Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wettelijk verbod nodig om roken in buurt van kinderen te voorkomen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163940)

discuz 29 november 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5833287)
Het ei van Columbus ! Gewoon de ongezonde troep uit de sigaret gooien. Goh, dat werkelijk niemand daaraan gedacht heeft.

Degene die zoiets kan bedenken, op de markt brengen èn kan promoten kan op een half jaar tijd de rijkste man ter wereld worden.

Ik zou zeggen, waag je kans. Het is per slot van rekening jouw idee.

Te laat!

http://www.electronischesigaret.be/

Citaat:

In een gewone sigaret zitten een 40-tal schadelijke stoffen, in een elektronische sigaret veelal één: nicotine.

Steve_M 29 november 2011 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5833251)
Waar ziet u het als flauwekul om de ongezonde stoffen uit een sigaret te halen? Perfect mogelijk met de hedendaagse middelen. Maar 't zal de antirooklobby een zorg wezen want het gaat hen niet over gezond of ongezond, zij hebben een andere agenda.

Uw reactie kan maar één ding betekenen, het gaat u niet om mogelijk ongezonde zaken maar over het afnemen en controleren van anderen.

Jouw reactie kan ook maar één ding betekenen: je hebt geen enkele post die ik in deze draad heb geplaatst gelezen. Ik geloof nl. niet in wetten die thuis roken verbieden.

Maar ik vraag me toch af waar die niet-ongezonde sigaret dan wel is? Misschien is het mogelijk om de schade voor de omgeving te beperken (zoals met bijv. de elektronische sigaret), maar dan nog blijft het gebruik van nicotine ongezond. Maar goed, dat is dan maar de verantwoordelijkheid van de individuele roker.

manta 29 november 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5833287)
Het ei van Columbus ! Gewoon de ongezonde troep uit de sigaret gooien. Goh, dat werkelijk niemand daaraan gedacht heeft.

Degene die zoiets kan bedenken, op de markt brengen èn kan promoten kan op een half jaar tijd de rijkste man ter wereld worden.

Ik zou zeggen, waag je kans. Het is per slot van rekening jouw idee.

Ik zou zeggen, dat ze dan al beginnen met tabak zonder allerlei additieven te gebruiken om sigaretten te maken en van daar uit op zoek te gaan naar het verder uithalen of vervangen van eventuele schadelijke stoffen.
Er zijn al eerder onderzoeken naar begonnen maar die schijnen al eens te verdwijnen in de rookpot van bepaalde grote bedrijven...

Mambo 29 november 2011 23:03

Tabak kan men zelf planten, er wordt namelijk Belgische tabak verkocht.
Dat wordt geoogst, gedroogd en in de blender gestoken en dat rook je op.
Niks problematisch.
Net alsof je een krop sla zou oproken als je daar zin in zou hebben.

Hoe ze daar wiegendood en hersenvlies ontstekingen en weet ik veel welke rare verschijnselen van krijgen moge god weten.
Bende kaffers van de anti rook lobby.
Wetenschappelijke anarchisten zijn het.

Tijdens het groeiproces worden de planten getopt, de bloemen worden eruit gesneden, waardoor alle voedingsstoffen aan de bladeren ten goede komen. Omdat niet alle bladeren tegelijk rijp zijn, worden ze een voor een geplukt. De bladeren moeten na het oogsten drogen, dat wordt op 3 verschillende manieren gedaan : in de zon liggend, in ovens of onder een afdakje hangend.

Het drogen duurt ongeveer 3 �* 4 weken.

De tabaksbladeren worden nu gebundeld en op een stapel gelegd. Hierdoor gaat de tabak broeien (fermenteren). Dat duurt ongeveer 10 weken. De tabak die dan is ontstaan is vaak een beetje bitter. Om de smaak te verbeteren worden verschillende tabakssoorten met elkaar gemengd en worden er naargelang de toepassing allerlei geur- en smaakverbeteraars aan toegevoegd. Voorbeelden hiervan zijn: suikerstroop, honing, chocolade, pepermunt, enzovoorts. Als dat gebeurd is worden de tabaksbladeren gesorteerd op kwaliteit, grootte, dikte en kleur. In de sigarettenfabriek wordt de tabak in het papier gerold.

