Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Eindejaarsshow van Geert Hoste: politieke conclusies ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165611)

Svennies 3 januari 2012 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5904105)
Maakt niets uit. Men mag geen foto's trekken van privé-personen, films maken van privé-personen, en zeker niet deze op youtube zetten, zonder toestemming van deze personen.

het wordt hier hoe langer hoe zotter,gooi dan maar gelijk al uw vakantiefoto's en filmpjes dan ook maar weg aangezien daar ook personen op zullen voorkomen die gefilmd zijn zonder dat u hun toestemming hebt gevraagd....

Svennies 3 januari 2012 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel (Bericht 5903937)
En denk dat hij het wel al door heeft hoor maar nu kan hij 2 dingen doen ;

Doen of zijn neus bloed en verder drammen (maar dan komt hij dom over en dat weet hij allicht)

zwijgen en/of van onderwerp veranderen. (openlijk ongelijk toegeven is lef voor nodig)

U bent helaas de derde én door hem meest gebruikte mogelijkheid vergeten te vermelden...

Zijn dubbelnick van stal halen om toch maar zijn ongelijk niet te moeten toegeven..

Zoals hieronder dus...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5903960)
Geert Sex is over de schreef gegaan. Of iemand nu in het openbaar de liefde bedrijft (in dit geval moet men 'openbaar' sterk nuanceren) of niet, men moet het niet ten grabbel gooien. En zeker niet om er financieel gewin uit te maken.

En als men dan toch de wettelijke toer opgaat, dan zal ik dat dan maar ook doen. Diegene die het filmpje heeft gemaakt, ging bovendien ook goed in de fout. Want de wet zegt heel duidelijk en expliciet dat men privéprsonen niet mag filmen noch er een foto van mag nemen -al dan niet in openbaar- zonder hun toestemming!

Het is nu eenmaal bewezen dat ezellinnenmelk bijzonder schadelijk voor pasgeborenen en baby's kan zijn...

Svennies 3 januari 2012 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5904523)
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door seks op openbare plaatsen te verdedigen en de spot ermee te hekelen. Dat is hetzelfde als een bepaald regime te verdedigen, maar spotprenten erover te hekelen! 8-)

Te laat bokske,dat is hij immers allang...;-)

Maar tja,zoals ieder circus heeft blijkbaar ieder forum ook zijn clown nodig....

Hij gaat voorbij aan het feit dat er een hemelsbreed verschil is tussen openbaar en privé....

Maar hij is gewoon te koppig om dit toe te geven...

Zijt maar met zoiets getrouwd...:roll::roll:

Amon_Re 3 januari 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5902291)
zijn niet-grappige tirade tegenover de Kerk.

Dat was dan ook niet bedoelt als grappig maar als eens goed zijn gedacht te zeggen. En hij had gelijk.

Amon_Re 3 januari 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5902429)
Waar wordt er in bijbelvreter-milieu's zo al mee gelachen?

Atheisten. Maar ze kunnen niet goed uitleggen waarom

Amon_Re 3 januari 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902439)
Als Uyttersprot nu eens mevrouw stuyckp heette, eens zien of ge daar nog zo zoudt mee kunnen lachen.

Als madam Uyttersprot nu een haar broek/rok aangehouden

Amon_Re 3 januari 2012 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902450)
Iemand die wat respect zou hebben voor zijn medemens, zou nooit van die dingen in het openbaar op TV zeggen

Iemand die wat respect zou hebben voor zijn medemens bedenkt geen scheldnamen voor mensen die een andere mening hebben

Amon_Re 3 januari 2012 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902514)
Ik zal mensen nooit belachelijk maken door te wijzen op hun lichamelijk uiterlijk of op hun sexueel leven.

'Olijke Bart'

Amon_Re 3 januari 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel (Bericht 5903937)
En denk dat hij het wel al door heeft hoor maar nu kan hij 2 dingen doen ;

Doen of zijn neus bloed en verder drammen (maar dan komt hij dom over en dat weet hij allicht)

zwijgen en/of van onderwerp veranderen. (openlijk ongelijk toegeven is lef voor nodig)

Of gewoon inloggen onder een andere nick en daarmee beginnen door te drammen. Dag Oosten!

