Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Zigeuners leren van jongs af stelen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148957)

Bobke 8 januari 2011 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216189)
En wanneer ze weerlegd worden door objectieve bronnen & cijfermateriaal zoals hier het geval is?

Er is een correlatie, maar geen oorzakelijk verband.

Volgens u is het dus zuiver toevallig dat ze op verschillende plaatsen in Europa dezelfde technieken gebruiken ?

Kodo Kodo 8 januari 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5216182)
uitkering + 25 -30€ per dag. Reken uit hoe hard jij daarvoor moet werken.

Ik beeldde me dus in dat die geen recht op uitkering hadden. Waarop is dat recht gebaseerd?

Kodo Kodo 8 januari 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5216182)
uitkering + 25 -30€ per dag. Reken uit hoe hard jij daarvoor moet werken.

Als dat klopt, zijn die veel rijker dan ik.

Alboreto 8 januari 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216204)
Volgens u is het dus zuiver toevallig dat ze op verschillende plaatsen in Europa dezelfde technieken gebruiken ?

Niet volgens mij, maar volgens de studies.
Waarom zouden sociale problemen stoppen aan een of andere arbitraire grens?

Eigenzinnig 8 januari 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216185)
Kan je een citaat met link geven waar hij dit duidelijk deed.

Neen mens dat is al herhaardelijk aangeklaagd, ik doe niet meer mee met die woordspelletjes

De verzekeringen mogen niet meer discrimineren op basis van de criteria die bij wet verboden zijn zoals leeftijd, geslacht.

Naar mijn persoonlijke mening zouden ze voor geen enkel criterium mogen discrimineren.
Het systeem van bonus malus is mijn inziens het enige en meest rechtvaardige systeem.

Citaat:

Algemene conclusie

Discriminatie op basis van leeftijd en geslacht is manifest
Het is duidelijk dat verzekeringsmaatschappijen nieuwe klanten beoordelen op basis van een algemeen profiel gesteund op leeftijd en geslacht. Er wordt weinig rekening gehouden met het schadeverleden van de chauffeur.
Jonge en oudere mannen moeten veel zwaardere inspanningen leveren om alsnog verzekerd te geraken. Eenmaal de leeftijd van 70 jaar gepasseerd, wordt het praktisch onmogelijk om onderdak te vinden bij een verzekeringsmaatschappij

Eigenzinnig 8 januari 2011 20:46

Citaat:

En wanneer ze weerlegd worden door objectieve bronnen & cijfermateriaal zoals hier het geval is?

Een correlatie is voldoende om een aangepast (immigratie)beleid te kunnen voeren, maar dat mag niet van de pocoloco's

Bobke 8 januari 2011 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216223)

We hebben het niet over sociale problemen maar over oplichterstechnieken.
Kent ge daar studies over ?

artisjok 8 januari 2011 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5216216)
Als dat klopt, zijn die veel rijker dan ik.

Als jij minder dan 25euro per dag netto verdient, zou je beter eens je vakbond consulteren.

PollyCorrect 8 januari 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5214926)
In mijn werk met daklozen hoor ik veel over Roma zigeuners, omdat daklozen door veel tijd op straat door te brengen erg veel zien. Roma's maken het de échte daklozen schijnbaar erg moeilijk.

Enkele verhalen die ik hoorde:

* Mannen en vrouwen Roma's bedelen vaak met een kind op de arm. Dit kind is vaak niet het hunne. Ze huren een kind van een ander, voor 25€/dag. De ene dag zitten ze met een jongetje, dan een meisje, een keer een baby en dan een kleuter.

* Hoe komt het dat die kinderen een hele dag onbewogen liggen te "slapen" op zo'n bedeldag? Die kinderen worden gedrogeerd met pillen, hoestsiroop of andere drugs. Wanneer ze enkele jaren oud zijn kun je dat zien: ze hebben duidelijk een achterstand en lopen erbij als afgestompte debielen.

* Soms hebben Roma's een hondje. Ze proberen dat dan te verkopen voor 200€, of anders "wordt het afgemaakt" omdat ze het niet kunnen houden. Na een week hebben ze inderdaad opeens geen hondje meer.

