![]() |
Tja, wat moet je daar nu op zeggen.
Niets eigenlijk. Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor, elke dag opnieuw. Als je rechtstreeks vraagt 'moet België splitsen?' zullen er maar zeer weinig zijn die hier 'ja' op antwoorden. Heel logisch ook omdat er zoveel nuances en bijvragen te bedenken zijn. Zo is een onmiddellijke splitsing en een unitair België voor mij allebei aanvaardbaar. Er zijn echter maar relatief weinig jeugdigen die (resoluut) tegen een splitsing zijn. Velen schikken zich ernaar, hebben er niets op tegen en zullen er ook niets aan doen. Je moet wel gek zijn als je daar iets aan wilt doen. Of laat ons zeggen zwaar geïndoctrineerd, want die laatsten kun je mogelijk nog genezen. |
"Heimwee naar een unitair staatsmodel leeft ook bij bijna een kwart van de Nederlandstalige jongeren"
M'n broek zakt er haast vanaf als ik dit lees. Kan iemand me uitleggen wat ik me bij die heimwee van een 21 jarige moet voorstellen ? ...dat moet dan naar zowat 10 jaar terug...toch? Terug naar Verhofstadt.....hoogtijd dat ik bretellen ga kopen.. Tjonge jonge |
Citaat:
Interessant.. |
Citaat:
..ik weet natuurlijk niet wat jij verstaat onder een compromis...maar inderdaad dat waren toen fantastische compromissen, voor één deel van dit land althans. Karikaturen in de politiek, man toch die zijn al zo oud als de straat. Last van geheugenverlies? |
Citaat:
ja maar pajoske heeft het nog niet door ;-) |
Wat een gezeur over enquêtes. Men zei in Nederland al vaak: ''de enige juiste enquête is de verkiezing zélf''. Dus doe gewoon een referendum over onafhankelijkheid en daarna, indien daar animo voor is, meer samenwerking met Nederland. Geen laf gedoe, gewoon doen en dan weet iedereen waar hij aan toe is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de vraagstelling is cruciaal in dergelijke onderzoeken. |
Citaat:
dat heeft af en toe tot serieuze discussies geleid met klasgenoten die zéér pro-België waren. |
't Zou een interessant thesisonderzoek zijn eigenlijk.
|
Citaat:
- hoe de staatsschuld er gekomen is, waarom ze bedreigend is en hoe ze moet weggewerkt worden ? - wat we kunnen doen om het tij te keren van de hoge belastingen op het werk die zij moeten betalen (en als jongere zonder kinderlast loopt dat vlug naar de 50 procent, en niet 1/3), gecombineerd met de laagste sociale uitkeringen van een groot deel van Europa ? - wat we kunnen doen aan generatie-werklozen ? Luistert, ik zal de jongeren niet gaan ambeteren èn mijn tijd verspillen met al dergelijke vragen. De verkiezingsuitslag respecteren is al meer dan voldoende. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerste afspraak: federale verkiezingen in oktober 2011 Tweede afspraak: gemeenteverkiezingen in oktober 2012 Derde ... |
Citaat:
Vind het geen referentie meer voor de toekomst daar hun toekomst vergalt is door de voorgaande generatie(s) en ze zelf door het scheve heden vertekend zijn en een even vertekend beeld hebben van de toekomst. |
Citaat:
Daarom noemt men ze ook conservatieven....:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
intuïtie gezond verstand, zonder nadenken. Ze voelen misschien aan dat den Belziek goed bolt (buiten de huidige regeringsvorming dan), maar dat is dan enkel schijn... |
Even wat vraagjes tussen door:
Hoeveel van die jongeren hebben een goed gevulde spaarboek? Hoeveel van die jongeren hebben een goed loon? Hoeveel van die jongeren hebben een job? hoeveel van die jongeren heeft een huis? Hoeveel van die jongeren is goed geinformeert over de situatie van het land? Hoeveel van die jongeren weet waar de afkorting IMF voor staat of kent het begrip staatsschuld? |
Citaat:
|
Citaat:
De hardwerkende, klein-ondernemende, ietwat spaarzame mensen in Vlaanderen. (en daar zitten ook heel wat jongere, pas afgestudeerde één- en twee-verdieners bij; en dat begint vanaf je pree zo'n 1500 € netto is) Die zijn helemaal niet bereid om alles bij het oude te laten. Want zij zijn slim genoeg om te beseffen dat ze uitgeperst worden gelijk een citroen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken trouwens Blankenberge ook zeer goed en ga totaal akkoord met u daarover.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn geen 'meeste' argumenten. Er is er maar één en dat is zonder uitzondering: Nederlanders zijn te lawaaierig. Eén iemand heeft ooit zelfs iets over een Noord-Afrikaanse nationaliteit zijn voorkeur laten blijken. Maar dat was dan weer omdat die niet tegen de kathedraal pissen als ze zat zijn. |
de jeugd gaat de splitsing van België ook echt niet kunnen tegenhouden, ook al is men er tegen
|
Zou de jeugd ook toentertijd voor een onafhankelijk België zijn geweest?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Na 9000 stemmen op de poll van de VRT steunt 66% de keuze van De Wever, ik denk dat daar weinig mensen rondzwerven met politieke desinteresse, ik kan natuurlijk fout zijn.
Dus misschien is het wel zo hoe meer je in de zaak verdiept bent hoe meer je de 'Vlaamse' kant kiest... |
Citaat:
Maar ja, ze zijn niet slimmer hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Neen, 1 keer. 1 man één stem hé, maar ja, dat begrijp je waarschijnlijk niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be