Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Overwinning van NVA = grootste flop in onze geschiedenis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153909)

1207 13 april 2011 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5409547)
Dat is een analyse die reeds veel gemaakt is en die is lovenswaardig.

Het debat zou moeten gaan van hoe ze de toekomst zien en welke uitweg ze zien uit de impasse.

de enige uitweg uit de impasse is dat 1 van beiden vol en plat op de buik gaat
De wever heeft daar geen zin in en dat heeft niets met manipuleren te maken.

hij denkt aan zijn programma ipv de 16 en dat siert hem.

ViveLaBelgique 13 april 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5409592)
De N-VA is de enige Vlaamse partij in de België die na één jaar haar kiezers niet verraden heeft. Voortdoen jongens, op naar het plebisciet voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Het is dringend tijd dat de grote manipulator gehypnotiseerde volgers als jou gaat toespreken.

Ik kan me al een beeld vormen van de inhoud van de boodschap van de grote manipulator.

Trouwens voortdoen ? Voortdoen ? Zijn ze ZELF met iets bezig ?

ViveLaBelgique 13 april 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5409604)

Wie denkt er nog wel aan de 16 ? Wie denkt er niet aan zijn programma ?

Er zijn nog trouwens andere uitwegen uit de impasse. Vraag het maar aan Bart De Wever of aan Elio Di Rupo. Buiten de andere uitwegen die zij zien zijn er hoogstwaarschijnlijk nog andere manieren om uit de impasse te komen.

ViveLaBelgique 13 april 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5409602)
Kan je niet eens inhoudelijk reageren? Toen Leterme zoveel voorkeurstemmen haalde, of zelfs een pak meer, was het dan ook zo een manipulator? Probeer eens serieus/volwassen te reageren.

Hoe zou Leterme toen gemanipuleerd hebben ? Wie zou hij gemanipuleerd hebben ? Zou Leterme toen reeds gemanipuleerd zijn geweest ? Heeft Leterme ooit vaag geweest over zijn ambitie, zijn drijfveren, zijn werkwijze ?

Marxmannetje 13 april 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5409625)
Hoe zou Leterme toen gemanipuleerd hebben ? Wie zou hij gemanipuleerd hebben ? Zou Leterme toen reeds gemanipuleerd zijn geweest ? Heeft Leterme ooit vaag geweest over zijn ambitie, zijn drijfveren, zijn werkwijze ?

U zegt dus eigenlijk dat Leterme en Bart De Wever hetzelfde aan het doen/begaan zijn? :scatter:

ViveLaBelgique 13 april 2011 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5409629)
U zegt dus eigenlijk dat Leterme en Bart De Wever hetzelfde aan het doen/begaan zijn? :scatter:

Neen. Begrijp je eigenlijk waarom Leterme na zijn overwinning niet geslaagd is met zijn grote staatshervorming ? Geloof je dat Bart De Wever hier wel zal in lukken ? Natuurlijk gaat hij het als groot manipulator niet zelf doen.

Snerror 13 april 2011 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5409660)
Neen. Begrijp je eigenlijk waarom Leterme na zijn overwinning niet geslaagd is met zijn grote staatshervorming ? Geloof je dat Bart De Wever hier wel zal in lukken ? Natuurlijk gaat hij het als groot manipulator niet zelf doen.

Uiteraard, omdat de Franstaligen in België nog steeds de eigenlijke macht in handen hebben. Wij hangen volledig af van hun goodwill.

Marxmannetje 13 april 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5409670)
Uiteraard, omdat de Franstaligen in België nog steeds de eigenlijke macht in handen hebben. Wij hangen volledig af van hun goodwill.

"Brul!!" zei de leeuw, maar het baasje gaf geen aandacht en liep rustig verder...

filosoof 13 april 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5407459)
Ik denk dat je echt wel 'the big picture' mist. Ik weet niet of je het doorhebt maar de hele Europese economie en politiek zijn failliet. De N-VA is gewoon de pechvogel die z'n doorbraak behaalde op het slechtst mogelijk tijdstip: wanneer er niks meer aan te doen valt. Dat is niet zozeer de N-VA haar schuld, eh.

2008 was een keerpunt, het begin van het einde van het globalisme, van ons koloniaal economisch systeem en meteen ook van de Europese democratische natiestaat die definitief werd opgedoekt. Partijen en verkiezingen zijn simpelweg niet meer relevant.
Bij N-VA is dat besef nog niet doorgedrongen. Ik vermoed bij VLD, SP.A en CVP wel...

