![]() |
Citaat:
Mag ik afleiden dat u dezelfde mening , van Max, bent toegedaan ? |
Citaat:
U hebt kennelijk niet goed op gelet. |
Toen ik de titel van deze draad zag, dacht ik dat we programma's zouden zien over het bereiden van forellen en een modeshow van John Galliano.
|
Citaat:
Fashion :cheer: |
Citaat:
Het was daar allemaal zonneschijn en rozegeur volgens die boeken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ein echter Arier
- ist groß so wie Goebbels - ist blond so wie Hitler - ist schlank so wie Göring - liebt Frauen so wie Röhm - ist nüchtern so wie Robert Lay |
Citaat:
Ik voldoe aan alles :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
De meeste interessante periode is inderdaad 'de oorlog', maar ook het interbellum. Men is op die paar decennia meer voorruit gegaan dan in alle eeuwen er voor. |
Citaat:
Uw fascinatie voor het derde rijk, qua symboliek, kan ik prima plaatsen. Ieder kind is gefascineerd door uniformen, vlaggen, kameraadschap, discipline, zelfopoffering, heldendom. Die zaken zijn dan ook behoorlijk misbruikt door het regime (Hitlerjugend). Iets bereiken door (zelf)discipline hééft ook iets moois. Je zou toch denken dat er met die fascinatie ook iets goeds te doen moet zijn? Alle bovengenoemde zaken, gekoppeld aan een 'hoger doel'', kan het zijn dat u geraakt bent door een romantische vorm van militairisme, eerder dan door de ideologie op zich? |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn beeld van België ligt aan diggelen nu :cry: |
Daar gaan we weer: Hitler op dinsdag :hitler:
http://www.canvas.be/programmas/dock...ae8811da:-7650 Nu zelfs twee keer, één keer in de namiddag en een herhaling in de avond 8-) |
Citaat:
|
Zeker in vlaanderen, fascistenland bij uitstek
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Laarzen in de nacht" door Philip Dick (SF auteur) het gaat over de bezetting van de USA door de Nazi's na een geslaagde invasie. ... Beste Max, Je moet wel bedenken dat jijzelf niet tot het "Herrenvolk" zou behoren, waarschijnlijk zou de "Vlaamse" aan het "kernherrenvolk" verwante volk gedeporteerd zijn naar de "Ostgebiete" om de uitgemoorde en verknechte slavische "untermenschen" ttz. hun elite te vervangen. Een wereldbeeld waarbij 80% van alle mensen als "inferieur" aanzien worden geeft blijk van een vorm van psychopathie, maar troost je volgens sommige antropologen is dit "normaal". |
Citaat:
|
Citaat:
|
"In de ban van Hitler"
|
Gisterenavond inderdaad heel wat aandacht voor Hitler op canvas.
Vooral over het charisma van de Führer en hoe dat doorheen de jaren groeide. |
dit eist een reactie van mijnentwege ...
Citaat:
Geen mens die ooit kan zeggen/schrijven of het nu allemaal beter zou geweest zijn als Adolf het zou gewonnen hebben ... De uitvoering van zijn plannen trokken in alle geval op niet veel, te dramatisch. In mijn jeugd bouwde ik ook een kamp in het bos en gaf dat de leuke naam 'Mijn Kamp' en dat alles was om cowboy & indiaan te spelen toen met wat schoolvriendjes en uiteraard de vriendinnen niet te vergeten. Een jeugdzonde? :oops: |
Citaat:
dertig jaar geleden vond mijn toenmalige echtgenoot dat het nu wel welletjes was geweest en ik sprak dat tegen wegens "we mogen het nooit vergeten", maar dit komt nu toch gewoon jaarlijks terug? Ik zapte er toevallig langs en was even rap terug weg. Het enige positieve kan nu wel zijn dat de huidige jeugd die gebeurtenissen natuurlijk niet echt kent en het voor hen wel interessant kan zijn. Gisteravond moest ik toch eerder aan den Albert denken met zijn populisme... zie mijn onderschrift. |
Citaat:
|
![]() |
![]() |
Citaat:
![]() |
De Hitleravonden op canvas beginnen hun tol te eisen. In de krant stond vandaag dat veldrijder Bart Aernouts oorlogslectuur meeneemt naar het WK nadat hij de serie 'the dark charisma of Adolf Hitler' op canvas bekeek.
Dood en verderf zaait die zender ja!! |
Ik vind de eerste aflevering wel goed, hoe Hitler aan de macht kwam.
|
Citaat:
|
En het gaat maar door: nieuw TV seizoen, nieuwe Hitler op dinsdagavond :twisted:
http://www.canvas.be/programmas/dock...a-9fb1d47c2bdf Voor de liefhebbers: het is nog bezig. |
Citaat:
|
Citaat:
Want je hebt de intelligentie van een hele goede kampbewaker. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be