Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Het VB-programma is een racistisch programma (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165071)

Diego Raga 22 december 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5880574)
En daar staan wel andere dingen in dan in het 70 punten programma.
Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord.

Daarvoor zijn ze juist dhimmies aka moslimonderhorigen, éh.
Maar ondertussen kennen we onze poulains, verknipt als ze zijn. :-)

eno2 22 december 2011 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5880099)
Helemaal niet zoals ik al zei.

Arbitrage gevraagd:roll:

eno2 22 december 2011 22:56

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En daar staan wel andere dingen in dan in het 70 punten programma.
Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord.

Diego Raga
Daarvoor zijn ze juist dhimmies aka moslimonderhorigen, éh.
Maar ondertussen kennen we onze poulains, verknipt als ze zijn.

Eno2

Ook allemaal opgeklopte zever van die dhimmies

daiwa 22 december 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5876039)
Dit is racistisch :

23. WERK VOOR EIGEN VOLK EERST
]

En wat is het verschil met '' bij gelijke kwalificaties krijgen allochtonen de voorkeur''?

eno2 22 december 2011 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5880732)
En wat is het verschil met '' bij gelijke kwalificaties krijgen allochtonen de voorkeur''?

positieve discriminatie mag:-(

artisjok 23 december 2011 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5880732)

Er wordt eerst en vooral naar de kwalificaties gekeken; het VB kijkt uitsluitend naar de afkomst.

Eigenzinnig 23 december 2011 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5881077)
Er wordt eerst en vooral naar de kwalificaties gekeken; het VB kijkt uitsluitend naar de afkomst.

waar staat dat ?

artisjok 23 december 2011 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5881079)
waar staat dat ?

In hun 70-punten programma; en mijnheer Dewinter heeft dit nog expliciet herhaald in het Vlaams parlement op 14 december.

Eigenzinnig 23 december 2011 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5881082)
In hun 70-punten programma; en mijnheer Dewinter heeft dit nog expliciet herhaald in het Vlaams parlement op 14 december.

Gelieve u te beperken tot actuele informatie, anders begin ik ook met racistische koranverzen...

Waar staat dat afkomst het enige criterium is voor het VB ?

artisjok 23 december 2011 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5879764)
Ik wil u er gerust attent op maken dat elk persbericht uitgaande van het VB
in wezen racistisch van inhoud is (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) ; de meeste zijn echter wat ikj zou durven noemen "voorzichtig racistisch" in die zin dat ze statistische waarheden op een eenzijdige wijze
weergeven (& zoals geweten is , is een halve waarheid erger dan een hele leugen).

Ten einde de site Politics.be te beschermen tegen wettelijke aanklachten
(wij zijn geen rijke politieke partij) kies ik er dikwijls voor om sommige berichten niet te plaatsen.

De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is, alhoewel het in feite simpel is: het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen. Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen:
men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims"

"linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.

Dat is dan ook het enige verschil tussen en VB en het VB.
Ze zijn een beetje voorzichtiger geworden, maar hun racistische discours blijft behouden.

artisjok 23 december 2011 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5881088)
Gelieve u te beperken tot actuele informatie, anders begin ik ook met racistische koranverzen...

Waar staat dat afkomst het enige criterium is voor het VB ?

Eigenzinnig 23 december 2011 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5881093)

geen bron dus..das genoteerd..

De schoofzak 23 december 2011 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5881093)

Ik heb dat gezien in rechtstreekse uitzending op villa politica.

En daarom zeg ik je: je haalt het wel een beetje uit zijn verband. Zelfs al heeft hij, naar mijn herinnering, zo iets gezegd van "wij van het Vlaams Belang geven de voorkeur aan de Vlamingen" ...

Eigenzinnig 23 december 2011 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5881149)

En daarom zeg ik je: je haalt het wel een beetje uit zijn verband. Zelfs al heeft hij, naar mijn herinnering, zo iets gezegd van "wij van het Vlaams Belang geven de voorkeur aan de Vlamingen" ...

