![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dat kan je niet hebben he middelmatige vriend? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rofl: |
Citaat:
Ik zou liever normaal zijn zoals jullie, de middelmatigheid zou ik er met graagte bijnemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder zou ik mezelf, als autist, niet bepaald een intellectuele superioriteit toemeten, eerder het tegendeel. Misschien moet je meer precies aanduiden waar u die indruk hebt opgedaan Hetgene waar mijn kracht wel om draait is mijn geheugen, ik vergeet raar of zelden iets. |
Citaat:
Het zogezegde Waaltje pesten aan de kust is onzin? De zogezegde boycot door de Walen is onzin? Meer dan concluderen dat je met bullshit komt aandraven valt er blijkbaar niet uit te puren. |
Citaat:
Toch dit. Je stelt dat je zelf hoogbegaafd bent en je gesprekspartners op dit forum noem je 'middelmatig'. Dat lijkt me een 'ongelukkige' manier om de situatie samen te vatten. Je kan dat best anders formuleren. Correcter ook. Niet alle mensen ontwikkelen zich in dezelfde richting. En je hebt breedspectrum antibiotica en gerichte antibiotica. Als je de beeldspraak begrijpt. |
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen zou naar het Europees hof moeten gaan wegens discriminatie. Doorheen de regels meen ik tevens ook nog te lezen dat de Walen zeker tevreden waren toen ze hun (grond)wettelijke superioriteit als minderheid kregen, en nu als "dank" hun meerderheid gebruiken om de Vlaming nog verder te onderdrukken en grond (lees: Brussel) op te eisen -om nog verder zich aan te passen/uit te breiden... Kortom Raf: laten we dit "communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - & het spuugzat zijn" snel oplossen, en alles, maar dan ook alles schrappen en terugzetten naar de jaren stilletjes voordat er ook maar 1 woord werd gesproken, neen nog vroeger, voordat er ook maar 1 woord werd gedacht over de Waalse faciliteiten. OK? Dit soort discussies draait zogoed als altijd uit op het communautaire. Verder on topic. Dat een Vlaming talen kan, wil en zal spreken, is algemeen geweten. Dat een Waal dit niet doet, is ook algemeen geweten. Onlangs is er gezegd dat, ik meende zelfs door politici, dat het aanpassen van de Vlaming nadelig is voor zijn cultuur en voor de gesprekspartner. Kortom: blijf Nederlands praten. Geen NL, geen bier ! In Brussel is het zelfs erger: geen NL, geen medische verzorging !! Dus laat de Walen maar naar FR gaan, en dat ze al de wannabe pseudo-Walen ook maar meenemen, zodat deze eens lekker op hun plaats worden gezet door echte Fransen en dat ze hun echte afkomst misschien willen erkennen ipv te verloochenen om zich beter te voelen. . |
Citaat:
Dit gezegd zijnde, in Wallonië hebben de leerlingen die beperkte vrijheid wel. Niks belet Vlaanderen om een soortgelijke keuze te maken, al lijkt mij een systeem met verplichte taallessen (de drie nationale + Engels) beter. |
Citaat:
1- Vrije keuze van 2e taal. 2- Vrije keuze om een beperkt aantal lessen in een andere dan de officiële taal te volgen. Alhoewel ik redenen heb om in Vlaanderen voor Frans als tweede taal te kiezen zou ik mij toch ook kunnen vinden in dat voorstel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
yes en no Daar lopen ze nu allemaal heel hoog mee op maar ze vergeten dat het destijds slechts twee stemmen gescheeld heeft of men sprak vandaag Nederlands in Amerika in plaats van Engels. Wanneer ge boven Parijs vliegt en je roept de verkeerstoren op kun je, ook al is de radiocommunicatie-taal Engels, dat ook maart beter in het Frans doen. De kans is anders zeer groot dat ze zich van kromme haas houden. Na dat ge antwoord ontvangen hebt en ze niet meer kunnen doen alsof ze u niet ontvangen hebben kan je dan verder gaan in het Engels. Meermaals zelf meegemaakt toen ik nog mijn vliegbrevet had. |
Citaat:
