Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   pedopriesters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148009)

Wisord 24 december 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5183209)
Voor jou is iedere priester en gelovige schuldig, dus is dat zeker niet verwonderlijk.

Waar schrijf ik dat ??.. :? . Ik gebruik feiten en veroordeel het doofpotje van deze bandieten.

zeddie 24 december 2010 11:29

"We will make no distinction between the terrorists who committed these acts and those who harbour them"

~George W. Bush

GreetzZ

Jan van den Berghe 24 december 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5183703)
Volgens de paus toch. Een mentaliteitswijziging krijg je er niet zomaar op een paar tiental jaren uit zonder strenge medische en psychiatrische begeleiding.

Kunt u mij eens de paus dan citeren waarin hij stelt dat pedofilie/seksualiteit normaal is?

Inno 24 december 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5183712)
Waar schrijf ik dat ??.. :? . Ik gebruik feiten en veroordeel het doofpotje van deze bandieten.

Feiten? je gebruikt een feit en dan verzin je er een verhaal binnen die past binnen je afkeer voor ons.

Gremlin 24 december 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5168082)
Naamse bisschop ontving gisteren nog twee klachten rond seksueel misbruik

bron http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...misbruik.dhtml

En maar minimaliseren , het katholieke pedoclubje lijkt me nu toch al erg groot ...

Het is een wereldwijd probleem dat zich blijbaar nu pas openbaar maakt , mede dankzij het internet . Kijk eens naar deze link http://www.google.be/search?source=i...rches&aq=f&oq=

Jan van den Berghe 24 december 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5168082)
Naamse bisschop ontving gisteren nog twee klachten rond seksueel misbruik

En maar minimaliseren , het katholieke pedoclubje lijkt me nu toch al erg groot ...

Tussen klachten en feiten is er vaak een enorme kloof. Vanuit een jarenlange ervaring in het onderwijs kan ik dat zeker bevestigen.

CyberpunX 25 december 2010 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5184030)
Kunt u mij eens de paus dan citeren waarin hij stelt dat pedofilie/seksualiteit normaal is?

Citaat:

“In the 1970s, paedophilia was theorised as something fully in conformity with man and even with children,” the Pope said.
http://www.belfasttelegraph.co.uk/ne...-15035449.html

Hun wijziging van standpunt komt door druk door buitenaf. Niet door een goddelijke ingeving. Het duurt een tijdje voor zij zich kunnen aanpassen aan de nieuwe zienswijze hierover. Dus dit betekent dan ook dat zij de ernst nog steeds niet volledig inzien en nog steeds deels de oude mentaliteit hebben. Anders durf je toch gewoon zoiets niet zeggen? Als persoon met zoveel raadsmannen weet je dan toch dat dit verkeerd over zal komen in elk perspectief?

Wisord 25 december 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5184038)
Feiten? je gebruikt een feit en dan verzin je er een verhaal binnen die past binnen je afkeer voor ons.

Waar verzin ik dan een verhaal ?? BRON AUB . Alsook heb ik geen afkeer voor gelovigen dat verzin je ook weer.

Wisord 25 december 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin (Bericht 5184072)
Het is een wereldwijd probleem dat zich blijbaar nu pas openbaar maakt , mede dankzij het internet . Kijk eens naar deze link http://www.google.be/search?source=i...rches&aq=f&oq=

Idd

Wisord 26 december 2010 10:47

Limburgse broeder wist van misbruik in internaat

Citaat:

De 72-jarige Gerrie Schobben uit Heerlen, die in de jaren vijftig en zestig als broeder werkzaam was in het jongenspensionaat St. Maria ter Engelen in de Kerkraadse wijk Bleijerheide, wist dat enkele van zijn medebroeders franciscanen daar jongens misbruikten. Dat heeft hij tegenover deze krant bevestigd.

Woordvoerder Stan Hoen van het bisdom Roermond heeft nooit eerder vernomen dat een geestelijke toegaf dat hij wist van seksueel misbruik door andere geestelijken. "Dit hoor ik voor het eerst. Maar het bisdom gaat louter over pastoors en niet over andere religieuzen. Die leggen verantwoording af binnen hun eigen orde.” Het provincialaat van de franciscanen in Utrecht was in het weekeinde niet bereikbaar.

