Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Modelbrief voor ontdopen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146054)

Paulus 26 november 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129237)
Allemaal een pot nat dus.

Er werd pas gezegd dat het helemaal niet één pot is. Iets wat jij klaarblijkelijk niet wist.

En dus verval e weer in conclussies die nergens op slaan om dan verder te gaan op het welles-niets niveau, om dat uiteindelijk te zeggen dat het niet om feiten gaat, maar om een mening enz...

Raf op zijn best weer.

Doe je altijd als je geen poot meer hebt om op te staan.

Zoooo voorspelbaar.....

Paulus.

Raf 26 november 2010 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129243)
Dat is slechts uw onbewezen bewering.

Bewijs maar eens het tegendeel.

Raf 26 november 2010 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129246)
Dan heeft u dus onnadenkend op Paulus' bericht gereageerd. Dat ging immers over subsidies over het voetbal.

Nee. Dit topic gaat niet over voetbal. Het gaat over religies in het algemeen en het katholicisme in het bijzonder. Voetbal heeft daar niets mee te maken.

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129279)
Bewijs maar eens het tegendeel.

Waarom zou ik uw onbewezen stelling moeten weerleggen? U bent immers diegene die beweerde dat de rekeningen van de kerkfabrieken automatisch en zonder discussie worden bijgepast door de gemeenteraad.

Welnu, u moet maar eens over de brug komen met bewijsmateriaal.

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129285)
Nee. Dit topic gaat niet over voetbal. Het gaat over religies in het algemeen en het katholicisme in het bijzonder. Voetbal heeft daar niets mee te maken.

Als dat uw benadering is, dan had u gewoon niet moeten reageren op Paulus' bericht. U heeft het wel gedaan en aldus ingegaan op dit specifiek element.

Eigen schuld, dikke bult.

Raf 26 november 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5129261)
Er werd pas gezegd dat het helemaal niet één pot is. Iets wat jij klaarblijkelijk niet wist.

En dus verval e weer in conclussies die nergens op slaan om dan verder te gaan op het welles-niets niveau, om dat uiteindelijk te zeggen dat het niet om feiten gaat, maar om een mening enz...

Raf op zijn best weer.

Doe je altijd als je geen poot meer hebt om op te staan.

Zoooo voorspelbaar.....

Paulus.

"Conclussies"? Wat is dat misschien?

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129291)
"Conclussies"? Wat is dat misschien?

Wat is dat?

Raf op z'n smalst, d�*t is het!

Raf 26 november 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129286)
Waarom zou ik uw onbewezen stelling moeten weerleggen? U bent immers diegene die beweerde dat de rekeningen van de kerkfabrieken automatisch en zonder discussie worden bijgepast door de gemeenteraad.

Welnu, u moet maar eens over de brug komen met bewijsmateriaal.

Foei Jan! Andere mensen woorden in de mond leggen, is niet netjes.

Raf 26 november 2010 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129290)
Als dat uw benadering is, dan had u gewoon niet moeten reageren op Paulus' bericht. U heeft het wel gedaan en aldus ingegaan op dit specifiek element.

Ik zal zelf wel beslissen hoe, waar, wanneer en waarom ik al dan niet op berichten reageer, dank je wel.

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129293)
Foei Jan! Andere mensen woorden in de mond leggen, is niet netjes.

Leg het mij eens uit.

Raf 26 november 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129292)
Wat is dat?

Raf op z'n smalst, d�*t is het!

Hoezo? Ik weet niet wat "conclussies" zijn, dus vraag ik om wat meer uitleg.

Raf 26 november 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129297)
Leg het mij eens uit.

Als jij mij even wijst waar ik beweerd heb dat de rekeningen van de kerkfabrieken automatisch en zonder discussie worden bijgepast door de gemeenteraad.

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129300)
Als jij mij even wijst waar ik beweerd heb dat de rekeningen van de kerkfabrieken automatisch en zonder discussie worden bijgepast door de gemeenteraad.

Wat was uw bewering dan ook alweer?

