Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn, maar geen andersdenkende... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19906)

Supe®Staaf 8 september 2004 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Amai, als een weggeripte vlag al een mentale dreun is, wat dan als er eens iets ergs aan de hand is?

Veel erger kan al niet.
Jullie behoren je fikken van andermans eigendom te houden.
Slachtoffer worden van een brutale overval en diefstal met geweld is héél erg.
Vooral als men je berooft van wat je het dierbaarste is: de vlag van je vaderland.
:evil: :evil: :evil:

Betweter 8 september 2004 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Veel erger kan al niet.
Jullie behoren je fikken van andermans eigendom te houden.
Slachtoffer worden van een brutale overval en diefstal met geweld is héél erg.
Vooral als men je berooft van wat je het dierbaarste is: de vlag van je vaderland.

Jij moet gaan solliciteren bij Geert Hoste!!! Ik lag me nu al een deuk...

Blijkbaar is er bij de Blubbers een hoog mietjesgehalte

Jan van den Berghe 8 september 2004 21:50

Citaat:

Neen: jullie flaminganten dienen de mensen van een ander gedacht hun fysieke en geestelijke integriteit te respecteren.
Al de rest is kletskoek.
Jullie zijn zwaar in de fout gegaan.
Een overval, beroving en het toebrengen van geestelijk letsel.
Tevens discriminatie op basis van overtuiging.
Bovendien pleegde de dader ook nog laffelijk vluchtmisdrijf i.p.v. voor zijn gruweldaden uit te komen en de rechtvaardige straf in ontvangst te nemen.

Dit alles is eerder kletskoek. Immers, het getuigt juist van een enorme neerbuigendheid om juist op een toch wel politiek getinte bijeenkomst symbolen mee te dragen die ingaan tegen wat heel wat deelnemers juist als hun overtuiging delen. Wie verstandig is, doet zoiets immers niet. Er lopen altijd wel mensen rond met warm bloed.

Hahaha. Geestelijk letsel. Gruweldaden. Blijkbaar gelooft u die onzin zelf.

Discriminatie? Geen sprake van! Is het misschien discriminatie dat iemand van een andere partij op een VLD-congres niet zijn overtuiging zal mogen verkondigen? Neen, die persoon zal wel zo verstandig zijn er weg te blijven.

Supe®Staaf 8 september 2004 21:52

Citaat:

Jij moet gaan solliciteren bij Geert Hoste!!! Ik lag me nu al een deuk...

Ook jij zou je beter in naam van je kornuiten verontschuldigen in plaats van nog wat beledigingen te spuien aan het adres van geschoffeerde Belgicisten.:evil:

Jan van den Berghe 8 september 2004 21:52

Citaat:

Is dat u het dierbaarst? Bij mijn is dat mijn vriendin en familie.

Jan van den Berghe 8 september 2004 21:53

Citaat:

Inderdaad. Misschien hebben ze "de stiel" wel bij Bert Ansjovis geleerd?!

Phrea|K 8 september 2004 21:53

Neen, Supe®Staaf heeft gelijk hier. Diefstal is een misdaad.
Het geeft trouwens mooi weer hoe kinderachtig nationalisten wel niet zijn (van beide kanten trouwens :lol: ). Vlaggetjes worden gezien als een 'provocatie'. C'mon, grow up hé. :roll2: :lol:

Supe®Staaf 8 september 2004 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Immers, het getuigt juist van een enorme neerbuigendheid om juist op een toch wel politiek getinte bijeenkomst symbolen mee te dragen die ingaan tegen wat heel wat deelnemers juist als hun overtuiging delen.

Onzin.
Jullie dienen respect op te brengen voor het vrij uiten van ieders mening.

Citaat:

Wie verstandig is, doet zoiets immers niet. Er lopen altijd wel mensen rond met warm bloed.
Heethoofden dienen zich te leren beheersen.

