Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162170)

filosoof 24 oktober 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5761581)
Gij zult niet stelen staat ook in de Koran.

Idd, dus was 't geen of een slechte moslim.

eno2 24 oktober 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5761720)
Hoe?
Jij woont toch op de Canarische?

Laat hem toch de boel in mijn vorige verblijf kort en klein gaan slaan.
De eigenaar heeft mij eruit gezet voor zijn zoontje.

Ratatosk 24 oktober 2011 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5762003)

Ze bedoelen wel bij een moslim. Bij een heiden is dat een heldendaad. Daarom dat de gemeenschap het fantastisch vind dat het oude koppeltje ondergedoken is en dat de politie het huis bewaakt.

smiley 24 oktober 2011 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5761581)
Gij zult niet stelen staat ook in de Koran.

Een moslim mag inderdaad niet stelen van een moslim.

besluitloos 24 oktober 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5762006)
Laat hem toch de boel in mijn vorige verblijf kort en klein gaan slaan.
De eigenaar heeft mij eruit gezet voor zijn zoontje.

Alsof je zelf nog niet duidelijk genoeg gemaakt hebt dat je je gratis geld in spanje opsoupeert.

Het verrast uiteraard weer niet dat jij een onschuldige die er niets mee te maken heeft zou laten opdraaien voor jouw agressie en arrogantie. typisch.

Zephyr 24 oktober 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5761519)
Hij zal het nodig hebben. Zij verdedigen hun soort, wij de onze niet.

Juist en jammer.

Svennies 24 oktober 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5762003)

Volgens de famillie was het vooral een "brave" he filo...

Hij was zodanig braaf dat hij bij de politie bekend stond als een "veelpleger" onder meer voor soortgelijke inbraken...

Dat braaf ventje stond trouwens onder toezicht van een jeugdrechter...

Echt het profiel van de onschuldige he filo...:roll:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...elpleger.dhtml

daiwa 24 oktober 2011 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5762036)

Hij was zodanig braaf dat hij bij de politie bekend stond als een "veelpleger" onder meer voor soortgelijke inbraken...

Dat braaf ventje stond trouwens onder toezicht van een jeugdrechter...

Echt het profiel van de onschuldige he filo...:roll:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...elpleger.dhtml

Onbegrijpelijk dat een kerel die van zijn 15 de al tientallen criminele feiten pleegde nog vrij op straat rond liep. :roll:

Dixie 24 oktober 2011 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5762036)

als dat een brave was, hoe erg zijn die stouten dan8O

den dinges 24 oktober 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761433)
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?

Als ik een onbekende ontmoet in mijn woning, waar hij door niemand uitgenodigd werd, sta ik niet voor de gevolgen in.
Per slot van rekening weet ik niet wat die daar komt doen, stelen,verkrachten, doden, brand stichten...?
Wat moet je dan doen, volgens jou, een babbeltje doen misschien, koffie aanbieden ? Gedwee afwachten tot hij besloten heeft je enkel leeg te plunderen, of ook nog eens je kop in te slagen ?

den dinges 24 oktober 2011 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos (Bericht 5761438)
Ja, tuurlijk. we konden erop wachten, op die opmerking. Tuurlijk, het is weer allemaal de schuld van die vuile racisitische vlamingen. Hij had die jongen gewoon zijn werk moeten laten doen (inbreken), dan was er niets aan de hand geweest.

Ik weet niet wat jij verstaat onder "schroevedraaier", maar als steekwapen moet dat absoluut niet onder doen voor een mes hoor. 't is vaak zelfs nog langer en steviger dan een mes.

Als de indringer dan ook nog eens voor mij staat met een schroevendraaier in de hand, vind ik dat ik in staat van wettelijke zelfverdediging handel moest ik tot geweld overgaan.

Svennies 24 oktober 2011 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5762052)
als dat een brave was, hoe erg zijn die stouten dan8O

Dat wilt ge vooral niet weten Dixie...;-)

Waarschijnlijk was die brave druk bezig met voldoende geld bijeen te "sparen" voor zijne eerste BMW tegen zijne 18de verjaardag...

In elk geval al één crimineel minder om het antwerpse en omgeving onveilig te maken...

daiwa 24 oktober 2011 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5762065)
Als ik een onbekende ontmoet in mijn woning, waar hij door niemand uitgenodigd werd, sta ik niet voor de gevolgen in.
Per slot van rekening weet ik niet wat die daar komt doen, stelen,verkrachten, doden, brand stichten...?
Wat moet je dan doen, volgens jou, een babbeltje doen misschien, koffie aanbieden ? Gedwee afwachten tot hij besloten heeft je enkel leeg te plunderen, of ook nog eens je kop in te slagen ?