Sywen 29 november 2011 23:09

men zou beter verbieden om alcohol te drinken waar kinderen bij zijn. laatst heeft mijn nichtje van 7 aan de whiskey gezeten doordat er anderen whiskey zaten te drinken.

Mambo 29 november 2011 23:16

Jean Nicot (Nîmes, 1530 – Parijs, 4 mei 1600) was Frans ambassadeur in Portugal. Hij stuurde in 1560 het in Amerika ontdekte geneeskrachtige wondermiddel tabak naar de koningin Catharina de' Medici om haar van haar hoofdpijn af te helpen. Naar Jean Nicot is de tabaksplant Nicotiana en later de stof nicotine vernoemd.

Sammael 29 november 2011 23:40

Ik rook heel af en toe een sigaar. Altijd in open lucht en dus nooit aan het regent, vermits er niet veel te genieten valt als ge daar staat te doorweken. In de winter rook ik ook niet. Het plezier weegt niet op tegen kou lijden.

Moet ik vanaf nu mijne kleine blinddoeken als ik tijdens een in België zeldzame zomerdag buiten van een sigaarke geniet? Mag die dan niet meer buiten spelen terwijl ik vijf meter verder sta te roken?

En hoe gaan ze 't controleren? Gaan ze bij iedereen binnenkomen? Gaan ze de gegevens van winkels opvragen om te zien wie er rookwaren koopt en dan bij die mensen thuis aanbellen om hen "te pakken"?

En waar stopt het?

Frieten zijn ook niet gezond. Filet américain kan salmonella bevatten. Mag ik binnenkort mijn auto nog starten in het bijzijn van kinderen? Mag ik nog een biertje drinken op mijn eigen terras zolang mijn kinderen minderjarig zijn?

Kust mijn kloten eens met die flauwe zever.

Net zoals roken in dezelfde ruimte als waar uw kinderen in opgroeien getuigt van een totaal gebrek aan gezond verstand, zou zulke wetgeving die enkel kan afgedwongen worden via flagrante inbreuken op de privésfeer, eveneens van een totaal gebrek van gezond verstand getuigen. Het zou bovendien ook een precedent betekenen dat tot nog meer inbreuken op de privacy kan en zal leiden.

Ik ben geen kleuter meer. Laat mij gerust met uw betutteling. Doe zelf een pamper aan als u dat gelukkig maakt.

Robinus V 29 november 2011 23:41

Die wet is een goed idee. Wie in het bijzijn van kinderen wilt roken, zal dat zonder wet gewoon doen, ondanks de kritiek van de kinderen zelf en andere partijen. Dankzij deze wet krijgen de mishandelde kinderen en waarnemers van de mishandeling iets om mee te dreigen.

Roken is een eigen keuze. Meeroken moet dat ook zijn.

Sammael 29 november 2011 23:44

Dus als ik een sigaar rook en een pint drink op mijn terras terwijl de kleine in de tuin speelt, ben ik een kindermishandelaar?

Gelooft u dergelijke bullshit nu zelf?

Robinus V 29 november 2011 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 5833495)
Dus als ik een sigaar rook en een pint drink op mijn terras terwijl de kleine in de tuin speelt, ben ik een kindermishandelaar?

Gelooft u dergelijke bullshit nu zelf?

Het roken van de sigaar in het bijzijn van de kleine is mishandeling. Het drinken van de pint niet, aangezien dat geen effecten op de gezondheid heeft, voor uw kind.

Hout opstoken in dichtbevolkte gebieden zou ook verboden moeten worden. Dat zorgt er immers ook voor dat mensen onvrijwillig ongezonde lucht inademen.

parcifal 29 november 2011 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 5833495)

Je bent dus van mening dat een ouder zijn kind fysiek schade mag berokkenen op regelmatige basis zonder dat dit gevolgen kan hebben voor die ouder, klopt dat?

AsGardSGO 29 november 2011 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5833431)
men zou beter verbieden om alcohol te drinken waar kinderen bij zijn. laatst heeft mijn nichtje van 7 aan de whiskey gezeten doordat er anderen whiskey zaten te drinken.