Schobben kwam met zijn ontboezeming nadat hij was geconfronteerd met twee slachtoffers van seksueel misbruik in Bleijerheide, Bert Smeets uit Landgraaf en Luc Kusters uit Venlo. Als kind zat de latere broeder Alfons op het jongenspensionaat en verklaart dat hij toen al verhalen hoorde over seksueel misbruik. "We wisten wie zijn vingers niet kon thuishouden. Ook toen ik broeder was in Bleijerheide deden dergelijke verhalen de ronde.”

bron http://www.limburger.nl/article/2010...k_in_internaat

Bedroevend , ik vraag me af hoeveel slachtoffers er nu al zijn van deze walgelijke vetzakken ...

Albrecht 26 december 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5186537)
Bedroevend , ik vraag me af hoeveel slachtoffers er nu al zijn van deze walgelijke vetzakken ...

Veel te veel. Afschaffen die korte verjaringstermijn!

CyberpunX 26 december 2010 12:38

Snap eigenlijk nog steeds niet wat die witte mars ooit heeft uitgehaald. Of nog zou uithalen. Dat die verjaringstermijnen weg moeten is nu toch wel een vaststaand feit.

Wisord 26 december 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5186821)
Snap eigenlijk nog steeds niet wat die witte mars ooit heeft uitgehaald. Of nog zou uithalen. Dat die verjaringstermijnen weg moeten is nu toch wel een vaststaand feit.

Nog een witte mars dan , het verschil met toen is dat mensen blijkbaar zulk een feiten normaal beginnen te vinden .

Inno 26 december 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5187031)
Nog een witte mars dan , het verschil met toen is dat mensen blijkbaar zulk een feiten normaal beginnen te vinden .

Ze zijn de veralgemeningen en de leugens beu, het gratuite bashen e.d. Als jullie constant kakken tegen de Kerk, na een tijdje komt er een gelatenheid en beseffen de mensen dat het vooral om het 'kakken' te doen ws en kun jij je witte mars op je buik schrijven, spijtig. Er zouden ongetwijfeld veel gelovigen mee hebben gedaan. Maar als jullie iedereen over dezelfde kam scheren ... :-)

Wisord 26 december 2010 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5187231)
Ze zijn de veralgemeningen en de leugens beu, het gratuite bashen e.d. Als jullie constant kakken tegen de Kerk, na een tijdje komt er een gelatenheid en beseffen de mensen dat het vooral om het 'kakken' te doen ws en kun jij je witte mars op je buik schrijven, spijtig. Er zouden ongetwijfeld veel gelovigen mee hebben gedaan. Maar als jullie iedereen over dezelfde kam scheren ... :-)

Daar zit je fout , de mensen hebben wel degelijk een grote afkeer gekregen aan deze pedoschandalen .... blijkbaar spreek je niet vaak met uw medemensen . Het gaat hem bij mij totaal niet om het kakken , spijtig genoeg zijn dit gewoon feiten ... het is dan ook te betreuren dat de kerk blijkbaar niets doet om de pedo's mee te bestrijden , ze schuiven het nog liever onder de mat . Ik scheer zeker niet iedereen over dezelfde kam , ik geloof oprecht dat er nog mensen zijn binnen uw kringen die evengoed kotsen op de uitspraken die oa leonard en zijn companen doen en evengoed koppen willen zien rollen .

Albrecht 26 december 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5187264)
kotsen op de uitspraken die oa leonard en zijn companen doen.

Dat zijn net de groep waar de meeste pedofielen bij behoren: de modernisten.

Bobke 26 december 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 5184077)
Tussen klachten en feiten is er vaak een enorme kloof. Vanuit een jarenlange ervaring in het onderwijs kan ik dat zeker bevestigen.

Hoe meer het in het nieuws komt hoe meer klachten natuurlijk.
Wacht maar tot er uitzicht op een schadevergoeding is.

Wisord 29 december 2010 19:11

Kanunnik François Houtart bekent misbruik neefje

Citaat:

In een interview met de krant Le Soir heeft de bekende Franstalige kanunnik François Houtart (85) erkend dat hij in 1970 een van zijn neefjes heeft misbruikt. De jongen was toen acht jaar.

Houtart heeft ontslag genomen als voorzitter van het Centre Tricontinental (Cetri) en aan zijn medestanders gevraagd om de campagne voor zijn kandidatuur voor de Nobelprijs van de Vrede 2011 op te schorten.

