![]() |
Citaat:
Het is in deze discussie echter geen argument voor roken. In tegendeel eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En is het nu net niet dat wat de afgunstVlamingen willen veranderen? |
Citaat:
Feit is en blijft dat jij als roker een letterlijke slaaf bent van de sigarettenindustrie, in zo een mate zelfs dat het je gezonde verstand aangetast heeft en je bijgevolg fulmineert tegen iedereen die terecht bedenkingen heeft bij een zo slechte, ongezonde, dure, onnodige en gevaarlijke hobby, zowel gevaarlijk voor jezelf als voor anderen. Maar je doet maar hoor. Enkel niet meer in een café, hah ! Ga buiten wat zielig staan roken, maar je komt er niet meer in met je stinkstokken. De democratie heeft beslist. |
Citaat:
Je bent een lafbek , alleen jammer dat de rokers in jouw kring dat nooit zullen weten. A propos, ik rook niet (meer)..en jouw triestig betoog is helemaal geen normale reactie van een 'normale' niet-roker over dit onderwerp.. |
Citaat:
|
Als nu eens AL de café bazen onderling afspreken dat ze gewoon roken blijven toelaten op café en geen gevolg geven aan de sancties. Wat gaat men dan doen? Elke café sluiten? Laat me niet lachen. Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid is af en toe goed voor onze vrije toekomst. Spijtig genoeg heeft de gemiddelde Belg hier niet de ballen voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
JurgenD, u heeft helemaal gelijk.
Nog niet hoger dan mijn schoen, komen de rokers die zijn gaan betogen tegen het rookverbod. |
Citaat:
|
Citaat:
Verwonderd me niks de 'relatief' magere opkomst..zelfstandigen die zich organiseren in groep is op zich al een hele prestatie..:-o Wat heeft een volledig hermetisch afgesloten ruimte met sluisdeursysteem nu nog te maken met het beschermen tegen rook..komaan zeg een beetje normaal blijven doen hé.. |
![]() Damn krauts had it right. |
|
Citaat:
|
Citaat:
IK weet wel dat roken niet gezond is, het is ook één van de redenen waarom ik er mee gestopt ben, maar ik kan mijn medemens niet VERPLICHTEN om ook aan zijn gezondheid te denken, als die vindt dat dat een aanvaardbaar risico is. Ik vind zelf dat de schadelijkheid van passief roken schromelijk overdreven wordt, zeker als het gaat om blootstelling van enkele uurtjes per week. Dat is dan een aanvaardbaar risico dat ik neem. Als we mensen gaan verhinderen dit soort afwegingen te maken, omdat WIJ WETEN WAT GOED VOOR U IS, beeldt je dan maar eens in wat de toekomst in petto heeft : - Iedereen die overgewicht heeft op dieet - Alcohol consumeren in afgemeten hoeveelheden, max 2 biertjes per dag of zo - Geen snoep meer want slecht voor uw tanden - Geen frieten meer, want onze cholesterol is nu al te hoog - Veel minder internetten en dan vooral op fora, want slecht voor uw polsen en uw rug - Max 1 uur televisie per avond, en verplicht 2 uur lichaamsbeweging daarna - Enkel nog sex met condoom, tenzij ge een kindje wil maken - Nergens meer roken, zelfs thuis niet - Drugs uit den boze, in welke vorm dan ook - Als je niet kan slapen, pech dan, want ook slaapmiddelen kunnen niet meer ... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij gaan een spannende toekomst tegemoet ! |
Citaat:
Ik zal me alleszins aanpassen aan het verbod. Blijft alleen het wrange gevoel dat de "anti-rokers " eigenlijk geen echte cafégangers zijn, nooit waren en nooit zullen worden... Waarschijnlijk stevenen we af naar Ierse toestanden, waar de pubs leeg zijn, en de er in de "rooktent" buiten een geweldige ambiance heerst. Waarop de eenzame "anti" binnen in de pub, eist dat er ook buiten een "scheiding" komt ;-) |
Citaat:
Ik gaan niet buiten staan , twee pintjes op en naar huis ! als er daardoor minder volk in de kroeg komt en die verdwijnen dan is da pech ! Oh ja , ik vergelijk da zo een beetje met de refter opt werk ..... daar zit bijna nooit niemand , iedereen in de rookruimte ( rokers en niet rokers ! ) |
Citaat:
Je kunt uiteraard alle wetten of initiatieven zo interpreteren dat ze, op de één of andere manier, betuttelend overkomen. Je kunt bijgevolg klagen over verkeerslichten (net alsof ik niet weet wanneer ik moet stoppen aan een kruispunt, wat een betutteling !), of een bordje Verboden te Zwemmen (ik zwem waar ik wil, ik ben toch geen klein kind zeker, met hun betutteling altijd !). Maar dat ligt dan aan jouw perceptie. Citaat:
