Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Integratiebeleid is mislukt.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150714)

Wisord 11 februari 2011 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292339)
:-D Ik zal het even uitleggen. Omdat ze er van uit gaat dat iemand die weinig doet en veel geld vraagt blijkbaar een waal moet zijn. Terwijl wij (mannen) weten dat het de kapitalisten zijn die zo 'werken'. 8-)

Ik denk dat Suqar dit wel als een domme grap bedoelde maar buiten dat heb je wel een punt en gelijk.

Inno 11 februari 2011 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292344)
Ik denk dat Suqar dit wel als een domme grap bedoelde maar buiten dat heb je wel een punt en gelijk.

Ja dat weet ik wel, maar ik wou gewoon eens gelijk hebben. Ik heb meestal wel gelijk, maar gewoon nogeens ter bevestiging.

Wisord 11 februari 2011 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292348)
Ja dat weet ik wel, maar ik wou gewoon eens gelijk hebben. Ik heb meestal wel gelijk, maar gewoon nogeens ter bevestiging.

In godsdienstdraden meestal niet. 8-)

Inno 11 februari 2011 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292360)
In godsdienstdraden meestal niet. 8-)

Dat komt omdat je het niet begrijpt waarschijnlijk :-P

Wisord 11 februari 2011 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292361)
Dat komt omdat je het niet begrijpt waarschijnlijk :-P

Fout, dat is omdat jij niet wil toegeven dat ik gelijk heb. :twisted:

Inno 11 februari 2011 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292366)
Fout, dat is omdat jij niet wil toegeven dat ik gelijk heb. :twisted:

Welk gelijk :-o?

Wisord 11 februari 2011 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292370)
Welk gelijk :-o?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=148955

Inno 11 februari 2011 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292379)

Let's fight.

alice 11 februari 2011 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292379)

Dat lijkt mij ook zever, dus heeft Inno gelijk!;-)

Inno 11 februari 2011 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5292398)
Dat lijkt mij ook zever, dus heeft Inno gelijk!;-)

Dank u 8-). De meerheid heeft beslist.

louis1949 11 februari 2011 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5290371)
Louis, ik ga je iets verklappen; maar niet verder vertellen, hé.
Hier achter dit klavier zit geen artisjok. Artisjokken kunnen niet typen.
Ik had je goed liggen, hé.

ja iemand met het verstand van een artisjok dan toch

alice 11 februari 2011 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 (Bericht 5292450)
ja iemand met het verstand van een artisjok dan toch

Pardon? Groente zul je bedoelen!;-)

Wisord 11 februari 2011 02:43

Stropoppen en http://www.youtube.com/watch?v=9a_UszdiAjI

daiwa 11 februari 2011 03:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5292302)
Goed vanaf nu heet u dan; groente ok?

:lol:

COCHINILLO 11 februari 2011 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5291235)
Kan je eens inhoudelijk op mijn post reageren zwijntje ? Ik zie niet echt een verband naar mijn post..,? Je begint weer te lallen over allochtonen terwijl ik nu net wijs naar de wortel van het probleem binnen het onderwijs.
Wat is bvb de oorzaak van he steeds hoger aantal depressieve en schoolzieke kinderen?(onlangs in het journaal)

de wortel van het probleem is effektief het gebrek aan taalkennis van de allochtonen en de oververtegenwoordiging van allochtonen in een klas. Wat jij ervan maakt is BS.

Wisord 11 februari 2011 03:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5289555)
De wortel van het probleem binnen het vlaamse onderwijs zijn niet de allochtonen... Kinderen in vlaanderen worden alsmaar depressiever en meer schoolziek (was deze week nog op het journaal!), het onderwijs systeem in België lijkt ook nergens op, het probleem ligt bij de overheid en niet bij de studenten. Om een voorbeeld te nemen hoe het beter kan verwijs ik u naar de scandinavische landen. Kleinere klassen, meer aandacht voor probleemkinderen enz... klassen met 25 studenten en meer bestaan daar niet meestal zijn het er 10 tot zelfs nog minder. Het niveau ligt aanvankelijk misschien wat lager dan België, maar het onderwijssysteem in deze landen gunt een kind om langer kind te zijn..., de gevolgen zijn dan weer meer afgestudeerde en meer gelukkige mensen die onze samenleving ten goede komen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5292534)
de wortel van het probleem is effektief het gebrek aan taalkennis van de allochtonen en de oververtegenwoordiging van allochtonen in een klas. Wat jij ervan maakt is BS.

