Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zijn de misdaden van de Saxen-Coburgs in de Kongo vergeten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16830)

Pelgrim 25 juni 2004 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder

Zoals Degrelle?

Mooie Belzieke vlag daar in het hoekje. :twisted:

merkwaardig dat we d�*�*r zo weinig over horen

Yann 26 juni 2004 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder

Zoals Degrelle?

Mooie Belzieke vlag daar in het hoekje. :twisted:

Degrelle? Dat was een verrader. Maar als jij één Waalse collaborateur kan noemen, noem ik er tien Vlaamse.

boer_bavo 26 juni 2004 10:36

Hadden de Congolezen het onder Leopold II slechter dan nu?

giserke 26 juni 2004 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Degrelle? Dat was een verrader. Maar als jij één Waalse collaborateur kan noemen, noem ik er tien Vlaamse.

weet u, het Waals krijgsarchief van krijgsauditeurs in de repressie is 3 keer zo groot als van Vlaanderen. 3 KEER MEER STRAF DOSSIERS DAN VLAANDEREN! Maar in Vlaanderen zijn 3 keer meer mensen veroordeeld geweest, naar waarvan men schat de helft onschuldig.

Yann 26 juni 2004 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Hadden de Congolezen het onder Leopold II slechter dan nu?

Natuurlijk niet. Ze hebben nooit beter gekend.

Yann 26 juni 2004 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

weet u, het Waals krijgsarchief van krijgsauditeurs in de repressie is 3 keer zo groot als van Vlaanderen. 3 KEER MEER STRAF DOSSIERS DAN VLAANDEREN! Maar in Vlaanderen zijn 3 keer meer mensen veroordeeld geweest, naar waarvan men schat de helft onschuldig.

En waar heb je dat gelezen, in de fabeltjeskrant?

giserke 26 juni 2004 14:28

Citaat:

Citaat:

neen jongen, uit eigen opzoek werk. Want mijn ouders zijn een zaak aan het inspannen tegen de staat, omdat mijn grootvader onschuldig 6 jaar in den bak gezeten heeft. De toenmalige krijgsauditeur heeft het ondertussen al toegegeven. Ik ben ondertussen wel 100 keer geweest in die krijgsarchieven van Beveren-Waas om dossiers op te vragen.

El toro 26 juni 2004 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door El toro
laat het verleden rusten.... :x

Dat is een goeie, daar zien we regelmatig mooie voorbeelden van, als het dient om het VB in een slecht daglicht te stellen kan het wel?
Bullshit. :twisted:

Inderdaad Maaslandluc,
Ge hebt gelijk, ze zullen inderdaad alles aangrijpen om het vlaams blok te kloten.
Mijn antwoord telt zeker ook voor de jongens van het vlaams blok.

Yann 26 juni 2004 14:53

Citaat:

Citaat:

neen jongen, uit eigen opzoek werk. Want mijn ouders zijn een zaak aan het inspannen tegen de staat, omdat mijn grootvader onschuldig 6 jaar in den bak gezeten heeft. De toenmalige krijgsauditeur heeft het ondertussen al toegegeven. Ik ben ondertussen wel 100 keer geweest in die krijgsarchieven van Beveren-Waas om dossiers op te vragen.

Dat is natuurlijk zeer erg voor u grootvader. Ik herinner er iets van dat je dat vroeger al eens gepost hebt. Kan je daar meer over vertellen? Dat onderwerp interesseert mij erg. Hoe staat het nu met het proces?

giserke 27 juni 2004 11:36

We zijn onze dossiers aan het voorbereiden. We hopen in januari onze klacht te kunnen indienen bij de militaire rechtbank. Want veel medewerking van de instanties krijgen we niet. We hebben al een jaar mogen procederen om gewoon inzage van het dossier te krijgen. en nog eens een jaar procederen om ook gelijkaardige andere dossiers van onze stad te mogen inkijken omdat dit nodig is om verbanden te kunnen leggen tov personen zoals aanklagers en getuigen + om de handel en wandel van de toenmalige krijgsauditeur te analyseren van onze stad.

Ook zouden we willen een aantal dossiers combineren om een gezamenlijke klacht in te dienen. We zijn nu al met 30 burgerlijke partijen in 1 stad.
Natuurlijk willen we zeker zijn dat ze allen onschuldig zijn. Als er 3 klokken zijn die luiden dan moet je ze alle 3 aanhoren. zijn er 10 dan moet je ze alle 10 aanhoren. (zoals Mauris Dewilde zei)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be