Amon_Re 3 januari 2012 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5904105)
Maakt niets uit. Men mag geen foto's trekken van privé-personen, films maken van privé-personen, en zeker niet deze op youtube zetten, zonder toestemming van deze personen.

Als fotograaf moet ik U nu toch wel even flink op uw plaats zetten. Ik mag gerust foto's van U nemen in het openbaar. Ik mag die echter niet commercieel gebruiken zonder uw toestemming (in de veronderstelling dat die foto effectief van U is en niet van iets anders waarop jij per toeval in een hoekje staat).

En dan is er nog het begrip publiek persoon.

U bent 100% fout.

Amon_Re 3 januari 2012 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5904129)
Ze mogen de toren trekken. Maar als er suggestieve beelden staan van personen op die toren, dan moeten ze de toestemming vragen van deze personen om deze beelden op internet te mogen plaatsen of deze beelden op eender welke wijze te mogen verspreiden ofwel moeten ze deze personen 'weggommen' op het filmpje.

Fout dus.

Svennies 3 januari 2012 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902514)
Ik zal mensen nooit belachelijk maken door te wijzen op hun lichamelijk uiterlijk of op hun sexueel leven.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5905644)
'Olijke Bart'

En zijn "bolle Brepoels" en "intrieste geert" .....

Amon_Re 3 januari 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5904487)
Ten eerste beweer jij nogal gratuit dat zulk verbod ook in Spanje zou gelden.

Ten tweede, er is de morele plicht van de burger om de politie in te lichten van misdrijven.

Maar maar maar,

daar gaat het allemaal niet om. Je fietst handig om de hete brij.

Naar mijn aanvoelen was er telkens als er een communautaire steek gegeven werd, en telkens als er een steek gegeven werd over het regeerakkoord, merkelijk meer applaus dan voor andere zaken.

Daarover gaat de draad.
Niet
over de kwaliteiten van Geert Hoste, niet over zijn keuze van zijn onderwerpen en de lengte van elk onderwerp,

maar over de bedenkingen die we kunnen maken over hoe het publiek, net dat publiek dat daar zat, reageerde.

Ik vond het een goeie show, altijd al fan geweest van zijn conferences eigenlijk. Je hebt gelijk het publiek reageerde echt wel goed en hier en daar zag je zelfs groene lachjes.

suqar_7loe 3 januari 2012 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902252)
Die mensen waren wel op vakantie in het buitenland, het was vroeg in de morgen of laat in de avond whatever, en zij hadden zin in sex boven op een toren. Het zij zo. Maar daar moeten anderen mensen zich niet mee moeien en zeker niet commercieel uitbuiten op een eindejaarsshow. Dat is gewoonweg schandalig. En de mensen die dit niet inzien, die moeten hun normen en waarden eens gaan bijstellen.

Uh, waarom niet? Ze moest maar niet op een toren staan poepen. Dat mensen zoiets tegen haar gebruiken is haar eigen schuld.

suqar_7loe 3 januari 2012 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5902318)
Altijd dezelfde grappen over dezelfde personen. Jaar in, jaar uit. Soms verandert er wel de naam van een politieker, of een onderwerp maar de grappen blijven altijd dezelfde. De man is aan het einde van zijn Latijn. En maar goed ook, want we kunnen zo ongeveer al voorspellen welke de grappen voor volgend jaar zullen zijn. Dezelfde grappen als vorig jaar, en het jaar tevoren.

²

Zn domme grappen zijn inderdaad heel voorspelbaar. Dit jaar waren ze ook duidelijk nationalistsich getint. Bepaalde grapjes kon ik wel smaken maar echt gieren van het lachen, neen daar vond ik hem iets te zielig voor. Dan heb ik liever Geubbels.

Bokkenreyder 4 januari 2012 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5905972)
²

Zn domme grappen zijn inderdaad heel voorspelbaar. Dit jaar waren ze ook duidelijk nationalistsich getint. Bepaalde grapjes kon ik wel smaken maar echt gieren van het lachen, neen daar vond ik hem iets te zielig voor. Dan heb ik liever Geubbels.

