![]() |
Citaat:
Dat klopt, zoals U het waarschijnlijk bedoeld zal hebben. |
Citaat:
Ga eens naar de dokter, want zoals jij hier doet, da's echt niet normaal, en helemaal niet geestelijk gezond. En dat meen ik. |
Citaat:
De variante waarbij idioten naar links opschuiven zonder te kijken/spiegelen of zonder er zich bewust van te zijn dat hun pinker hen nog geen voorrang geeft, zal frequenter voorkomen, maar bovenstaande is niet ondenkbaar. Been there, done that, seen that before... Los daarvan waren die kerel zijn vervolgacties (het tot vier keer toe de remmen dichtsmijten) gewoon zuivere idiotie. Geen idee of die cammionnette eerder alwat gedaan had, maar alsje zo reageert, hoor je eveneens niet thuis op de baan. |
Citaat:
1. We weten niet wat de eigenaar van die dashcam allemaal uitgestoken heeft, we zien maar 1 kant van het verhaal, en toch is die BMW-rijder meteen de enige schuldige. 2. De wagen werd bij een juwelier gesignaleerd en die is meteen ook aan het kruis genageld. 3. Nu wordt een forummer hier eveneens veroordeeld voor zijn rijgedrag op basis van schrijfsels die helemaal niets zeggen over dat rijgedrag. Bijzonder bedenkelijk vind ik het allemaal, zowel wat die BMW-chauffeur deed, als de kruisigingen die er meteen op volgen... |
Ze mogen die BMW rijder gerust straffen voor z'n rijgedrag.
Maar de bestuurder van de camionette, mag ook wel 's deftig op z'n plaats gezet worden. Een juwelier die eieren naar z'n kop gesmeten krijgt, dreigtelefoons krijgt, beledigende mails, op straat scheef bekeken wordt, uitgekafferd wordt, klanten dreigt te verliezen, op basis van een onnozelaar die wraak wil nemen op ... tja, .... in eerste instantie kloef de verkeerde. Hier: het oorspronkelijke bericht waarin de bestelwagenchauffeur als een kip zonder kop efkes knal de verkeerde aan de schandpaal nagelt: ![]() Hij mag z'n bericht op facebook dan intussen wel gewist hebben, en een rechtzettingetje gepost hebben. Maar het kwaad was toch maar al geschied voor de volslagen onschuldige juwelier die z'n ganse leven hard geknokt heeft voor z'n zaak. Hopelijk doet de schadeclaim van 10.000 euro hem in 't vervolg 2x nadenken voordat deze Sherlock Holmes wannabee nog 's op het idee komt om z'n middeleeuwse principes van oog om oog, tand om tand bot te vieren. |
Citaat:
|
Citaat:
De doodstraf omdat je beelden post van een agressieve chauffeur? ![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. De wegpiraat die levens in gevaar brengt (reeds vaker in het verleden blijkbaar) en die gestraft moet worden. 2. Verkeerde (plausibele) conclusies die getrokken zijn door verschillende mensen vanwege informatie die een eigen leven is gaan leiden. Het is moeilijk om hier 1 "dader" aan te duiden:
Ik denk dat we dit moeten zien als een "natuurramp", een oncontroleerbaar effect door sociale media en vrije meningsuiting dat af en toe zal toeslaan tegen onschuldigen. Een verzekering voor deze gebeurtenissen kan soelaas bieden, net zoals een snelle bescherming van de slachtoffers door de overheid en een sensibilisering bij het publiek. |
dubbel
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van de bestelbus zien we dit niet op het volledige beeldmateriaal. Waarschijnlijk is er een zekere hindering geweest. Dat zal de aanleiding zijn voor het crapuleus gedrag van de bmw rijder, maar op zich niet bijzonder strafbaar lijkt me. Zo van die beelden zijn natuurlijk een sterke vorm van cherry picking. Die bestelbus rijd misschien zelf elke dag door het rode licht en was op dat moment misschien dronken aan het rondrijden. Dat kan inderdaad schijnheilige situaties naar voor brengen... maar dat spreekt de BMW rijder niet vrij. |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=4FWA...ature=youtu.be Zeer voorbeeldig gedrag. Ik heb door de paaltjes te tellen en de timestamp te bekijken de gemiddelde snelheid berekend: 117,5 km/u. Niet te snel, niet te traag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je ziet ook dat hij redelijk op voorhand begint met inhalen. Als op dat moment plots de BMW gehindert zou geweest zijn, dan zou deze al veel eerder voorbij gevlamd moeten zijn. Het meest plausibele is een ordinair langs rechts voorbij steken, waarop de camionette met de lichten knipperde, daarop is de BMW beginnen "terugpesten". Maar zie het laatste nieuws bv: http://nieuws.vtm.be/binnenland/7467...zoekt-getuigen Als dit blijkt te kloppen, dat van die andere getuigen... |
Citaat:
Overigens, inhalen zonder rekening te houden met anderen op dat rijvak gebeurt doorgaans heel rustig. Het gevolg van totale onwetendheid van wat er rondom gebeurt in het verkeer. |
Citaat:
