Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Niet-Europese vreemdelingen elf keer crimineler dan Belgen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162245)

artisjok 1 november 2011 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774197)
jij ook?

Ja, ik ben voorstander van het registreren van de hier onderlijnde factoren.
Dat zou zo onderhand al duidelijk kunnen geweest zijn.

En jij? Voor- of tegenstander?

artisjok 1 november 2011 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5774205)
O ja? Waar en hoe?

Hier lieg je.
Elk onderzoek dat bewijst wat voor een verrijking de multicul is, daar ben je tegen. Hebben we al lang begrepen!
http://forum.politics.be/showthread....22#post5770222

Cynara Cardunculus 1 november 2011 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774214)

dit mag erbij zijn, maar er zijn veel meer criteria die nodig zijn.

ik geef je een voorbeeldje van de ridiculiteit van sommige van je criteria:

Wat is het verschil tussen een kind van een alleenstaande moeder die analfabeet is, vijf keer per dag aan aarsluchten doet en verder niet meer brabbelt dan "allah akhbar"
tegenover een andere alleenstaande moeder, germaniste die een verantwoordelijke job uitoefent.

Waar zit hem de meerwaarde in het criterium "alleenstaande" moeder?

artisjok 1 november 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774221)
dit mag erbij zijn, maar er zijn veel meer criteria die nodig zijn.

Akkoord.
Ik noteer je dus bij de voorstanders van een onderzoek met "alle" factoren.

Citaat:

ik geef je een voorbeeldje van de ridiculiteit van sommige van je criteria:

Je zal dat aan Alice moeten vragen het zijn haar criteria.

andev 1 november 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 5774207)
Als ge dat probleem wilt verhelpen volstaat het om nu niets meer te posten andev.

Ik denk niet dat ik je voorstel zal volgen....
Dat is de uiteindelijke bedoeling van jullie tot in den treure herhaalde zatte zever om waarheden en vaststellingen te beletten het licht te zien!
De heilige multiculkanker mag niets in de weg gelegd worden, nietwaar?
Jullie probleem is dat je waarschijnlijk jezelf nog niet kunt overtuigen van hetgeen jullie voortdurend zitten te beweren!
Laat staan dat je daarmee de rest van gemeenschap zult overtuigen, zelfs een deel van de allochtone gemeenschap zal dat ook al lang weten en zal er niet blij mee zijn...
De uiteindelijke bedoeling, zoals ik hierboven aanhaalde, is dat je hoopt dat we het dan maar opgeven met duizend keer dezelfde opmerkingen te lezen en dezelfde ontkenningen, als tijdverdrijf.
De situatie is wat ze is, jullie gedoe zal daar niets aan veranderen.
Langzaam aan begint men in de Europese landen te reageren. Ze weten nu wat "multiculverrijking" is....

Torkilson 1 november 2011 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5774155)
De oplossingen die men nu zoekt in de richting van armoede achterstelling discriminatie racismebestrijding en geen onderzoek
doet naar andere factoren want dat zou kunnen stigmatiseren polariseren etc (ook de rede waarom registreren naar afkomst taboe is)
wat resulteert in meer bepampering (het speciaal in het leven roepen van buurtwerkers etc wat destijds voor andere groepen inwijkelingen echt niet hoefde)
en alzo een andere groep met de vinger zit te wijzen, nu net de groep onder de loep zit te nemen die ziekte x minder oploopt.
Heeft de laatse tientallen jaren reeds bewezen niks op te lossen en het probleem alleen maar te veregeren.

Dus voor u gaat repressie voor op preventie. Sorry, ik wil criminaliteit bestrijden op meer dan één manier. Dat is, ik leen even uw voorbeeld, als zeggen: "groep x wordt vaker ziek, dus gaan we hen stuk voor stuk medicatie toedienen om die ziekte te onderdrukken."
ik zie niet in wat we ermee zijn om enkel en alleen op afkomst te focussen. Ik vind dat we ons moeten bezig houden met criminaliteit te bestrijden, niet afkomst.