Citaat:

Hahaha. Geestelijk letsel. Gruweldaden. Blijkbaar gelooft u die onzin zelf.
Ik stel me in die jongen zijn plaats, en voel het zo aan, ja!

Citaat:

Discriminatie? Geen sprake van! Is het misschien discriminatie dat iemand van een andere partij op een VLD-congres niet zijn overtuiging zal mogen verkondigen? Neen, die persoon zal wel zo verstandig zijn er weg te blijven.
Discriminatie en het beletten van vrij een mening te uiten op basis van overtuiging.
Zo zit dat!

Jan van den Berghe 8 september 2004 21:56

Citaat:

Ook jij zou je beter in naam van je kornuiten verontschuldigen in plaats van nog wat beledigingen te spuien aan het adres van geschoffeerde Belgicisten.:evil:

Ik zie niet in waarom wij hier verontschuldigingen zouden moeten aanbieden. Vooreerst overdrijft u in grote mate en blaast u het gebeurde op tot proporties die het in de werkelijkheid nooit heeft gehad. Ondertussen hebben we hier al meerdere ooggetuigeverslagen mogen lezen alsook de getuigenis van de persoon die de vlag droeg. Het is allemaal vrij onschuldig. Maar wat er gebeurd is, is het resultaat van pure provocatie. Men gaat ook niet op een SP.a-congres plotseling met de vlag van het Vlaams Blok staan zwaaien. Eerlijk gezegd denk ik dat men de vlaggenzwaaier ook bij het nekvel zou grijpen.

Jan van den Berghe 8 september 2004 21:58

Citaat:

Discriminatie en het beletten van vrij een mening te uiten op basis van overtuiging.
Zo zit dat!

Dat is pas onzin, mijnheer Superstaaf.

De Blubbers mogen gerust hun onzin de wereld insturen. Alleen moet zoiets niet ongepast gebeuren: daar zijn passende kanalen, tijdstippen en methodes voor. De Gordel is het gepaste noch geschikste moment of kanaal om hun unitaire lulkoek te verkondigen.

Jan van den Berghe 8 september 2004 21:58

Citaat:

Ik stel me in die jongen zijn plaats, en voel het zo aan, ja!

Dan heeft u wel een heel verwijfd aanvoelen.

Betweter 8 september 2004 21:59

Citaat:

Ik zal me gaan haasten, daarbij, ik hoef niemand verontschuldigingen aan te bieden...

Supe®Staaf 8 september 2004 22:00

Citaat:

Ik zie niet in waarom wij hier verontschuldigingen zouden moeten aanbieden.

Voor diefstal, beroving, discriminatie.

Citaat:

Het is allemaal vrij onschuldig.
U probeert gewoon die schurkenstreken goed te praten.

Citaat:

Maar wat er gebeurd is, is het resultaat van pure provocatie. Men gaat ook niet op een SP.a-congres plotseling met de vlag van het Vlaams Blok staan zwaaien. Eerlijk gezegd denk ik dat men de vlaggenzwaaier ook bij het nekvel zou grijpen.
Uw vooronderstellingen zijn van generlei waarde.
Wat op de Gordel geschiedde was echt: rabauwenstreken!

Piet Hein 8 september 2004 22:00

Dilbeek aan welke kant van Brussel ligt dat eigenlijk.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:01

Citaat:

Jullie dienen respect op te brengen voor het vrij uiten van ieders mening.

Uiten van een mening gebeurt op een passende wijze, op een passend tijdstip en volgens een passende methode. Wat mij betreft mogen de Blubbers gerust een aanvraag doen om ik-weet-niet-waar een betoging te organiseren, om congressen te belggen, om discusssieavonden in te richten, om foldertjes aan het station uit te delen... Ze doen maar. Dat is immers passend. Maar naar een manifestatie gaan die sedert haar oprichting een onverbrekelijk Vlaamsnationalistisch tintje draagt, is echt de confrontatie zoeken. Het is niets anders dan provocatie.