Te weten: een chauffeur van een bestelwagen die een BMW gefilmd heeft, en daarna dat filmpje op z'n fb en andere sociale media gepost heeft. En daarna ook nog 's open en bloot een beschuldiging geuit heeft aan het adres van een onschuldige juwelier. Met het gevolg dat die man door een hel gegaan is. Dat hij bezint eer hij begint, ipv zélf het recht in eigen handen te nemen. Als hij gewoon op basis van z'n filmpje een klacht ingediend had, was die juwelier dit leed nooit overkomen. En dan is het niet meer dan logisch dat hij de gevolgen draagt van z'n eigen stommiteiten. Citaat:
De chauffeur van de bestelwagen heeft in sociale media dwaze daden gesteld, die de volstrekt onschuldige juwelier onmiskenbaar zwaar geschaad hebben. En die laatste eist daar terecht een schadevergoeding voor. Zo simpel ligt dat. |
Citaat:
De reden is vrij simpel: als hij daadwerkelijk die BMW afgesneden had, en die daarom besloot tot zijn rally over de pechstrook, dan zou ik die BMW al véél vroeger voorbij de bestelwagen én de vrachtwagen verwacht hebben. Hij komt nu pas over de vrachtwagen op quasi hetzelfde moment als de bestelwagen, hoewel hij een PAK sneller rijdt. Afgaande op de beelden schat ik dat hij rond de 160 doet. Dat betekent dat hij op het moment dat de bestelwagen aan z'n inhaalmanoeuvre begint daar nog een heel stukje achter zat, en er dus geen sprake is van 'afsnijden'. |
Citaat:
Citaat:
|
VRT meldde intussen dat de bewuste bestuurder morgen moet verschijnen voor de rechtbank voor 'n ander dossier ivm slagen en verwondingen, oa het bedreigen en opsluiten van 'n deurwaarder. Tevens zijn er andere klachten tegen deze man gedeponeerd bij het Leuvense parket.
Fijne man... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar kijk dan ook eens naar de traumatische en professionele schade aangericht tov de leraressen van de Blokkendoos. Die krijgen nu een goeie 600 € schadevergoeding voor schade die me nog iets erger lijkt dan die, die de juwelier heeft ondergaan. Het probleem lijkt me dat justitie vierkant draait tov slachtoffers van zinloos geweld, tenzij het in de media komt. Dan is er politionele actie, maar dat leidt dan weer tot overreacties van het publiek dat op die media reageert. Zolang het gerecht geen consequent recht spreekt zal dit niet verbeten denk ik. |
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140107_00917744
Curd V. uit sint genesius rode Een voorgaande aanvaring: http://www.persinfo.org/2010/01/05/z...maken-het-bont |
Citaat:
|
http://www.persinfo.org/2010/01/19/n...htsdeurwaarder
Curd Vermeulen |
Citaat:
|
Citaat:
Of dan stel je de vraag niet, kan evenzeer. |
Citaat:
-dat hij een geschiedenis heeft van agressief gedrag; -dat sinds het voorval bekend werd er verscheidene andere mensen klacht hebben neergelegd tegen hem wegens gelijkaardig gedrag; -dat hij kennelijk nogal snel vindt dat zijn gedrag aan een ander ligt (in de door thomas1234 geposte berichten over dat andere voorval zien we ook dat hij zijn daden probeert goed te praten door een 'ze hebben het zelf gezocht'-verhaaltje). Allemaal zaken die niet bepaald in zijn voordeel spreken. |
Citaat:
Ik spreek mij niet uit, over wie schuldig is en wie niet; en of wie eventueel de eerste daad van verkeersagressie op zijn kerfstok heeft staan ... Echter, ging er het hem wel over, dat wat die BMW chauffeur heeft gedaan ten gronde fout is; en dat terecht hij nu zal worden vervolgd. Een forummer (Danny'ke - we gaan een kat een kat noemen) rijdt zichzelf vast in de gehele discussie. Enerzijds vindt hij dat 'verklikkers' zwaar gestraft moeten worden, anderzijds zou hij zelf info ten nadele van de bestelwagenchauffeur doorgeven Of de beelden vooreerst op de publieke media hadden moeten verschijnen, daar spreek ik mij nog niet eens over uit. Met betrekking tot punt 3, ... Ik blijf daar bij mijn standpunt. Op basis van wat Danny'ke schrijft, ... beschouw ik hem als een gevaar op de weg; en ook vind ik hem een dom persoon. Ik neem die woorden niet terug. |
Citaat:
|
Citaat:
- hij er geen probleem van maakt om andere mensen te beschuldigen zonder enig bewijs. - hij er geen probleem van maakt om de identiteit van mensen zomaar te grabbel te gooien. Allemaal zaken die niet bepaald in zijn voordeel spreken. Toch? |
Citaat:
|
Citaat:
Uit niets blijkt trouwens dat de bestuurder van de vrachtwagen hier een fout begaan heeft. U blijft de beschuldiging van de BMW-rijder gewoon voor waar aannemen. Zonder beelden. Zonder bewijs. |
Citaat:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...is_den_ja.html |
Citaat:
|
Citaat:
Mag verkeersagressie nu? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be