Torkilson 1 november 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5774226)
Ik denk niet dat ik je voorstel zal volgen....
Dat is de uiteindelijke bedoeling van jullie tot in den treure herhaalde zatte zever om waarheden en vaststellingen te beletten het licht te zien!
De heilige multiculkanker mag niets in de weg gelegd worden, nietwaar?
Jullie probleem is dat je waarschijnlijk jezelf nog niet kunt overtuigen van hetgeen jullie voortdurend zitten te beweren!
Laat staan dat je daarmee de rest van gemeenschap zult overtuigen, zelfs een deel van de allochtone gemeenschap zal dat ook al lang weten en zal er niet blij mee zijn...
De uiteindelijke bedoeling, zoals ik hierboven aanhaalde, is dat je hoopt dat we het dan maar opgeven met duizend keer dezelfde opmerkingen te lezen en dezelfde ontkenningen, als tijdverdrijf.
De situatie is wat ze is, jullie gedoe zal daar niets aan veranderen.
Langzaam aan begint men in de Europese landen te reageren. Ze weten nu wat "multiculverrijking" is....

Spijtig, de discussie zou zoveel interessanter zijn zonder dat racistiscg gezaag uwentwege. Tja, we kunnen niet alles krijgen natuurlijk.

Cynara Cardunculus 1 november 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774224)
Akkoord.

er zijn criteria die enkel iets te betekenen hebben als men er andere factoren bijhaalt (zie mijn voorbeeld waar je netjes over zwijgt). Het heeft geen zin dat "alleenstaande moeder" gedoe te registreren zonder verdere bijkomende criteria.
Wat met een "alleenstaande moeder" die eveneens taalonkundig is, maar zeer gedreven ervoor zal zorgen dat haar kinderen de beste opleidingen hebben, zoals bij aziaten steevast de gewoonte is.

Dan is het "alleenstaande moeder" geval ineens wel zeer ondergeschikt aan de houding van de marokkaanse analfabete moslima, de aziatische ambitieuze mevrouw en de nederlandse hoogopgeleide carrière vrouw.

Wat heeft het begrip "alleenstaande moeder" nu voor invloed op de resultaten van de kinderen, als men de rest er niet bij registreert?

Alboreto 1 november 2011 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774172)
ha ja, we MOGEN het niet registreren van de politiek correcte linkiewinkies!

Zoveelste stropop.

andev 1 november 2011 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774220)
Hier lieg je.
Elk onderzoek dat bewijst wat voor een verrijking de multicul is, daar ben je tegen. Hebben we al lang begrepen!
http://forum.politics.be/showthread....22#post5770222

Bedankt om eventjes aan te halen waar ik "lieg"...
Meer commentaar is dit niet waard zeker?
Alvast weer een prachtige discussie en veel verloren moeite en tijd.
De zaken zijn zoals ze zijn...

Alboreto 1 november 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5774185)
Natuurlijk "onderschrijven" alle multicullers hier op het forum elkaars gezegden en beweringen....

In tegenstelling tot de racisten natuurlijk :roll:

Cynara Cardunculus 1 november 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5774239)
Zoveelste stropop.

laat me denken, jij zit in hetzelfde klasje als Torkilson? of wacht het is je broertje zeker?

Torkilson 1 november 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774242)
laat me denken, jij zit in hetzelfde klasje als Torkilson? of wacht het is je broertje zeker?

Proberen te weerleggen dat ge geen drogredeneringen gebruikt met ... een drogredenering. :lolabove:

Alboreto 1 november 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774221)
Wat is het verschil tussen een kind van een alleenstaande moeder die analfabeet is, vijf keer per dag aan aarsluchten doet en verder niet meer brabbelt dan "allah akhbar"
tegenover een andere alleenstaande moeder, germaniste die een verantwoordelijke job uitoefent.

Dat is een van de criteria.
Hier haal je er (op uw platvloerse manier) werkloze ouder en analfabetisme bij, dat zijn ook parameters.
Het is daarom dat het nodig is al die parameters te registreren en te onderzoeken waar de verbanden liggen.

artisjok 1 november 2011 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5774240)
Bedankt om eventjes aan te halen waar ik "lieg"...