Supe®Staaf 8 september 2004 22:02

Citaat:

Dan heeft u wel een heel verwijfd aanvoelen.

Nogmaals: hou uw persoonlijke aanvallen voor uzelf.
U maakt er de zaak alleen maar erger mee.
Jullie gingen zwaar in de fout, en met natrappen wordt uw zaak er niet beter op.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Dilbeek aan welke kant van Brussel ligt dat eigenlijk.

Supe®Staaf 8 september 2004 22:04

Citaat:

Uiten van een mening gebeurt op een passende wijze, op een passend tijdstip en volgens een passende methode.

Kletskoek: je mening moet je steeds altijd en overal vrij kunnen uiten.
Niet enkel als het 't straatcrapuul schikt.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:04

Citaat:

Jullie gingen zwaar in de fout, en met natrappen wordt uw zaak er niet beter op.

Welke zaak? Het enige wat ik van ooggetuigen en de bevlagde Blubber hier lees is een heel onschuldig incident. Getuige ook de reactie van de politie die de zaak vrijwel onmiddellijk liet voor wat ze was.

U, die er niet bij was, blaast de hele zaak op tot proporties waar een overval van de Bende van Nijvel niets bij heeft.

Supe®Staaf 8 september 2004 22:05

Citaat:

Ik zal me gaan haasten, daarbij, ik hoef niemand verontschuldigingen aan te bieden...

Neen je hoeft iets, maar 't is wel veelzeggend.
Als dat de mentaliteit is van vlaamsnationalisten, dan heb ik liever met de Walen te maken.
Die kennen hun wereld, en weten hoe ze zich dienen te gedragen wanneer ze in de fout gaan.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:06

Citaat:

Kletskoek: je mening moet je steeds altijd en overal vrij kunnen uiten.

Dan moet u dat eens vertellen aan de met-ijzer-omhangen mannetjes die aan het Albert I-monument te Nieuwpoort samenkomen. Probeer daar maar eens met een Vlaamse Leeuw te zwaaien. Ik geef de vlaggenzwaaier vijf seconden, waarna z'n vlag vakkundig zal verwijderd zijn...

En dat is maar normaal ook. Politieke manifestaties van andersdenkenden verstoort men. Laat de mensen gerust. Zo verstandig waren de Blubbers echter niet.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:07

Citaat:

Als dat de mentaliteit is van vlaamsnationalisten, dan heb ik liever met de Walen te maken.
Die kennen hun wereld, en weten hoe ze zich dienen te gedragen wanneer ze in de fout gaan.

Ja? Heeft concrete feiten uit de politieke wereld waar dit uit zou moeten blijken?

Supe®Staaf 8 september 2004 22:08

Citaat:

Welke zaak? Het enige wat ik van ooggetuigen en de bevlagde Blubber hier lees is een heel onschuldig incident.

Dat 'onschuldig incident' komt neer op beroving, diefstal, bendevorming, vluchtmisdrijf, discriminatie en verkrachting van de vrije meningsuiting.

Citaat:

Getuige ook de reactie van de politie die de zaak vrijwel onmiddellijk liet voor wat ze was.
Als het in uw kraam past zijn de flikken plots de goeie.
Een schande dat die niet adekwaat reageerden.
Dat is het!

Citaat:

U, die er niet bij was, blaast de hele zaak op tot proporties waar een overval van de Bende van Nijvel niets bij heeft.
Jij was er evenmin bij, en vergoelijkt hier losjes uit de pols misdrijven!

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:10

Citaat:

Dat 'onschuldig incident' komt neer op beroving, diefstal, bendevorming, vluchtmisdrijf, discriminatie en verkrachting van de vrije meningsuiting.

Er is niets van dit alles van toepassing. Alleen uw ziekelijke verbeelding maakt er dit van.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:12

Citaat:

Jij was er evenmin bij, en vergoelijkt hier losjes uit de pols misdrijven!