Dus je negeert het feit dat er steeds meer schoolzieke en depressieve kinderen, overvolle klassen en slecht onderhouden scholen en onderwijs zijn?
Maw, jij stelt hier dat deze problemen zich vanzelf gaan oplossen en we ons enkel moeten toespitsen op de stoute allochtonen . En het onderwijs in Noorwegen is bull shit ?

daiwa 11 februari 2011 03:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292535)
Dus je negeert het feit dat er steeds meer schoolzieke en depressieve kinderen, overvolle klassen en slecht onderhouden scholen en onderwijs zijn?

Vroeger waren er altijd overbevolkte klassen ( 30 -35 leerlingen), slecht onderhouden scholen, en toch waren er weinig of geen depressieve kinderen.

Wisord 11 februari 2011 04:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5292540)
Vroeger waren er altijd overbevolkte klassen ( 30 -35 leerlingen), slecht onderhouden scholen, en toch waren er weinig of geen depressieve kinderen.

Toen was een kind nog een kind, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt. Deze prestatiedrang is er in bvb Noorwegen niet, het gevolg is meer afgestudeerde jongeren en zelfs meer jonge ouders !! In Noorwegen komt het gezin op de 1ste plaats en niet het werk of het presteren...en, een kind moet een kind blijven!

Inno 11 februari 2011 04:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292542)
Toen was een kind nog een kind, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt. Deze prestatiedrang is er in bvb Noorwegen niet, het gevolg is meer afgestudeerde jongeren en zelfs meer jonge ouders !! In Noorwegen komt het gezin op de 1ste plaats en niet het werk of het presteren...en, een kind moet een kind blijven!

Wat bedoel je met prestatiedrang. ALs ik de jongeren nu zie, weten ze veel minder dan vroeger, hebben ze massas meer tijd, ze zitten heel de tijd op facebook en msn. Het is volgens o.a. omdat ze te lui zijn en geen verantwoordelijkheid kennen. Thuis zien ze het voorbeeld niet meer.

Wisord 11 februari 2011 04:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292543)
Wat bedoel je met prestatiedrang. ALs ik de jongeren nu zie, weten ze veel minder dan vroeger, hebben ze massas meer tijd, ze zitten heel de tijd op facebook en msn. Het is volgens o.a. omdat ze te lui zijn en geen verantwoordelijkheid kennen. Thuis zien ze het voorbeeld niet meer.

Dat komt omdat je verblind bent door uw vooroordeel zet deze eerst eens opzij en tracht een verklaring te geven waarom het in Noorwegen bvb niet zo is en men daar blijkbaar veel meer afgestudeerde studenten heeft en veel minder schoolzieke en depresieve kinderen.

Inno 11 februari 2011 04:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292546)
Dat komt omdat je verblind bent door uw vooroordeel zet deze eerst eens opzij en tracht een verklaring te geven waarom het in Noorwegen bvb niet zo is en men daar blijkbaar veel meer afgestudeerde studenten heeft en veel minder schoolzieke en depresieve kinderen.

Als ik verblind ben, waarom zou jij het dan niet zijn?

Bestaan er daar studies van waarom het in Noorwegen zo geweldig is en hier niet?

artisjok 11 februari 2011 07:07

Citaat:

Alice, hoeveel keer werd ik hier al groente genoemd?
Ging jij daar tegen in?
Natuurlijk niet. Je verwees zelf in die zin al naar mij.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=132

artisjok 11 februari 2011 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292551)
Als ik verblind ben, waarom zou jij het dan niet zijn?

Bestaan er daar studies van waarom het in Noorwegen zo geweldig is en hier niet?

Ja.
http://www.skolo.org/spip.php?article499&lang=fr

Alboreto 11 februari 2011 08:19

Citaat:

Of soepgroente zoals velen hier doen.
Ik heb u daar nog nooit iets over weten zeggen
#selectieveverontwaardiging

Alboreto 11 februari 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5292307)
Wat niet betekent dat je iemand varkentje of zwijntje moet noemen, of ga je nu beweren dat je dit niet kleinerend bedoeld?