Volgens Houzee moet je daar mee in dialoog treden.
Nog wat koffie, koekje.... ?

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog?

Svennies 25 oktober 2011 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5762043)
Onbegrijpelijk dat een kerel die van zijn 15 de al tientallen criminele feiten pleegde nog vrij op straat rond liep. :roll:

Dat is den belziek hé mijn vriend...

Het land waar alles kan én mag...

Waar jonge criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt...

En waar de brave en hardwerkende burgers worden verondersteld om hun moeizaam vergaarde bezittingen zomaar zonder enige slag of stoot dienen prijs te geven aan het criminele rapalje dat hier dorpen én steden onveilig maakt...

Het land waar de zogenaamde "kleine criminaliteit " niet eens meer terdege wordt bestraft...

De beste en snelste weg om er later "grote criminelen" van te maken..

Svennies 25 oktober 2011 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5762071)
Volgens Houzee moet je daar mee in dialoog treden.
Nog wat koffie, koekje.... ?

En vooral de sleutels van uw auto geven ,en niet te vergeten,de buit mee helpen in te laden...

En ze bij het wegrijden nog héél vriendelijk bedanken voor de eer die uitgerekend u te beurt valt omdat ze uw huis en bezit hebben uitgekozen voor hun plundertocht...

den dinges 25 oktober 2011 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5761557)
Het is gemakkelijk praten als het je niet overkomt. In je huis overvallen worden is een stressvolle situatie en dan doe je soms rare dingen. De man was achteraf trouwens in shock, het is nu niet alsof hij zich geamuseerd met de hele situatie.

Mijn gedacht ! Die oude man had liever rustig en vredig thuis gezeten, zonder mensen te moeten afsteken.
In tegenstelling tot de overvaller, die gewapend met een schroevendraaier binnendrong, geheel uit eigen wil.

Svennies 25 oktober 2011 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5762082)
Mijn gedacht ! Die oude man had liever rustig en vredig thuis gezeten, zonder mensen te moeten afsteken.
In tegenstelling tot de overvaller, die gewapend met een schroevendraaier binnendrong, geheel uit eigen wil.

yep,en zijn neven en broer die in de krant verklaren dat die "brave" nog nooit last gehad heeft met de politie...

Maar de politie had blijkbaar des te meer last van hem,gezien zijn"palmares" dat hij al had verzameld...

daiwa 25 oktober 2011 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5762075)
En vooral de sleutels van uw auto geven ,en niet te vergeten,de buit mee helpen in te laden...

En ze bij het wegrijden nog héél vriendelijk bedanken voor de eer die uitgerekend u te beurt valt omdat ze uw huis en bezit hebben uitgekozen voor hun plundertocht...

Volgens de kop van GvA die straks verschijnt heeft de ''brave'' jongen 43 feiten op zijn actief in twee jaar. 8O
Op minder dan 2,5 weken een nieuw feit op zijn ''palmares''.

Het begint er meer en meer op te lijken dat de kranige ouderling een nieuwe Benallal heeft afgestopt.

Citaat:

Nordin Benallal (Sint-Gillis, 1979), ook De Paling genoemd, is een Belgische misdadiger van Marokkaanse afkomst, die een vijftigtal overvallen pleegde.
Ik zei het al eerder, totaal onbegrijpelijk dat zo'n crimineel nog vrij rond liep op straat.

djimi 25 oktober 2011 04:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos (Bericht 5761417)
...

Spijtig genoeg ken ik ook goede turken en weet ik dat ze niet allemaal zo zijn...

Waarom vindt u het 'spijtig' dat u ook goede turken kent? :?

djimi 25 oktober 2011 04:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5761532)
Tja, als je het recht in eigen handen neemt, moet je er ook niet van verschieten dat anderen dat ook doen.

Inderdaad.

Iemand die in de gedaante en hoedanigheid van gewapende inbreker het recht in eigen handen neemt ('wat dijn is, mijn is'), moet er niet van verschieten dat anderen - i.c. een bejaarde oude man die ervan overtuigd blijft dat 'wat mijn is, mijn is' - dat ook doen.

Ik wens die oude man véél sterkte. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan.

djimi 25 oktober 2011 04:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5762043)
Onbegrijpelijk dat een kerel die van zijn 15-de al tientallen criminele feiten pleegde nog vrij op straat rond liep. :roll:

Ik vind dat toch ook behoorlijk onbegrijpelijk.

subocaj 25 oktober 2011 04:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5762129)
Ik vind dat toch ook behoorlijk onbegrijpelijk.