EUH, zwijgen gij, drank is sociaal aanvaard en kan niet zo'n kwaad als sigaretten.
(Da's voor voor of na dat we die andere verslavingen aangepakt hebben en alles in het leven verboden hebben en onder onze controle hebben)

Eigenzinnig 29 november 2011 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5833512)
Het roken van de sigaar in het bijzijn van de kleine is mishandeling. Het drinken van de pint niet, aangezien dat geen effecten op de gezondheid heeft, voor uw kind[/b].

Hout opstoken in dichtbevolkte gebieden zou ook verboden moeten worden. Dat zorgt er immers ook voor dat mensen onvrijwillig ongezonde lucht inademen.

Is er nog iets dat u stoort ?

Met wat verwarm jij je huis ?

Eigenzinnig 29 november 2011 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5833513)
Je bent dus van mening dat een ouder zijn kind fysiek schade mag berokkenen op regelmatige basis zonder dat dit gevolgen kan hebben voor die ouder, klopt dat?

Je bent dus van mening dat een sigaar op een terras oproken schadelijk is voor in de tuin spelende kinderen ?

parcifal 29 november 2011 23:58

Citaat:

Op basis waarvan noem jij houtrook ongzond?
En hoe zit het dan met uitstoot van verbrandingsmotoren?

Sammael 30 november 2011 00:00

Citaat:

Het roken van de sigaar in het bijzijn van de kleine is mishandeling.

Dus u noemt mij een kindermishandelaar?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V

Dus u bent voorstander van een verbod op BBQ...

Mja.

AsGardSGO 30 november 2011 00:00

Citaat:

Het roken van de sigaar in het bijzijn van de kleine is mishandeling. Het drinken van de pint niet, aangezien dat geen effecten op de gezondheid heeft, voor uw kind.

Da's waar jong, een kind dat zijn papa of mama zat ziet thuiskomen en uit de bek walmen van de alcohol is normaal en niet schadelijk voor zijn ontwikkeling.
Zuipen tijdens de zwangerschap kan ook geen kwaad bv.
Kinderen afkloppen voor het minste dat ze mispeuteren of als ze zich niet tot laatste millimeter naar uw wil buigen ook niet.

En omg ge stookt toch geen zuiver hout op want die dampen zijn schadelijk. Nee asbest, vergif, plastiek en dergelijke is veel gezonder van dampen, dat weet toch iedereen?

parcifal 30 november 2011 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5833522)
Je bent dus van mening dat een sigaar op een terras oproken schadelijk is voor in de tuin spelende kinderen ?

Neen. Maar dar gaat de discussie ook niet over. Dat was uiteraard maar een ballonnetje dat opgelaten werd door samael die een beetje wou provoceren. 8-)

AsGardSGO 30 november 2011 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5833522)

Jajaja, zo is dat joh! veel schadelijkere dan de met zware metalen en allerlei pesticiden vervuilde lucht die je doorgaans inademt om te leven.

Sammael 30 november 2011 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5833513)

Nee. U verdraait mijn woorden en legt mij iets in de mond dat ik niet gezegd heb. Bovendien negeert u de rest van mijn post in een poging om de hete brij heen te draaien.

Hoe ver wilt u de overheid laten binnendringen in uw privéleven?

Ik ben geen kleuter en heb die betutteling niet nodig.

Sammael 30 november 2011 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5833532)
Neen. Maar dar gaat de discussie ook niet over. Dat was uiteraard maar een ballonnetje dat opgelaten werd door samael die een beetje wou provoceren. 8-)

Men wil "roken in het bijzijn van kinderen" verbieden.

Is mijn kind in mijn bijzijn als ik op mijn terras zit en hij pakweg 10 meter verder in de tuin?

Moet ik een straal rond mezelf trekken waarbinnen de duts niet mag komen, ook niet als hij komt aanlopen met de madeliefjes die hij voor mama heeft geplukt? Moet ik dan roepen "NEE! KOM NIET NADER! GEVAAR!"

Belachelijk.

Steve_M 30 november 2011 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5833531)
Da's waar jong, een kind dat zijn papa of mama zat ziet thuiskomen en uit de bek walmen van de alcohol is normaal en niet schadelijk voor zijn ontwikkeling.
Zuipen tijdens de zwangerschap kan ook geen kwaad bv.
Kinderen afkloppen voor het minste dat ze mispeuteren of als ze zich niet tot laatste millimeter naar uw wil buigen ook niet.

