Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Quote-archief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16013)

Seba 6 juli 2004 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het hele Vlaams-nationalisme is een leugen.

En dan maar op tegenstanders persoonlijk kappen bij gebrek aan argumenten. Ik twijfel geen moment meer aan jullie smadelijke nederlaag binnen enkele jaren

Seba 6 juli 2004 22:35

Citaat:

De hoofdstad van Vlaanderen kan alleen in Vlaanderen liggen.

Brussel, Antwerpen, Leuven en Hasselt zijn dus uitgesloten.

Brugge en Gent zijn nog mogelijk.

PAJOT 7 juli 2004 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Beste, je derapeert.

Het kan aan mij liggen hoor, Dorus heeft nl. al verteld dat ik zagemeel ts de oren heb maar euh....
Weet iemand hier, en wil die mij dat dan uitleggen, wat :?: deraperen :?: wil zeggen ?

Afwijken. Deripere in het Latijn, wat zonder praefix rapere is. Ik ben er niet zeker van dat hij dit bedoelt.

Supe®Staaf 7 juli 2004 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Citaat:

Het kan aan mij liggen hoor, Dorus heeft nl. al verteld dat ik zagemeel ts de oren heb maar euh....
Weet iemand hier, en wil die mij dat dan uitleggen, wat :?: deraperen :?: wil zeggen ?

Afwijken. Deripere in het Latijn, wat zonder praefix rapere is. Ik ben er niet zeker van dat hij dit bedoelt.

Dérapage controllé, kent iederéén toch?

oriana 7 juli 2004 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:

Peace, petje af :-)
De eerste keer dat ik het volmondig met je eens ben!

Misschien zal ook jij gelijk al heel velen voor je, het straks op nog meer punten met mij eens zijn.

En nu gaat ie net een brug té ver ;-)

oriana 7 juli 2004 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Dérapage controllé, kent iederéén toch?

ahaaa, ik had die link niet gelegd, hij zal dus gelijk hebben, ik zal niet zo slm zijn :-)

Tzuvar Raemborr 7 juli 2004 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar, die als enige het woord "kut" mag gebruiken,
Lap, het gaat weer de weg op van de kinderpraat en de onnozelheden...
Typisch op zijn Bloks...

Griffin 7 juli 2004 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Je wil niet eens proberen samen te leven, je kiest voor een simpele oplossing. Een oplossing waarbij je zelf geen klop hoeft te doen. Je scheert al die mensen over dezelfde kam, en stuurt ze terug - is dat niet zo'n beetje ze in de armen van de extremisten drukken en nét wel aansturen op een "clash"?

De tijd om nog te nuanceren is vandaag veel te kort geworden.

We zijn vandaag in een situatie beland dat het kiezen is tussen wij of zij.

Ofwel smijten we ze buiten. Voor het grootste deel, tijd om fijnzinnig te gaan onderscheid maken rest er ons immers niet meer.

Ofwel maken we ons gereed om ons hoofd te buigen en worden we deel van een samenleving waar onderdrukking en waanzin in de grondwet staan ingeschreven.

Griffin 7 juli 2004 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Je wil niet eens proberen samen te leven, je kiest voor een simpele oplossing. ...

Warum es einfach machen wenn es kompliziert auch geht?
En of het 'kompliziert auch geht' is dan nog meer dan twijfelachtig.

Dies 7 juli 2004 20:29

Citaat:

Het niveau van dit forum ligt mij immers aan het hart.

Griffin 7 juli 2004 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:

Het niveau van dit forum ligt mij immers aan het hart.

:rofl:

oriana 7 juli 2004 21:53

Citaat:

Citaat:

Macht der gewoonte misschien?
De boel steeds omdraaien? :roll:

Pablex 7 juli 2004 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky

Idd. Erg, eigenlijk.

"Die moeten der ook zijn" :?, laten we maar aannemen... :cry:

hij heeft wel een groot aandeel in deze topic dus maakt mij niet veel uit :twisted:

Seba 7 juli 2004 22:46

Citaat:

Aan de commentaren van de Vlaams-nationalisten te zien, moet je toch een fameuze graad van idiotie bezitten om lid te zijn van zo'n clubje. Ze zijn dan ook met uitsterven bedreigd. Het tanende bezoekersaantal van de Ijzerbedevaart en de slechte score van de NVA - ondanks al haar media-aandacht - is daarvan het beste bewijs.