Raf 26 november 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129301)
Wat was uw bewering dan ook alweer?

In ieder geval niet dat de rekeningen van de kerkfabrieken automatisch en zonder discussie worden bijgepast door de gemeenteraad.

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129302)
In ieder geval niet dat de rekeningen van de kerkfabrieken automatisch en zonder discussie worden bijgepast door de gemeenteraad.

Wat was ze dan wel?

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129295)
Ik zal zelf wel beslissen hoe, waar, wanneer en waarom ik al dan niet op berichten reageer, dank je wel.

Ongetwijfeld, maar dan moet u maar ook de gevolgen weten op te nemen. Dus, als u reageert op een bericht over subsidies over voetbal, moet u nadien niet komen aanzetten met de bewering dat u het daar niet over had.

Misschien dus eerst even nadenken voor u reageert. Dat kan helpen, Raf.

Raf 26 november 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129304)
Wat was ze dan wel?

Blader even terug en kijk zelf.

Raf 26 november 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129306)
Ongetwijfeld, maar dan moet u maar ook de gevolgen weten op te nemen. Dus, als u reageert op een bericht over subsidies over voetbal, moet u nadien niet komen aanzetten met de bewering dat u het daar niet over had.

Misschien dus eerst even nadenken voor u reageert. Dat kan helpen, Raf.

Zoals ik al zei: het gaat over subsidies aan religies. Voetbal heeft met dit onderwerp niets te maken.

Jan van den Berghe 26 november 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129309)
Blader even terug en kijk zelf.

Dus, u kunt uw eigen stelling schijnbaar niet herhalen? Last van geheugenverlies, Raf?

Jan van den Berghe 26 november 2010 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129311)
Zoals ik al zei: het gaat over subsidies aan religies. Voetbal heeft met dit onderwerp niets te maken.

Dan had u dat maar op voorhand moeten weten, vooraleer u op Paulus' bericht reageerde.

Raf 26 november 2010 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129315)
Dus, u kunt uw eigen stelling schijnbaar niet herhalen? Last van geheugenverlies, Raf?

Ik zie niet in waarom ik voor jou zaken zou moeten herhalen die je gemakkelijk zelf kan nalezen door even terug te bladeren. Last van luiheid, Jan?

Raf 26 november 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129317)
Dan had u dat maar op voorhand moeten weten, vooraleer u op Paulus' bericht reageerde.

Ik hoef helemaal geen rekening te houden met de berichten van Paulus wanneer ik op dit forum reageer. Als ik naar aanleiding van een bericht van Paulus over subsidies aan religies wens te reageren, dan heb jij je daar bij neer te leggen. Zo eenvoudig is dat.

Jan van den Berghe 26 november 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129329)
Ik zie niet in waarom ik voor jou zaken zou moeten herhalen die je gemakkelijk zelf kan nalezen door even terug te bladeren. Last van luiheid, Jan?

Misschien wel.

In ieder geval toont u zich maar een flauwe apologeet van uw eigen stellingen.

Jan van den Berghe 26 november 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129332)
Ik hoef helemaal geen rekening te houden met de berichten van Paulus wanneer ik op dit forum reageer. Als ik naar aanleiding van een bericht van Paulus over subsidies aan religies wens te reageren, dan heb jij je daar bij neer te leggen. Zo eenvoudig is dat.

Was het maar zo eenvoudig. U heeft op Paulus' bericht gereageerd en dat ging over subsidies aan het voetbal.

Natuurlijk staat het u vrij te reageren, maar dan moet u niet verwonderd zijn dat we u daarover aanspreken.

Raf 26 november 2010 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129337)
Was het maar zo eenvoudig. U heeft op Paulus' bericht gereageerd en dat ging over subsidies aan het voetbal.

Natuurlijk staat het u vrij te reageren, maar dan moet u niet verwonderd zijn dat we u daarover aanspreken.

Ik vraag me af waarom jij par force over voetbal wil blijven leuteren, terwijl ik ondertussen toch al méér dan duidelijk heb gemaakt dat ik het over subsidies aan religies had en dat voetbal me niet interesseert...