Volgens Cetri werd de ngo eind oktober op de hoogte gesteld van de feiten. “Van zodra die deels werden bevestigd door Houtart, hebben we meteen zijn ontslag gevraagd,” zegt directeur Bernard Duterme. De kanunnik was toen nog lid van de raad van bestuur.

Klacht
Een van de nichtjes van Houtart diende een anonieme klacht in bij de commissie-Adriaenssens, aldus Le Soir. Ze verklaarde dat een kanunnik die werd gehuisvest door haar ouders, twee keer in de kamer van haar broer kwam om hem te verkrachten.

De geestelijke van zijn kant zegt dat hij de “intieme delen van de jongen twee keer heeft aangeraakt”. Houtart omschrijft die daad als “ondoordacht en onverantwoord”.

De kanunnik heeft aan de ouders van het slachtoffer voorgesteld af te zien van het uitoefenen van het priesterschap en alle gevolgen van zijn daad te zullen dragen.

"Zij hebben me voorgesteld een professor van het grootseminarie van Luik te raadplegen, die mij heeft aangeraden priester te blijven en mij te concentreren op de universitaire taken in de godsdienstsociologie,” aldus Houtart.

Sociologie
François Houtart is de kleinzoon van voormalig premier graaf Henry Carton de Wiart, een van de pioniers van de katholieke partij. Hij was professor sociologie aan de UCL van 1958 tot 1990 en nam deel aan het tweede Vaticaans Concilie in 1962.

Houtart, die momenteel in Ecuador verblijft, stond mee aan de wieg van het Wereld Sociaal Forum en wordt wel eens de ‘paus van de andersglobalisten’ genoemd.

bron http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4898120051.htm

CyberpunX 29 december 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5187231)
Er zouden ongetwijfeld veel gelovigen mee hebben gedaan. Maar als jullie iedereen over dezelfde kam scheren ... :-)

Dus je bevestigt dat mensen 'dankzij' de religieuze elite een waardevol doel verwerpen. Groepsgevoel boven onschuld. Dit is net de reden dat we jullie over 1 kam scheren.

bruggeman 30 december 2010 15:43

Het ene cijfert het andere uiteraard niet weg maar, men dient vooral niet te vergeten dat de heel veel 'pedo' gevallen in familieverband plaatsvinden.

Wie heeft geen weet van dergelijke gevallen?

Het 'fenomeen' dient gewoon aangepast behandeld te worden en de kous is af.

bruggeman 30 december 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5187402)
Hoe meer het in het nieuws komt hoe meer klachten natuurlijk.
Wacht maar tot er uitzicht op een schadevergoeding is.

Pedo en opportunist dus?

Another Jack 30 december 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 5196499)
Pedo en opportunist dus?

Het gebeurt allemaal in uw vroom milieutje, jij zou het beter dan ons moeten weten.
Vraag eens rond aan uw gerokte vrienden?

Gremlin 1 januari 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5186554)
Veel te veel. Afschaffen die korte verjaringstermijn!

Dat niet alleen , een kerk die pedofielen beschermt en onderdak geeft kan ik niet waarderen en treft ergens wel mee de schuld . Het beeld dat ze van zichzelf naar de buitenwereld sturen is alles behalve . :|

420yeahbaby 2 januari 2011 03:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5168080)
Dat zoiets kan in dit apenland is beneden alles .....

Vergeten waarom we massaal op straat kwamen en Connerotte schreeuwde?
Pissen tegen de wind.

bruggeman 2 januari 2011 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5196551)
Het gebeurt allemaal in uw vroom milieutje, jij zou het beter dan ons moeten weten.
Vraag eens rond aan uw gerokte vrienden?

:roll:

Wisord 2 januari 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5200704)
Vergeten waarom we massaal op straat kwamen en Connerotte schreeuwde?
Pissen tegen de wind.

Het lijkt er meer op dat wij ondergezeken worden door heel de machtsstructuur .... blijkbaar kan het zo maar dat ze in dit pokkeland onze kinderen verkrachten ?? Maar ja , er zijn belangrijke dingen aan de hand zeker ????

Wisord 25 januari 2011 00:31

'Vijftien minderjarigen misbruikt bij Broeders van Liefde'

Citaat:

René Stockman, de Generale Overste van de Broeders van Liefde, heeft weet van vijftien gevallen van seksueel misbruik van minderjarigen binnen zijn congregatie. Dat verklaarde hij maandagnamiddag in de bijzondere Kamercommissie Seksueel Misbruik.

