![]() |
Citaat:
|
Citaat:
www.gva.be www.hln.be www.nieuwsblad.be .... etc. Daar moet je zijn om je hart te luchten. |
Citaat:
Hetgeen zij gemeen hebben is hun religie. Het zou immers hetzelfde zijn als met "de christelijke cultuur" in één adem de Britse en de Rwandese cultuur als één geheel te beschouwen. Citaat:
|
Citaat:
Daar kan onze rode regimezender nog een puntje aan zuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't is hier en nu dat we miserie met een stel bietekwieten die de pedalen kwijt zijn. Is dat nu religieus of cultureel. Ik zie er geen enkele goeie reden, noch excuus voor om zulke uitwassen van de menselijke natuur goed te keuren. |
Citaat:
Nu blijkt dat de beschuldigde ook het jongste zusje wou afknallen en dat de vader tijdens verhoren duidelijk heeft gemaakt hoe belangrijk het was om "zijn eer" te redden bij de Pakistaanse gemeenschap (hier en ginder) nadat zijn dochter geweigerd had te vertrekken om het gedwongen huwelijk te laten voltrekken in Pakistan en nadat hij haar letterlijk met haar Westers liefje betrapt had (ze stond er gewoon mee te tetteren in een gang van de unief). |
Citaat:
De daders zijn veelal maar niet altijd moslims, er zijn twee gevallen van Assyrische christenen bij. |
Citaat:
Ik zou trouwens nog altijd de "sensatie" erin niet hoor. Het woord "sensatie" wordt te pas en te onpas gebruikt, soms terecht, soms onterecht. Ik vraag me echter af wat sensatie eigenlijk betekent. Een foto van de verdachte ? Twee foto's van de verdachte ? Een foto van de reconstructie ? Journalisten die met het schuim op de mond leugens verkopen in de kranten ? Help me, wat is sensatie ? |
Citaat:
Die sensatiezucht, zou de oorzaak daarvoor in onze cultuur terug te vinden zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar overal zien we er de schaamtecultuur (voor vrouwen), uitgedrukt door de hoofddoek. |
Citaat:
|
dergelijk gedrag hoort niet thuis in het Westen
|
Citaat:
Dus ontkennen dat het deels niet religieus gebonden is onzin. |
Citaat:
Citaat:
Waar staat eremoord beschreven in de Koran? |
Citaat:
Daarom ben ik voorstander van een verplichte integratiecursus voor" nieuwe Belgen" komende uit moslimlanden (zeker voor de herenigers) waarin dit thema zou behandeld worden en waarin ze erop gewezen worden dat de schaamtecultuur niet thuis hoort in het Westen. Men moet hen van meetaf aan duidelijk maken dat dat "eergedoe" belachelijk is en hier niet getolereerd wordt, en dat vrouwen zelf hun leven moeten leiden. |
Citaat:
Sinds wanneer is levenslang huisarrest hetzelfde als eremoord???? Het tweede punt is dacht ik niet uit de Koran. |
Citaat:
until death do claim them Ik heb een boek gelezen geschreven door een van de Al-Sauds (koninklijke familie, er zijn er enkele duizenden). Daarin beschrijft ze hoe het er in Saoedi-Arabie, het vaderland van de islam aan toegaat als een vrouw de eer heeft beschaamd. Daar wordt het koranvers letterlijk gevolgd. Een van haar nichten had prijs ( ze had geprobeerd het land te ontvluchten met haar Westers liefje, een militair) en werd levend in haar kamer ingemetseld tot de dood volgde (door honger en dorst). |
Citaat:
|
Citaat:
"until death do claim them" |
Citaat:
Wilt dat zeggen dat bruid en bruidegom vermoord worden na de trouw? |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom vervorm je dat stuk van de korantekst? Welk belang heb je daar bij? |
Citaat:
Cowboys? Chinezen? Amerikanen? Tibetanen? |
Citaat:
Als het deels religieus gebonden is, waarom komt het dan niet voor bij alle islamitische culturen? Wat doe je dan met de niet-moslims die eremoorden begaan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Major; Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Voor hetzelfde geld zit er aan de andere kant een even grote racist te fulmineren over de "Westerse" gezinsdrama's, schoolshooting's, etc. Daar ga ik mijn bed niet voor opmaken. |
Citaat:
Ik hoop dat ik me vergis, maar dat kunnen er jaarlijks vele duizenden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Eermoord komt, in weerwil van de Turkse bias, voor in talrijke landen, met name rond de Middellandse Zee, in het Midden-Oosten en Centraal Azië (Bakker, 2003; Kvinnoforum, 2003). Het betreft meer in het bijzonder het gebied van Turkije tot aan Jemen en van Egypte richting Pakistan. In de volgende landen is over eermoord gerapporteerd: Afghanistan, Egypte, Gaza, India, Iran, Irak, Jemen, Jordanië, Libanon, Pakistan, Syrië, Tunesië, Turkije en de West Bank (UN, 2002; Amnesty International, 2003). Daarnaast ook in Brazilië, China, Ecuador, Kenia, Oeganda, Peru en Somalië en, binnen Europa, in Bosnië, Griekenland, Italië, Kosovo, Kroatië, Macedonië en Servië-Montenegro (Vandello & Cohen, 2003; Lacey, 2004; Kvinnoforum, 2003). Over het vóórkomen van eermoord in Marokko lopen de meningen uiteen.http://www.huiselijkgeweld.nl/doc/fe...rwraak_cot.pdf |
Citaat:
Als het nu nog niet duidelijk is, zit er slechte wil in't spel. |
Citaat:
Jij en artisjok verschuilen zich achter de al dan niet racistische motieven van enkelen hier om de kern van de zaak niet te hoeven aanraken. Dat is laf. Citaat:
|
Citaat:
Het hoort nergens thuis! Net zoals "huiselijk" geweld tegen vrouwen ook niet thuishoort in het westen of elders. Maar daar gaat dit topic niet over. Daar gaat geen enkel topic over. Wellicht zijn we daarover niet verontwaardigd. |
Citaat:
Uw lijstje is ver van volledig! |
Citaat:
Spreek voor jezelf als het niet hindert. En in plaats van te klagen dat er geen draad over bestaat, maak er zelf één. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be