De NVA ?
Zoiets als een hond die achter een auto loopt of een bompa die achter een meiske loopt: als ze 't dan ongeveer hebben weten ze niet wat ermee aan te vangen. ;-)

Xenophon 13 april 2011 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5409724)
De NVA ?
Zoiets als een hond die achter een auto loopt of een bompa die achter een meiske loopt: als ze 't dan ongeveer hebben weten ze niet wat ermee aan te vangen. ;-)

Ah ok, dan komt zeker alles in orde.

Pin en Puk 13 april 2011 20:28

Citaat:

Maak er nog een zonnekoning van - goed bezig jij

Marxmannetje 13 april 2011 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5409734)
Maak er nog een zonnekoning van - goed bezig jij

Buig voor de almachtige :rofl:

pajoske 13 april 2011 20:53

Citaat:

Hij denkt alleen aan 'het schoon verdiep'. Dat sieren kan je dus best relativeren.

azert 13 april 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5407490)
Volledig akkoord.
N-VA is een zootje onbekwamen die een mandaat kregen en onbekwaam zijn er iets mee te doen.

Amen.

in elk geval: toen ze nog maar met een halve man en een paardekop waren, was het gemakkelijk om met een pint in de hand aan de toog over splitsen te spreken.
maar nu het praktisch wordt, blijkt het heel wat moeilijker of zelfs onmogelijk te zijn.
In verband met Brussel zijn ze al zo vaak van mening veranderd dat ze het zelf niet meer kunnen volgen.

Pin en Puk 13 april 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5409785)
in elk geval: toen ze nog maar met een halve man en een paardekop waren, was het gemakkelijk om met een pint in de hand aan de toog over splitsen te spreken.
maar nu het praktisch wordt, blijkt het heel wat moeilijker of zelfs onmogelijk te zijn.
In verband met Brussel zijn ze al zo vaak van mening veranderd dat ze het zelf niet meer kunnen volgen.

200% gelijk

Amon_Re 13 april 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5407551)
Christophe Deborsu komt om de vijf botten de vlaamse harten stelen op de vlaamse media.
Valt het op?

Wie is Christophe Deborsu?

Pin en Puk 13 april 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5409865)
Wie is Christophe Deborsu?

Sssssssst............slaap verder

Snerror 14 april 2011 04:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5409785)

Wie spreekt er bij N-VA momenteel over splitsing? Lees de Nota De Wever eens.

azert 14 april 2011 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5409987)

het einddoel is splitsing.
Het is niet omdat men zegt: ik zal je niet meteen doodschieten hoor.
Ik zal eerst enkel in je benen schieten, vervolgens in je armen, dan in je buik,... je gaat daar toch niet van dood?

het is niet omdat de n-va denkt dat de Franstaligen domme kleuters zijn dat ze dat ook zijn en het einddoel van n-va niet kennen.

N-va weet ook hoegenaamd niet hoe ze bijv. Brussel moeten oplossen en willen daarom stap voor stap afbreken in de hoop dat ze ooit terwijl ze bezig zijn een oplossing voor Brussel vinden.

SDG 14 april 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5409670)

Nee. Als de Franstaligen nu nog steeds de macht in België hebben, komt dat vooral omdat we dat zélf zo willen.

Vette Pois(s)on 14 april 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5410086)
Ik zal eerst enkel in je benen schieten, vervolgens in je armen, dan in je buik,... je gaat daar toch niet van dood?

het is niet omdat de n-va denkt dat de Franstaligen domme kleuters zijn dat ze dat ook zijn en het einddoel van n-va niet kennen.

N-va weet ook hoegenaamd niet hoe ze bijv. Brussel moeten oplossen en willen daarom stap voor stap afbreken in de hoop dat ze ooit terwijl ze bezig zijn een oplossing voor Brussel vinden.

Sinds wanneer is splitsen gelijk aan doodschieten?

SDG 14 april 2011 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5410095)

Je weet toch dat voor landjesfetisjisten het einde van België gelijk staat aan het einde van hun leven?

azert 14 april 2011 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5410095)

beeldspraak

djimi 14 april 2011 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5410098)
beeldspraak

Beeldspraak die - zoals wel vaker het geval is - méér zegt over de 'beeld-spreker' dan over het 'beeld-besprokene' :-P

Jazeker 14 april 2011 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5407384)
NVA overwinning is meer en meer een echte flop aan het worden.
Zij die nu eens alles gingen veranderen (voor de verkiezingen) staan langs de zijlijn de snottebellen uit hun neus te peuteren.

