![]() |
Citaat:
|
Was te verwachten deze staking van steuntrekkers (opkomst 30 000 zeggen media, vrt...) laat er volgende week eens betoging zijn tegen belastingverhoging, zet er dan maar een nulletje bij.
|
Citaat:
En SP.A-Rood liet zelfs de receptie staan om aan een anti-politieke betoging deel te nemen. De Franstaligen laten zich weer doen:-D |
Zo, dit is dan zowat de betoging van de eeuw in België. Sommige kranten houden het bij “duizenden” deelnemers, enkele schuiven het cijfer 15.000 naar voor, en de meest “optimistische” durven zelfs gewagen van 30.000 deelnemers.
Wel, zelfs als we zouden aannemen dat 30.000 het juiste deelnemersaantal is, dan stellen we vast dat het gaat om • 10 % van de deelnemers aan de “Witte Mars” van destijds • 3,8 % van de op 13 juni 2010 door Bart De Wever gehaalde voorkeurstemmen • 2,5 % van de op 13 juni 2010 door de N-VA gehaalde stemmen • 0,3 % der Belgen Zijn er die nog een tekeningetje nodig hebben om te begrijpen dat gans dit gedoe een lachwekkend opgeblazen pakje niks is ? Als die 30.000 een politieke partij zouden vormen die aan de verkiezingen deelneemt, zou deze niet eens de verkiezingsdrempel halen. Van een ruime volksbeweging gesproken... |
Idd dit weerspiegeld niet de wil van het volk, maar ja in België is het normaal om de minderheid DUIDELIJK in beeld te brengen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mij zul je niet zien meestappen met die betoging maar het is ook niet nodig wat sommigen hier proberen te doen, namelijk 30.000 man minimaliseren. In België is 30.000 man heel wat, punt. Opperen dat dit betekent dat 10.970.000 mensen thuisbleven en dus tegen deze betoging gekant zijn is een belachelijke deductie. Er is een grote opkomst en dat vind ik jammer maar het is nu eenmaal zo, aanvaard het.
|
Citaat:
Ik vind dit fenomeen, het onvermogen om op een beschaafde manier te communiceren, een apart topic waard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sta mij toe met diezelfde logica de zowat 1.200.000 stemmen die de N-VA bij de verkiezingen van 13 juni 2010 haalde, en evenzeer de 785.776 voorkeurstemmen die De Wever bij die gelegenheid haalde, nog in véél grotere mate "heel wat" te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders gezegd: als er zoveel reacties komen is dat vooral de fout van de VRT zelf, omdat de VRT in zijn berichtgeving niet de nodige neutraliteit bewaart. Desnoods maken ze het nieuws zelf, zoals de affaire Kris Janssens maar weer eens blootlegde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Duidelijk geen sprake van een volksbeweging!!
Aantal Vlamingen laat mij schatten 12000. 1 op 350 stemgerechtigden. Geeft de bevolking net niet het omgekeerde teken van wat de organisatoren verwacht hadden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt het mij veel logischer van het aantal stemmen te tellen. |
Ik hoor zopas op de radio een interview met een jonge betoogster: ze loopt daar in haar chiro-pakje en vertelt van de slogans die rond haar worden gedragen "Belgie wereldkampioen", "prutsers!" edm.
De eerste bedenking die ik me maak als ik dit meisje hoor is: "weet dit meisje waar het over gaat?" Beseft ze dat heel deze impasse veroorzaakt is door een slechte staatsstructuur, twee tegengestelde publieke opinies, een socio-politieke realiteit die erg verschilt? Met respect: maar dit zijn reële problemen die je niet oplost door met 30 000 te roepen "maak snel een regering", "Leve België" enz... |
Citaat:
|
Doe de financiële crisis weg en daar staat geen kat in Brussel.
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
"De betoging tegen de politieke impasse in ons land heeft volgens de politie 34.000 manifestanten naar Brussel gelokt." Aldus de vrt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dertigduizend man, mijnheer Neil, is wat elke voetbalmatch van enige betekenis weet samen te brengen… |
Citaat:
|
Jep, toch wel wat volk. Langs de andere kant was het ook wel een enorm wazige betoging, waar feitelijk iedereen aan kon deelnemen.
Ik ben wel benieuwd wat de demografische verhoudingen op de betoging waren. |
Citaat:
Je bent terecht in shock! |
30000 mensen die inhoudsloze snelheid willen, wat moet je daaruit concluderen?
Mooie opkomst, maar wat kan je nu als resultaat verwachten? Dit is een van de debielste manifestaties aller tijden. PS: Met zo'n shitload aan persaandacht kan je voor elk onderwerp zoveel mensen op de been krijgen, zelfs zonder onderwerp, zoals nu. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be