Ah, zijn we daar weer aanbeland? Jamaja, alcohol is ook slecht, dus moeten we zwijgen over roken. Ik vind inderdaad dat mensen niet moeten zuipen in het bijzijn van hun kinderen.

Citaat:

En omg ge stookt toch geen zuiver hout op want die dampen zijn schadelijk. Nee asbest, vergif, plastiek en dergelijke is veel gezonder van dampen, dat weet toch iedereen?
Asbest is intussen verboden. Maar ik begrijp je punt: omdat er andere vervuiling is, moet jij het recht krijgen je sigarettenrook in de bek van je kinderen te blazen. Vrijheid blijheid!

Steve_M 30 november 2011 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 5833544)

Is mijn kind in mijn bijzijn als ik op mijn terras zit en hij pakweg 10 meter verder in de tuin?

Moet ik een straal rond mezelf trekken waarbinnen de duts niet mag komen, ook niet als hij komt aanlopen met de madeliefjes die hij voor mama heeft geplukt? Moet ik dan roepen "NEE! KOM NIET NADER! GEVAAR!"

Belachelijk.

Gaat niet alleen om gezondheid. Ik heb eerder al onderzoeken gelinkt waaruit blijkt dat kinderen die opgroeien bij een rokende ouder een veel grotere kans hebben om zelf later ook roker te worden. Iets waarvoor je eigenlijk geen onderzoeken nodig hebt, maar gewoon een dosis gezond verstand.

parcifal 30 november 2011 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 5833544)

Belachelijk.

Inderdaad, uw voorbeeld is belachelijk want daar gaat het helemaal niet over.

Het gaat erover of u het ok vind dat een ouder zijn kind op regelmatige basis fysiek mag schaden zonder darvoor aansprakelijk te zijn.
Door bvb. Dagelijks te roken met een baby naast zich in de auto, die dus effectief meerookt. Vind u dat kunnen?
Moet daar geen ontradingsmechanime voor bestaan?

Probeer aub eens niet rond de hete brij te draaien.

discuz 30 november 2011 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5833549)
Gaat niet alleen om gezondheid. Ik heb eerder al onderzoeken gelinkt waaruit blijkt dat kinderen die opgroeien bij een rokende ouder een veel grotere kans hebben om zelf later ook roker te worden. Iets waarvoor je eigenlijk geen onderzoeken nodig hebt, maar gewoon een dosis gezond verstand.

Dat de Vlaamse Liga tegen Kanker de mensen oproept om niet te roken in een gesloten ruimte waar kinderen zijn is maar normaal. Dat de mensen dit ook doen is even normaal.

Citaat:

Mishandeling is strafbaar, dus moeten we ouders die roken bij hun kinderen maar gewoon voor de rechtbank slepen? Dat is geen goed idee. Het is in de hoofden van de mensen dat we moeten optreden", luidt het nog.
Nee, ze willen een wet die er staat als signaal.

Citaat:

Roken in het bijzijn van kinderen moet dus gewoon bij wet verboden worden. Met dien verstande dat die wet geen sanctiemiddel wordt, maar wel een geloofwaardig signaal om de gevaren van het roken in het bijzijn van kinderen te onderstrepen.
Beste vrienden van de kankerliga: dit soort 'wetten' maakt van het wetboek een lachertje. Net zoals bedrijven die de wetgeving op intellectuele eigendom als marketinginstrument gebruiken.

Foute boel.

discuz 30 november 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5833552)
Moet daar geen ontradingsmechanime voor bestaan?

Dat 'ontradingsmechanisme' zijn wij: ouders, kinderen, familieleden, collega's, etc. Ja, gij ook als ge ergens binnenkomt en dat vaststelt.

Een wet waar de naleving niet van opgevolg wordt is een aanfluiting van het rechtssysteem.

Elio di Supo 30 november 2011 00:20

Ik zou cafes e.d. aanraden om hun statuut te wijzigen naar dat van prive-club. Zijn ze meteen vanaf van al die regeltjes.

Steve_M 30 november 2011 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 5833565)
Ik zou cafes e.d. aanraden om hun statuut te wijzigen naar dat van prive-club. Zijn ze meteen vanaf van al die regeltjes.

Verkeerde draad.