Willen ze niets veranderen of kunnen ze het niet
Ik denk meer en meer dat ze niet bekwaam zijn.
Mocht er strategie achter zitten, awel mercie De Wever, eigenbelang gaat dan weer eens voor t.o.v Vlaanderenland.

Er wordt zelfs nietmeer gesproken over een nieuwe regering, niet op tv,krant of radio

Hier op het forum gaat Japan blijkbaar voor op onze eigen miserie in dit land
Waar zitten nu de grote muilbekken die de Walen eens gingen kelderen ?

De Walen zijn gewoon slimmer dan de bende Vlaams Nationalisten
Niets wordt er nog gebakken

Véél bla bla maar weinig boem boem.

Voor mij is Dewever een DIKKE zakkenwasser aan het worden
Het begint zelfs lachwekkend te worden
:lol::lol:Belgie - Het land dat binnenkort nog enkel te vinden is in het Guinness Book of Records

Cordon... moet ik meer zeggen?

Jazeker 14 april 2011 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5410086)

Ik zou maar snel een neutrale avatar nemen, want met dit bericht scoor je weer een dieptepunt in de geschiedenis van dit forum.

azert 14 april 2011 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5410154)
Ik zou maar snel een neutrale avatar nemen, want met dit bericht scoor je weer een dieptepunt in de geschiedenis van dit forum.

iemand moet het doen

ViveLaBelgique 14 april 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5409987)

Doe nu niet onnozel he vent.

Gisteren nog in de N-VA persconferentie. Jan Janbon die niet akkoord is dat de gewesten mee besparen. Dit is de Maddens-doctrine. Laat de federale staat zelf leegbloeden door de geldkraan van de federale naar de gewesten open te laten staan. Hierdoor gaat de federale leegbloeden en volgens de Maddens-doctrine moet de Vlaams Nationalisten dan maar gewoon afwachten tot het Zuiden van het land zelf met voorstellen afkomt voor de splitsing.

Zelfs Ivan De Vadder heeft gisteren rechtstreeks op dit feit gewezen.

1207 14 april 2011 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410174)

Gisteren nog in de N-VA persconferentie. Jan Janbon die niet akkoord is dat de gewesten mee besparen. Dit is de Maddens-doctrine. Laat de federale staat zelf leegbloeden door de geldkraan van de federale naar de gewesten open te laten staan. Hierdoor gaat de federale leegbloeden en volgens de Maddens-doctrine moet de Vlaams Nationalisten dan maar gewoon afwachten tot het Zuiden van het land zelf met voorstellen afkomt voor de splitsing.

di rupo zegt al jaren dat noch brussel, noch wallonie op welke manier ook mogen verarmen.
tegelijkertijd moet er wel 22 miljard bespaart worden tegen 2015 en dus vraagt men nu aan vlaanderen om massaal overschotten te boeken en fors te besparen.

lijkt me evident dat nva hier niet voor te vinden is. iedereen meot zijn deel bijdragen zou ik zeggen

Snerror 14 april 2011 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410174)

Sorry vent, maar ik doe niet onnozel. Er word nu niet over een splitsing gesproken. Tenzij Milquet. Punt.

Karma 14 april 2011 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5407514)
Veel respect voor je mening hoor
Maar de schuld nu al op Europa gaan schuiven is voor mij een brug te ver.

Iemand had hier op het forum eens geschreven over Dewever dat hij lijdt aa een grote vorm van hoogheidswaanzin.
Ik moet die man/vrouw nog gaan gelijk geven.
--> Handjes gaan schudden met de 1* minister van Groot-Brittania ??????????
Wat heeft dit opgebracht ??? Typisch voor iemand met hoogheidswaan

Zou prins Laurant daar voor iets tussen zitten? :-D

ViveLaBelgique 14 april 2011 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5410238)
di rupo zegt al jaren dat noch brussel, noch wallonie op welke manier ook mogen verarmen.
tegelijkertijd moet er wel 22 miljard bespaart worden tegen 2015 en dus vraagt men nu aan vlaanderen om massaal overschotten te boeken en fors te besparen.

lijkt me evident dat nva hier niet voor te vinden is. iedereen meot zijn deel bijdragen zou ik zeggen

Dus daarmee dat Elio Di Rupo de Vlaams Nationalisten zoals Kris Peeters en de N-VA gebruikt om het zakgeldfederalisme in stand te houden.

