat:

je kan dewever maar vergelijken met leterme als hij hetzelfde doet: namelijk zijn beloften weggooien, foert zeggen, en zich installeren in de stoel van premier (of gelijkaardige positie).
Tot nader order doet dewever dit niét, en zal de kiezer hem dus niet op dezelfde manier bekijken als ze met leterme deden.

Francis Vere 18 oktober 2010 13:52

Citaat:

1. Het is niet aan U om de rekening te maken van de kiezers van NVA.
2. Als BdW vandaag met lege handen staat, is het duidelijk niet zijn fout.

Hertog van Gelre 18 oktober 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039013)
Als men de pretentie heeft Latijn te gebruiken, dan moet men wel correcte uitdrukkingen gebruiken. Maar dat had u nog niet door zo te zien.

Wat ik wèl doorhad is dat u het blijkbaar - zoals altijd - weer nodig vindt een serieuze draad te laten verzanden in nutteloze welles-nietus spelletjes. Nogmaals, open er een draad over in K&K.

Jazeker 18 oktober 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5038922)
Inderdaad.

Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken.

Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.

Precies!

vrijevlaming 18 oktober 2010 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5039040)

Di rupo zal net hetzelfde moeten doen als Leterme als hij erin wil: plooien

Anna List 18 oktober 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5039047)
Wat ik wèl doorhad is dat u het blijkbaar - zoals altijd - weer nodig vindt een serieuze draad te laten verzanden in nutteloze welles-nietus spelletjes. Nogmaals, open er een draad over in K&K.

niet zo streng Hertog ... het zijn moeten moeilijke dagen zijn voor System ...

ministe van agitatie 18 oktober 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5038652)
We gaan dat binnenkort nogal missen. Wat gaat het hier stil worden op het forum eens we onafhankelijk zijn :lol:

I don't think so

Jazeker 18 oktober 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038938)
Ik kraak niemand af. Ik zeg gewoon wat ik denk. U interpreteert dit als 'afkraken'. Wie aan politiek doet, een openbare figuur is, krijgt bakken kritiek over zich heen. Dat is het spel.

U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.

LOL!!! Zwartengeel - idolencultus? Hij is geeneens lid van de N-VA en is niet bepaald 100% tevreden met de tekst van BDW.

Anna List 18 oktober 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5039050)
Di rupo zal net hetzelfde moeten doen als Leterme als hij erin wil: plooien

dan vraag ik mij af waarom in die nota Dewever zoveel toegevingen zaten ... mja voorlopig behoudt BDW het voordeel van de taktische twijfel

system 18 oktober 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5039043)
je kan dewever maar vergelijken met leterme als hij hetzelfde doet: namelijk zijn beloften weggooien, foert zeggen, en zich installeren in de stoel van premier (of gelijkaardige positie).
Tot nader order doet dewever dit niét, en zal de kiezer hem dus niet op dezelfde manier bekijken als ze met leterme deden.

Wat u vertelt, is onjuist. En dat is de grote misvatting over Leterme. De man is ten onrechte door het slijk gesleurd op dit punt. Zeer ten onrechte zelfs. Leterme heeft niets prijsgegeven aan de Franstaligen. Daarom viel zijn laatste regering ook, omdat niemand wilde toegeven (dus ook Leterme niet), men ter plaatse bleef trappelen en De Croo junior de stekker er uiteindelijk uittrok. Zo is het gegaan.

En bij Dewever is het in de feiten maar evenzo gegaan. Want in de praktijk zie ik niet veel verschil tussen De Wever en Leterme en di Rupo.

Ofte voor het trio: 0 /10 op rapport.

Amon_Re 18 oktober 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038949)
Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand. U verwart volgens mij 'bescheidenheid' met 'nederigheid. Meer dan waarschijnlijk nog de invloed van de katholieke moraal in een zeker katholiek Vlaanderen. Het Vlaanderen van Marijke Dillen en zo.

Ik katholiek? :lol:
Nee, ik ben gewoon de arrogante toon van uw geraaskal spuugbeu, en verder ga'k hier niet op ingaan, pak het gelijk ge wilt.

Jazeker 18 oktober 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038949)
Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand.

Waarom moet ik plots aan een struisvogel denken?

