![]() |
Citaat:
Je haalt daarmee perfect het programma van de nva aan. Wat ons betreft: liefst die solidariteit via de EU. Zoals destijds Spanje, Portugal, Griekenland (ai) geholpen werden om tot hun huidig niveau te komen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
in feite moet je niet kibbelen over die uitkomsten, maar over de methode van berekenen... |
Kijk, waar het hem om gaat is dat indien verschillende entiteiten verschillende politiek-economische beslissingen mogen nemen, een verschillend beleid voeren, en voor verschillende kiezerspublieken verantwoording moeten afleggen, dan is het maar normaal dat die voor hun eigen middelen ook instaan.
Dat een bevriende regio in het geval van een onverwachte tegenslag hulp krijgt van zijn vrienden, en een steun, da's normaal, da's goed. Dat een andere regio waar men altijd maar op zit te kafferen *systematisch* jaar in jaar uit wat dan ook zou moeten bijdragen om de levensstandaard structureel te vergroten van de originele regio, dat kan er bij mij niet in. 6 miljard of 12 miljard, dat zijn er 6 of 12 teveel. Er is geen principe van gelijke verdiensten van zodra men een apart beleid voert en aparte verkiezingspublieken heeft, he. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken de politiek-economische statuten niet van die andere regio's maar hebben die ook een eigen regering (of twee), een eigen parlement en zo, ik bedoel, is de situatie daar ook zo gefederaliseerd als in Belgie, en is het ook 1 andere regio die betaalt, of is het een grotere pot waar verschillende regio's zich samen zetten en een of ander steunbeleid doorvoeren ? Een land als Duitsland bijvoorbeeld, kan op nationaal niveau beslissen dat het een zekere ontwikkelingspolitiek wil voeren en hiervoor sommige regio's wat steunen. Waarom niet. Het is dan het nationale niveau dat nationaal verkozen is, dat zal uitmaken welke specifieke steunpolitiek ze wil voeren. In Duitsland denk ik niet dat er daar alarmbellen en weet ik veel allemaal aan vast hangen. Als een meerderheid in 't land vindt dat het genoeg is geweest, dan is 't genoeg geweest. Maar als ge met z'n tweeen in een bootje zit, en het gaat van den ene naar de andere, maar die heeft daar eigenlijk niks over te zeggen, dat gaat niet vind ik. |
Citaat:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/3026/51K3026001.pdf |
Citaat:
In ieder land zijn er geldstromen van de ene naar de andere regio, of wat dacht U, daarom heet het ook een land. Maar dat snappen de vlaamsnationalisten blijkbaar niet. Ze moeten immers altijd maar over hetzelfde jammeren en janken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De kiezers moeten ondergaan wat ze aan de macht brengen op politiek-economisch vlak, en de bewindslieden moeten de volledige verantwoordelijkheid voor hun bewind voor de bevolking die hen verkozen heeft, afleggen. Elke bemoeienis van buitenuit kan enkel maar die relatie scheeftrekken. Geld dat buiten of binnen stroomt is zo een bemoeienis. Als mensen kiezen voor een bewind dat graag met overheidsgeld smijt, dan moeten die mensen dat ZELF bekostigen, via de fiscaliteit die dat bewind zelf maar moet invoeren, of zelf schulden aangaan als ze de moed daar niet toe heeft. Als je een "land" hebt, dan moeten alle stemmen gelijkwaardig zijn, en mag er geen opdeling bestaan in ondergroepen die specifieke rechten genieten en dergelijke. Met andere woorden, een unitair land zonder specifieke opdeling in onderdelen voor andere dan louter administratieve sectoren, die niet de afspiegeling is van sub-volkeren die zichzelf erkennen en voor hun specifieke rechten willen opkomen. Dan heb je een nationaal bewind dat door de ganse bevolking is gekozen. Maar als je subgroepen maakt met hun eigen regering en bewind, dan moeten die entiteiten financieel en economisch autonoom zijn, he. Ik had ook veel liever een echt unitair tweetalig belgie gezien. Maar 't is niet zo. Trouwens, mijn mening is dat wallonie economisch serieus vooruit zal gaan als het financieel autonoom wordt, en waarschijnlijk op termijn Vlaanderen zal evenaren en voorbij steken. Assistanaat werkt immers verdovend, en verantwoordelijkheid werkt stimulerend. |
Citaat:
U wil dus de Walen gaan opleggen wat ze wel en niet mogen doen ? |
Citaat:
12.700.000.000 € dat is niet niks hé , ventje !!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In èèn woord: ja! |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk dat gaat dus niet eh. Ze willen niet alleen geld krijgen, ze eisen het zelfs en ze eisen steeds meer. Het is niet de bedoeling op te leggen wat ze wel en niet mogen doen, maar wel om te eisen dat er resultaten, bvb op gebied van de werkloosheidscijfers, zijn. |
Citaat:
Zelfs de Chinezen kijken met hun kleine spleetoogjes vol bewondering naar de Duitsers... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:? :| :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Let wel: Vlaanderen heeft 60% v.d.bevolking en bijna 80% v.h. BBP. ! ! ! :x |
Citaat:
Dus: vervangen die kerels. Alle twee! |
Citaat:
1° waar en hoe pakt hij de economische crisis aan ? ik zie dus elementen opduiken waarvan ik denk, ale goed, en wat brengt dat nu op voor belgie ? tenzij dat de politiek niet meer moet kibbelen over al die bevoegdheden. Dus als justitie gesplitst wordt, hoeveel zal dat besparen ? Hoeveel minder transfert zal dat geven ? 2° waar is het dynamiek van het systeem die dingen zowel splitst of weer kan samenvoegen ? Want stel u voor dat europa bvb eengemaakte ambassades wil hoe ga je dat aanpakken met het vlaamse huis ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen, hij heeft geen compromistekst op papier gezet of neergelegd. Hij heeft een voorstel op papier gezet dat niet haalbaar was en waaraan hij toevoegde: 'hier ga ik niet onder'. Maw: Roma locuta, causa finita. Maar zo komt men er niet natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voorstel zeker een basis van onderhandelen waard is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be