![]() |
Koningin Fabiola opnieuw met de dood bedreigd
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...bedreigd.dhtml :-( |
Citaat:
|
Vóór de monarchie, maar ik denk dat ieder hier dit al weet.;-)
De tegenstanders vd monarchie, zeg:de republiekijnen halen als enig non-argument aan de zogenaamde dotatie's. Dit is een nonargument van jewelste, want een President zou ook een groot inkomen moeten krijgen, en een blijvend pensioen. Als we 50 jaar doen met dezelfde koning, kunnen we indertijd al meer dan 10, ja misch wel 20 presidenten gehad hebben, en die moeten allemaal een pensioen uitbetaald worden. Dus reken maar uit. Ook wil ik er bij zeggen dat de Koning garant staat voor een goed beleid van Zijn functie,temeer omdat Hij daarvoor al werd opgeleid van in de Koninklijke Wieg, tegenover een president; we weten nooit waar die vandaan komt en wat die heeft uitgespookt en vooral wat die nog zal uitspoken. Nog iets: als we een President moeten kiezen uit de huidige politici die we hebben,dan zal daar wel niet veel vets uitkomen eh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dubbel
|
Kiezen tussen deze 2 mogelijkehden is geen sinicure.
Een president kun je alle zoveel jaar naar huis stemmen. Een Koning is als hij goed is een zegen, als hij slecht is een ramp..... Of een president duurder of goedkoper is dan een Koning denk ik niet. |
Citaat:
Bovendien hoeven we die zijn nonkels en tantes neven en nichten ook niet hun bek open te houden en hun decadente levensstijl te financieren. Dus, of een president goedkoper is? Antwoord hierop is volmondig , JA!!! |
Citaat:
Het is niet omdat er in de plaats van een koning presidenten zouden zijn, die hun pensioen moeten trekken, dat er meer mensen zijn dan nu. Die zelfde ex presidenten lopen hier nu ook rond en hebben hier nu ook vooraanstaande privilege baantjes waar ze een dik pensioen voor trekken. Financieel maakt dat dus geen moer verschil uit. |
Citaat:
|
Citaat:
We kiezen om de 5 jaar een andere koning!!:twisted: |
Vanzelfsrpekend een republiek vlaanderen.De Koning mag Koning van Walloniê worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een Republiek Vlaanderen.
En met een president moet de belastingbetaler tenminste niet opdraaien voor het onderhoud van gans zijn familie en hun Porsches en helikopters. |
Citaat:
|
Citaat:
Keek ze in de spiegel ? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
Eerlijk gezegd verdenk ik ze er van van al een aantal jaren dood te zijn maar dat ze ze opgezet hebben met een ingebouwde robot om nog een tijd lang haar dotaties op hun bil te kunnen slaan. Al eens goed gekeken wat voor rare bokkensprongen dat creatuur maakt? |
Citaat:
|
Citaat:
Meer moet dat niet zijn. Gedood moeten ze niet worden van mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vrees dat hij nog gaat moeten bijleggen. |
Citaat:
De Prins van Luik heeft trouwens ook zijn onbekwaamheid en willekeur laten blijken door niet in te grijpen als zijn regeringen en politici 7 jaar lang ondermeer het dwingend BHV-arrest van het Arbitragehof /Grondwettelijk Hof bleven negeren. Hij toonde zich in dit dossier veeleer een aanhanger van de verrottingsstrategie van Reynders/Maingain dan wel een waakhond op het goed functioneren van zijn staat. Nu moet hij maar op de blaren zitten als zijn staat na grondwettelijk ongeldige verkiezingen volledig rot wordt opgedoekt als parlementaire staat. |
Blijkbaar is die meerderheid in Vlaanderen, die (voor) het koningshuis is, toch niet zo groot als dat de vlaggentjes zwaaiers ons tseeds willen doen geloven.
|
Citaat:
:-) |
Ik ben tegen erfelijke troonopvolging en besef ook dat je dat niet kan zijn zonder tegen elke vorm van erfenis te zijn, behalve een erfenis aan de gemeenschap. Schaf de monarchie af, maar vergeet ook geen 100% belasting te heffen op andere erfenissen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom stel ik het gelijk en stel ik voor om zo'n erfenis van materieel goed en kapitaal via de staat gelijk te verdelen over iedereen, want iedereen heeft er even veel voor moeten doen, niets. |
Citaat:
|
Republiek of monarchie is irrelevant.
Liever een deugdelijke monarchie dan een corrupte republiek. |
Citaat:
|
Citaat:
't Is niet van willen maar van moeten. |
Ik zou het in feite niet weten. Als een monarch veel macht heeft en regeert als een koning filosoof is het helemaal geen probleem. een verkozen president is ook goed voor mij, die kan trouwens ook goed regeren. Wat wel ergerlijk is, is dan in onze huidige 'democratie' alles veel te traag werkt en dat men de voeling verloren is met de realiteit.
|
Citaat:
|
verkiezingen
Citaat:
Met ook kandidaten die wat ouder zijn,wegens hunne ervaringen,is een goede mix.Er moeten er van soorten zijn,nietwaar??? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be