* Vaak verkopen Roma's de "Daklozenkrant". Wanneer ik met hen ga praten vallen ze snel door de mand en vertellen ze over de problemen met... de huisbaas!!

* Een (écht) dakloze vrouw kreeg een schotel met sandwiches, en dat was véél te veel voor haar dus ze ging ze delen in de metro. Daar zat een Roma man te bedelen met een kind. Ze gaf hem de 20 broodjes. Toen ze een uur later weer langsliep zag ze de hele schotel in de vuilbak. De Roma man zei: "Ik had genoeg met 2 broodjes dus de rest heb ik weggegooid." In tegenstelling met échte daklozen, die wél de waarde van goed eten kennen.

* Een Roma man zat op straat te bedelen met zijn dochter, een kleuter. Na enkele maanden overleed ze aan longontsteking. Nu zit hij er met zijn zoontje.

* Sommige Roma vrouwen doen alsof ze moslim zijn, doen hoofddoeken op en gaan aan de moskee staan op vrijdag om te genieten van religieuze barmhartigheid.

Zelf meegemaakt:

* Ik zat bij de markt 3 mini loempia's te eten op een bankje. Komt 'n patserige Roma Godfather met glimmend kostuum, scherpe schoenen en gouden tanden naar me toe, wijst boos naar zijn mond en grist een loempia uit mijn bakje.

* Een Roma jongen zat op straat te bedelen. Ik ging naar hem toe en zag zijn dure kleding en zijn Franse Bulldog onder de deken. Ik vroeg hem toch maar: "Ben je dakloos?". "Ja,ja!". Ik bood hem wat verzorgingsprodukten aan. "Dat is goed, voor thuis!" ontglipte hem. Er zat ook shampoo bij: "Goed, om mijn hond te wassen.".

* Wanneer ik in het Centraal Station met enkele ECHTE daklozen ga praten en hen iets aanbied, komen er gegarandeerd Roma mannen op me af, wijzen naar mijn tas, eisen OOK giften, en volgen me agressief. De échte daklozen verdedigen me altijd.

Hoewel ik geen racist ben, heb ik nog niets leuks, interessants, ontroerends meegemaakt met Roma's in de straten van Brussel. En dat stoort me diep want ik ben toch zo benieuwd naar hun Fantastische Verrijkende Cultuur.

Nog een andere leukerd:

* Roma dames kunnen waarzeggen. Ze gaan winkels langs, en dreigen: als je me niet laat waarzeggen, dan gooi ik een VLOEK over jou heen en dan zal allerlei ongeluk gebeuren!
Ze winnen info in over een winkelierster, en gaan dan onheilspellend zeggen van "Jouw man heet Jan, en je kind heet Piet. En Piet gaat naar school." Dat blijkt inderdaad zo te zijn.

En dan moet ze een heleboel geld geven.

Ik zit nog steeds te wachten op een leuk verhaal van een authentieke ontmoeting met een echte prima uitstekende figuur van de Roma die iets goeds deed waar we allemaal blij mee kunnen zijn. Ik sta er open voor. En kom dan niet met die vent die in de tram 's morgens met zijn accordeon komt, na eerst aan de halte even gekotst te hebben van zijn bier.

Een vriendin van mij heeft zo bv. een muziekinstrument van een straatmuzikant gekocht. LEUK VERHAAL. Behalve dat thuisgekomen bleek dat instrument een wrak te zijn. Ze wilde hem helpen...

artisjok 8 januari 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216240)
Citaat:

Algemene conclusie

Discriminatie op basis van leeftijd en geslacht is manifest
Het is duidelijk dat verzekeringsmaatschappijen nieuwe klanten beoordelen op basis van een algemeen profiel gesteund op leeftijd en geslacht. Er wordt weinig rekening gehouden met het schadeverleden van de chauffeur.
Jonge en oudere mannen moeten veel zwaardere inspanningen leveren om alsnog verzekerd te geraken. Eenmaal de leeftijd van 70 jaar gepasseerd, wordt het praktisch onmogelijk om onderdak te vinden bij een verzekeringsmaatschappij

Indien jouw verzekeringsmaatschappij leeftijd gebruikt om de hoogte van de polis te bepalen; dan moet je klacht neerleggen.