Heeft hij verklaart 'ook al als ze niet gekwalificeerd zijn' ?

..anders is het maar een vorm van positieve discriminatie en is dit hele racistische discour laster en eerroof..

Eigenzinnig 23 december 2011 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5879764)
De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is, alhoewel het in feite simpel is: het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen. Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen:
men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims"

"linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.

Als het zo simpel was waarom zegt dan zelfs het CGKR dan het een moeilijk te definieëren begrip is ?

Zal ik het u zeggen omdat het letterlijk interpreteren van dat begrip zijn doel mist, mensen die moslims of vreemdelingen of etnische groepen in het algemeen discrimineren vallen niet onder racisme..daarom heeft met de racismewet uitgebreid/aangepast met een discriminatiewet waar men de termen beter heeft gespecifieërd...tenminste wat de vreemdelingen en andere minderheden betreft..

Leden van een partij met een discriminerend discour,taalgroepen of de meerderheid discrimineren kan nog steeds zonder problemen...

Het is dan ook een term die is ontworpen om een specifiek type van discriminatie te kunnen beteugelen..

artisjok 23 december 2011 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5881149)

Het verslag komt nog wel op de site van het Vlaams parlement.
Dan zullen we het kunnen nalezen.

Heb je gehoord wat Eric Van Rompuy Filip Dewinter verweet over uitsluiten? En hoe Filip Dewinter dit beaamde en toevoegde "eigen volk eerst". Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk.
Dat is discriminatie en racistisch!

artisjok 23 december 2011 19:45

Ik had de volgorde niet helemaal correct :

Mijnheer Dewinter :
......
Het omgekeerde racisme dat men ons via quotaregelingen – u noemt het streefcijfers, maar dat is hetzelfde – wil opleggen, is onaanvaardbaar. Voor ons moet de lat niet eens gelijk liggen voor iedereen. Er is niets mis mee dat op momenten van crisis en hoge werkloosheid wordt gekozen voor de prioritaire tewerkstelling van diegenen die over onze nationaliteit beschikken. Inderdaad, de Vlaamse overheid moet durven opkomen, moet durven kiezen voor het principe van ‘werk voor eigen volk eerst’! (Applaus bij het Vlaams Belang)
......
Mijnheer Van Rompuy:
Mijnheer Dewinter, u bent hypocriet, want u wilt geen stimulering van tewerkstelling van allochtonen, en dan staat u op de eerste rij om te zeggen dat ze niet willen werken en dat ze een last voor de samenleving zijn. Stop dat hypocriet debat. Het gaat voor u niet over streefcijfers of quota, u wilt gewoon geen stimuli om allochtonen kansen te geven op de arbeidsmarkt. (Applaus bij CD&V, sp.a en Open Vld)
......
Mijnheer Dewinter :
Mijnheer Van Rompuy, u hebt overschot van gelijk. Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken.
http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=652010

eno2 23 december 2011 19:46

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882585)
Het verslag komt nog wel op de site van het Vlaams parlement.
Dan zullen we het kunnen nalezen.

Heb je gehoord wat Eric Van Rompuy Filip Dewinter verweet over uitsluiten? En hoe Filip Dewinter dit beaamde en toevoegde "eigen volk eerst". Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk.
Dat is discriminatie en racistisch![/QUOTE]

Dat hangt ervan af
Het is niet automatisch racistisch.
Iedere natie heeft de plicht zijn eigen onderdanen te beschermen. Ook door het tegengaan van overmatige, onwenselijk of schadelijke geachte inwijking.
Daartoe bestaan imigratiewetten en het behandelen van immigranten via (work permits, sociale rechten en dergelijke, papieren en nationalisatie)
Die gaan van zeer streng tot zeer slap.
Er zijn perfect onracistische landen die zelf multicultureel zijn waar bijna geen vreemdeling inkomt van geen enkele nationaliteit. Ik kan het weten want ik heb het geprobeerd -legaal.Wil je dat als racistisch bestempelen, een dergelijke haast waterdichte vreemdelingenpolitiek? Het is gewoon nationalistisch en wie zo streng wil zijn, die kan en mag dat. Zelfs een land dat ondermaats bevolkt is, doet dat soms. Met des te meer reden zouden de dichtsbevolkte landen dat kunnen doen die al zeer veel of al te veel vreemdelingen opgenomen hebben. Zonder daarom racistisch te zijn.
Het tegendeel is dan nefast voor de sociale cohesie en vragen voor onoverkomelijke moeilijkheden.

