Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mag Iran over 'de bom' beschikken ? (stemming / enquête) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179620)

atmosphere 29 november 2012 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6433402)
toch wel eerst probeert men via diplomatie en sancties en indien dit niet lukt zijn er andere middelen...

Tot dusver zijn de sancties de diplomatie. Hopelijk is er ook echte diplomatie gaande.

De andere middelen, waar u over spreekt zullen door de VN niet goedgekeurd worden. Putin bijvoorbeeld accepteert geen aanval op Iran.

Dixie 29 november 2012 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6436892)
Operatie cast lead betrof een klein gebied maar was wel degelijk intens. Er zijn hierbij meer Palestijnen omgekomen dan Israeliërs tijdens de 6 daagse oorlog .

als men geen agressie pleegt tegen Israël vallen er ook geen slachtoffers zo simpel is het!

Dixie 29 november 2012 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6436924)
Tot dusver zijn de sancties de diplomatie. Hopelijk is er ook echte diplomatie gaande.

die sancties is echte diplomatie Iran moet zich aan de Internationale Regels houden !

Ke Nan 29 november 2012 19:56

Ik vind dat landen die nog geen kernbom gebruikt hebben eentje mogen hebben.

atmosphere 2 december 2012 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6437306)
die sancties is echte diplomatie Iran moet zich aan de Internationale Regels houden !

Sancties zijn per definitie geen vorm van diplomatie.

atmosphere 2 december 2012 04:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6437302)
als men geen agressie pleegt tegen Israël vallen er ook geen slachtoffers zo simpel is het!

Dat is andersom net zo goed . Israël is ook nu volop bezig agressie tegen zich te kweken. Expansie gaat voor veiligheid in haar beleid.

Er komen weer 3000 nieuwe Israëlische woningen in bezet gebied.

maddox 2 december 2012 05:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6440528)
Dat is andersom net zo goed . Israël is ook nu volop bezig agressie tegen zich te kweken. Expansie gaat voor veiligheid in haar beleid.

Er komen weer 3000 nieuwe Israëlische woningen in bezet gebied.

En als de Palestijnen die kunnen opblazen zonder zelf van de kaart geveegd te worden, kudo's voor hen.

Dixie 2 december 2012 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6440527)
Sancties zijn per definitie geen vorm van diplomatie.

tuurlijk niet aangezien diplomatie niet hielp :roll:

Dixie 2 december 2012 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6440528)
Dat is andersom net zo goed . Israël is ook nu volop bezig agressie tegen zich te kweken.

agressie tov Joden bestaat val van de tijd van mo'ke die moet men helemaal niet kweken...

zonbron 3 december 2012 13:44

VS verhindert marineoefening Iran met kernmacht Pakistan

Debka - US ultimatum averted Iranian-Pakistani warships’ drill in Port Sudan
3 december 2012 - Iranian and Pakistani warships had planned their first ever rendezvous to take place in Port Sudan Friday, Nov. 30. It was rumored in Khartoum that the Pakistani Shashmir had docked Thursday carrying nuclear arms or nuclear-related equipment ready to meet two Iranian warships for joint naval drills on the Red Sea.

zonbron 3 december 2012 16:01

Zionisten (CFR) bepalen de Amerikaanse sancties tegen Iran.

PressTV - Zionist fingerprints all over US-led Iran sanctions
3 december 2012 - This past week the US Senate, at the absolute low ebb of American influence in the world, exposed themselves morally as a toothless bully. Israeli agents drafted the new sanctions against Iran for an America the world voted against at the UN, partially due to our protecting Israel's weapons of mass destruction threat. How I wish this were not true. Netanyahu's revenge began with an attack on Obama's rear, with the US Congress as the cavalry. The 94 to 0 Senate sanctions vote frankly caught me by surprise, which I first read on Press TV. I just had to find out who had organized this 'Congress coup' while the UN vote was going on. The story source everyone online was using was Foreign Policy magazine, the Cable. Strangely, virtually none of the American TV networks or major newspapers had anything showing up on the Google search. Foreign Policy magazine is run by the Council on Foreign Relations and is VERY close to Israel. I smelled an orchestrated media event on this, and I was right.

Johan Bollen 3 december 2012 16:17

Wat houden die nieuwe sancties van de VS tegen Iran in??

Citaat:

The Senate on Friday approved a measure that would tighten sanctions against Iran ... the new legislation would ban the transfer of precious metals to Iran, including gold.
En nu probeert men in eerste instantie Turkije te verplichten geen handel in edelmetalen meer met Iran te doen (dat gaat om 13 miljard dollar per jaar).