Dat is graag gedaan.
Citaat:

Meer commentaar is dit niet waard zeker?
Neen. Eigenlijk niet.
Citaat:

Alvast weer een prachtige discussie en veel verloren moeite en tijd.
De zaken zijn zoals ze zijn...
Dat is juist, die leugens vragen veel (verloren) moeite en tijd; en verkakken de discussie.

Torkilson 1 november 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774255)
Dat is graag gedaan.

Neen. Eigenlijk niet.

Dat is juist, die leugens vragen veel (verloren) moeite en tijd; en verkakken de discussie.

Dit onderschrijf ik volledig.

Cynara Cardunculus 1 november 2011 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5774251)
Dat is een van de criteria.
Hier haal je er (op uw platvloerse manier) werkloze ouder en analfabetisme bij, dat zijn ook parameters.
Het is daarom dat het nodig is al die parameters te registreren en te onderzoeken waar de verbanden liggen.

dat is nu eens net waar Alice en ik steeds voor pleitten, INCLUSIEF de registratie van de afkomst omdat culturele patronen uit de heimweelanden zeer diepgaande invloed kunnen hebben op de manier waarop mensen tegen de maatschappij aankijken.

En ja, ik noem het aarsluchten: zeer goed voor het darmstelsel, en afgeleid van de yoga oefening "groet aan de zon". Eén van de yoga oefeningen die er zeer goed op lijken IS rechtstreeks een poging tot aarsluchten (of darmontluchten), wat zéér gezond is.

Nu weet je ineens ook weer waarom ze de vrouwen achteraan zetten zeker?

En waarom vind je dit nu weer platvloers? heb je een probleem met de lichaamsopeningen? of enkel met dié (meest belangrijke, naai ze maar eens dicht) lichaamsopening?

artisjok 1 november 2011 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774262)
dat is nu eens net waar Alice en ik steeds voor pleitten, INCLUSIEF de registratie van de afkomst omdat culturele patronen uit de heimweelanden zeer diepgaande invloed kunnen hebben op de manier waarop mensen tegen de maatschappij aankijken.

Wil je eens vertellen aan Alice waar zij voor pleit?

Cynara Cardunculus 1 november 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774268)
Wil je eens vertellen aan Alice waar zij voor pleit?

Ik heb haar telefoonnumer verloren.... sjit!

Torkilson 1 november 2011 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774270)
Ik heb haar telefoonnumer verloren.... sjit!

Mag ik u dan hier eens op wijzen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774242)

alice 1 november 2011 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774224)
Akkoord.

U manipuleert alweer...is dat echt steeds nodig?
Wanneer je ergens naar verwijst, zou je er dan niet voor zorgen te kunnen uitleggen wat JIJ daarmee bedoeld?

alice 1 november 2011 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774214)

Dus( opgelet samenvattend en in vraag gesteld!) u bent het eindelijk eens mijn mijn standpunten?
Dat is fijn, ik ga er dan ook van uit dat u ze dit keer begrepen heeft?
Mooi!

Torkilson 1 november 2011 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774302)
U manipuleert alweer...is dat echt steeds nodig?
Wanneer je ergens naar verwijst, zou je er dan niet voor zorgen te kunnen uitleggen wat JIJ daarmee bedoeld?

Dat is toch al lang duidelijk? Verwijzen naar zaken die gij zegt is bij mijn weten niet hetzelfde la manipuleren. Tenzij er zaken bedrieglijk uit de context worden gerukt.

alice 1 november 2011 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 5774229)
Dus voor u gaat repressie voor op preventie. Sorry, ik wil criminaliteit bestrijden op meer dan één manier. Dat is, ik leen even uw voorbeeld, als zeggen: "groep x wordt vaker ziek, dus gaan we hen stuk voor stuk medicatie toedienen om die ziekte te onderdrukken."
ik zie niet in wat we ermee zijn om enkel en alleen op afkomst te focussen. Ik vind dat we ons moeten bezig houden met criminaliteit te bestrijden, niet afkomst.

Uhuh..en wat wanneer bepaalde vormen van criminaliteit meer of minder voorkomen bij bepaalde groepen met origine als bepalende factor?
Mogen we dan ook nog criminaliteit bestrijden, en mogen we onderzoeken of deze hypothese juist is?
Of mag dit niet, uit angst voor de resulaten van die registratie?