Je citaat dateert van (07/2002)
Risicogroepen vinden moeilijk autoverzekering.
http://www.vab.be/nl/actueel/dossier...kst.aspx?id=79
De wet is onderwijl veranderd.

Verzekeringsmaatschappijen zijn wel zo slim om voor jongeren het aantal jaren dat ze een rijbewijs hebben in rekening te brengen; i.p.v. de leeftijd.

Alboreto 8 januari 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216241)
Een correlatie is voldoende om een aangepast (immigratie)beleid te kunnen voeren

Neen, dat is nu net het punt.

Alboreto 8 januari 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216245)
We hebben het niet over sociale problemen maar over oplichterstechnieken.

Oplichting en diefstal moet bestreden worden, zonder discriminatie.
Of stelt ge voor om autochtone oplichters en dieven te ontzien?

Kodo Kodo 8 januari 2011 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216246)
Als jij minder dan 25euro per dag netto verdient, zou je beter eens je vakbond consulteren.

Nou, de leden van mijn gezin hebben niet elk een uitkering en 25 euro per dag!

artisjok 8 januari 2011 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5216276)
Nou, de leden van mijn gezin hebben niet elk een uitkering en 25 euro per dag!

Idem voor een leefloon. Dat is ook niet voor elk lid van het gezin.

Eigenzinnig 8 januari 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216264)
Neen, dat is nu net het punt.

Jawel..het gaan controleren van bejaarden in een wijk waar vooral allochtone minderjarigen amok maken is ronduit een belachelijke uiting van 'politieke' correctheid'..men gaat ook geen opvangbekkens maken voor grachten die nooit overstromen..

Dat is een pure verspilling van kostbare tijd en geld..efficient werken noemt men dat..

Eigenzinnig 8 januari 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216266)

Iedereen die al in contact kwam met het gerecht wordt bij voorkeur gecontroleerd...efficient werken heet dat..simpel

Door statistieken gestaafde vooroordelen hanteren is een erkende methode om criminaliteit efficient te bestrijden.

Caligula 8 januari 2011 21:14

Citaat:

poco cijfergegoochel.
Verandert de feiten niet linkiewinkie.

Caligula 8 januari 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216293)
Jawel..het gaan controleren van bejaarden in een wijk waar vooral allochtone minderjarigen amok maken is ronduit een belachelijke uiting van 'politieke' correctheid'..men gaat ook geen opvangbekkens maken voor grachten die nooit overstromen..

Dat is een pure verspilling van kostbare tijd en geld..efficient werken noemt men dat..

Hmm, is dat niet zowat de definitie van de politieke koers de laatste 5-10 jaar?
En het resultaat kunnen we allemaal zien.
Ook geen "oorzakelijk verband" zekers. Rot toch lekker op met je kankerzoooiiiiiii is wat ik zeg.

Caligula 8 januari 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216223)

omdat er één factor al dan niet aanwezig is nl. allochtonen importees/profitees.
Zou dat kunnen ?

Bobke 8 januari 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216266)

Maar de draad gaat niet over autochtone oplichters en dieven.

Caligula 8 januari 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216246)

niet als je hele gezin, kids inclu dit verdient , BELASTINGVRIJ + uitkering....

artisjok 8 januari 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5216322)
niet als je hele gezin, kids inclu dit verdient , BELASTINGVRIJ + uitkering....

Wat insinueer je nu?

PollyCorrect 8 januari 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216314)
Maar de draad gaat niet over autochtone oplichters en dieven.

Nee maar Bobke, je kent het spel van dit forum toch?

To-the-point posts negéren en zoveel mogelijk uitwijden en afdwalen van het onderwerp om er politiek correct abstract gedram van te maken, dat is het spel!

Dat is ook waarom ik er zo weinig mogelijk tijd in stop ;-)

artisjok 8 januari 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5216340)

To-the-point posts negéren en zoveel mogelijk uitwijden en afdwalen van het onderwerp om er politiek correct abstract gedram van te maken, dat is het spel!

