![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() Het is geen retoriek, hé? Je bent echt zo geïndoctrineerd? Zeker dat je geen cryptocalvinist bent? |
Citaat:
Ik vind het eten dan afschuwelijk smaken ; de gedachte van het bidden , dat raakt mijn geweten , ik wil het dan niet meer eten zelfs !! Ik vind ook dat het belachelijk overkomt naar andere toe !! Ik dank of betaal wel degene wie het eten heeft gemaakt !! Dat luchtkasteelheerschap danken voor (het) eten ?? Daar zijn ze vet mee de hongerlijdende mensen !! Zal ik zo voortaan op restaurant bidden ipv betalen , want .... al het goede komt toch van boven ?? Hoe zouden ze er in het / op restaurant op reageren ?? |
Citaat:
|
Welnee , ze noemen het zich goed gedragen , laten zien hoe het moet ,
goedgedrag tonen , opvoeding , de waarde van leven / eten !! Loof de heer , en de heer zal u spijzen !! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat moge dan wel "nobele eenvoud in doen en laten" zijn in de liturgie? Wat is dat dan wel, dat "Gesamtkunstwerk" waarmee u liturgie aanduidt? Iets intuïtief? 't Lijkt verdacht veel op gewauwel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mogen we dan ook concluderen dat uw stelling op weinig meer is gebaseerd dan een lichtzinnig oordeel vanuit uzelf en niet vanuit de feiten? |
Citaat:
|
Een zaal gevuld met:
- 100 gelovige en 1 niet-gelovige , men houdt geen rekening met de niet-gelovige !! Waarom ?? - 100 niet-gelovige en 1 gelovige , men moet maar rekening houden met de gelovige , zogezegd uit respekt voor de gelovigen !! Waarom ?? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom? Tot nu toe een volkomen onbeantwoorde vraag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
mocht iemand of de meerderheid eisen dat er gebeden MOET worden , en ze gaan bidden , wel , 2 mogelijkheden , ofwel: - Bid ik niet en ga de kamer of zaal uit , en kom nadien terug !! - Ik bol het af , en kom niet terug !! En blijf ik , en ze bidden (ook) na het eten , ik bol het direkt af !! |
Citaat:
Hieruit volgt automatisch dat je het wél zou eisen als de meerderheid het wél wenst. |
Citaat:
Het is een ritueel, meer niet. Au fond verandert er helemaal niks. Water blijft water, of het nu gezegend is of niet. Zelfs de die-hard forumkatholiek heeft al gezegd dat het louter symboliek is. Kun je nagaan... Welnu, mocht je om één of andere reden verplicht worden om mee te doen aan zo'n zegening en/of het wordt je verboden om in gezegend water te zwemmen, d�*n heb je wel degelijk een punt. Dan zijn jouw bezwaren volkomen gerechtvaardigd. Op actie volgt dan een reactie. En méér dan terecht zelfs. En d�*t is nou net het grote verschil tussen atheïsme enerzijds en anti-theïsme anderzijds. Het is kwestie van prioriteiten te markeren. Nu schiet je écht wel je doel voorbij, hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar zulke rituelen is storend naar andere toe !! Ik ben er zeker van , zou ik een zeewijding doen , dat ik opgepakt word voor heiligschennis / blasfemie / ordeverstoring !! Citaat:
andere hebben er geen boodschap aan !! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Om welke reden zou u trouwens een religieuze plechtigheid willen verstoren? Wat wilt u hiermee duidelijk maken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Reageer op wat er staat geschreven en niet op wat je dénkt dat er staat geschreven. Kortom, volg jouw eigen raad eens op. Citaat:
|
Citaat:
naast de kerk(dienst) liet stilleggen totdat de dienst over was !! En zoiets wordt dan wel toegestaan !! Waarom ?? Zelfs toen ik op het afscheidsfeest van van het Dynamocafe (op de oude locatie) in Eindhoven , tussen 3 & 4 uur moest het festival stilgelegd worden voor de kerk er vlakbij !! En zoiets wordt dan wel toegestaan !! Waarom ?? Citaat:
Ik weet nog toen ik tussen 10 en 14 was en met pa in de kerk , kwamen er een stel een paar keer aan de deur lachen , ik vond dat zelfs tof , maar ikzelf zou dat zo niet aanpakken !! Of ik weet ook nog , door de boxen een paar keer gebeurd , plots was er radio Moskou te horen :lol: De communisten waren hun acties zelfs in de kerk aan't verkondigen :lol: EN ER WERD AANDACHTIG GELUISTERD :D :lol: |
Of was het toch Radio Heaven ??
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Kijk , Toch een hoop van jullie zijn anti-islam , maar het katholieke ,
raak er niet aan !! En toch lachen er ook van jullie ook met de paus e.d. , leg me dit maar eens uit !! En kom niet aandraven met katholiek is westers !! Voor mij zijn ALLE religies gelijk !!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be