Je laat je duidelijk beïnvloeden door het geraaskal van system.
Wat je ook nog te veel doet en waar je je steeds weer toe laat verleiden, is de constante link die bepaalden absoluut willen leggen tussen het Vlaams-nationalisme en de xenofobie. Meestal heeft het ene niets met het andere te maken: Mensen die het Vlaams-nationalisme niet genegen zijn, kunnen het echter niet nalaten bewust die misleidende link te leggen om het Vlaams-nationalisme te schaden. Ik hoef je niet te zeggen wat je moet doen, maar ik vraag je wel als Vlaming van allochtone herkomst om dat altijd voor ogen te houden en ermee rekening te houden als die link weer eens gelegd wordt.

suqar_7loe 4 januari 2012 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5905990)
Je laat je duidelijk beïnvloeden door het geraaskal van system.

Ik laat me niet beïnvloeden. System maakt een punt. Geert Hoste's grappen en grollen zijn afgezaagd en zo voorspelbaar. Met bepaalde grapjes valt nog te glimlachen maar echt gieren, neen verre van. Onze smaken verschillen zoveel is duidelijk.

Citaat:

Wat je ook nog te veel doet en waar je je steeds weer toe laat verleiden, is de constante link die bepaalden absoluut willen leggen tussen het Vlaams-nationalisme en de xenofobie.
Ik leg soms een link tussen extreem-rechts en xenofobie. Geen twijfel over mogelijk, dat die link weldegelijk bestaat. En het toeval wilt nu net dat de extreem-rechtse groep Vlamingen radicaal Vlaams nationalistisch, racistisch en xenofoob zijn. U ontkent dit toch niet, hoop ik?

Citaat:

Meestal heeft het ene niets met het andere te maken: Mensen die het Vlaams-nationalisme niet genegen zijn, kunnen het echter niet nalaten bewust die misleidende link te leggen om het Vlaams-nationalisme te schaden.
Zoals geschreven hierboven. De link wordt gelegd met extreem-rechts. Met jullie gematigd nationalisme heb ik nou niet zozeer een probleem.

Het ene heeft wel iets met het andere te maken. Het Vlaams belang is een racistische partij en mensen die stemmen op een racistische partij zijn racisten. Zo eenvoudig kunnen de zaken soms zijn.

Citaat:

Ik hoef je niet te zeggen wat je moet doen, maar ik vraag je wel als Vlaming van allochtone herkomst om dat altijd voor ogen te houden en ermee rekening te houden als die link weer eens gelegd wordt.
Vlaming en allochtoon in 1 zin? Sta me toe even te glimlachen.

De dag dat ik beweer dat alle Vlaams nationalisten xenofoob zijn, mag je me op de vingers tikken.

HRobin 4 januari 2012 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5905972)
²

Z'n domme grappen zijn inderdaad heel voorspelbaar. Dit jaar waren ze ook duidelijk nationalistsich getint. Bepaalde grapjes kon ik wel smaken maar echt gieren van het lachen, neen daar vond ik hem iets te zielig voor. Dan heb ik liever Geubbels.

2

Maar, eindejaarsconferences gaan nu eenmaal over wat er actueel was het afgelopen jaar.
De meeste grappen - of wat er voor moet doorgaan - die Hoste in zijn conference brengt hebben we al ergens gehoord of gelezen.
Af en toe een glimlach omwille van een of andere - voorspelbare - woordspeling of mimiek, meer niet.

Dirk A 4 januari 2012 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5906163)
2

Maar, eindejaarsconferences gaan nu eenmaal over wat er actueel was het afgelopen jaar.
De meeste grappen - of wat er voor moet doorgaan - die Hoste in zijn conference brengt hebben we al ergens gehoord of gelezen.
Af en toe een glimlach omwille van een of andere - voorspelbare - woordspeling of mimiek, meer niet.

"Wouter Beke die zich scheert met de lady-sjeef van zijn vrouw" :-)

fonne 4 januari 2012 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5905631)
Atheisten. Maar ze kunnen niet goed uitleggen waarom

Veel valt er natuurlijk niet te lachen met trieste planten.
Toch nog eentje om het af te leren:
christelijk?

Amon_Re 4 januari 2012 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5906169)
christelijk?

lol goeike ;)

Meuh 4 januari 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5906023)

Het ene heeft wel iets met het andere te maken. Het Vlaams belang is een racistische partij en mensen die stemmen op een racistische partij zijn racisten. Zo eenvoudig kunnen de zaken soms zijn.