artisjok 23 december 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5882612)
Dat hangt ervan af
Het is niet automatisch racistisch.
Iedere natie heeft de plicht zijn eigen onderdanen te beschermen. Ook door het tegengaan van overmatige, onwenselijk of schadelijke geachte inwijking.
Daartoe bestaan imigratiewetten en het behandelen van immigranten via (work permits, sociale rechten en dergelijke, papieren en nationalisatie)
Die gaan van zeer streng tot zeer slap.
Er zijn perfect onracistische landen die zelf multicultureel zijn waar bijna geen vreemdeling inkomt van geen enkele nationaliteit. Ik kan het weten want ik heb het geprobeerd -legaal.Wil je dat als racistisch bestempelen, een dergelijke haast waterdichte vreemdelingenpolitiek? Het is gewoon nationalistisch en wie zo steng wil zijn, die kan en mag dat.

Sorry, ik gaf niet mee wat het onderwerp was : "Actualiteitsdebat over het diversiteitsbeleid van Jobpunt Vlaanderen"

Diego Raga 23 december 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882585)
Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk.

Dat is overal ter wereld zo, in elke industrie.
Pas als het eigen volk niet voldoet aan de vereiste kwalificaties, zal er daar een buitenlander aangenomen worden.
En zo hoort het ook.

Kijk maar naar de OPEC-landen, die voor de opbouw en uitbating van hun olieraffinaderijen, het liefst gebruik maken van de diensten van werkkrachten uit Europa, de VS, Japan enz, allemaal niet-eigen volk.
Al eens naar de bouwfirma's in Dubai gekeken ? Allemaal niet-eigen volk.
Zijn al die moslimleiders daar dan ook racisten ?

eno2 23 december 2011 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882627)
Sorry, ik gaf niet mee wat het onderwerp was : "Actualiteitsdebat over het diversiteitsbeleid van Jobpunt Vlaanderen"

Ik heb het over je opmerking "dat is racisme"
(eigen volk eerst)

Ik stel vast dat je geen antwoord hebt op mijn analyse van dit basispunt.

eno2 23 december 2011 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 5882628)
Dat is overal ter wereld zo, in elke industrie.
Pas als het eigen volk niet voldoet aan de vereiste kwalificaties, zal er daar een buitenlander aangenomen worden.
En zo hoort het ook.

Kijk maar naar de OPEC-landen, die voor de opbouw en uitbating van hun olieraffinaderijen, het liefst gebruik maken van de diensten van werkkrachten uit Europa, de VS, Japan enz, allemaal niet-eigen volk.
Al eens naar de bouwfirma's in Dubai gekeken ? Allemaal niet-eigen volk.
Zijn al die moslimleiders daar dan ook racisten ?

Er wordt bij immigratie veel aan brain-drain gedaan (die worden met open armen ontvangen, de laag of niet geschoolden mogen buitenblijven)
Dat is ook een vorm van discriminatie natuurlijk.

Het devies is: cherry-picking.

In het begin werden de goedkoopsten eruit gepikt voor uitbuiting. Nu zijn het de best-opgeleiden. Allemaal discriminatie.

artisjok 23 december 2011 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5882642)
Ik heb het over je opmerking "dat is racisme"
(eigen volk eerst)

Ik stel vast dat je geen antwoord hebt op mijn analyse van dit basispunt.