Plaatsgebrek?

djimi 25 oktober 2011 04:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5762131)
Plaatsgebrek?

Dat is toch niet bepaald een probleem dat pas gisteren opdook, me dunkt.

subocaj 25 oktober 2011 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5762133)
Dat is toch niet bepaald een probleem dat pas gisteren opdook, me dunkt.

Mijn motor werd in 1985 door 2 Belgische jongeren gestolen. Hoe moet ik die noemen.
Vuil Belgisch tuig met een enkel Belgisch paspoort? Ze werden gepakt, kwamen voor het gerecht, werden veroordeeld en moesten de schade, indertijd 19.000 Fr betalen. Ze waren gevallen en motor beschadigd. Ben nog altijd op de schadevergoeding aan het wachten.:-D

rookie 25 oktober 2011 06:35

43 feiten binnen de twee jaar, en een verblijf in Everberg, maar 't is toch zo'n ne goeie.
Typisch voorbeeld van de multiculturele "verrijking":roll:

plakker 25 oktober 2011 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 5762170)
43 feiten binnen de twee jaar, en een verblijf in Everberg, maar 't is toch zo'n ne goeie.
Typisch voorbeeld van de multiculturele "verrijking":roll:

²
jammer dat er al op z'n minst 42 slachtoffers moesten passeren alvorens hij goed tegen de lamp liep

maddox 25 oktober 2011 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5762166)
Mijn motor werd in 1985 door 2 Belgische jongeren gestolen. Hoe moet ik die noemen.
Vuil Belgisch tuig met een enkel Belgisch paspoort? Ze werden gepakt, kwamen voor het gerecht, werden veroordeeld en moesten de schade, indertijd 19.000 Fr betalen. Ze waren gevallen en motor beschadigd. Ben nog altijd op de schadevergoeding aan het wachten.:-D

Rechtsbijstand is een basis in het BA pakket van je motorverzekering. Je kon die inschakelen toenertijd. Maar na 26 jaar, kan je daar wel naar fluiten.

Bierke 25 oktober 2011 07:05

Hopelijk houdt de politie zich eens bezig met het natrekken van "het doen en laten" van z'n familie !

Herr Flick 25 oktober 2011 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761425)
Vraag is maar of de jeugdige 'inbreker' ook zou doodgestoken geweest zijn, mocht hij een ander kleurtje gehad hebben he? Ja er zijn problemen met jongeren, ja er zijn problemen met marokkanen, maar we leven nog altijd in een rechtstaat, waarin alle burgers verondersteld gelijk zijn voor de wet. Een inbreker met godbetert een schroevendraaier, neersteken met een mes in de keel, dat vind ik een daad van ongebreidelde agressie. Anderzijds, ik pleit ook voor de oude man. Er is enerzijds de leeftijd, anderzijds het verrassingselement van de inbraak, dus in zo'n verhaal kan het zijn dat men handelt door zinsverbijstering. Dit wordt een moeilijke rechtszaak en ik hoop op een billijk oordeel van de rechter. Beide partijen zijn hier verliezers. :?

Als bij mij eender wie inbreekt, en mij daarbij bedreigt, in mijn kot gelden mijn wetten, van zodra ge de drempel ongevraagd passeert maakt ge kans op een potje eminente justitie...

En ik hoop voor hem dat hij eerst op den hond botst en niet op mij.

vlijmscherp 25 oktober 2011 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5762166)

wat evengoed niet zou mogen.

het gaat hier niet over de afkomst van die jongen hé, toch niet bij djimmi en mij, maar wel over het feit dat zo iemand blijkbaar met een paar weken in een instelling terug op straat gesmeten wordt wegens plaatsgebrek.

maddox 25 oktober 2011 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5762218)
wat evengoed niet zou mogen.

het gaat hier niet over de afkomst van die jongen hé, toch niet bij djimmi en mij, maar wel over het feit dat zo iemand blijkbaar met een paar weken in een instelling terug op straat gesmeten wordt wegens plaatsgebrek.

Bingo.

Roofovervallertjes, minderjarig , allochtoon of niet. Die horen volgens mij thuis in een werkkamp.

Mijn scenario.

Citaat:

Jongens, we hebben hier simpele regels, en simpele oplossingen.