WTF man .... de broeders van liefde !! Ik vraag me af wanneer we eens zo een pedokloot achter de tralies zien gaan .

Inno 25 januari 2011 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5250602)
WTF man .... de broeders van liefde !! Ik vraag me af wanneer we eens zo een pedokloot achter de tralies zien gaan .

Er zitten al pedofiele priesters achter de tralies, maar nog niet genoeg.

CyberpunX 25 januari 2011 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5250602)

Is het niet gewoon gemakkelijker tralies te boren aan alle kloosters en kerken? Er zal hier en daar wel een onschuldige worden ingesloten maar tsja ... het is minder erg als wat ze onschuldigen hebben aangedaan.

bruggeman 26 januari 2011 05:34

Na het 'gouden lam' massaal te zijn gaan aanbidden is; wat hier te lezen valt gewoon om te kotsen, braken of over te geven.

Met zulke mentaliteit zullen we beslist niet uit deze moderne decadentie geraken.

Liefde, begrip en goede wil, zijn peilers die hier veel te weinig aan bod komen.

Overvloed aan haat corruptie en bedrog zijn tekenen van een zieke samenleving.

Ik wens jullie allemaal nog een heel slechte dag toe: ééntje zoals jullie er van houden hé:evil:

longhorn 26 januari 2011 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5168139)
Je zit mss wel fout of je moet nu kunnen bewijzen dat je gelijk hebt ... maw de priesters moeten nu bestraft worden . Een optocht , een witte mars enz ... om deze dingen aan de grote klok te hangen zou een goede zaak zijn .

Buiten het leed dat ze al de slachtoffers en hun famillie's aandoen betalen wij dus wel voor deze pedo's , en nu nog eens dubbel en dik via justitie !!! Schaf die rotte kerk hun gegraai af en gooi die smeerlappen in den bak ZONDER BESCHERMING want daar hebben ze geen recht op !!!

Ik ben akkoord dat de vieze pastoors in den bak moeten zitten maar uw algemene afkeer ligt er nogal dik op. Je moet toch wel een positieve ervaring gehad hebben met de kerk of ben je een late 80'er?

Chrisnach 26 januari 2011 20:53

Het gaat hier wederom om een probleem dat zich in de mens geworteld heeft, je merkt dat je een afwijking hebt en je geeft eraan toe, ipv van jezelf ervan af te keren, aangezien je de twee in je hebt.
Verder moet je vanaf je dit ontdekt de verleiding uit de weg blijven en dus zorgen dat het probleem dat je hebt opgemerkt zich niet meer kan tonen.
Indien je er zelf niet meer mee overweg kan, dien je zelf de nodige stappen tot verdere genezing te nemen, psychiaters en dokters. En dit schaamteloos, je hebt het zie het onder ogen er bestaat dokters geheim, no prob.

Albrecht 26 januari 2011 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5253106)
Ik ben akkoord dat de vieze pastoors in den bak moeten zitten maar uw algemene afkeer ligt er nogal dik op. Je moet toch wel een positieve ervaring gehad hebben met de kerk of ben je een late 80'er?

²

Chrisnach 26 januari 2011 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach (Bericht 5255062)
Het gaat hier wederom om een probleem dat zich in de mens geworteld heeft, je merkt dat je een afwijking hebt en je geeft eraan toe, ipv van jezelf ervan af te keren, aangezien je de twee in je hebt.
Verder moet je vanaf je dit ontdekt de verleiding uit de weg blijven en dus zorgen dat het probleem dat je hebt opgemerkt zich niet meer kan tonen.
Indien je er zelf niet meer mee overweg kan, dien je zelf de nodige stappen tot verdere genezing te nemen, psychiaters en dokters. En dit schaamteloos, je hebt het zie het onder ogen er bestaat dokters geheim, no prob.

Of zorg voor controle op jezelf, nooit zonder iemand anders te zijn in die situaties en openbaar het ook nog is, dan ben je er ook wel vanaf waarschijnlijk.

Jan van den Berghe 26 januari 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach (Bericht 5255460)
Of zorg voor controle op jezelf, nooit zonder iemand anders te zijn in die situaties en openbaar het ook nog is, dan ben je er ook wel vanaf waarschijnlijk.