De gewesten brengen ons alleen maar miserie. De Belgen beginnen het stilaan te snappen

Tzuvar Raemborr 7 juli 2004 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Aan de commentaren van de Vlaams-nationalisten te zien, moet je toch een fameuze graad van idiotie bezitten om lid te zijn van zo'n clubje. Ze zijn dan ook met uitsterven bedreigd. Het tanende bezoekersaantal van de Ijzerbedevaart en de slechte score van de NVA - ondanks al haar media-aandacht - is daarvan het beste bewijs.

De gewesten brengen ons alleen maar miserie. De Belgen beginnen het stilaan te snappen

:rofl: Ik zou er bijna mijn lijstje voor aanpassen!

Distel 8 juli 2004 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Om op mijn niveau mee te kunnen (zie inderdaad mijn webstek) moet je echt wat meer in je mars hebben dan elvendertig nietszeggende onzinnen.

Distel 8 juli 2004 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het Vlaams Blok werd op 21 april veroordeeld als criminele organisatie. Als jij daar op stemt ben je inderdaad een idioot of... een crimineel. Je mag kiezen. :roll:

nou nou 8 juli 2004 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
er zijn kwalitatieve verschillen tussen mensen.
in feite zijn dat de enige verschillen die van belang zijn.
hoe lager de gemiddelde kwaliteit van een menselijke populatie, hoe lager de welvaart en de beschaving binnen die populatie.
de kwalitatieve eigenschappen van de populatie liggen besloten in de genenpool.

Goed dat dat nu eindelijk eens duidelijk is.... :roll:

nou nou 8 juli 2004 12:12

Citaat:

het is logisch dat mensen zich meer verwant voelen met mensen die er hetzelfde uitzien als hen en wantrouwig zijn tov mensen die er anders uitzien. dat is een volstrekt natuurlijke reflex, je kunt hen dat niet kwalijk nemen. men heeft meer vertrouwen in 'zijns gelijke', omdat men er biologisch gezien meer kans toe heeft een gemeenschappelijke voorvader/stam mee te hebben.

Zal ik misschien gelijk de hele thread hier neerpoten? :-)

nou nou 8 juli 2004 12:21

Citaat:

zelfs de mate waarin jij een vrije wil hebt is genetisch bepaald, wist je dat?

mijn motto: voel je niet beter of slechter omwille van je biologische natuur, maar STEL VAST wat vast te stellen is.

enkel waarachtige kennis leidt immers tot vooruitgang.

:lol: :lol: :lol:

nou nou 8 juli 2004 12:26

Doet me denken aan een sketch van Hans Teeuwen:

"Zo zijn sommige rassen beter in bijvoorbeeld leiding geven, en andere zijn dan weer beter in ehm.... hardlopen en ritmes en zo...."

:lol:

Griffin 8 juli 2004 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door predator
... er is nog een veel vreselijker ijsberg die ronddrijft in de allochtone kikkerpoel :

het doden door verstikking van pasgeboren MEISJES !

Én bruut geweld dit gebeurt én in Marokko én in Turkije én in Frankrijk én waarschijnlijk ook in België.

Griffin 8 juli 2004 15:15

Citaat:

Citaat:

Citaat:

3* Goed dat je kunt lachen met een beschuldiging van racisme, dat doe ik ook regelmatig. Zoals bv met je veronderstelling dat ik als VB-er onvermijdelijk een racist ben. Alhoewel het tegendeel blijkt uit al wat ik doe of ooit gedaan heb en de duizenden bijdragen op internet.

oriana 8 juli 2004 15:47

Potverdekke Griffin, jij hebt mijn quote ingepikt ;-)

nou nou 8 juli 2004 16:12

Citaat:

Afrika is een zeer risicovol ondernemingsgebied. Om het uur kan er een nieuwe dictator aantreden. Toch heeft het Westen het aangedurfd.
Nu krijg het de schuld.

Wie verhindert de Afrikanen om even hard te werken en ook rijk te worden?

Neen, onder de boom gaan liggen wachten tot er een vrucht valt en ondertussen de passerende madammen neuken.

Dies 8 juli 2004 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:

het is logisch dat mensen zich meer verwant voelen met mensen die er hetzelfde uitzien als hen

Met mensen die er hetzelfde uitzien als hen bedoelt hij dan waarschijnlijk louter qua huidskleur, of zou hij zich meer 'verbonden' voelen met mensen met dezelfde lichaamslengte, hetzelfde gewicht, dezelfde schoenmaat etc.?!

