![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik werk graag samen met onze voormalige mede-Nederlanders, maar ze zijn voor mij niet anders dan mijn eigen huidige landgenoten. Vroeger had ik onze zuiderburen op een voetstuk staan, maar door internet is dit beeld nu weggeslagen. Maar dat geeft ook niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Per streek, ook binnen Nederland, zijn er altijd verschillen te vinden. Dat geeft ook niet. Ook binnen België zijn deze verschillen terug vinden, in ieder geval voor wat betreft talen en dialecten. Dus zo vreemd is dit niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat was ook wel eigenlijk meer een gevoel, dus niet zozeer te bewijzen. Ik ben er nu achter dat het verschil met onze zuiderburen nul komma nul is. Dit mede dankzij internet. |
Citaat:
|
Citaat:
vlamingen houden nu eenmaal niet van een opdringerige arrogante stijl,actie en reactie begrijpt u het? |
Citaat:
In zulk soort lieden heb ik geen trek in..... Ik mag aannnemen dat wij dezelfde mening delen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met misschien met nog meer recht en reden zou ik het tegendeel kunnen beweren. Maar ik hoed mij voor platitudes van de bovenste plank waarmee ge willens nillens in uw discours zult driegen te vervallen, ik heb een hekel aan veralgemeningen en klichees. Maar kom, haal ze toch nog maar eens uit de kast.... :? PS Juicht dan toch dat we met de Walen in hetzelfde land leven... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
probeer het anders nog eens als stand up comedian... |
Citaat:
|
Citaat:
Waw!8O Als ik U kan helpen moet ge 't zeggen....;-) Help me get my feet back on the ground... http://www.youtube.com/watch?v=Id7_2FBOtt8 |
Citaat:
Citaat:
Volledigheidhalve: Ook voor het noorden betekende de scheiding een aderlating. |
Citaat:
|
De Frans-Dietse oorlog!
Citaat:
De Frans-Vlaamse oorlog van 1297-1328 was maar een luttel deeltje van de Frans-Dietse oorlog van de Slag bij Bouvines (op 27 juli 1214) tot de Franse dreiging in augustus 1831. De fase daarin vanaf pakweg 1500 zette ik efkes op een rijtje: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=26587 Nu laten ze ons al een tijdje gerust. Stilte voor de storm ? |
Citaat:
Nee, is wel heftig hoor..verbrijzeld. Deze heren hebben hun eigen wereldbeeld en denken. En dat mogen ze hebben en houden. Nee, ik sta versteld en perplex van sommige van deze "specimen". Dat ze zo weinig kennis hebben van hun eigen geschiedenis. En dan ook zonder tegenargumenten om zich heen meppen en slaan. Maar ook de zogenaamde "specimen"aan de ander kant , zoals van Poppel en aanhang verbazen mij. Ik weet ook niet zeker of deze "specimen" daadwerkelijk noord-Nederlander zijn of verkapte Belgicisten.... Maar mijn houding tegenover een herenigd Groot Nederland is nooit gewijzigd. Ik blijf dan ook aanhanger van een herenigd Groot Nederland. Voor mij blijft gelden: "De tael is gansch het volk". De rest is flauwekul. |
Citaat:
Voortdurend naar consensus en bevestiging zoeken met elkaar. We moeten het wel met elkaar eens zijn, anders loopt de boel onder water..... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat zie je al aan hoeveel Walen naar de Vlaamse tv kijken. Elke avond toch zo'n 0,3 % van de Waalse kijkers. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigen volk eerst, daar sta ik achter. En dus: vreemdelingen buiten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waardeloze zeverpraat! De situatie IS wat ze is. De oorzaken van het ontstaan van belgistan in 1830 moeten overigens OOK voor een deel in NL zelf gezocht worden. Oa bij de Amsterdamse handelswereld van toen... |
Citaat:
Overigens heb ik nergens gezegd tegen "goede betrekkingen" met buurlanden te zijn. Alleen, wij hier en zij daar. En de stad Antwerpen is hier, dus hebben NL'ers of andere buitenlanders zich niet te moeien met het beleid in die stad of elders in Vlaanderen. Zo eenvoudig is het. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik veronderstel dat ge liever een Engelstalig maar vreemdelingenvrij Vlaanderen hebt dan een Nederlandstalig Vlaanderen maar sterk gekleurd en deels islamitisch. |
Citaat:
|
Citaat:
[quote$ Een taalgemeenschap schijnt voor U niet zo belangrijk te zijn.[/quote] Taal is NIET gans het volk. Wie anders beweert, liegt. Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be