Again, de naam van haar avatar is varkentje, of biggetje in het Spaans.
De afbeelding van haar avatar is een varkentje.
Ik vertaal gewoon omdat ik geen Spaans kan (of ik moet 2 pintjes bestellen).

#epicfail

Alboreto 11 februari 2011 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5292337)
Wanneer een forummer zo wil worden aangesproken neemt hij/ zij wel varken of zwijn als nick, ben je echt te dom om dit te begrijpen?

Inderdaad, ze heeft varkentje of biggetje genomen als nick, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?

Alboreto 11 februari 2011 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5292400)
Dank u 8-). De meerheid heeft beslist.

Ge bedoelt de meerderheid in die poll?;-)

Alboreto 11 februari 2011 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5292540)

Ik heb er toch mijn deel gekend hoor.8O

COCHINILLO 11 februari 2011 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292535)
Maw, jij stelt hier dat deze problemen zich vanzelf gaan oplossen en we ons enkel moeten toespitsen op de stoute allochtonen . En het onderwijs in Noorwegen is bull shit ?

dat negeer ik niet, maar dat is niet de wortel.

COCHINILLO 11 februari 2011 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292546)

misschien kan je emigreren naar Noorwegen?

COCHINILLO 11 februari 2011 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5292601)
Again, de naam van haar avatar is varkentje, of biggetje in het Spaans.
De afbeelding van haar avatar is een varkentje.
Ik vertaal gewoon omdat ik geen Spaans kan (of ik moet 2 pintjes bestellen).

#epicfail

niemand vraagt u om mijn nickname te vertalen. Kan je hem niet schrijven? Te moeilijk? nochtans eenvoudig als je denkt aan "cochon" dat kan je alvast wel.
cochinillo

poepsimpel.

Pericles 11 februari 2011 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5285967)
Weerleg liever wat ze zegt.

In scholen met een groot aantal allochtone leerlingen moet op den duur zelfs de leraar wiskunde Nederlandse les gaan geven, wat niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van de les wiskunde. Ik wil dat mijn kinderen les krijgen op niveau. Vandaar misschien . ;-)
In de school waar mijn kinderen gaan zitten er in het eerste jaar ook een aantal kinderen van Marokkaanse of Turkese afkomst (derde generatie zelfs).
Wel ,die zijn in het tweede jaar allemaal weg, ze kunnen niet volgen (alhoewel ze verschrikkelijk hard gepamperd worden).
Merkwaardig is de vaststelling dat kinderen van Russische of Servische afkomst wel kunnen volgen en niet(of nauwelijks) moeten onderdoen voor de Vlaamse kinderen.
De ervaring is dat veel ouders van Marokkaanse of Turkse afkost het geen bal kan schelen of hun kinderen nu al dan niet studeren.
Is dat ook onze fout misschien ?
Ouders dragen ook verantwoordelijkheid.

COCHINILLO 11 februari 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5292571)

Dit gaat over FINLAND.

En w�*t leest mijn lodderig oog op http://www.maroc.nl/forums/buitenlan...s-finland.html ?
Citaat:

De islamitische gemeenschap in Finland telt ongeveer 45.000 mensen; er bevinden zich ongeveer 40 moskeeën in Finland. Martikainen denkt niet dat radicale moslims de moskeeën bezoeken.

Alboreto 11 februari 2011 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5292622)
niemand vraagt u om mijn nickname te vertalen.

Als ik 'EL LOCO' neem als avatar met onderstaande afbeelding, dan moet ik niet komen klagen als de mensen mij 'de gek' noemen.
Poepsimpel.

Genoeg gezeverd nu. Terug naar de discussie, Alice en Varkentje.

Wisord 11 februari 2011 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5292618)
dat negeer ik niet, maar dat is niet de wortel.

Dat negeer je wel, de wortel van een probleem kan je niet toespitsen op de allochtone afkomst van een deel studenten daar het probleem met de ovevolle klassen, depressieve leerlingen, schoolzieke kinderen die enkel maar toenemen....,evengoed voor de autochtone telt, dus de wortel van het probleem ligt dan nogal voor de hand.

Wisord 11 februari 2011 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5292630)
Als ik 'EL LOCO' neem als avatar met onderstaande afbeelding, dan moet ik niet komen klagen als de mensen mij 'de gek' noemen.
Poepsimpel.