Schandalig eigenlijk hoe men hier een land economisch kapot probeert te maken. Hopelijk eindigt dat niet in een oorlog zoals in Irak. Maar de weg die de VS volgt heeft alles van een prelude tot een oorlog.

Het begint er zelfs meer en meer op te lijken dat de enigste manier om een oorlog tegen Iran te vermeiden inderdaad is dat de prijs te hoog zou zijn in de vorm van de dreiging van een Iraans nucleair wapen. Ik weet niet of Iran zo redeneert. Maar blijkbaar verwacht de VS dat het land zich als een 'siting duck' gedraagt, en zich naar de afgrond laat leiden. Dat kan niet anders dan exploderen. Wil het VS congres dat? Blijkbaar.

Johan Bollen 3 december 2012 16:31

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6442246)
Zionisten (CFR) bepalen de Amerikaanse sancties tegen Iran.

Ik vraag het me af. Hoe kan die invloed zo enorm zijn? Dat zou betekenen dat er van democratie in de VS geen sprake meer is. Worden hier nog wel de VS belangen verdedigd? En zelfs die van Israël zou men zich kunnen afvragen. Want enorm veel haat wordt hier gezaaid door al die oorlogen in het Midden Oosten.

Volgende cartoon geeft aan wat u lijkt te denken. Ik twijfel in hoeverre het echt waarheid is. Het zal een deel van het verhaal zijn.

Dixie 3 december 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6442269)

Schandalig eigenlijk hoe men hier een land economisch kapot probeert te maken.

gelukkig niet zo schandalig dan wat de Iraanse ayatollahs willen namelijk een nieuwe holocaust plegen...

atmosphere 8 december 2012 11:40

paranoia to the bone

Dixie 8 december 2012 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6449471)
paranoia to the bone

laat je snel behandelen zou ik zeggen:-D

atmosphere 13 december 2012 18:06

Een linkje van uw leugens?

Dixie 14 december 2012 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6455787)
Een linkje van uw leugens?

het liegen laat ik aan jou over...
http://www.reuters.com/article/2012/...8600HG20120701

atmosphere 14 december 2012 15:45

In dat artikel staat
Citaat:

The threat against the Jewish state echoed words President Mahmoud Ahmadinejad spoke in 2005, saying Israel "must be wiped off the page of time" - a phrase often translated as "wiped off the map" and cited by Israel to show how allowing Iran to get nuclear arms would be a threat to its existence.
Kortom weer die bekende oude leugen betreffende een filmpje waarin Ahmadinejad helemaal niet zegt dat Isreal must be wiped of the map.

Dixie 14 december 2012 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6456724)
In dat artikel staat

Kortom weer die bekende oude leugen betreffende een filmpje waarin Ahmadinejad helemaal niet zegt dat Isreal must be wiped of the map.

neen maar wel "must be wiped off the page of time" maw gewoon hetzelfde:roll:

atmosphere 14 december 2012 20:08

Het artikel trekt die uitspraak ook nog eens zwaar uit zijn context, en laat gewoon weg wat hij nog meer zei in dat zelfde filmpje.

Ahmadinejad zei " The imam said, this regime occupying Jerusalem must vanish from the page of time"

Hij haalt een quote aan van een Imam en het gaat over het Israëlische regime.
En u tovert hier uit te voorschijn " de Iraanse ayatollahs willen een nieuwe holocaust plegen"

quercus 14 december 2012 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6457006)
Het artikel trekt die uitspraak ook nog eens zwaar uit zijn context, en laat gewoon weg wat hij nog meer zei in dat zelfde filmpje.

Ahmadinejad zei " The imam said, this regime occupying Jerusalem must vanish from the page of time"

En u tovert hier uit te voorschijn " de Iraanse ayatollahs willen een nieuwe holocaust plegen"

Me dunkt dat dit een niet mis te verstane dreiging is. Wie dat poogt te verbloemen is ofwel volkomen onnozel ofwel allesbehalve neutraal ingesteld tegenover Israël en tegenover de Joden in het algemeen.

maddox 14 december 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6457015)
Me dunkt dat dit een niet mis te verstane dreiging is. Wie dat poogt te verbloemen is ofwel volkomen onnozel ofwel allesbehalve neutraal ingesteld tegenover Israël en tegenover de Joden in het algemeen.

