![]() |
Citaat:
De 80-jarige oorlog woedde in de gehele Nederlanden. |
Citaat:
|
Wie kent er Bulletje en Bonenstaak nog ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijf die schitterend vinden. Zijn klassiek Vlaamse avonturenstrips. Maar voor men mij kertorenmentaliteit aanwrijft. Onze stripkast gaat van Storm tot "de Zwarte Reeks" met een stevige dosis Marvel ,en een kers op de slagroom, een aantal old school paperback Judge Dredds , ![]() ![]() En een aantal Durham Reds ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Baeckelandt, Kiekeboe en Roodbaard waren ook niet slecht.
En Buck Danny natuurlijk, en misschien vergeten, maar niet slecht Rud Hart |
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Urbanus blijft natuurlijk met voorsprong de beste stripreeks. |
Citaat:
![]() Leuk voor de heb. |
Citaat:
Je hebt trouwens werk in handen van de allereerste Vlaamse striptekenaar. Hij was in eigen land minder bekend maar steeg hier tot grote hoogten. (Hij hoorde bij de Belgische vluchtelingen uit WO1). |
Citaat:
|
Citaat:
Weet niet eens meer of die bestaat, pand met de oranje zonnenwering. Ik moet daar weer eens naar toe, veel leuker dan dat verschrikkelijke Amsterdam. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik fotograveer weleens platenhoezen en altijd zo krom als een hoepel. Als voorbeeldje deze band. Gedownload en het werkt. |
@Hertog, kiko & Derk
Heb opgezocht wat het eventueel waard is, en da's inderdaad niet zo gek veel: Nieuwstaat: € 150,00 Bijna nieuwstaat: € 105,00 Goede staat: € 45,00 Redelijke staat: € 22,50 http://www.catawiki.nl/catalogus/str...ak-in-brazilie |
Citaat:
Het is trouwens speciaal omwille van Suske en Wiske dat wij thuis, na lang gezaag van mijn pak-'m-beet zevenjarige zelve, begonnen zijn dagelijks een Nederlandstalige krant te kopen. Daarvoor lazen we enkel de Soir van de dag voordien, die eerst door m'n grootvader vakkundig een tabakgeur werd gegeven. Daarin had je toen enkel zo'n korte gagstrip, Max l'Explorateur. Op zich best leuk, maar wat weinig. Uiteraard ben ik min of meer verplicht dit hier aan te prijzen: ![]() Maar m'n echte favorieten blijven natuurlijk alles wat Franquin heeft aangeraakt, en Asterix en Iznogoud. De Familie Snoeck vond en vind ik ook leuk. |
Citaat:
|
Nog drie reeksen hier niet genoemd die ik graag las : Rode Ridder, Robert en Bertrand, Baekelandt (maar zoals bij Suske en Wiske moest men op de lange duur te ver gaan zoeken om nog iets op papier te krijgen)
|
Citaat:
|
Ik groeide op met strips.. allemaal de originele versies, gekocht toen ze verschenen.
Had ik ze maar gehouden, ze zijn een fortuin waard nu. -Suske en Wiske -Nero -Jommeke -Lucky Luke -Kuifje -Blake en Mortimer -Robbedoes en Kwabbernoot -Piet Pienter en Bert Bibber -Guust Flater -Asterix Gelukkig is er de 'Klassiek' reeks van Standaard geweest: allemaal herdrukken van de originele Suske en Wiskes. http://suskeenwiske.ophetwww.net/alb...siek/index.php Oorspronkelijk noemde Sidonia "Sidonie" en Schanulleke inderdaad "Schalulleke". Jerom was een halve aap en deed zijn intrede in "De Dolle Musketiers". De blauwe reeks werd gemaakt voor het weekblad Kuifje en volgens mij probeerde Vandersteen hier Hergé mee te evenaren. Prachtige verhalen trouwens, die blauwe reeks. En volledig in kleur in tegenstelling tot de toenmalige gewone reeks. Fred. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zij (het is een vrouwtje zou Filip zeggen :-D) heeft het uiterlijk van de Groenendaeler maar het karakter van de Border Collie. Fred. |
Citaat:
|
Citaat:
vooral Baekelandt dan. |
Citaat:
Mijn pa heeft ook een Groenedaeler gehad, voordat ik er was, dus nooit gekend. Werd helemaal gek van het geluid van de eerste VW-kever en is afgemaakt. Vind ze van de Belgische herders het fraaist, maar er zitten angsthazen tussen. Jammer dat mijn vrouw geen Hollandse herder in huis wilde. Moet het doen met een boerenfox, waar ik overgens zeer happy mee ben, hoewel de poes haar de baas is. Dog attacks: http://www.youtube.com/watch?v=cQyWbjPRsDg |
Citaat:
Deze is geweldig aktief, dat wel. Citaat:
Maar mijn huidige hond heeft dus nergens schrik van. Het is dan ook geen zuivere Belgische herder hé. Fred. |
Zwitserse herders zijn anders ook geen helden, ...
allee den onzen toch niet, harde geluiden en obscure figuren in het donker, ... Niet gaan lopen he, nee grollen en blaffen. Wel heel slimme beesten, hij zal u wel komen zeggen wat hij wil. |
Citaat:
Fred. |
Citaat:
Een ontmoeting met een Turkese Kangal op de heide staat me nog goed bij. Dacht eerst dat we te maken hadden met een losgebroken pony. Gelukkig geen kwaadaardige hond (Bijtkracht 950 pond, meer dan een leeuw). Maar toch de eveneens Tukse baas erop gewezen op het los laten lopen van zo'n monster. ![]() |
Citaat:
Zelfzeker ja. Arrogant in geen geval. |
Citaat:
Fred. |
Suske en Wiske:
-Saaie verhalen -Saaie tekenstijl -Saaie personages -Vreselijk politiek correct Geef mij maar Piet Pienter en Bert Bibber. |
Piet Pelle op zijn Gazelle
![]() Flipje uit de Betuwe: ![]() |
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be