AsGardSGO 30 november 2011 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5833548)
Ah, zijn we daar weer aanbeland? Jamaja, alcohol is ook slecht, dus moeten we zwijgen over roken. Ik vind inderdaad dat mensen niet moeten zuipen in het bijzijn van hun kinderen.

Asbest is intussen verboden. Maar ik begrijp je punt: omdat er andere vervuiling is, moet jij het recht krijgen je sigarettenrook in de bek van je kinderen te blazen. Vrijheid blijheid!

Nee je begrijpt het niet, je wil er enkel uit verstaan wat uw stelling volgens u ten goede komt. Zoals de meesten.
Je kan het gewoon niet verkroppen dat het gewoon de zuivere waarheid is wat we zeggen!
Jullie zitten op dingen te vitten waar je niet op zou moeten vitten: Ondertussen zouden we mogen veronderstellen dat we als mens ontwikkeld zijn maar dit soort hetze en zinloze discours tonen de trieste waarheid.
We weten van geen hout pijlen maken en richten onze aandacht op halve waarheden, maken daar problemen rond maar draaien een blind oog weg voor andere zaken die veel schadelijker en verdergaand of nefast zijn voor onze gezondheid en die van onze kinderen!

Geen kat gelooft of trekt zich iets aan van chemtrails, het overdadig gebruik van genotsmiddelen, het rondpoepen, het mishandeling van kinderen (zowel fysiek als psychologisch), de afvalstoffen die we zelf en de industrie produceren en terug komen in ons lijf,...
Nee daar zijn we liever niet met bezig, maar over de koers en de voetbal elkaar op de bek slaan; naar mijn restaurant, expeditie robinson en al die troep kijken,.. en over het meeroken en vieze ziektes liggen lullen DAT WEL!

DAT WORDEN WIJ KOTSBEU!

discuz 30 november 2011 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5833576)
DAT WORDEN WIJ KOTSBEU!

Spread the word sister.

Maar 'rondpoepen' en 'overdadig gebruik van genotsmiddelen'? Nogal breed dat. Een Talebani zou daar ook mee akkoord gaan.

Elio di Supo 30 november 2011 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5833566)
Verkeerde draad.

On-topic, hoe meer stappen er kunnen gezet worden om het roken binnen de private sfeer te houden en dus geen onderwerp van beleid, hoe beter. Beleid is toch maar een instrument van lobbyisten om belangen te verdedigen of levensvisies door de strot te duwen.

Steve_M 30 november 2011 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5833576)
Nee je begrijpt het niet, je wil er enkel uit verstaan wat uw stelling volgens u ten goede komt. Zoals de meesten.
Je kan het gewoon niet verkroppen dat het gewoon de zuivere waarheid is wat we zeggen!
Jullie zitten op dingen te vitten waar je niet op zou moeten vitten: Ondertussen zouden we mogen veronderstellen dat we als mens ontwikkeld zijn maar dit soort hetze en zinloze discours tonen de trieste waarheid.
We weten van geen hout pijlen maken en richten onze aandacht op halve waarheden, maken daar problemen rond maar draaien een blind oog weg voor andere zaken die veel schadelijker en verdergaand of nefast zijn voor onze gezondheid en die van onze kinderen!

Maar waar haal je dat toch? Nogmaals: het is toch niet omdat andere zaken ook schadelijk zijn, dat gemakkelijk vermijdbare schade niet mage vermeden worden, zeker als het om derden gaat?

Citaat:

Geen kat gelooft of trekt zich iets aan van chemtrails
Omdat daar geen enkel bewijs voor is, behalve rare websites van halve garen.

Citaat:

het overdadig gebruik van genotsmiddelen
Daar gaat deze draad toch deels over.

Citaat:

het rondpoepen
Wie heeft daar last van?

Citaat:

het mishandeling van kinderen (zowel fysiek als psychologisch)
Ook daar gaat deze draad gedeeltelijk over. Tegen de meeste andere vormen van kindermishandeling bestaan er al wetten (maar ik vermoed dat er nu een of andere waanzinnige tirade volgt waarin je de school gaat vergelijken met een gevangenis).