In de kloosters, seminaries, internaten, scholen... hanteerde men daarom ook de oude regel "semper tres".

bruggeman 27 januari 2011 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach (Bericht 5255062)

Dit zal beslist wel niet voor iedere pedofiel van toepassing kunnen zijn.

Alhoewel alles kan: ik ervaar echter wel enige moeite met het begrip; hoe één gezond iemand, plotseling seksuele drift/zin zou kunnen voelen voor een piepjonge soortgenoten van de zelfde aard.

Perversiteit binnen de Kerk? het kan ja , uiteraard.. maar, het is wel ongehoord.

Volgens mij is de best aanneembare verantwoorde stelling : 'chacun pour soi et Dieu pour tous'.

Egoïsme en gebrek aan bijstand aan mensen in nood. M'enfout-isme, tot en met. - 'God' zal de zijnen wel herkennen.

de 'RKK' pedofielen zijn slachtoffers van onze kunstmatige samenleving en dienen geholpen te worden in plaats van in de (ten andere: overlopende...) gevangenissen te belanden. Tenandere: de echte boosdoeners weten zich wel van nare toestanden te mijden!!

De Katholieke religie en hun dienaren, zijn niet de vijand van de Westerse samenleving/ (beschaving).

De aanrander is wel gekend en dient kordaat en massaal aangepakt.8O

Chrisnach 27 januari 2011 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman (Bericht 5256235)
Dit zal beslist wel niet voor iedere pedofiel van toepassing kunnen zijn.

Alhoewel alles kan: ik ervaar echter wel enige moeite met het begrip; hoe één gezond iemand, plotseling seksuele drift/zin zou kunnen voelen voor een piepjonge soortgenoten van de zelfde aard.

Perversiteit binnen de Kerk? het kan ja , uiteraard.. maar, het is wel ongehoord.

Volgens mij is de best aanneembare verantwoorde stelling : 'chacun pour soi et Dieu pour tous'.

Egoïsme en gebrek aan bijstand aan mensen in nood. M'enfout-isme, tot en met. - 'God' zal de zijnen wel herkennen.

de 'RKK' pedofielen zijn slachtoffers van onze kunstmatige samenleving en dienen geholpen te worden in plaats van in de (ten andere: overlopende...) gevangenissen te belanden. Tenandere: de echte boosdoeners weten zich wel van nare toestanden te mijden!!

De Katholieke religie en hun dienaren, zijn niet de vijand van de Westerse samenleving/ (beschaving).

De aanrander is wel gekend en dient kordaat en massaal aangepakt.8O

Ja makker, dan zijt ge net zo als die andere wetenschappers, die daar hunne vinger op willen leggen, in de hoop te vinden, waardoor die mens dat in zijn hersenen krijgt om dat te doen, hé.
Ge gaat er dus vanuit dat die mens zo ziek is vanaf zijn geboorte, of wat? Denk je niet dat dat gebeurt, in de loop van zijn leven?
Voor de rest zie mijn vorig schrijven, behandeling is vereist.

system 27 januari 2011 20:01

Wat is dat toch in die katholieke kerk?
Ik begrijp dat toch allemaal niet. Nu is er alweer een schandaal uitgebroken in Spanje sinds de tijd van Franco over nonnen en pastoors die kinderen wegenamen bij pasbevallen vrouwen , die kinderen voor grof geld verkochten aan kinderloze echtparen en aan de bevallen moeders vertelden dat hun kind was gestorven.

Het zou gaan om naar schatting 300.000 kinderen die verkocht werden aan 2000-5000 € per het kind (naar onze munt omgerekend).

Begrijpe wie begrijpen kan.

Wisord 27 januari 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5257617)
Wat is dat toch in die katholieke kerk?
Ik begrijp dat toch allemaal niet. Nu is er alweer een schandaal uitgebroken in Spanje sinds de tijd van Franco over nonnen en pastoors die kinderen wegenamen bij pasbevallen vrouwen , die kinderen voor grof geld verkochten aan kinderloze echtparen en aan de bevallen moeders vertelden dat hun kind was gestorven.

Het zou gaan om naar schatting 300.000 kinderen die verkocht werden aan 2000-5000 € per het kind (naar onze munt omgerekend).

Begrijpe wie begrijpen kan.

Zieke toestanden idd ... hier een link over deze zaak . http://hubpages.com/hub/Spains-Stolen-Babies

Wisord 27 januari 2011 21:26

Volgens deze link zou het al om 600.000 kinderen kunnen gaan .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be