Torkilson 1 november 2011 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774304)
Dus( opgelet samenvattend en in vraag gesteld!) u bent het eindelijk eens mijn mijn standpunten?
Mooi!

Nee, eerder omgekeerd. Gij zijt zelf gedraaid bij mijn weten. Het ging er ons toch heel de tijd om om zoveel mogelijk factoren mee te rekenen?

Torkilson 1 november 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774311)
Uhuh..en wat wanneer bepaalde vormen van criminaliteit meer of minder voorkomen bij bepaalde groepen met origine als bepalende factor?
Mogen we dan ook nog criminaliteit bestrijden, en mogen we onderzoeken of deze hypothese juist is?
Of mag dit niet, uit angst voor de resulaten van die registratie?

Natuurlijk wel, hoe vaak moet ik nog zeggen dat als er wetenschappelijk wordt omgesprongen met statistieken, ik er geen enkel probleem mee heb?
Maar om te bewijzen dat die origine de bepalende factor is, veel succes! Het gaat u niet lukken zolang origine een bepalende factor is in hoeveel en welke kansen mensen krijgen.

alice 1 november 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774186)
Hoe weet jij dat?
Jij weet niet dat ze niet nodig zijn, zolang dit niet onderzocht werd.
Het is niet wetenschappelijk om op voorhand de uitkomst vast te leggen (bepalen welke factoren die daar geen reet mee te maken hebben) van een onderzoek.

Je voorbeeld is duidelijk genoeg om aan te tonen dat jij allerlei factoren wil onderzoeken die je niet geregistreerd hebt.
Mijn gerichte vraag aan jou is "Hoe wil je die factoren onderzoeken indien je ze niet registreert?

Dan moet je die factoren toch registreren.
Ben je dan toch voorstander van het registreren van die factoren?

U MANIPULEERT EN ALWEER!
Mijn voorbeeld geeft helemaal niet aan wat u beweert, u haalt bewust zaken uit verband en blijft daarin volhouden, keer op keer...
Nee dus, en leer lezen; dat zou helpen om met u een discussie vol te houden.
Om te weten welke groepen over of ondervertegenwoordigt zijn hoef ik enkel daderschap, vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine te registeren;

Dan weet ik hoeveel van Vlaamse, Marokkaanse Turkse, of andere origines de meest voorkomende vormen van criminaliteit plegen.

Legt u maar eens uit waarom ik om hetzelfde resultaat te bereieken, opleiding, huisvesting en inkomen zou registreren? Want dat zijn factoren voor socio economische achtergrond.
Benieuwd wat je hiervan terecht brengt!;-)

Alboreto 1 november 2011 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 5774247)
Proberen te weerleggen dat ge geen drogredeneringen gebruikt met ... een drogredenering. :lolabove:

Indeed 8-)

Alboreto 1 november 2011 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5774255)
Dat is graag gedaan.

Neen. Eigenlijk niet.

I second that.

Torkilson 1 november 2011 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774325)
Nee, en leer lezen dat zou helpen om met u een discussie vol te houden.
Om te weten welke groepen over of ondervertegenwoordigt zijn hoef ik enkel daderschap, vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine te registeren;

Dan weet ik hoevele van Vlaamse, Marokkaanse Turkse, of andere origines de meest voorkomende vormen van criminaliteit plegen.

Legt u maar eens uit waarom ik om hetzelfde resultaat te bereieken, opleiding, huisvesting en inkomen zou registreren? Want dat zijn factoren voor socio economische achtergrond.

Gij hebt dus op voorhand bepaald dat een groep gelijkstaat aan origine. Dat is dus niet echt wetenschappelijk. Iemand kan best bij veel verschillende groepen horen, sommige van de groepen zullen hun weerslag hebben op de kans dat ze criminele feiten zullen plegen. Dat is dus niet enkel origine.

alice 1 november 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5774328)
Indeed 8-)

Het is natuurlijk dom om wanneer iemand je uitspraken in vraag stelt, dan te bevestigen dat je zelf drogredeneringen verkoopt, en het lijkt me nog dommer wanneer medeforummers daarin meegaan, maar ga gerust hiermee verder, niemand kan u verbieden uzelf totaal belachelijk te maken.