Citaat:

de afvalstoffen die we zelf en de industrie produceren en terug komen in ons lijf,...
Hoeveel geld wordt er geïnvesteerd in het schoner maken van de industrie? Je herhaalt trouwens gewoon de al duizend keer weerlegde drogreden waarmee je de aandacht wil afleiden van het onderwerp van deze draad. Tenslotte ben je een hypocriet, want de pc waarop jij je bericht typt en het netwerk waarover je het verstuurt veroorzaakt mee hopen van die vervuiling waarover je zo klaagt.

Citaat:

Nee daar zijn we liever niet met bezig, maar over de koers en de voetbal elkaar op de bek slaan; naar mijn restaurant, expeditie robinson en al die troep kijken,.. en over het meeroken en vieze ziektes liggen lullen DAT WEL!
DAT WORDEN WIJ KOTSBEU!
Wie zijn die 'wij'? De meeste tegenstanders van strengere regels tegen roken zijn evenzeer vooral bezig over de koers en over de voetbal en trekken zich geen ene moer aan van vervuiling, de mishandeling van kinderen, vrijheid en andere maatschappelijke thema's: ze willen vooral het recht om hun verslaving overal ongehinderd te beleven. En dat, mijn beste, is de rest van de maatschappij kotsbeu.

Maar zoals ik al eerder schreef: ik ben niet voor wetten die het verbieden om thuis met in het bijzijn van kinderen te roken. Net zoals ik me er ook maar bij zal moeten neerleggen dat wetten niet verhinderen dat er kinderen moeten opgroeien bij alcoholici en andere verslaafden. Dat wil nog niet zeggen dat ik daar blij mee moet zijn, of moet vinden dat dat ok is "omdat er toch ook andere slechte zaken gebeuren". Pure drogredenering.

AsGardSGO 30 november 2011 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5833589)
Spread the word sister.

Maar 'rondpoepen' en 'overdadig gebruik van genotsmiddelen'? Nogal breed dat. Een Talebani zou daar ook mee akkoord gaan.

Om toch iets meer en concretere te noemen; fuckbook, meetic, sex-date,... ; celebs en BV's die doping nemen, allerhande soft en hard drugs

nja moet niet veel fantasie hebben of kennis om dat in te vullen dacht ik.. zeker hierzo ;)

Elio di Supo 30 november 2011 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5833615)

Wie zijn die 'wij'? De meeste tegenstanders van strengere regels tegen roken zijn evenzeer vooral bezig over de koers en over de voetbal en trekken zich geen ene moer aan van vervuiling, de mishandeling van kinderen, vrijheid en andere maatschappelijke thema's: ze willen vooral het recht om hun verslaving overal ongehinderd te beleven. En dat, mijn beste, is de rest van de maatschappij kotsbeu.

U heeft als niet-roker al de beschikking over alle openbare gebouwen, parken, treinen, stations, gebouwen toegankelijk voor het publiek, fitnesscentra enz. Nu met het rookverbod in cafes is het laatste bastion van de vrije rokers geslecht. Alhoewel men zich kan afvragen waarom gezondheidsadepten per se hun neus in een bruine kroeg willen binnensteken.

Nu wil men de poort openen naar het reguleren van het roken binnen de private sfeer. Ook dat wordt men kotsbeu.

AsGardSGO 30 november 2011 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5833615)
Maar waar haal je dat toch? Nogmaals: het is toch niet omdat andere zaken ook schadelijk zijn, dat gemakkelijk vermijdbare schade niet mage vermeden worden, zeker als het om derden gaat?

Omdat daar geen enkel bewijs voor is, behalve rare websites van halve garen.

Daar gaat deze draad toch deels over.

Wie heeft daar last van?

Ook daar gaat deze draad gedeeltelijk over. Tegen de meeste andere vormen van kindermishandeling bestaan er al wetten (maar ik vermoed dat er nu een of andere waanzinnige tirade volgt waarin je de school gaat vergelijken met een gevangenis).

Hoeveel geld wordt er geïnvesteerd in het schoner maken van de industrie? Je herhaalt trouwens gewoon de al duizend keer weerlegde drogreden waarmee je de aandacht wil afleiden van het onderwerp van deze draad. Tenslotte ben je een hypocriet, want de pc waarop jij je bericht typt en het netwerk waarover je het verstuurt veroorzaakt mee hopen van die vervuiling waarover je zo klaagt.