Gezien de nogal krasse uitspraken van een aantal rokers hier, heb ik zeer zwaar de indruk dat mensen de gevolgen van roken nog steeds schromelijk onderschatten, ook al zijn ze verleden week nog naar de begrafenis geweest van iemand die zich doodrookte. Citaat:
Het feit dat cardiologen, pneumologen en co dagelijks geconfronteerd worden met de harde, onweerlegbare gevolgen van roken maakt voor jou uiteraard geen verschil, want je hebt ergens gelezen op het internet dat de schadelijke gevolgen eigenlijk toch nog wel meevallen. |
Citaat:
Feit is dat we ons bemoeien met hoe caféuitbaters hun zaak moeten runnen en dat is inderdaad betuttelend. Voor mijn part rookt men zich te pletter in een café, ik ben niet verplicht daar binnen te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar waarom maakt ge u dan druk over wat men op café doet ? Wellicht roken sommige uitbaters ook niet. |
Citaat:
Ik maak me eerder vrolijk. Om op je vraag te antwoorden, rokers hebben vele decennia lang op onbeschofte wijze de werkvloer, de openbare centra, de horeca, het openbaar vervoer en zo verder opggeëist en verpest met hun stinkende en gevaarlijke verslaving. De meerderheid van de bevolking rookt niet, en toch kunnen slechts een handvol rokers de lucht enorm verpesten. Zelfs in het geval dat de risico's en gevolgen inzake passief roken wat overdreven zijn, kun je niet ontkennen dat er toch bepaalde gezondheidsrisico's zijn voor mensen die op regelmatige basis geconfronteerd worden met rokers. Het is kortom een volledig scheefgegroeide situatie. De overheid begint pas de laatste jaren deze situatie een beetje recht te trekken door zoveel mogelijk roken in plaatsen waar veel mensen komen, te verbieden. Terecht. De rokers hangen graag het slachtoffer uit, maar ik ben er quasi zeker van dat indien de rokers vanaf dag één hoffelijk en attent waren t.o.v. de niet-rokers, dergelijke wetten niet nodig waren, of toch een stuk minder. Ze hebben het dus zelf te danken aan hun egoïstisch gedrag. Wat de cafébazen betreft, massa's cafébazen roken zelf, en voelen zich derhalve een dubbel slachtoffer. Pech voor hen, maar het is en blijft de roker zelf die er voor kiest om niet meer op café te gaan als hij er niet mag roken. Nog liever ostentatief thuis blijven dan op café te gaan om je te amuseren. Spijtig dat de rokers niet inzien dat je je heel goed kunt amuseren zonder sigaret. Rokers vermelden graag met veel poeha dat zij zich tenminste kunnen amuseren, maar neem eens vijf minuutjes hun kankerstokje af, en we zullen eens kijken hoe lang het amusement zal duren. |
Citaat:
Wij daarentegen eisen wel dat er geen cafés mogen zijn waar wel gerookt mag worden Voor de rest ben ik het wel eens met uw post. |
Citaat:
|
Citaat:
tja , binnenkort gaan jullie nog eisen dat op privé feestjes bij rokers thuis nimeer gerookt mag worden ............ kheb thuis nooit binnen gerookt als er niet rokers bij waren ( en eiste hetzelfde van andere gasten die rookte ! ) nu is da ook wel gedaan ! |
Citaat:
Ohja nicotine is juist goed voor de werking van de hersenen,.... |
Citaat:
Ik weet in ieder geval dat u mij als ex roker met een lekker biertje in de hand gezellig bij de rokers zal kunnen vinden... |
Citaat:
Je kan je haat en verzuring slecht verbergen.. |
Citaat:
Ik ben al naar héél veel begrafenissen geweest..sommigen van duidelijk rookgerelateerde aandoeningen maar de overgrote meerderheid van algemene aandoeningen..overschatting is een even grote fout dan onderschatting.. |
Citaat:
Zoals ik al zei, ik maak me vrolijk, niet druk. Vermoedelijk ga ik, één keer het rookverbod van kracht is, de beste "rook-argumenten" kopiëren, printen en meenemen op café, om die dan met luide stem voor te lezen, waarna hilariteit het gevolg zal zijn. Enkele uittreksels van jou zullen ook wel de revue passeren. Wees geflatteerd ! |
Citaat:
Citaat:
|
Heel die hetze tegen de rokers heeft er alleen voor gezorgd dat ik terug ben beginnen roken. Zo had ik het vroeger ook beloofd aan mijn kameraden rokers.
En als ze beginnen met de rokers een driehoekje op de borst te naaien dan ga ik nog wat meer paffen. |
Citaat:
|
Citaat:
En ga nu maar terug azijn pissen. Klaarblijkelijk is het toch waar, dikke mensen en rokers zijn veel gezelliger dan die idioten die toch maar alles doen voor hun gezondheid. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be