Natuurlijk is dat racisme.
Van de bevolking in Vlaanderen, sluit men een deel uit om voor de Vlaamse en lokale overheden te werken, puur op basis van afkomst; terwijl men wel verwacht dat ze meedraaien in de maatschappij.

manta 23 december 2011 20:09

Citaat:

Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken.
Is dat nu racisme???8O
Na een zee van beschuldigingen uit een niet bestaand zeventig puntenplan van het Vlaams Belang komt topistarter af met dit voorbeeld als racisme ???8O

Kan het nog belachelijker... :roll:

artisjok 23 december 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5882662)
Is dat nu racisme???8O
Na een zee van beschuldigingen uit een niet bestaand zeventig puntenplan van het Vlaams Belang komt topistarter af met dit voorbeeld als racisme ???8O

Kan het nog belachelijker... :roll:

De rest niet gelezen, dat je er 1 zin uitpikt.
Het toont aan dat mijnheer Dewinter nog steeds (racistische punten uit) zijn 70-puntenplan onderschrijft.

manta 23 december 2011 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882695)
De rest niet gelezen, dat je er 1 zin uitpikt.
Het toont aan dat mijnheer Dewinter nog steeds (racistische punten uit) zijn 70-puntenplan onderschrijft.

Neen, uw stukje komt neer op één zin, namelijk dat meneer Dewinter zegt : Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken

artisjok 23 december 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5882710)
Neen, uw stukje komt neer op één zin, namelijk dat meneer Dewinter zegt : Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken

Het is toch iets meer.

Mijnheer Dewinter :
......
Het omgekeerde racisme dat men ons via quotaregelingen – u noemt het streefcijfers, maar dat is hetzelfde – wil opleggen, is onaanvaardbaar. Voor ons moet de lat niet eens gelijk liggen voor iedereen. Er is niets mis mee dat op momenten van crisis en hoge werkloosheid wordt gekozen voor de prioritaire tewerkstelling van diegenen die over onze nationaliteit beschikken. Inderdaad, de Vlaamse overheid moet durven opkomen, moet durven kiezen voor het principe van ‘werk voor eigen volk eerst’! (Applaus bij het Vlaams Belang)
......
Mijnheer Van Rompuy:
Mijnheer Dewinter, u bent hypocriet, want u wilt geen stimulering van tewerkstelling van allochtonen, en dan staat u op de eerste rij om te zeggen dat ze niet willen werken en dat ze een last voor de samenleving zijn. Stop dat hypocriet debat. Het gaat voor u niet over streefcijfers of quota, u wilt gewoon geen stimuli om allochtonen kansen te geven op de arbeidsmarkt. (Applaus bij CD&V, sp.a en Open Vld)
......
Mijnheer Dewinter :
Mijnheer Van Rompuy, u hebt overschot van gelijk. Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken.

manta 23 december 2011 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882738)
Het is toch iets meer.

Mijnheer Dewinter :
......
......
Mijnheer Van Rompuy:
......
Mijnheer Dewinter :

:?

eno2 23 december 2011 20:57

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882657)
Natuurlijk is dat racisme.

Dat is het niet
Jouw opvatting wordt in de juridische en legale realiteit niet hardgemaakt , in geen enkel land, en ook niet in België. Jij ziet geen delicten waar er wel zijn, zoals bij druggebruik, en je ziet racisme, waar er geen is, zoals in het verschillend behandelen van landgenoten en vreemdelingen tegenover de arbeidsmarkt.

Citaat:

Van de bevolking in Vlaanderen, sluit men een deel uit om voor de Vlaamse en lokale overheden te werken, puur op basis van afkomst; terwijl men wel verwacht dat ze meedraaien in de maatschappij.
Landgenoten discrimineren op basis van afkomst zou ik ook racisme noemen.
Maar dat is niet wat Dewinter zegt, zolas je reeds tien keer zelf geciteerd hebt.

artisjok 23 december 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5882760)

Je hoeft dat zo niet te benadrukken dat jij maar 1 zin leest/ziet.