Ik trek de geestelijke gezondheid van ieder die reliegezeik aanvaard in twijfel.

Boduo 14 december 2012 21:38

Citaat:

Ahmadinejad = (blaaskaak)²
Hij weet, beter dan wie ook, dat Israël óók een atoombom heeft...

Dixie 15 december 2012 01:40

Citaat:

hoe handig, wel straf dat hij een simpele iman quote ... en hoe ga je het regime doen verdwijnen zonder de burgers te raken?

atmosphere 15 december 2012 02:52

Net zoals Amerikanen dat altijd zo vredig doen misschien , geen idee

Het is een zeer ernstige zaak dat die quote keer op keer misbruikt word voor propaganda doeleinden.
Zeker wanneer je het hele stuk bekijkt blijkt hoe onjuist de interpretatie is. een paar zinnen verder zegt hij namelijk dat democratie en een referendum de oplossing zijn .

Dixie 16 december 2012 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6457419)
geen idee

dacht ik al :roll:

maddox 16 december 2012 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6457419)
Net zoals Amerikanen dat altijd zo vredig doen misschien , geen idee

Het is een zeer ernstige zaak dat die quote keer op keer misbruikt word voor propaganda doeleinden.
Zeker wanneer je het hele stuk bekijkt blijkt hoe onjuist de interpretatie is. een paar zinnen verder zegt hij namelijk dat democratie en een referendum de oplossing zijn .

Referendum ,zoals de Koningskwestie in 1951?
Referendum, zoals in Zwitserland, met een goed en eerlijk geïnformeerde algemeen goed opgeleide bevolking?

En democratie... onlangs nog eens gekeken hoe de democratie in België werkt?

Nebur 16 december 2012 14:19

Jammer dat er geen nuance mogelijk is bij de stemming, vandaar dat ik niet stem.

Iran heeft evenveel recht als de VS of Rusland om kernwapens te bezitten. Ik zie dan ook niet in waarom we ze ongelijk zouden behandelen. Kernwapens zijn echter geen must, dus de tweede keuze is ook geen optie voor mij. En ik heb er wel een benul van, dus ook de derde keuze past niet bij. Kwestie van een nutteloze poll te maken?

maddox 16 december 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 6458520)
Iran heeft evenveel recht als de VS of Rusland om kernwapens te bezitten.

Iran heeft het "het recht" kernwapens te ontwikkelen, maar dan moet er niet gezeikt worden dat anderen vinden dat Iran dat recht niet heeft, en er iets aan doen.

Nebur 16 december 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6458547)
Iran heeft het "het recht" kernwapens te ontwikkelen, maar dan moet er niet gezeikt worden dat anderen vinden dat Iran dat recht niet heeft, en er iets aan doen.

Hypocrisy rules the world. Ik zal iedere poging van de VS om Iran te belemmeren een kernwapen te ontwikkelen afwijzen. De VS is het enige land ter wereld dat kernwapens heeft ingezet. Enige terughoudendheid van de VS zou niet ongepast zijn.

maddox 16 december 2012 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 6458561)
Hypocrisy rules the world. Ik zal iedere poging van de VS om Iran te belemmeren een kernwapen te ontwikkelen afwijzen. De VS is het enige land ter wereld dat kernwapens heeft ingezet. Enige terughoudendheid van de VS zou niet ongepast zijn.

In de tijd de VS de kernwapens ontwikkelde hadden de Japanners en Duitsers niet liever gedaan dan de VS gestopt te hebben. Of zelf sneller zo'n bommen op de VS gegooid hebben.
De Japanners en Duitsers konden het niet, en da's het enige verschil in het verhaal.
En al de rest is gezeik naast de pot.

Iran zegt geen kernwapens te willen bouwen, maar doet wel alle moeite om net de technologie die benodigd is om zo effecient mogelijk kernwapens te bouwen te kopen/ontwikkelen.

Bof, als Iran er in lukt een werkend kernwapen te bouwen, gefeliciteerd. Maar als het resultaat een uitgebreide oorlog is op Iraans gebied, da's dan een andere felicitaitie waard.

Maar niet komen bleiten als er een kindje aan stukken is gereten tijdens het 35ste precisiebombardement op een stad.

Nebur 16 december 2012 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6458582)
Maar niet komen bleiten als er een kindje aan stukken is gereten tijdens het 35ste precisiebombardement op een stad.