Jullie gaan in groepen bepaalde taken vervullen. We weten exact hoeveel tijd jullie als noobs ervoor nodig hebben. Hier zijn de instructieboeken. Ik hoop dat jullie op school opgelet hebben en goed begrijpend kunnen lezen, want des te beter dat jullie dit begrijpen en het kunnen uitvoeren, des te sneller zijn de taken vervult en is de beloning korterbij en beter.

Onwilligheid of sabotage , vrij simpel. Een belangrijk deel van de beloning is jullie ontbijt, middagmaal en avondmaal. De groep is verantwoordelijk voor de uitvoering van de toegewezen taken. Groepen worden als groep beoordeeld.

Pas, we letten op jullie. Slavendrijvertjes ,afpersers en geweldadige dwingelanden hebben we een broertje dood aan. Die worden samen gestoken in leuk uitgezochte combinatiegroepjes.

Herr Flick 25 oktober 2011 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761546)
Sorry schat, ik ga me leven niet riskeren. Benen open en meewerken. Dan is het sneller gedaan. En willen de heren ook een bukake doen?

Sommige mensen zijn echt laf geworden.

Inderdaad, ik snap zo een mensen ook niet, en dan hun hele leven naar een psychiater moeten lopen om van hun "ik was een laffe klootzak trauma" af te raken.

Op sommige momenten moet ge gewoon doen wat ge moet doen wat ook de gevolgen zijn.

maddox 25 oktober 2011 07:36

Als een inbreker de moeite wil doen om huize Chaos binnen te geraken. Niet alleen valt er hier weinig te rapen (tenzij je 100den boeken wil verhuizen, of loeizware machines wil verslepen), maar is ook de mechanische beveiliging zelfgebouwd en "leuk" (nog geen boobytraps, maar da's maar een kwestie van een paar uur plezier met metaal),ook zowel mijn vrouwtje als ik hebben enige ervaring met rare situaties, en kunnen omgaan met de meeste handwapens.
Die ook rijkelijk verdeeld zijn in deze woning. Mijn vrouwtjes oefenzwaarden staan in de paraplubak bv.

Vito 25 oktober 2011 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5762182)
²
jammer dat er al op z'n minst 42 slachtoffers moesten passeren alvorens hij goed tegen de lamp liep

Ik zou dat nu ook niet bepaald "lamp" noemen ;-)

Vito 25 oktober 2011 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5762240)
Als een inbreker de moeite wil doen om huize Chaos binnen te geraken. Niet alleen valt er hier weinig te rapen (tenzij je 100den boeken wil verhuizen, of loeizware machines wil verslepen), maar is ook de mechanische beveiliging zelfgebouwd en "leuk" (nog geen boobytraps, maar da's maar een kwestie van een paar uur plezier met metaal),ook zowel mijn vrouwtje als ik hebben enige ervaring met rare situaties, en kunnen omgaan met de meeste handwapens.
Die ook rijkelijk verdeeld zijn in deze woning. Mijn vrouwtjes oefenzwaarden staan in de paraplubak bv.

Geen kinderen in huis vermoed ik? ;-)

maddox 25 oktober 2011 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5762295)
Ik zou dat nu ook niet bepaald "lamp" noemen ;-)

Neen, "gereedschap" is een betere benaming. Zo iets dat normaal gebruikt word om te werken. Ik weet het , een vies woord voor de slinksen.

Vito 25 oktober 2011 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761592)
Nee, ik bedoel wat ik zeg: een kind.

Als jij dit een kind noemt, ga je dan akkoord dat in België pedofilie toegestaan is? Seks mag vanaf 16 jaar.;-)

maddox 25 oktober 2011 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5762297)
Geen kinderen in huis vermoed ik? ;-)

Nope. Ik heb al verschillende keren vermeld op't forum dat ik ieder die nu nog kinderen wil zie als een gore sadist.

vlijmscherp 25 oktober 2011 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761578)
Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

:roll:

volgens het gerecht zou er sprake zijn van wettelijke zelfverdediging. ik denk niet dat wij genoeg informatie hebben om daar over te oordelen, niet?

ik ben principieel tegen het recht om je goederen te verdedigen met wapens, dit in tegenstelling tot wettelijke zelfverdediging. maar mocht ik al voor de 5e keer overvallen worden en bedreigd worden met een schroevendraaier, ik zou toch ook naar een mes grijpen om me te beschermen, jij toch ook veronderstel ik.

Liederik 25 oktober 2011 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5762240)
Mijn vrouwtjes oefenzwaarden staan in de paraplubak bv.

Aha? Enkel houten oefenzwaarden, of rapieren, éénhanders, anderhalfhanders, langzwaarden?
Of eerder oriental style, bokken en zo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be