Elio Di Rupo is ook niet van gisteren. Volgens politicoloog Carl De Vos is hij de meester strateeg.

De vraag is, moet de bevolking dit pikken ?

ViveLaBelgique 14 april 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5410263)
Sorry vent, maar ik doe niet onnozel. Er word nu niet over een splitsing gesproken. Tenzij Milquet. Punt.

Ik denk dat je de Maddens doctrine niet snapt. Mijn excuses om het woord 'onozel' gebruikt te hebben. Het is blijkbaar onwetenheid in jouw geval.

Wat Milquet zou gezegd hebben behoort tot de zou-journalistiek. Als ze van die stelling zou zijn dan is dit de Maddens doctrine in werking.

Snerror 14 april 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410275)
Ik denk dat je de Maddens doctrine niet snapt. Mijn excuses om het woord 'onozel' gebruikt te hebben. Het is blijkbaar onwetenheid in jouw geval.

Wat Milquet zou gezegd hebben behoort tot de zou-journalistiek. Als ze van die stelling zou zijn dan is dit de Maddens doctrine in werking.

Ik denk van wel, en nu?

ViveLaBelgique 14 april 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5410283)
Ik denk van wel, en nu?

Het is al lang niet meer onozel hé ?

Je kan beter stoppen met argumentaties als:

Citaat:

Er zijn mensen die zich zorgen maken en op zoek zijn naar wat er juist aan het gebeuren is op politiek vlak. Ze hebben recht op de waarheid en de ontmaskering van het politiek spel en doctrines van onze heren/dames politici.

Snerror 14 april 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410285)
Het is al lang niet meer onozel hé ?

Je kan beter stoppen met argumentaties als:

Er zijn mensen die zich zorgen maken en op zoek zijn naar wat er juist aan het gebeuren is op politiek vlak. Ze hebben recht op de waarheid en de ontmaskering van het politiek spel en doctrines van onze heren/dames politici.

Dus jij spreekt 'de waarheid'? Wat een arrogantie. Geef eens aan welk stuk van de Nota De Wever overeenstemd met de Maddens doctrine?

1207 14 april 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410285)
Er zijn mensen die zich zorgen maken en op zoek zijn naar wat er juist aan het gebeuren is op politiek vlak. .

de boel is al sinds 2007 compleet vastgelopen.
men tracht nu alles op nva te schuiven maar als je goed kijkt dan zul je zien dat sinds 2007, 50 maanden, de nva amper 25 maanden betrokken was.
de andere 25 maanden had nva NIETS in de pap te brokken en toen kwam er ook niets van.

ViveLaBelgique 14 april 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5410295)
Dus jij spreekt 'de waarheid'? Wat een arrogantie. Geef eens aan welk stuk van de Nota De Wever overeenstemd met de Maddens doctrine?

Zoals ik hierboven stelde. Kris Peeters en Jan Janbon die niet willen dat de Vlaamse regering en gewest betalen voor de sanering van het federaal niveau.

De Nota De Wever is meer volgens de BAERT doctrine. Ze geeft echter geen cijferwerk voor de sociale zekerheid waar zwaar moet worden ingegrepen. Ze omzeilt de echte problematiek, zoals ook de Nota JVDL doet trouwens.

ViveLaBelgique 14 april 2011 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5410297)
de boel is al sinds 2007 compleet vastgelopen.
men tracht nu alles op nva te schuiven maar als je goed kijkt dan zul je zien dat sinds 2007, 50 maanden, de nva amper 25 maanden betrokken was.
de andere 25 maanden had nva NIETS in de pap te brokken en toen kwam er ook niets van.

Die andere 25 maanden hebben ze bankencrisis niet aangepakt zoals in Ierland. De kiezer heeft daar de machtspartijen echter niet voor bedankt, integendeel.

Snerror 14 april 2011 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5410326)
Zoals ik hierboven stelde. Kris Peeters en Jan Janbon die niet willen dat de Vlaamse regering en gewest betalen voor de sanering van het federaal niveau.

De Nota De Wever is meer volgens de BAERT doctrine. Ze geeft echter geen cijferwerk voor de sociale zekerheid waar zwaar moet worden ingegrepen. Ze omzeilt de echte problematiek, zoals ook de Nota JVDL doet trouwens.

Wat zij willen doet uiteindelijk weinig ter zake. Wat er op papier staat, dus wat er concreet afgesproken wordt, doet wel ter zake.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be