In tegenstelling tot u echter baseer ik me op (a) enkele verslagen van ooggetuigen en (b) het verslagje dat de bevlagde Blubber hier zelf plaatste. Welnu, uit (a) en (b) kan nergens worden opgemaakt wat u ervan maakt. U is het die echter de zaak enorm opblaast waarbij u zelfs woorden als "molesteren" niet schuwt (nochtans spreekt (b) dat uitdrukkelijk tegen).

Supe®Staaf 8 september 2004 22:12

Citaat:

Er is niets van dit alles van toepassing.

Edoch.
Citaat:

Alleen uw ziekelijke verbeelding maakt er dit van.
Kan u die persoonlijke aanvallen echt niet achterwege laten?
Als u geen deftig argumentatief verweer heeft, dan hoeft u dat niet met schelden proberen te verdoezelen.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:13

Citaat:

Als het in uw kraam past zijn de flikken plots de goeie.
Een schande dat die niet adekwaat reageerden.
Dat is het!

En wanneer, o fantaserende Staaf, heb ik ook beweerd dat "de flikken" de slechten waren? Wanneer? Waar?

Supe®Staaf 8 september 2004 22:15

Citaat:

En wanneer, o fantaserende Staaf, heb ik ook beweerd dat "de flikken" de slechten waren? Wanneer? Waar?

U haalt hun lakse houding aan als een argument om de misdaden van uw kornuiten te minimaliseren!

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:23

Citaat:

U haalt hun lakse houding aan als een argument om de misdaden van uw kornuiten te minimaliseren!

Ik haal helemaal hun lakse houding niet aan. Ik stel alleen vast dat de politie de feiten op een realistische en volwassen wijze heeft bekeken en dan ook ingezien dat er niets ernstigs gebeurd was.

Lees ook de ooggetuigenverslagen alsook het verslagje van de Blubber, en met een beetje eerlijkheid komt u tot dezelfde conclusie. Maar u blaast de zaak liever op tot afmetingen die het nooit gehad heeft. Fantasie dus.

Maar u beschuldigde mij er echter van dat ik eerder de politie blijkbaar als de "slechten" had omschreven. Dat heb ik echter nooit gedaan. Ook hier fantaseert u erop los.

Supe®Staaf 8 september 2004 22:29

Citaat:

Ik haal helemaal hun lakse houding niet aan. Ik stel alleen vast dat de politie de feiten op een realistische en volwassen wijze heeft bekeken en dan ook ingezien dat er niets ernstigs gebeurd was.

Hun plicht verzaken, d�*t deden deze dienders.
Waarschijnlijk onder de massale druk van de flaminganten.

Citaat:

Lees ook de ooggetuigenverslagen alsook het verslagje van de Blubber, en met een beetje eerlijkheid komt u tot dezelfde conclusie. Maar u blaast de zaak liever op tot afmetingen die het nooit gehad heeft. Fantasie dus.
Ik toon de zaak zoals ze is.
U zit in de ontkenningsfase.
U probeert te minimaliseren.
Een typisch verschijnsel: bagatelliseren van wandaden om aan straf te ontsnappen.

Citaat:

Maar u beschuldigde mij er echter van dat ik eerder de politie blijkbaar als de "slechten" had omschreven. Dat heb ik echter nooit gedaan. Ook hier fantaseert u erop los.
Toen het gerecht het Vlaamsblok veroordeelde voor racisme, dan had u voor dit apparaat anders geen goed woord over...............

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:34

Citaat:

Ik toon de zaak zoals ze is.

U toont niet. U was er immers niet bij.

Slechts de ooggetuigenverslagen alsook het verslag van de desbetreffende BUB'ers tonen de zaak zoals ze is: een eerder onschuldig incident waarbij een vlag werd ontfutseld. Niets meer, niets minder.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:36

Citaat:

Hun plicht verzaken, d�*t deden deze dienders.
Waarschijnlijk onder de massale druk van de flaminganten.