Maar zoals ik al eerder schreef: ik ben niet voor wetten die het verbieden om thuis met in het bijzijn van kinderen te roken. Net zoals ik me er ook maar bij zal moeten neerleggen dat wetten niet verhinderen dat er kinderen moeten opgroeien bij alcoholici en andere verslaafden. Dat wil nog niet zeggen dat ik daar blij mee moet zijn, of moet vinden dat dat ok is "omdat er toch ook andere slechte zaken gebeuren". Pure drogredenering.

Dat jij u die vragen moet stellen zegt ons meer dan genoeg. Ons=gelijkgestemden en zij die wel open minded zijn.

Het zijn mensen zoals u die "half-gaar" zijn want hun bewijzen (Chemtrails) ZIJN ER WEL; enkel u slag WEIGERT ze te geloven en gelooft eerder de ontkenning.
Kijk eens omhoog; vlieger A laat strepen maar die zijn binnen 15min weg, vlieger B, C, F,.. laten strepen achter die niet wegtrekken binnen 15min en zelfs zich uitbreiden. Alleen al dat zou u moeten doen afvragen hoe komt dat en waarom is dat. En als jij u dan laat wijsmaken dat daar niets abnormaal aan is kun je enkel maar besluiten dat u naïef bent of voor de makkelijke leugen als waarheid kiest.

En dat is empirisch bewezen voor u en alle andere hier die pertinent bij hun waarheid blijven en zelfs niet eens kritisch de aangedragen tegenargumenten zelf onderzoeken. NEE wat weerleggen, in vraag stellen en bij overtuiging blijven juist of fout al gelijk, dat wel!

Kijk eerst wou ik dat ook niet geloven allemaal en vond dat alles zoals ik het zag om mij heen was zoals het hoorde of hoort te zijn. Tot ik kritischer werd en weigerde nog alles wat via de TV of standaard propaganda binnenkwam als de enige en ontegensprekelijke waarheid te zien. En ik wat verder ging snuffelen en de ongewenste waarheden begon te zien.
Tegen beter weten in maar ik tracht nu anderen dat ook te doen inzien of aan te zetten tot. Of het nu iets uithaalt of niet ik blijf trouw aan mijn principes en ben bereid om mijn inzicht of visie aan te passen indien nodig. Echter tot nu toe, meer bevestiging ervan gezien en gekregen dan wat anders.

Wat de chemtrails betreft: http://www.eindtijdonderzoek.nl/2011...er-te-krijgen/

Tenslotte waar ik nu wel helemaal van kook is uw slot argument:
Ik ben niet hypocriet, da's weer maar een drieste poging van u om te kunnen trappen, de gezochte stok om mee te slaan.
Ik klaag niet, ik wil sensibiliseren! Ik heb geen andere keuze om de infrastructuur zoals die vandaag de dag aangeboden is te gebruiken maar dat geeft niet U, niet wie dan ook het recht om mij daar op aan te vallen.
Ik heb al eindeloos ook mijn alternatief en doel of hoop voor de mensheid vermeld echter zoals hier en elders reeds vermeld; nog geen 1% hier heeft ooit dat zelf kritisch bekeken of nog maar zelfs gezegd; ik snap het of ben deels/grotendeels met akkoord na beschouwing! Mocht je het je afvragen; Zeitgeist en The Venus Project van momenteel onderkende visionaire Jacques Fresco, de Jules Verne van onze tijd.

subocaj 30 november 2011 06:57

Een ding hebben we in België allemaal gemeen.
Je mag niet gaan stemmen op de particratie, je moet.
En blij dat we allemaal zijn, niet te geloven.;-)
Daar drinken we nog ene op!:drinking::drinking::drinking::magniet::magniet :

Salvadorii 30 november 2011 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5833741)
Een ding hebben we in België allemaal gemeen.
Je mag niet gaan stemmen op de particratie, je moet.

Bullshit - ge moet niks - ge zijt verplicht, dat wel - maar als ge daar geen gevolg aan geeft wordt ge even hard gestraft als en tienjarige sakosjendief in Brussel - niet dus.