Niet iedereen die VB stemt/gestemd heeft is racist hoor! Vele jaren zijn vooral de proteststemmen naar daar gegaan, net om een punt te maken en niet voor hun racistische programma.
Ikzelf zal niet op VB stemmen, maar in mijn omgeving zijn er genoeg die het wel doen (of deden en nu NVA stemmen), maar dat zijn echt niet allemaal racisten!

suqar_7loe 4 januari 2012 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5906766)
Niet iedereen die VB stemt/gestemd heeft is racist hoor! Vele jaren zijn vooral de proteststemmen naar daar gegaan, net om een punt te maken en niet voor hun racistische programma.
Ikzelf zal niet op VB stemmen, maar in mijn omgeving zijn er genoeg die het wel doen (of deden en nu NVA stemmen), maar dat zijn echt niet allemaal racisten!

Ik heb niets tegen jouw mening. Ik deel je mening gewoon niet.

Mensen die stemmen zouden op voorhand moeten weet waarvoor ze stemmen door de partijstandpunten te lezen. Mensen die VB stemmen gaan akkoord met een racistisch programma. U mag er van maken wat u wilt en toch zijn VBstemmers verderfelijke racisten. En/Ofwel marginalen. Dat laatste werd ook vaak bewezen door allerlei onderzoekjes.

Mensen die proteststemmen uitdelen. Waarom geven de de NVA geen proteststem? Of Groen!? Of pvda? Of Cd&v?

mkb 4 januari 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5906777)
Mensen die VB stemmen gaan akkoord met een racistisch programma. U mag er van maken wat u wilt en toch zijn VBstemmers verderfelijke racisten. En/Ofwel marginalen.

Als we deze redenering even doortrekken, zijn dan alle moslims - die de koran aanhangen - moordenaars, pedofielen en al die andere vetzakkerij dat in dat boekje staat? :oops:

suqar_7loe 4 januari 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907402)
Als we deze redenering even doortrekken, zijn dan alle moslims - die de koran aanhangen - moordenaars, pedofielen en al die andere vetzakkerij dat in dat boekje staat? :oops:

Is Allah een moordenaar, pedofiel 'en alle andere vetzakkerij'?

Supe®Staaf 4 januari 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 5906766)
Niet iedereen die VB stemt/gestemd heeft is racist hoor!

Omgekeerd ook hoor.
Ik ben racist (volgens de huidige beschrijving) maar ik zou nooit VB stemmen.

mkb 4 januari 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907407)

Dat moet ik eens nagaan. Zijn goede kameraad de profeet alleszins wel.

suqar_7loe 4 januari 2012 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907411)
Dat moet ik eens nagaan. Zijn goede kameraad de profeet alleszins wel.

U daalt in mijn achting. Zomaar iets beweren waar je totaal geen kennis over bezit.

De profeet een pedofiel? Bron? En kom niet af met anti-islam lectuur want zo kan ik ook beginnen.

mkb 4 januari 2012 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907417)
De profeet een pedofiel? Bron? En kom niet af met anti-islam lectuur want zo kan ik ook beginnen.

According to the traditional sources, Aisha was six or seven years old when she was betrothed to Muhammad and nine when the marriage was consummated. (bron)

E. Gidius 4 januari 2012 18:07

Is de show ergens op het net te bekijken of te downloaden?

suqar_7loe 4 januari 2012 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907445)
According to the traditional sources, Aisha was six or seven years old when she was betrothed to Muhammad and nine when the marriage was consummated. (bron)

Ik vroeg een islamitische bron en bij mijn weten is wikipedia niet altijd juist. Is dit alles van kennis die je bezit over Aicha? 2 alinea's bestaande uit niet eens 30 zinnen tekst en dan te weten dat wij er jaren over hebben gedaan om tot de conclusie te komen dat Aicha's leeftijd niet bekend is.

Volgens de hadith waar u het over heeft is Aicha op 9 jarige leeftijd getrouwd en werd ze door de Profeet (vzmh) verloofd op 6jarige leeftijd.