Daar begint het weer te draaien in uw bovenkamer. Massale druk? Hoe dan wel? In de ooggetuigenverslagen staat geen enkel element dat uw stelling kan bevestigen. En in het verslagje van die BUB'er als evenmin.

De politie heeft de zaak gelaten voor wat ze is: een onschuldige, jongensachtige streek.

Knuppel 8 september 2004 22:38

Pffffffffffffffffffffffft en dat allemaal voor een schreeuwlelijk stuk textiel en een kliek franskiljonsgezinde provocateurs.

Jan van den Berghe 8 september 2004 22:40

Citaat:

Toen het gerecht het Vlaamsblok veroordeelde voor racisme, dan had u voor dit apparaat anders geen goed woord over...............

U begint wanhopig te doen. Het gerecht is nog steeds niet de politie.

En trouwens, over het gerecht als dusdanig heb ik niet geoordeeld, maar wel over de toepassing van de wet alsook de draagwijdte van het vonnis (wat ook professor Storme deed). Daarnaast stipte ik de uitspraken van respectievelijk Leman, Pataer en Verhofstadt aan en wees op de achtergrond van de rechter.

Nergens en nooit heb ik, zoals u weer in uw ziekelijke verbeelding beweert, "geen goed woord over voor dit apparaat".

zorroaster 9 september 2004 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zorroaster, N-VA'er vindt geweld duidelijk een betere oplossing dan vreedzame actievoering. Dat is genoteerd.

:roll:
Ik wilde gewoon jullie jankerige gedrag even kaderen. Met kinderen gaan provoceren en klagen dat de hummel getraumatiseerd is, toespraken verstoren en huilen dat jullie meningsuiting geschonden wordt...

Supe®Staaf 9 september 2004 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
:roll:
Ik wilde gewoon jullie jankerige gedrag even kaderen.

Jullie gedrag op de Gordel wettelijk 'kaderen' is eenvoudiger: diefstal en beroving. Crimineel gedrag dus.

Betweter 9 september 2004 07:44

Wat is het verschil tussen diefstal en beroving?

Foundation 9 september 2004 10:19

De Gordel is in de eerste plaats een sportief gezinsgebeuren, dixit Bloso. Wij in de goede hoop dat wij mee konden sporten en dat wij onze vrijheid van meningsuiting en verplaatsing ook eens konden gebruiken, daarnaartoe om mee te wandelen (zelfs netjes inkom betaald, en medaille gekregen achteraf!).

Nee hoor, geen vrijheid van meningsuiting voor de eersten die "vrijheid van meningsuiting" roepen als het erop aankomt. Het ging hem nochtans wettelijk om een openbare plaats, waar we ons bevonden - daar hebben we alle rechten en kan geen privaat persoon behalve ordediensten ons zeggen wat mag en niet mag.

Gelukkig waren er nog andere, interessante debatten met vredelievender flaminganten mogelijk. Enkele volwassen en waardige discussies zonder enige stemverheffing ontstonden daaruit, het maakte de dag weer een beetje goed.

Foundation 9 september 2004 10:23

Punt blijft: onder geen beding heeft men het recht om het heft in eigen handen te nemen. De vlag was misschien voor sommigen ongepast (hoewel we het recht hebben met elke doek die we willen rond te lopen, ongeacht de kleurtjes die erop staan), maar dan nog is het geen manier van doen om die agressief uit iemands handen te rukken. Niet in het minst wegens het brandwondengevaar dat schurend textiel oplevert.

Als men ze dan verwijderd had willen zien, dat men de politie had gebeld, of eventueel de organisatie had verwittigd. Deze alleen zijn gerechtigd om ons te zeggen wat we mogen en wat we niet mogen.

Betweter 9 september 2004 10:31

Wij zijn baas in eigen Dilbeek! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be