![]() |
Citaat:
|
Citaat:
En het ware trouwens heel dom om De Wever te onderschatten, en niet bang van hem te zijn, als belgicist. De Wever is immers een intelligente vent, heeft een groot deel kiezers en kiezerspotentiëel achter zich, heeft de gave van het woord, en verkondigt warempel op niet-communautair vlak zaken die ook belgicisten kunnen goedkeuren. Maar die schrik is totaal verdwenen, bij mij althans, toen bleek dat hij ondanks zijn kwaliteiten één gebrek vertoonde: inzicht in perfide politieke taktieken. Hij als historicus liet zich rollen door een tsjeef, niet zoals nog nooit iemand gerold werd, maar zoals iedereen door de decaden heen steeds door een of andere tsjeef gerold werd. En ik geef zelfs de N-Va'ers gelijk wanneer ze zeggen dat De Wever niet zelf aan de kant ging staan. Hij werd er inderdaad professioneel afgereden door Beke. Of misschien nog juister: hij liet er zich afrijden door Beke. Niet echt op fraaie wijze, maar... in love and politics, all is fair. Elke Achilles heeft zijn hiel, elke Siegfried heeft zijn onbeschermde spot, elke flamingant heeft blijkbaar ook zijn tseef. Nice try Mr. De Wever, but no cigar.... |
Citaat:
Ceterum censeo CD&V octobris 2012 delendam esse. |
Citaat:
Maar sommige dingen zijn onuitroeibaar... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heel Europa is DDR geworden, of erger..... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En 't blijft me verbazen. Hoewel... |
Citaat:
- destijds liepen alle serieuze investeringen in het land via de SGB (zie artikel van Herman Van der Wee op http://www.persee.fr/web/revues/home.../auteur_hes_50 - indien -rpt- indien zoals u schreef de "hardwerkende" Vlamingen slechts een brood als dagloon kregen bij het uitgraven van het Albertkanaal was het te wijten aan de Vlaamse onderaannemers maar dit zal weer eens en mythe zijn waar de flaminganten hun bestaan aan te wijten hebben (de lonen waren gereguliert bij wetten van 16 en 18 Aug 1887 en de bouw van het kaneel starte in 1930). - in verhouding waren er evenveel arme Walen die ook niet van het "superrijke" Wallonië meeprofiteerden. - indien grote bedrijven weinig belastingen betaalden is dat niets nieuws onder de zon, heden ten dage is het juist eender en vertoeven ze grotendeels in Vlaanderen. Tenslotte, wat Hannes schreef is zoals Quévit bevestigd tendele waar maar geeft geen objectieve weergave van de werkelijkheid. Spijtig genoeg kan dit niet bewezen worden door het feit dat er geen gedetailleerd cijfers voorhanden waren en dat wist Hannes ook wel. Daarom stopte hij ook in 1912 omdat erna de statistieken vollediger werden. |
Citaat:
Vlaams blok, Grensland, Nationalistisch Verbond/Nederlandse Volksbeweging (NV/NV), Oranjejeugd, "Pallieterke" ,Taal Aktie Komitee (TAK), Vlaams, Nationaal Jeugdverbond (VNJ), Vlaamse Volksbeweging (VVB), Vlaamse Volkspartij (VVP), Were Di/Verbond van Nederlandse Werkgemeenschappen, Nationalistisch Studenten Verbond (NSV), Nationalistisch Jongstudenten Verbond (NJSV), Vlaamse Jongeren Mechelen (VJM), Voorpost/Nationalistische actiegroepen, Adler Awake, Autonome nationalisten (AN) Excalibur/Leibstandarte (LAH),... Vlaams Nationale Groepering (VNG), Volksnationalistische Partij (VNP), Wehrwolf-Verbond, Alice Nahon Kring (ANK), Deltapers, Nucleus, Traditie Vlaamse Leerkrachten voor Kwaliteitsonderwijs (VLKO) Vlaams Nationale Debatclub (VNDK), Broederband (BB), Hertog Jan van Brabant (HJVB) / Vlaamse Jeugd (VJ), Sint-Maartensfonds (SMF), Borms Documentatie en Aktie Centrum (BDAC) |
Citaat:
Citaat:
Dat doet alles samen niets af aan het feit dat het belastingsysteem onevenwichtig was en dat "de walen" nooit voor "de vlamingen" hebben betaald. Citaat:
Citaat:
Franstaligen beweren al tientallen jaren dat er omgekeerde transfers waren tijdens hun industriele hoogdagen. De objectieve werkelijkheid is dat dit niet klopt. Citaat:
Mijns insziens heeft dat veel meer te maken met het feit dat daarna de oorlog uitbrak en Wallonie in het interbellum net zoals heel Europa in een depressie terechtkwam. Dan WO II, en is de Waalse industrie daarna eind jaren '50 in vrije val gegaan, en heeft Vlaanderen Wallonie economisch voorbijgestoken. De periode waar we het over hebben, de hoogdagen van Wallonie, is dus 1830-1914. |
Citaat:
Heb je meer info over die groepen in het rood? Ik zocht naar enkelen op Google, maar kreeg niet veel resultaat. Bij HJVB bijvoorbeeld kom ik uit op een tamelijk normale scoutsgroep. |
Citaat:
http://www.resistances.be/r0202.html |
Hahaha, oh lol....