Citaat van mijnheer Dewinter :
voor de prioritaire tewerkstelling van diegenen die over onze nationaliteit beschikken. Inderdaad, de Vlaamse overheid moet durven opkomen, moet durven kiezen voor het principe van ‘werk voor eigen volk eerst’! (Applaus bij het Vlaams Belang)

eno2 23 december 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5882760)

Niet schreeuwen

eno2 23 december 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882778)

voor de prioritaire tewerkstelling van diegenen die over onze nationaliteit beschikken. Inderdaad, de Vlaamse overheid moet durven opkomen, moet durven kiezen voor het principe van ‘werk voor eigen volk eerst’! (Applaus bij het Vlaams Belang)

en?

manta 23 december 2011 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882778)

Lijkt dat u onredelijk??? 8O
Is dat uw grote racisme waar u zo over zit te lasteren??? 8O

WAT EEN ONZIN

manta 23 december 2011 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5882779)
Niet schreeuwen

Ja Eno2 .
Neen Eno2.
'k Zal 't niet meer doen Eno2.:oops:

eno2 23 december 2011 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5882807)
Ja Eno2 .
Neen Eno2.
'k Zal 't niet meer doen Eno2.:oops:

Van de zogenaamde argumentatie van A loop je de muren op natuurlijk.:lol::lol::lol:

artisjok 23 december 2011 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5882776)
Dat is het niet
Jouw opvatting wordt in de juridische en legale realiteit niet hardgemaakt , in geen enkel land, en ook niet in België. Jij ziet geen delicten waar er wel zijn, zoals bij druggebruik, en je ziet racisme, waar er geen is, zoals in het verschillend behandelen van landgenoten en vreemdelingen tegenover de arbeidsmarkt.

Mensen verschillend behandelen op basis van afkomst, is discriminatie geïnspireerd door racisme.

Citaat:

Maar dat is niet wat Dewinter zegt, zolas je reeds tien keer zelf geciteerd hebt.
Dat is wel wat Dewinter zegt.

Diego Raga 23 december 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5882653)
Er wordt bij immigratie veel aan brain-drain gedaan (die worden met open armen ontvangen, de laag of niet geschoolden mogen buitenblijven)
Dat is ook een vorm van discriminatie natuurlijk.

Het devies is: cherry-picking.

In het begin werden de goedkoopsten eruit gepikt voor uitbuiting. Nu zijn het de best-opgeleiden. Allemaal discriminatie.

Een tijdje geleden ergens gelezen dat er in China elk jaar ongeveer 200.000 ingenieurs afstuderen.
Als 1/10 daarvan uitzwermt naar de rest van de wereld tegen een 'laag' loon, dan kunnen we beter onze scholen sluiten.
Idem voor alle andere hoge opleidingen.

eno2 23 december 2011 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882891)
Mensen verschillend behandelen op basis van afkomst, is discriminatie geïnspireerd door racisme.

dat heb ik ook al gezegd:
Citaat:

Maar dat is niet wat Dewinter zegt,zoals je reeds tien keer zelf geciteerd hebt.

Citaat:

Dat is wel wat Dewinter zegt
Ik ga niet beginnen schreeuwen
Dewinter heeft het nu over landgenoten eerst, zoals je reeds tien keer zelf geciteerd hebt

en als ik zelf zeg
Citaat:

je ziet racisme, waar er geen is, zoals in het verschillend behandelen van landgenoten en vreemdelingen tegenover de arbeidsmarkt.

dan bedoel ik dat je landgenoten mag anders behandelen dan vreemdelingen, tegenover de arbeidsmarkt, dat hoeft niet per sé racistisch te zijn. Er is daar ook weinig jurisprudentie over.

daiwa 23 december 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5882891)
.

Weg dus met quota?

artisjok 24 december 2011 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5883193)
Weg dus met quota?

Er zijn toch geen quota, behalve voor vrouwen op de kieslijsten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be