Nu ja, de bedoeling van deze thread is niet dat we reageren op al deze onzin, maar dat we er eens hartelijk om lachen hé. :mrgreen:

nou nou 8 juli 2004 16:35

Citaat:

In ons land wonen Waalse Belgen, Vlaamse Belgen, Duitse Belgen en kroeskop Belgen.

Elk van dit soort Belgen heeft zijn eigen regio behalve de kroeskop Belgen.

Vwala se. Zo simpel ligt het.

oriana 8 juli 2004 17:47

Citaat:

Citaat:

@ori

verwar je niet gevoelens met reacties en instinct?

Maar je mag het van mij best allemaal geloven hoor. Geen probleem.
Het blijft geloven....

't Is duidelijk dat je weer vanuit een vooroordeel spreekt dan uit ervaring of wetenschap, een boek van iemand die sex met dieren geen probleem vindt lijkt mij absoluut geen betrouwbare bron.
Lees eens wat andere boeken, er zijn er legio.
Hier een link over de lichaamstaal van een hond, doe eens de moeite dat te lezen en dan weet je dat honden idd reacties hebben, instincten maar zeker ook gemoedstoestanden, die dan weer voortvloeien uit, jawel, gevoelens.
Uiteraard spreekt een hond niet, maar als je de moeite doet om de lichaamstaal te doorgronden dan kan je daar toch veel uit begrijpen, dat is ook een (weliswaar vereenvoudigde) vorm van communicatie.

http://www.hondenplaza.nl/page/infolichaamstaal.php

Naast dus instinctieve gedragingen als onderdanigheid, dominantie, angst en agressie zijn er wel degelijk emoties als spanning, stress, depressiviteit en tevredenheid. Dat zijn allemaal 'gevoelens' volgens mij en ja dat kunnen vaak reacties zijn, maar is dat niet altijd bij een gevoel? Verdriet en blijheid zijn toch gevoelens die volgen op een gebeurtenis, duseen reactie, ook bij ons?

En de inhoudelijke, onweerlegbare, gestaafde reactie :
Citaat:

Citaat:

't Is duidelijk dat je weer vanuit een vooroordeel spreekt

Onzin, vind je zelf niet?

Mitgard 8 juli 2004 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Hebben de vakbonden ook berekend hoeveel geld een werknemer objectief kost? Dus: eten, 2 vierkante meter om te slapen, en dat is het zowat. De rest van zijn loon is verdomme allemaal winst voor de werknemer. Schandalig.

voor dit soort liberale fundamentalisten zijn werkmensen minder waard dan honden.
weinig verontwaardiging daarover van linkerzijde.
zegt veel over 'links' hier op het forum...

Seba 8 juli 2004 19:01

Citaat:

Mijn redeneringen zijn nooit gek, maar worden daarentegen door sommigen soms niet begrepen

:lol: :lol:

oriana 8 juli 2004 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Mijn redeneringen zijn nooit gek, maar worden daarentegen door sommigen soms niet begrepen

:lol: :lol:

hoe moeten we dit dan begrijpen :roll: :

Citaat:

Hij/Zij die meent dat de gosdienstige wetten boven de burgerlijke staan, kan niet in ons land blijven en moet gerepatrieerd worden naar zijn herkomstland.
Dit geldt niet enkel voor moslims, maar in gelijke mate voor Joden of gelijk welke andere strekking.

Tzuvar Raemborr 8 juli 2004 19:19

Citaat:

Citaat:

Hij/Zij die meent dat de gosdienstige wetten boven de burgerlijke staan, kan niet in ons land blijven en moet gerepatrieerd worden naar zijn herkomstland.
Dit geldt niet enkel voor moslims, maar in gelijke mate voor Joden of gelijk welke andere strekking.

Wat is daar dan zo zot aan? Respect voor onze wetten, waar scheiding tussen kerk en staat er één van is, is toch wel een absoluut minimum voor een geslaagde integratie?

Spetsnaz 8 juli 2004 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Citaat:

Wat is daar dan zo zot aan? Respect voor onze wetten, waar scheiding tussen kerk en staat er één van is, is toch wel een absoluut minimum voor een geslaagde integratie?

en als het nu ne fundamentalistische Vlaming is ?

Stubaf. 8 juli 2004 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Dan is het een BUB-lid.