Francis Vere 18 oktober 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5039071)

En waarom moet ik nu plots aan uw avatar denken :-P

Hertog van Gelre 18 oktober 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5039065)
dan vraag ik mij af waarom in die nota Dewever zoveel toegevingen zaten ... mja voorlopig behoudt BDW het voordeel van de taktische twijfel

Een nota is slechts een nota, meer niet.

(Hij speelde wel hoog spel want wat als de Franstaligen alles hadden geaccepteerd?)
Maar wie kan er vandaag de dag - na deze tekst - met goed fatsoen nog zeggen dat BDW een extremist is, of zelfs onredelijk?

D�*t doel is bereikt, lijkt me.

Miguelito 18 oktober 2010 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039067)
Wat u vertelt, is onjuist. En dat is de grote misvatting over Leterme. De man is ten onrechte door het slijk gesleurd op dit punt. Zeer ten onrechte zelfs. Leterme heeft niets prijsgegeven aan de Franstaligen. Daarom viel zijn laatste regering ook, omdat niemand wilde toegeven (dus ook Leterme niet), men ter plaatse bleef trappelen en De Croo junior de stekker er uiteindelijk uittrok. Zo is het gegaan.

En bij Dewever is het in de feiten maar evenzo gegaan. Want in de praktijk zie ik niet veel verschil tussen De Wever en Leterme en di Rupo.

Niets prijsgegeven. De vlaamse minderheidregering vergeten? De uitkoppeling van de staatshervorming? Niet in een regering stappen zonder splitsing BHV?
Ze hebben de man ziek gemaakt tot hij toegaf

bartje 18 oktober 2010 14:04

Citaat:

Wat u vertelt, is onjuist. En dat is de grote misvatting over Leterme. De man is ten onrechte door het slijk gesleurd op dit punt. Zeer ten onrechte zelfs. Leterme heeft niets prijsgegeven aan de Franstaligen. Daarom viel zijn laatste regering ook, omdat niemand wilde toegeven (dus ook Leterme niet), men ter plaatse bleef trappelen en De Croo junior de stekker er uiteindelijk uit trok. Zo is het gegaan.

Mocht Leterme een beetje fierheid over zichzelf gehad hebben zou hij nooit in een regering stappen want was hij het niet die nooit in een regering zou stappen zonder de splitsing van BHV...
Tiens en over niet toegeven gesproken, met de onderhandelingen van BHV in april zei toch bijna iedereen dat ze er bijna waren dat het maar een kwestie van een aantal dagen meer was. Het was Leterme enkel en alleen te doen om de Wetstraat 16.
Wie gelooft deze mensen in feite nog met hun 5 minuten politieke moed.

Voor BDW vallen er voorlopig geen punten te geven daar de regering nog niet gestart is, BDW verwondert me elke dag meer en meer ook met zijn tekst van gisteren bewijst hij tenminste dat hij iets op papier kan zetten iets wat strikske Di Rupo nooit gedaan heeft.

system 18 oktober 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5039071)

Misschien hebt ornitologische tendenzen.

vrijevlaming 18 oktober 2010 14:05

Citaat:

u liegt. Het was decroo die niet wilde toegeven en de stekker eruit trok. Niét Leterme. Leterme heeft zijn vraag over staatshervorming volledig laten varen om eerste minister te worden.

system 18 oktober 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5039082)
u liegt. Het was decroo die niet wilde toegeven en de stekker eruit trok. Niét Leterme. Leterme heeft zijn vraag over staatshervorming volledig laten varen om eerste minister te worden.

Niets van. Decroo vond dat het niet vooruitging. En daarom had hij een deadline gesteld. En toen die niet werd gehaald, 'kuiste Decroo zijn schup af', om het op zijn Vlaams te zeggen.

Jazeker 18 oktober 2010 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5038930)
Veel geluk de echte Vlamingen in je bootje te krijgen :lol:

[advocaat des duivels]Wat is een "echte Vlaming"? Je vrouw is geen Vlaamse... ben jij dan wel een echte Vlaming,waren "echte Vlaamse vrouwen" te min voor je?[/advocaat des duivels]

Amon_Re 18 oktober 2010 14:08

Citaat:

Maar... door die nota te openbaren, en het zowat instant Non van het zuiden verstevigde hij zijn positie. Dit, en en zijn standvastigheid zijn de reden waarom hij een ander lot tegemoet gaat dan Yves Leterme

Zwartengeel 18 oktober 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5039062)
LOL!!! Zwartengeel - idolencultus? Hij is geeneens lid van de N-VA

Lid van geen enkele partij, overigens.