« Abd Allah b. Safwan kwam samen met een andere persoon bij Aisha en Aisha zei (tegen de laatste): "O zus en zo, heb jij gehoord wat de Hafsah zeggen? Hij zei, "Ja, Moeder van de Gelovigen." Abd Allah b. Safwan vroeg haar, "Wat zeggen ze? Zij antwoordde, "Er zijn negen bijzondere kenmerken in mij die in geen enkele vrouw aanwezig zijn, behalve voor wat God verleende aan Maryam bt. Imran. Bij God, ik zeg dit niet op mezelf te prijzen boven wie dan ook van mijn gezellen." "Wat zijn deze?" vroeg hij. Zij antwoordde: "De engel die ten val gebracht werd door mijn gelijkenis; de Boodschapper van God die met me trouwde wanneer ik zeven jaar oud was; mijn huwelijk dat geconsumeerd was toen ik negen was; hij huwde me toen ik een maagd was, .... » (Tabari, pagina, volume 7, page 7)

Vele geleerden nemen deze hadith voor waar aan. Anderen daarentegen twijfel aan de authenticiteit van deze overlevering wat ik volkomen normaal vind. Als men de overleveringsketen nagaat dan rijzen er toch enkele vragen in me op.

De overlevringsketen van deze overlevering is als volgt:

De meldingsketen van deze hadith is als volgt:
Abd al-Hamid b. Bayan al-Sukkari hoorde van Muhammad b. Yazid hoorde van Ismai'il (dit is Ibn Abi Khalid) hoorde van Abd al-Rahman b. Abi al- Dahhak hoorde van een man van Quraysh hoorde van Abd al-Rahman b. Muhammad en deze kwam met een ander bij Aicha en zij vertelde hem dat....

U leest en ziet duidelijk dat binnen de keten van overleveraars niks geweten is over de overlevering 'een man van de qoeraych'. Binnen de hadithwetenschappen mag men zo een hadith niet onmiddelijk voor waar aannemen en dient deze overlevering onderzocht te worden aangezien de toestand van 1 van de overleveraars niet gekend is.

Daarnaast zijn er ook hadithwetenschappers die zich jarenlang hebben bezig gehouden met het onderzoeken van deze zaak.

« Fatimah (ra) werd geboren rond de tijd dat de Kaa'bah herbouwd werd, wanneer de profeet (vzmh) 35 jaar oud was (...) Zij [Fatimah] was vijf jaar ouder dan Aisha (ra)» (Al-Isabah fi Tamyeez al-Sahaabah, Ibn Hajar al-Asqalaniy, Vol. 4, Pg. 377, Arabisch, Maktabah al-Riyadh al-Haditha, al-Riyadh, 1978)

Deze hadith toont aan dat Aicha enkele jaren ouder was. Fatima (de dochter van de Profeet) werd geboren toen Mohammed 35 jaar was in het jaar 605. Aicha trouwde met de profeet in het jaar 623-624. Fatima was toen 18-19 jaar. Het is algemeen bekend dat Aicha 5 jaar jonger was dan fatima dus in principe zou ze dan ongeveer 13-14 jaar.

In nog een andere hadith vertelt me totaal iets anders.

Volgens andere historische bronnen was Aisha 10 jaar jonger dan haar zus Asma, die in het jaar 73 AH op 100 jarige leeftijd stierf. Dit wil zeggen dat Asma in 622, het jaar van de Hijra, 100-73= +/- 27 jaar oud was. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha, dus was Aisha op dat moment +/- 17 jaar. Vermits haar huwelijk met de Profeet 1 �* 2 jaar na de Hijra afgesloten werd, was zij, volgens de hadith, toen 18 �* 19 jaar. Bron:

Ibn Kathir (1301-1373) en Al Zahabi schreven dat Aisha 10 jaar jonger was dan haar zus Asma (Ibn Kathir zou zich daarvoor gebaseerd hebben op Al Zahabi) :

Volgens Abd al-Rahman ibn abi zannaad: « Asma (ra) was tien jaar ouder dan Aisha» (Siyar A`la'ma'l-nubala', Al-Zahabi, Vol. 2, pg. 289, Arabisch, Mu'assasatu'l-risala'h, Beirut, 1992)

Volgens Ibn kathir: « Zij (Asma) was tien jaar ouder dan haar zuster (Aisha). » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 371, Arabisch, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933)

Diezelfde Ibn Kathir, alsook Ibn Hajar al-Asqalani, een shafi'itische Soennietisch islamgeleerde en hadith deskundige, (1372-1448), vermelden dat Asma stierf in het jaar 73 AH:

Volgens Ibn Kathir: « Zij [Asma] was getuige van het doden van haar zoon gedurende dat jaar [dwz 73 AH], zoals we reeds vermeld hebben, en vijf dagen later overleed ze zelf. Volgens de andere narratieven vond haar dood geen 5 maar 20, of een paar dagen meer dan 20, of 100 dagen later plaats. Het best bekende narratief is dat van 100 dagen later. Op het ogenblik van haar dood was ze 100 jaar oud. » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 372, Arabic, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933).