Tzuvar Raemborr 8 juli 2004 19:23

Citaat:

Citaat:

Dan hebben we een probleem waar we dan helaas op moeten reageren met alle voorziene straffen bepaald voor die handeling in het betreffende wetboek.

Net zoals met die moslims en joden uit Peace's voorbeeld trouwens.

Zelf ben ik voorstander van een aanpassing van de wetgeving die bepaalt dat alle gevangenisstraffen in land van herkomst dienen uitgezeten te worden. Voor Vlamingen is dat in Vlaanderen, dus iedereen gelijk voor de wet.

Patriot! 8 juli 2004 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Citaat:

Dan is het een BUB-lid.

frustréééééééé :lol:

Dies 8 juli 2004 20:40

Citaat:

Van oordeel zijn dat het ene of het andere boven de wet zou dienen te staan, is niet verboden en is zelfs een vrijheid die volledig past in onze liberale Westerse wereld. Sterker, iemand die zo een mening toegedaan is, mag die in onze maatschappij zelfs luidop verkondigen, mag anderen daar proberen van te overtuigen en zo verder en zo voort.
Wanneer iemand, zoals Peace in dit geval doet, met andere woorden deze vrijheid uit onze maatschappij probeert uit te bannen door te pleiten voor uitwijzing uit onze samenleving van mensen die een welbepaalde mening zijn toegedaan dan bewijst die iemand eigenlijk dat hij veel verder afstaat van de waarden en normen waar onze maatschappij voorstaat dan diegene die door hem zo verketterd wordt!

Dies 8 juli 2004 20:46

Citaat:

Dan hebben we een probleem waar we dan helaas op moeten reageren met alle voorziene straffen bepaald voor die handeling in het betreffende wetboek.

Je moet nog eens goed lezen wat Peace schreef, er wordt nergens gesproken over handelingen die een welomschreven wet zouden overtreden.

Citaat:

Zelf ben ik voorstander van een aanpassing van de wetgeving die bepaalt dat alle gevangenisstraffen in land van herkomst dienen uitgezeten te worden. Voor Vlamingen is dat in Vlaanderen, dus iedereen gelijk voor de wet.

Merkwaardige interpretatie van het principe dat iedereen gelijk is voor de wet, origineel dat wel. Wanneer twee mensen in eenzelfde samenleving en misdrijf plegen en daarvoor berecht worden dan ben je van oordeel dat op basis van een abstract begrip als nationaliteit ze hun straf ergens anders dienen te voldoen, ze een andere straf dienen te krijgen dus eigenlijk. Waarom nationaliteit als criterium nemen en niet schoenmaat?

Citaat:

voor dit soort liberale fundamentalisten zijn werkmensen minder waard dan honden.
weinig verontwaardiging daarover van linkerzijde.
zegt veel over 'links' hier op het forum...

Het is vooral grappig dat u de meest simpele ironie nog niet herkent.

Seba 8 juli 2004 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Die "oorlogsmisdadigers" zijn voorbeelden die geëerd moeten worden! In september zal ondermeer een grote Staf De Clercq herdenking gehouden worden.

"Landgenoten" die zich (meestal in 1944) aansloten bij de terreurgroepen die zich "het verzet" noemden daarentegen, verdienden niks beter dan de kogel.

Tzuvar Raemborr 8 juli 2004 21:42

Citaat:

Citaat:

Je moet nog eens goed lezen wat Peace schreef, er wordt nergens gesproken over handelingen die een welomschreven wet zouden overtreden.

Zo ruk je het natuurlijk wel uit de context van de thread, waarin het ging over vrouwenbesnijdenissen. Eigenlijk ging ik ervanuit dat hij weldegelijk mensen bedoelde die wetten overtreden vanuit religieuze motieven. Misschien moeten we het hem eens op de man vragen? In elk geval ware dat eerlijker geweest dan zijn post onmiddelijk als belachelijk af te doen.

Citaat:

Citaat:

Merkwaardige interpretatie van het principe dat iedereen gelijk is voor de wet, origineel dat wel. Wanneer twee mensen in eenzelfde samenleving en misdrijf plegen en daarvoor berecht worden dan ben je van oordeel dat op basis van een abstract begrip als nationaliteit ze hun straf ergens anders dienen te voldoen, ze een andere straf dienen te krijgen dus eigenlijk. Waarom nationaliteit als criterium nemen en niet schoenmaat?

Waarom nationaliteit niet als criterium nemen? Is het dan zo onwenselijk dat elk land opdraait voor z'n eigen mislukkingen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be