Citaat:

en is niet bepaald 100% tevreden met de tekst van BDW.
Dat is zelfs een understatement te noemen. Dit is in niets een fundamentele ommekeer, maar gewoon gerommel in de marge op zijn Belgisch.

Anna List 18 oktober 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039081)
Misschien hebt ornitologische tendenzen.

vond jij dat mogelijk foutje in BDW's Latijn nu echt de essentie van deze draad system ?

system 18 oktober 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5038964)
Jij verstaat iets duidelijk niet: "toenadering" staat niet gelijk met één staat vormen. "Versta dat nu toch eens". Maar voor mensen zoals u is zelfs een vriendelijke en hartelijk relatie tussen Nederland en Vlaanderen er reeds teveel aan. Allergie heet zoiets.

Die 'je' en die 'jij' toch. Ik kan er maar niet aan wennen.

Ernst Niessen 18 oktober 2010 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5038646)
De Vlaamse Raad en de Vlaamse verkozenen in de federale Kamer en Senaat moeten nu maar in een soort van "staten generaal" bij elkaar gaan zitten en zichzelf , in het belang van Vlaanderen, voortaan voor "alles" bevoegd verklaren.

Nu alle (on)mogelijke staatsrechtelijke opties voor een redelijke regeringsvorming zijn verbruikt, rest er geen andere mogelijkheid dan dat het Vlaams Parlement, als het zichzelf nog serieus wil nemen en in het belang van de Vlaamse bevolking, de onafhankelijkheid gaat voorbereiden. Passiviteit is geen optie.

Jazeker 18 oktober 2010 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5038975)
Dat moet ge vragen aan Bigus Dickus, ... dat is zijnen beste vriend...

:-D

Anna List 18 oktober 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039094)

ik dacht dat t jou net wel zou liggen ... vanwege het mooie woord tutoyeren dat we daarvoor hebben in t Nederlands natuurlijk :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tutoyeren

Jazeker 18 oktober 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5038985)
Laat het ons anders stellen. Het is in het vooral vooral typisch 'vlaamsch' zo bescheiden te zijn.

En als de Vlamingen dan eens een "fuck you" laten horen, is het weer niet goed.

vrijevlaming 18 oktober 2010 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039084)
Niets van. Decroo vond dat het niet vooruitging. En daarom had hij een deadline gesteld. En toen die niet werd gehaald, 'kuiste Decroo zijn schup af', om het op zijn Vlaams te zeggen.

vlijmscherp 18 oktober 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5039040)

dat is de enigste juiste conclussie.

met dat verschil dat Leterme wel "Belg" is kunnen worden en dat Di Rupo dat niet wilt/kan.

vlijmscherp 18 oktober 2010 14:23

ondertussen geeft Di Rupo een persconferentie. gewoonweg een oorlogsverklaring aan de N-VA.

Jazeker 18 oktober 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5039072)
En waarom moet ik nu plots aan uw avatar denken :-P

Geen idee. Tell me :)

Anna List 18 oktober 2010 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5039123)
ondertussen geeft Di Rupo een persconferentie. gewoonweg een oorlogsverklaring aan de N-VA.

nice :-)

vlijmscherp 18 oktober 2010 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5039129)
nice :-)

op La Libre ook te volgen trouwens.

een citaat:
Citaat:

Di Rupo:
Les propositions de De Wever nient les Wallons et les Bruxellois. C'est comme si les francophones n'avaient pas d'importnace. dommage que les points de vue des 7 partis n'aient pas pu se rapprocher.
maw, Dewever zou de Walen en de Brusselaars negeren. wat een bullshit.

Francis Vere 18 oktober 2010 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5039125)
Geen idee. Tell me :)

ooievaar :oops:

Jazeker 18 oktober 2010 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5039094)

Wending 98 om de draad van het onderwerp af te leiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be