Volgens Ibn Hajar Al-Asqalani: « Zij (dwz. Asma) leefde honderd jaar en stierf in het jaar 73 of 74 AH. »(Taqreeb al-Tehzeeb, Ibn Hajar Al-Asqalaaniy, Pg. 654, Arabic, Bab fi al-nisaa, al-Harf al-alif, Lucknow)

Al-Dhahabi stelt dan weer dan er een groter leeftijdsverschil was tussen beide zussen dan 10 jaar.

Graag een weerlegging met ayat en hadith van uw kant aub. Ik wacht vol spanning.

suqar_7loe 4 januari 2012 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907411)
Dat moet ik eens nagaan.

Ik ben benieuwd naar je antwoord. Hier lul je jezelf niet meer uit.

peter1962 4 januari 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5906169)
christelijk?

Leuke feestjes moeten dat zijn bij jou... wat een belegen vorm van humor :? in 1960 was dit zeker grappig , in bepaalde kringen.

mkb 4 januari 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907468)
Vele geleerden nemen deze hadith voor waar aan. Anderen daarentegen twijfel aan de authenticiteit van deze overlevering wat ik volkomen normaal vind.

Er is dus twijfel over, laten we er voor de gemakkelijkheidshalve vanuit gaan dat u gelijk hebt omdat we anders afwijken van de kern van de discussie. Mijn punt was dus dat stellen dat alle VB stemmers racisten zijn even belachelijk is als stellen dat alle islamieten moordenaars zijn omdat ze de koran aanhangen.

mkb 4 januari 2012 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907448)

Niet op legale wijze voor zover ik weet. :?

E. Gidius 4 januari 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5907448)

Al gevonden. Ga er straks eens lekker van genieten. :-)

fonne 4 januari 2012 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5907503)
Leuke feestjes moeten dat zijn bij jou... wat een belegen vorm van humor :? in 1960 was dit zeker grappig , in bepaalde kringen.

Groot gelijk jongen, deze lijkt me meer op jouw van toepassing:-)

De Hemel.

suqar_7loe 4 januari 2012 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5907526)
Er is dus twijfel over,

De leeftijd is niet gekend inderdaad. Dat jij ons wilt wijsmaken dat ze 6 jaar was, doe je met een bepaald doel voor ogen.

Citaat:

laten we er voor de gemakkelijkheidshalve vanuit gaan dat u gelijk hebt omdat we anders afwijken van de kern van de discussie.
U hoeft me geen gelijk te geven. U betrok er de islam, de moslims, Mohammed en God bij. En niemand anders. U ging offtopic. Ik ging in op je reacties en je doet zelfs geen moeite om mijn reacties te weerleggen. Ik heb liever een discussie waarin men de gedachten verruimt ipv een discussie waarin je de ander gelijk geeft zonder maar een letter te hebben gelezen van de argumenten die ik heb aangehaald.

Citaat:

Mijn punt was dus dat stellen dat alle VB stemmers racisten zijn even belachelijk is als stellen dat alle islamieten moordenaars zijn omdat ze de koran aanhangen.
VB stemmers gaan akkoord met een racistisch partijprogramma. Wat snap je daar niet aan?

Wij, moordenaars zegt u. Ik citeer Allah:

Citaat:

"God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen." (Koran 60:8)
Citaat:

"Jullie die geloven! Wees standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen." (Koran 5:8)
Citaat:

"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
Citaat:

"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
Citaat:

"Wend je wang niet hoogmoedig van de mensen af en loop niet verwaand op de aarde rond. God bemint geen enkele ingebeelde en verwaande." (Koran 31:18)

Ik val je niet aan. Mijn punt is gewoon dat u het recht niet bezit uit te halen naar een ander als u geen kennis over de ander bezit. Dat komt nogal heel dom over.

Noorderlicht 4 januari 2012 19:41

-

Amon_Re 4 januari 2012 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5907407)

Als hij bestaat en dezelfde is als die van het oude testament? JA

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be