Jan van den Berghe 26 november 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129347)
Ik vraag me af waarom jij par force over voetbal wil blijven leuteren, terwijl ik ondertussen toch al méér dan duidelijk heb gemaakt dat ik het over subsidies aan religies had en dat voetbal me niet interesseert...

Schijnbaar niet, daar u inging op een bericht van Paulus dat weldegelijk over subsidies aan het voetbal ging.

Of geeft u nu toe dat u eigenlijk veel te snel en onnadenkend op Paulus heeft gereageerd?

Paulus 26 november 2010 22:42

Raf iets toegeven?

Nog eerder wordt de Paus moslim vrees ik.

Jammer eigenlijk, want Raf heeft weldegelijk iets in zijn march en is best wel voor redelijke communicatie vatbaar. Ik weet niet waarom, maar ergens wil ik dat blijven geloven. Nog altijd.

Maar ik besef ook dat het wellicht niet meer voor dit jaar zal zijn.

Een dikke merci hé Jan.

Paulus.

Raf 26 november 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129351)
Schijnbaar niet, daar u inging op een bericht van Paulus dat weldegelijk over subsidies aan het voetbal ging.

Of geeft u nu toe dat u eigenlijk veel te snel en onnadenkend op Paulus heeft gereageerd?

Helemaal niet. Paulus' bericht was irrelevant (zoals de meeste van zijn berichten trouwens) en mijn reactie was een aansporing om terug naar het juiste onderwerp te keren: subsidies aan religies.

Paulus 26 november 2010 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129549)
Helemaal niet. Paulus' bericht was irrelevant (zoals de meeste van zijn berichten trouwens) en mijn reactie was een aansporing om terug naar het juiste onderwerp te keren: subsidies aan religies.

Helemaal niet. Als men subsidies wil afnemen van clubs omdat die zogezegd vrouwen discrimineren, mag men consequent de lijn doortrekken, naar andere clubs ook.

Volkomen relevant.

Paulus.

Jan van den Berghe 26 november 2010 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129549)

Dat blijkt in ieder geval niet uit uw eerste reactie.

Raf 26 november 2010 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5129561)
Helemaal niet. Als men subsidies wil afnemen van clubs omdat die zogezegd vrouwen discrimineren, mag men consequent de lijn doortrekken, naar andere clubs ook.

Volkomen relevant.

Paulus.

Discriminatie is niet de enige en zeker niet de belangrijkste reden om de subsidies van de kerk af te nemen.

Raf 26 november 2010 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129562)
Dat blijkt in ieder geval niet uit uw eerste reactie.

Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor uw beperkt bevattingsvermogen.

Jan van den Berghe 26 november 2010 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129564)
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor uw beperkt bevattingsvermogen.

Heb ik u daarover aangesproken?

Jan van den Berghe 26 november 2010 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129563)
Discriminatie is niet de enige en zeker niet de belangrijkste reden om de subsidies van de kerk af te nemen.

Welke reden dan wel?

Paulus 26 november 2010 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5129563)

Dat was het wel toen jij inpikte op mijn posting over het voetbal.

Paulus.

Another Jack 26 november 2010 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129569)
Welke reden dan wel?

Dat de subsidies niet meer in verhouding zijn met het ledenaantal.

Jan van den Berghe 26 november 2010 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5129578)
Dat de subsidies niet meer in verhouding zijn met het ledenaantal.

Dus, u wilt wel nog subsidies betalen als die tenminste in verhouding staan tot het ledenaantal?

Raf 26 november 2010 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129568)
Heb ik u daarover aangesproken?

Onrechtstreeks wel.

Raf 26 november 2010 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5129577)
Dat was het wel toen jij inpikte op mijn posting over het voetbal.

Paulus.

Bijlange niet.

Another Jack 26 november 2010 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5129582)
Dus, u wilt wel nog subsidies betalen als die tenminste in verhouding staan tot het ledenaantal?

Ik ben een man van compromissen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be