Alboreto 1 november 2011 12:48

Citaat:

dat is nu eens net waar Alice en ik steeds voor pleitten, INCLUSIEF de registratie van de afkomst

Dat weet ik, en Artisjok, Torkilson en ik ook.

Kunnen we het er dan niet gewoon over eens zijn om al die parameters in een grootschalig onderzoek te registreren?

Citaat:

En waarom vind je dit nu weer platvloers?

Citaat:

heb je een probleem met de lichaamsopeningen? of enkel met dié (meest belangrijke, naai ze maar eens dicht) lichaamsopening?

Ik hou er van als mensen hun eigen vraag beantwoorden.

Alboreto 1 november 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774325)

Dan weet ik hoeveel van Vlaamse, Marokkaanse Turkse, of andere origines de meest voorkomende vormen van criminaliteit plegen.

Ok, nu ben ik in de war, want ge keert constant uw kar.

Zijt ge nu eigenlijk voorstander om alle parameters te registreren om onderzoek te doen naar misdaad of tegen?

Simpele vraag.

Alboreto 1 november 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774335)
Het is natuurlijk dom om wanneer iemand je uitspraken in vraag stelt, dan te bevestigen dat je zelf drogredeneringen verkoopt, en het lijkt me nog dommer wanneer medeforummers daarin meegaan

Ik weet het, let daar dus mee op, Alice.

andev 1 november 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5774241)
In tegenstelling tot de racisten natuurlijk :roll:

definitie van "racist" volgens de multicullers:
allen die niet zomaar de negatieve aspekten aanvaarden van de multicul als vanzelfsprekend en niet denken dat "ze daar nu eenmaal maar moeten leren mee leven".
En zonder commentaar of vragen stellen.

alice 1 november 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 5774192)
Nee, ge maakt een foutieve samenvatting, welke ge probeert te weerleggen. Dat is inderdaad een drogredenering.
Ik reageer voortdurend onderbouwd, als ik dat doe, negeert ge die post echter. ge reageert enkel als we aantonen dat ge drogredeneringen gebruikt.
Er hoeft mij niemand te helpen, zo moeilijk is het niet om drogredeneringen te doorprikken.

Zelfs hier maakt ge u daaraan schuldig trouwens, origine mag voor ons één van de factoren zijn, zolang ge niet enkel daarop focust. Dat was alweer een stroppop.

Hoezo? Mijn samenvatting fout? Leg maar even uit..
U werd helemaal niet genegeerd maar verkoopt onzin die zelfs een kleuter kan weerleggen... u staat erg snel met de mond vol tanden, waarom lukt het u niet om het weerwoord te weerleggen?

Kunt u misschien even uitleggen waarom je meer zou registreren dan daderschap, vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine?

Want tot heden las ik daar geen antwoord op ....u mag hulp krijgen hoor..vind ik helemaal niet erg.
Prbeer eens te antwoorden?
Daar dient een discussie toch voor?
Probeer eens....

Alboreto 1 november 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5774345)
definitie van "racist" volgens de multicullers:
allen die niet zomaar de negatieve aspekten aanvaarden van de multicul als vanzelfsprekend en niet denken dat "ze daar nu eenmaal maar moeten leren mee leven".
En zonder commentaar of vragen stellen.

Is er ergens uitverkoop van stropoppen vandaag?:roll:

andev 1 november 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson (Bericht 5774247)

Toppunt van drogreden/drogredenering:
de multicul is een verrijking

alice 1 november 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5774344)
Ik weet het, let daar dus mee op, Alice.

Ik zou zeggen, wanneer jij voor je eigen deur veegt is het hier ineens proper!;-)

artisjok 1 november 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5774304)
Mooi!

Samenvattend, maar niet in vraag gesteld.
Voor een vragende zin schrijf je niet "u bent" maar "bent u".

Met welke van je standpunten?
Ik ben voorstander om "alle" factoren te onderzoeken en dus te registreren.

Wat is jouw standpunt in deze? Voor- of tegenstander?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be