Citaat:

En blij dat we allemaal zijn, niet te geloven.;-)
Blink twice if you are being tortured into saying that;-)

Citaat:

Daar drinken we nog ene op!:drinking::drinking::drinking::magniet::magniet :
Ja zat zijn is zowat de enige manier om nog optimistische te blijven over Belgie. OK de rijken kunnen Viagrozac slikken, en blijkbaar zijn er sommigen die aan de shrooms zitten (;-)) , maar voor de meesten is t zuipen of a la limite naar de Brico gaan een een boor en een cirkelzaag om aan wat DIY-labotomiseren te doen. Help mijn man wou hersenchirurg spelen. Kijkcijfers gegarandeerd...

Salvadorii 30 november 2011 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5833617)
Om toch iets meer en concretere te noemen; fuckbook, meetic, sex-date,... ; celebs en BV's die doping nemen, allerhande soft en hard drugs

Komaan man, het moet niet 24/7 over Stevige Stevaert gaan he...

Citaat:

nja moet niet veel fantasie hebben of kennis om
minister te worden?

Citaat:

dat in te vullen dacht ik
ah -ze moeten dingen kunnen invullen - zoals een formulier of een beleid of zo? Geen ministers dus...

Citaat:

... zeker hierzo ;)
Waarom wilt ge per se alles op een profiterende expolitieker die zijn ambt vroegtijdig verlaten heeft omdat hij anders slechts tien of twaalf keer een normale loon ging verdienen ipv twintig of dertig? Gewoon omdat zijn lul even opgeblazen was al zijn hoofd ofwadde? Straks gaat ge het hem nog kwalijk nemen dat hij een paard als consul, sorry, partijvoorzitter installeerde... ;-)

De schoofzak 30 november 2011 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5832524)
*ding dong*

*deur gaat open*

- Dag meneer, wij zijn de rookpolitie, en komen even controle doen van het teergehalte van uw plafond. Mogen wij binnenkomen? *duwt deur verder open*

- Euh, wablief?

- Rookpolitie! Wij gaan af op het aantal kinderen ten laste op de domicilie en komen kijken of u wel buiten rookt. Trouwens, rookt u?

- Rookpolitie?

- Jah, meneer weet van niks precies. Al 't gepermitteerd is? *wringt zich naar binnen*

- Jama wacht ne kee..

- Ja! Jaja! JAH! *snuift diep* HOHOHO!!! Amai, meneer zit aan de zware ketting zeker? *snuift nog eens diep* Haha, jawadda, da's van 't zwaar materiaal he zeg. Wat is me dadde? Rooien Bastos, Gitanenekes? Nen occasionele groene michel? Hohoho! *begint te scriebelen*

- Zeg vent, wa denkte gij wel hier in mijn ...

- In uw huis? Noemt gij dat een huis? Een sterfkot met een plafond van teer en behang waarvan ge sigaren kunt rolen zonder der toebak bij te doen! En uw onschuldig bloedjes van kinders hierin laten lopen? Gijse vorte nazi! *begint fotos te nemen van alles*

- Zeg, mijn huis uit, onbeschofte zak. Wacht... ik heb helemaal geen kinderen, lul.

- Hoe, is dat hier niet Stinkwegel 17 dan? Claes?

- Da's hierneffens, hier is 19.

- Ha ja, sorry. Euhm... Maarre, eet gij wel gezond? da buikske, da's er gene van alle dagen te gaan fitnessen eh. Geef ne keer uwe BMI meneer, want da's ook verplicht. En waar staat uwe frigo trouwens?

Mijn heksie perfeksie en ikzelf hebben drie kinderen grootgebracht, en pertang in volle Dutroux-periode nooit controle gekregen aan huis, om te zien of er niet aan pedofilie gedaan werd.

Jouw methode van 'discussie voeren' is indoctrinerend, walgelijk en zo typerend voor dat klein-links journalistiek gespuis ....

De schoofzak 30 november 2011 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5832543)
Wees blij Johan, 1 zaak schaffen ze nooit af, dat je voor alles "mag bijdragen".;-):roll:

We moeten niet voor alles bijdragen.

We moeten wel bijdragen voor a) wie het nodig heeft èn b) voor het profitariaat.

We moeten wel "op alles" (arbeid, ondernemen, consumptie, sparen ...) bijdragen. Op alles wat we doen, omdat het systeem leeggezogen wordt door het geïnstalleerde superprofitariaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be