Genoeg gezeverd nu. Terug naar de discussie, Alice en Varkentje.

Je mag hier niemand loco noemen in eender welke taal (vooral niet in het Engels), ik heb daar al een waarschuwing voor gekregen. Ook al is het overduidelijk in veel gevallen je mag dat niet schrijven. :-D

COCHINILLO 11 februari 2011 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5292900)
Dat negeer je wel, de wortel van een probleem kan je niet toespitsen op de allochtone afkomst van een deel studenten daar het probleem met de ovevolle klassen, depressieve leerlingen, schoolzieke kinderen die enkel maar toenemen....,evengoed voor de autochtone telt, dus de wortel van het probleem ligt dan nogal voor de hand.

maar natuurlijk zijn autochtone kinderen ook schoolmoe als je op zo'n manier de lessen moet volgen terwijl de helft van de klas (of 3/4) geen Nederlands begrijpt! Dit zijn GEVOLGEN, geen oorzaken.

de oorzaak is dat de helft van de klas geen opvoeding heeft gekend en geen nederlands begrijpt.

Waarom zijn witte scholen per definitie een pak beter? waarom halen de leerlingen d�*�*r betere resultaten?

alice 11 februari 2011 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5292570)
Alice, hoeveel keer werd ik hier al groente genoemd?
Ging jij daar tegen in?
Natuurlijk niet. Je verwees zelf in die zin al naar mij.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=132

Blijkbaar is dit volgens de redenering van Alberto en Wisord ook geen enkel probleem, tot gisteren heb ik u nooit zo genoemd trouwens.
Ben je nu zo oneerlijk niet te kunnen toegeven dat groente of zwijn, varken een volkomen ander beeld scheppen, en het laatste veel meer bedoeld is om te beledigen?
Je bent anders ineens behoorlijk selectief!

alice 11 februari 2011 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5292915)
maar natuurlijk zijn autochtone kinderen ook schoolmoe als je op zo'n manier de lessen moet volgen terwijl de helft van de klas (of 3/4) geen Nederlands begrijpt! Dit zijn GEVOLGEN, geen oorzaken.

de oorzaak is dat de helft van de klas geen opvoeding heeft gekend en geen nederlands begrijpt.

Waarom zijn witte scholen per definitie een pak beter? waarom halen de leerlingen d�*�*r betere resultaten?

Je moet dan ook bewust de dommerik willen uithangen om te beweren dat wanneer je al start met achterstand op school, er geen verband zou zijn met behaalde resultaten, waaronder uitval, afzakken naar richtingen die minder mogelijkheden geven en een zeer slechte start later op de arbeidsmarkt.

Dat daarnaast nog andere factoren zijn die schoolmoeheid beinvloeden is zeker waar, maar ontkennen dat voor vooral veel Turkse en Marokkaanse kinderen de factor taal achterstand en primaire opvoeding van invloed zijn is bewust jezelf dom voordoen.

Dat je met die ontkenning vooral kinderen van kansen berooft dringt tot die figuren niet eens door.

Wisord 11 februari 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5292915)

Kijk nu begin je weer naast de feiten over uw allochtonen obsessie te lallen zwijntje..., dus volgens u leid heel deze toestand naar meer depressies en zelf tot zelfmoorden die ook in stijgende lijn zijn bij onze jongeren?? Wel, wel... ik zou als ik u was uzelf toch een keer een beetje meer informeren de lulkoek die je hier uitkraamt houd geen steek en staat in geen verband met de posten van mij die je citeerd.

Klein stukje en eigenlijk ook een belangrijk feit (gevolg) van heel deze waanzin.

Citaat:

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...e-onthaal.aspx
Steeds meer jongeren maken gebruik van de chatfunctie van Tele-Onthaal om te praten over hun zelfmoordplannen. Dat blijkt uit een rapport van de zelfhulporganisatie.

In 2009 is het aantal zelfmoordoproepen bij jongeren met 11 procent gestegen. Die stijging zet zich ook in de eerste vier maanden van 2010 verder.

Uit het rapport blijkt dat 31 procent van de jongeren tussen 12 en 17 concrete plannen heeft om uit het leven te stappen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be