Oranjejeugd - Jeunesse orangiste Cette dissidence apparaît en 1982 dans le mouvement Grensland. L’idéologue fasciste des années trente, Joris Van Severen, est toujours adulé par cette organisation de jeunesse. L’Oranjejeugd organise annuellement des camps de vacances pour les jeunes de 6 �* 16 ans. Son actuel président, Ward Kennes (âgé de 29 ans), est le rédacteur du mensuel "Delta." Joris Van Severen wou de Benelux herenigen onder Leopold III, niet de Oranjes... :lol: Ze noemen wat grote namen voor de populariteit, maar kennen hun "voorbeelden" niet... |
Citaat:
2.Lees de geschiedenis over het ontstaan van de sociale zekerheid en u zult het beter begrijpen. 3.Indien de Walen nooit hadden bijgedragen aan Vlaanderen dan stonden ze zeker niet waar ze nu zijn. Er zijn altijd transfers sinds mensengeheugenis en die zullen altijd bestaan. 4.Ik vervals niets maar probeer op een zo objectief mogelijke manier cijfers en statistieken te interpreteren. Ik hoef mijn mensen niets wijs te maken om aan de bak te komen. 5.Wel, Hannes had dan na de oorlog toch kunnen voortdoen of was de fut er uit ? Dat is zo en met de hulp van de SGB. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeker, maar niet van Wallonie naar Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=126239 http://forum.politics.be/showthread.php?t=126385 http://forum.politics.be/showthread.php?t=128372 http://forum.politics.be/showthread.php?t=159272 Overigens ook de Beste Wensen voor 2012. |
Citaat:
U heeft zelf gezegd dat de infrastructuurwerken voor de Waalse industrie bestemd was en niet voor de "Vlaamse patattenboerkes", wat evident is. U moet daar niet op proberen terug te komen. Citaat:
Citaat:
De notie dat dit solidariteit moet voorstellen, laat staan een financiele transfer, is ridicuul. Citaat:
Citaat:
Naar aanleiding van het Marshallplan was er een korte boom eerste helft jaren 50, ja. Dat was echter ook zo voor Vlaanderen, en Wallonie was al snel bijgebeend en ingehaald. Niemand die beweert dat er toen nog zuid-noord transfers waren. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Na de jaren 50 was het normaal dat Wallonië achteruitging. Haar industrie was voorbijgestreefd en zij wiens fabrieken waren platgebombardeerd kregen gloednieuwe technologie (zoals Sidmar met middelen van de SGB). Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ach, laat ook maar. Ik ga met jou niet meer over geschiedenis discussieren. Het is een frustrerende oefening in rondjes draaien. Citaat:
“Hannes heeft gelijk als hij tot de conclusie komt dat Vlaanderen tussen 1832 en 1912 een groter aandeel van de belastingen heeft betaald dan Wallonië."Je mag blijven ontkennen dat water nat is hoor. Je keldert enkel je eigen geloofwaardigheid elke keer je dat herhaalt. Quévit vindt alleen dat Vlaanderen niet dankbaar genoeg is omdat ze 120 jaar later ook de "Waalse" spoorwegen mocht gebruiken, en dat dit toevallig neveneffect retroactief als solidariteit moet beschouwd worden. Deze persoonlijke mening (waar veel mis mee is) weerlegt uiteraard geen enkel cijfer uit de studie van Hannes. Nogmaals, hij bevestigt expliciet en verbatim de conclusie van Hannes. Citaat:
De studie van Quévit, die alle cijfers van Hannes bevestigt, was dan ook in opdracht van Bart De Wever, waarschijnlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
Dit was mijn eerste post, punt 3, waarin ik aangaf dat "werkers aan de spoorwegen" in brood werden betaald. Was dat nu echt zoveel verdomde moeite om eens te gaan kijken of godbeterd te onthouden wat er in een discussie wordt gezegd? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hannes spreekt zich nergens over uit behalve over het 'boekhoudkundige' feit dat er nooit transfers van Wallonie naar Vlaanderen zijn geweest. Quévit bevestigt dus alle conclusies van Hannes. Citaat:
Ga iemand anders z'n tijd verspillen. |
hij was bang van het premierschap.
|
Citaat:
Niettemin was deze discussie alleen maar tijdverlies voor iedereen want reeds ettelijke keren gevoert met steeds dezelfde argumenten. Allee, zet je pet maar op want het regent:roll: |
Citaat:
Daar ging de discussie over, je hebt mij en Juul Hannes aldus 100% gelijk gegeven. Ik vind het prima om daar af te sluiten. Aan je inhoudsloze beschuldigingen aan het adres van iedereen die je niet zint heb ik inderdaad geen boodschap. Die mag je voor jezelf houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de archieven van de belastingsadministratie kunt u dit terugvinden (Hannes heeft het daar gehaald). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be