Een to-the-point post negeren;
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=47

Uitwijden "Roma dames ...."; "Roma zigeuners...";...

PollyCorrect 8 januari 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216350)
Een to-the-point post negeren;
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=47

Uitwijden "Roma dames ...."; "Roma zigeuners...";...

Jij begrijpt niets van ironie of doet slechts alsof? Indien het eerste: misschien kijken naar Asperger syndroom ipv Artisjoksyndroom?

Bobke 8 januari 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5216340)

Nu ge het zegt.
Hebben we er al eens de pedopriesters bijgesleurd ?

PollyCorrect 8 januari 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216355)
Nu ge het zegt.

;-) Ik heb potdome een heel dossier uitgetypt, maar ga voortaan weer met nuttige dingen werken, Bobke.

Genoeg ECHTE daklozen die wat steun kunnen gebruiken in Brussel.
Dit gezemel legt weinig zoden aan de dijk, als dat het levensdoel is van bepaalde forumgroenten dan is dat leuk voor hen, en zeker erg comfortabel.

artisjok 8 januari 2011 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5216354)
Jij begrijpt niets van ironie of doet slechts alsof?

Me dunkt dat jij niet goed begrijpt wat ik je vertelde. Of doe je alsof?

Citaat:

Indien het eerste: misschien kijken naar Asperger syndroom ipv Artisjoksyndroom?
Is dit ook ironie?
Of een zwakke poging om te beledigen?

artisjok 8 januari 2011 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5216356)
;-) Ik heb potdome een heel dossier uitgetypt, maar ga voortaan weer met nuttige dingen werken, Bobke.

Genoeg ECHTE daklozen die wat steun kunnen gebruiken in Brussel.
Dit gezemel legt weinig zoden aan de dijk, als dat het levensdoel is van bepaalde forumgroenten dan is dat leuk voor hen, en zeker erg comfortabel.

Ja, want de Roma die in het lege postgebouw aan het station in Gent zaten zijn geen echte daklozen.

Eigenzinnig 8 januari 2011 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216355)
Nu ge het zegt.

Deze draad is aan de aandacht van Eberhard ontsnapt..:-D

Eigenzinnig 8 januari 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216371)
Ja, want de Roma die in het lege postgebouw aan het station in Gent zaten zijn geen echte daklozen.

Krakers zijn niet dakloos..

artisjok 8 januari 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216390)

Dat vertel ik ook. Dat zijn geen echte daklozen.

Bobke 8 januari 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216390)

Als ik naar Roemenie reis en ik heb geen geld voor een hotel zal ik ook dakloos zijn vrees ik.

Eigenzinnig 8 januari 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216400)
Dat vertel ik ook. Dat zijn geen echte daklozen.

Nee dat vertelde je NET niet :evil:

Eigenzinnig 8 januari 2011 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5216405)
Als ik naar Roemenie reis en ik heb geen geld voor een hotel zal ik ook dakloos zijn vrees ik.

In de eerste de beste romawijk een pand kraken..die mensen zijn wel tolerant.:-D

Alboreto 8 januari 2011 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5216416)
Nee dat vertelde je NET niet :evil:

Beter lezen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216371)

den dinges 8 januari 2011 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5216090)
Wat is er mis met de uitdrukking "wit klootjesvolk"?
Wellicht begrijp je niet wat "klootjesvolk" betekent.

Leg het eens uit ? Ik ben benieuwd welke betekenis je daaraan geeft ...

den dinges 8 januari 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216112)
Deze zin toont uw gebrek aan kennis perfect aan ;)

Jij weet het beter ? Laat iedereen dan mee profiteren van jouw kennis betreffende de talrijke kwaliteiten der zigeuners , en de verrijking die deze meebrengen voor onze maatschappij , ik ben écht benieuwd ?!!

Alboreto 8 januari 2011 23:43

Iedereen, buiten die met hetzelfde stereotiepe beeld van de zigeuner, weet beter dan u.

Eigenzinnig 8 januari 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5216518)
Beter lezen

Jongen dat was een schoolvoorbeeld van een sarcastische reactie
:lol:
Als dat letterlijk bedoeld is slaat het nergens op..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be