Citaat:
Piltdown mens was beroemd gedurende jaren, gebaseerd op een schedel gevonden in 1912. In 1953 bleek, dat het om een opzettelijke vervalsing ging. De tanden waren gefijld, de kaak gevlekt om ouder te lijken en de kaak was van een orangutan.
|
Bijna meteen na de vondst van Piltdown kwam er kritiek op, nooit heeft dit fossiel een grote rol gespeeld in de evolutie. Naarmate er meer mensachtige fossielen werden ontdekt werd Piltdown man steeds meer als een aberratie beschouwd, totdat uiteindelijk werd bewezen door
wetenschappers dat het om een hoax ging.
Citaat:
In 1922 leidde een enkele tand tot de beschrijving van de Nebraska man als onze voorouder. Maar toen een paar jaar later op dezelfde plek andere botten werden gevonden, bleken die van een varken.
|
Osborn, die de tand eerst beschreef, was niet zeker wat het was en heeft afgietsels naar meerdere collega's gestuurd. De beschrijving van Nebraska man werd gedaan voor een populair magazine door Forestier, Osborn's mening over deze tekening was dan ook duidelijk: een deel van de verbeelding van de artiest, zonder twijfel boordevol fouten.
Na verder onderzoek door
wetenschappers bleek de tand afkomstig van een uitgestorven varkenssoort.
Citaat:
Ramapithecus: de parabolische vorm van de kaak was gebaseerd op twee stukjes van de bovenkaak… er was geen midden en centraal deel …maar toch werd dit aanvaard door alle antropologen, maar was in feite pure gissing. De vervalsing kwam recentelijk aan het licht toen de eerste complete Ramapithecus werd gevonden met een V-vormige kaak, en dus geen menselijke of apen kaak. Toch bleef Ramapithecus gedurende 15 jaar in de studieboeken als onze miocene voorvader.
|
Van wat ik weet over sivapethicus was de claim over een mensachtige kaak min of meer provisorisch aangenomen: het was mogelijk maar niet definitief. Ik vind er zeker niets van terug dat het 15 jaar lang DE voorvader van de mens werd genoemd.
Maar hier geef je alweer een voorbeeld van zelfcorrigerende wetenschap. Want het waren niet de creationisten die ontdekten dat de intiiële waarnemingen fout waren, neen, andere wetenschappers deden veldwerk en analyses om tot besluit te komen dat een eerdere waarneming foutief was. Hierna werden de resultaten juist geplaatst en juist gebruikt.
Dit in tegenstelling tot creationistische hoaxes die al meermaals als vals bewezen zijn, maar nog steeds als feit worden aangehaald. Zoals de voetafdrukken aan de Paluxy rivier, de Moab en Malachite Men en de Castenedolo, Olmo en Calaveras schedels die allen worden aangehaald als bewijs dat de mens en dinosaurussen samen leefden. Allen zijn ze gecorrigeerd door degelijk wetenschappelijk onderzoek, allen worden nog steeds gebruikt door creationisten.
Citaat:
Zo zijn er ook vreemde radiodateringsresultaten: een levend dier is gedateerd op 600 jaar v.Chr., een recente historische lava stroom is met kalium-argon gedateerd op 2 miljard jaar,
|
Bronnen? Ook dit zijn weer enorm bekende creationistische canards die gebaseerd zijn op foute metingen of die door de onderzoeker zelf opgehelderd worden. Ik ken zelf een paar voorbeelden van verkeerde dateringen van levende dieren en verkeerd gebruik van K/Ar datering, als je de specifieke voorbeelden kent dan kan ik je zeggen waar je fout zit.
Citaat:
en het eiland Sirtsy, een vulkaan bij IJsland, dat in de 60’er ontstond wat op TV werd getoond, is gedateerd op 3 miljoen jaar.
|
Ik vind nergens een studie of verslag over de datering van Sirtsy, alleen creationistische websites die dit claimen.
Citaat:
Zo zijn er meer gevallen bekend, waaruit blijkt dat evolutie niet duidelijk bewezen is.
|
Jij bent niet het eerste geval dat dezelfde idiote creationistische claims blijft herhalen.