Een tweede voordeel is dat de een een Germaanse en de andere een Romaanse taal is. Wie zoals in het Waalse immersieonderwijs Nederlands als tweede taal koos kan daardoor zijn achterstand van de kennis van de Engelse taal op zeer korte tijd inhalen. Voor een Nederlandstalige is de link met andere Romaanse talen gelegd, en vice versa voor de Franstalige. Maar omdat niet alle leerlingen de bekwaamheid hebben om (de basis) van meerdere talen te leren, of omdat voor sommigen het niet nuttig is meer dan een tweede taal te kennen, kan ik mij dan ook vinden in de argumentatie die pleit voor keuzevrijheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
@GARRY:
IFR commercial flight niet vergelijken met VFR sportvliegtuig flights aub. In het laatste geval helpt het wel uw franstalige luchtvaart phraseologie te beheersen. Maar dan weer niet in Spanje waar ze naast hun spaans gelul geen "testikel" begrijpen van uw Engelse lingo, speciaal "op den buiten" daar. En ze hebben wel een heel grote "buiten". |
Citaat:
|
Citaat:
Ondanks de boycot van de Franstalige Belgen van de Vlaamse kust ( van 25% naar 20 %Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust) zat de Vlaamse Kust reeds vol tijdens de Paasvakantie. Dit in tegenstelling met vroeger ,toen de Vlaamse Kust pas volzet was tijdens hittegolven in Juli of Augustus. De Vlaamse Kust heeft de Franstalige Belgen dus niet nodig om te floreren. Het dreigement dat de Franstalige Belgen de Vlaamse Kust zouden mijden na de Vlaamse onafhankelijkheid heeft dan ook geen enkele slagkracht meer en de Vlaamse Kust- Middenstanders kunnen bij de volgende verkiezingen dus ook zonder vrees op de partijën van de Forza Flandria stemmen :-) |
Citaat:
Moest het marktaandeel van Renault, na de sluiting van hun fabriek in Vilvoorde , met 5% gezakt zou zijn , denk je dat de vakbonden van de Vilvoordse ex-Renault arbeiders niet triomfantelijk zouden aangekondigd hebben dat hun boycot van Renault geslaagd was? Als het marktaandeel van de Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust met 5% zakt de laatste jaren ,dan vind ik dat je wel degelijk ook van een boycot -effect kan spreken. Gelukkig voor de Vlaamse Kust heeft die Franstalige boycot geen enkel effect gehad daar er veel meer Vlaamse ,Engelse ,Duitse en Nederlandse toeristen bijgekomen zijn ,dan dat er Franstalige Belgen weggebleven zijn :-) |
Citaat:
,maar in Azië,Afrika ,Europa en Oceanië ga je zeker verder geraken met Engels dan met Spaans volgens mij. |
Citaat:
Alle vrijheid is beperkt, al was het alleen nog maar door het beperkte realistisch mogelijke. Je geloofde toch niet werkelijk dat ik bedoelde dat leerlingen mochten kiezen uit o.a. al de talen die bijvoorbeeld in India gesproken worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat er op dit forum nog mensen zitten die niet weten, of liever, niet willen begrijpen dat Engels zowat de wereldtaal is geworden...Daarvan vraag ik mij af onder welke steen die tijdens de laatste decennia hebben geleefd. Ik heb zelf Frans gehad in 't middelbaar onderwijs, en raad eens hoeveel ik die taal heb nodig gehad nadat ik was afgestudeerd? Juist ja: nooit. Engels, daarentegen, gebruik ik zowat elke dag, zowel schriftelijk als mondeling. Frans spreek je enkel in Wallonie en in Frankrijk, daarbuiten schakel je best over op Engels.
|
Citaat:
Mijn Frans daarentegen is perfect en verzorgd (meer dan mijn Nederlands) en dat heeft me op zakelijk gebied geen windeieren gelegd en ik voel me ook meer cultureel verbonden met Frans. Niemand heeft dezelfde voorkeuren of capaciteiten. |
Citaat:
Citaat:
Besef jij eigenlijk wel dat de kans bestaat dat ondanks het feit dat het aandeel waalse toeristen op het totaal aantal toeristen zakt, er mogelijk 2 of 5 of zelfs 37 keer zoveel walen naar de kust gaan in vergelijking met vroeger?! En dan loop jij hier te mekkeren over een 'geslaagde boycot'? Hoe idioot kun je eigenlijk zijn zeg! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En verder Citaat:
Het wordt dringend tijd dat ge u eerst informeert voor ge uw flamingante gewauwel neerschrijft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be