Ik hoop dat ge de totale absurditeit daarin ziet. Eigenlijk stelt ge dat ge niet moet klagen dat iemand u vermoordt als die het niet eens is met uw handelen. Compleet absurd.

maddox 16 december 2012 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 6458651)
Ik hoop dat ge de totale absurditeit daarin ziet. Eigenlijk stelt ge dat ge niet moet klagen dat iemand u vermoordt als die het niet eens is met uw handelen. Compleet absurd.

Het is niet absurd. Da's hetzelfde als ne kleine die een vureke stookt in 't bosje. Hij krijgt een takje in brand, en een volwassene trapt dat takje uit, en verwittigd die kleine dat nooit meer te doen.

Is het verwonderlijk dat die volwassene die kleine een paar dagen later een trap onder zijn achterste verkoopt omdat die kleine een halve struik afgebrand heeft.

En toch heeft die volwassene 30 jaar daarvoor zijn slaapkamer in brand gestoken.

Trouwens, met atoombomen en strategische bombardementen moord ge niet, ge maakt statistieken.
1 dode is een tragedie, een miljoen doden is een statistiek.

Nebur 16 december 2012 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6458657)
Trouwens, met atoombomen en strategische bombardementen moord ge niet, ge maakt statistieken.
1 dode is een tragedie, een miljoen doden is een statistiek.

Hiroshimo en Nagasaki was voor mij genocide. Niets meer en niets minder.

Strategische bombardementen op militaire doelwitten zijn wat anders. Dan mag er zelfs een in verhouding aanvaardbare collateral damage zijn (gegeven dat ge in oorlog zijn natuurlijk). Bij atoombommen in steden is die verhouding zó scheef dat ik dat als genocide beschouw. Maar voel vrij om het daar niet eens mee te zijn ;-)

Citaat:

Het is niet absurd. Da's hetzelfde als ne kleine die een vureke stookt in 't bosje. Hij krijgt een takje in brand, en een volwassene trapt dat takje uit, en verwittigd die kleine dat nooit meer te doen.

Is het verwonderlijk dat die volwassene die kleine een paar dagen later een trap onder zijn achterste verkoopt omdat die kleine een halve struik afgebrand heeft.
Dus zolang ik u verwittig is er geen probleem? Oké, als ge nog eenmaal hierop reageert, vermoord ik u. Kwestie van gewaarschuwd te zijn ;-)

maddox 16 december 2012 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 6458663)
Hiroshimo en Nagasaki was voor mij genocide. Niets meer en niets minder.

Semantisch gezien is het incorrect. Het was een eerste stap om verschillende genocides tegen te gaan.

Citaat:

Strategische bombardementen op militaire doelwitten zijn wat anders. Dan mag er zelfs een in verhouding aanvaardbare collateral damage zijn (gegeven dat ge in oorlog zijn natuurlijk).
Uiteindelijk is alles een militair doelwit.
Citaat:

Bij atoombommen in steden is die verhouding zó scheef dat ik dat als genocide beschouw. Maar voel vrij om het daar niet eens mee te zijn ;-)
Ik ben het er compleet mee oneens. Atoomwapens bestaan in zoveel verschillende formaten, van Davy Crocket tot Tjar Bomba.
Citaat:

Dus zolang ik u verwittig is er geen probleem? Oké, als ge nog eenmaal hierop reageert, vermoord ik u. Kwestie van gewaarschuwd te zijn ;-)
U mag altijd proberen. Ik raad gif aan.

atmosphere 16 december 2012 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6458547)

Dan moeten de Amerikanen ook niet zeuren als andere iets willen doen aan diens kernwapen arsenaal.

atmosphere 16 december 2012 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6458190)
Referendum ,zoals de Koningskwestie in 1951?
Referendum, zoals in Zwitserland, met een goed en eerlijk geïnformeerde algemeen goed opgeleide bevolking?

En democratie... onlangs nog eens gekeken hoe de democratie in België werkt?

Dat is weer een andere discussie. Het gaat er om dat hij niet zei een 2e holocaust te willen beginnen tegen joden.

maddox 16 december 2012 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6458698)
Dan moeten de Amerikanen ook niet zeuren als andere iets willen doen aan diens kernwapen arsenaal.

Ze mogen altijd proberen, maar dan moeten we niet gaan zagen over een nucleaire winter.

Dixie 16 december 2012 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 6458520)
Iran heeft evenveel recht als de VS of Rusland om kernwapens te bezitten.

dat hebben ze niet omdat ze het NPT hebben ondertekend...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be