manta |
24 april 2014 07:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
(Bericht 7111457)
NVA is nog veel te mals. Zij spreken van twee jaar stempelgeld zoals het ook in andere landen plaatsvind. Ik zou er eerder slechts één jaar van maken maar dan wel in deze vorm.
Eén jaar werkloosheidsvergoeding waarin je de tijd hebt om een nieuwe baan te zoeken naar eigen wens of in evenredigheid met datgene waarvoor je gestudeerd hebt. (Solliciteren is een voltijdse bezigheid)
Na afloop van dat jaar wordt ( in plaats van buitenlandse werknemers te importeren om bepaalde jobs ingevuld te krijgen) de werkzoekende verplicht eender welke baan die hem wordt aangeboden te aanvaarden zo niet wordt deze geschrapt en verliest tevens het recht op steun van het OCMW. In afwachting van een aangeboden job blijft de werkloze wel verder steungerechtigde natuurlijk.
Wie de aangeboden job echter weigert geeft hiermee te kennen dat hij geen inkomen uit arbeid nodig heeft en bij gevolg ook niet langer stempelgeld noch OCMW behoeft.
Verder zou ik gelijk ook de kindervergoeding voor kinderen tot de leeftijd van 14 jaar afschaffen en in ruil daarvoor gratis kinderopvang organiseren. Dat schept sowieso al een redelijk aantal nieuwe banen en zorgt er voor dat een uitvlucht van niet te kunnen gaan werken, omwille van de kinderen, ophoud te bestaan.
|
Zoals ik al eerder in deze draad zei, 't is de Vlaming die de dupe zal zijn van al deze maatregelen...
Heel z'n leven werken en afdragen, maar als de tijd er om de één of andere reden is dat hij moet terugvallen op dat sociaal vangnet is het er niet meer.
Een selectieve regeling zal uiteraard weer racistisch of zo zijn maar wel veel logischer.
Kinderopvang is trouwens handig op sommige vlakken maar 't zou wel leuker zijn moesten de kinderen terug ouders hebben ipv werkpaarden.
Minder tweeverdieners en meer aandacht voor gezinnen lijkt me wel een belangrijk gegeven. Nogmaals, 't is de Vlaming en de Vlaamse gezinnen die de dupe zijn hoor...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
(Bericht 7111480)
In Testaankoop komt Dacia er als een van de betrouwbaarste uit.
|
Betrouwbaar mss wel maar 't is wel een aankoop van ettelijke duizenden euro's. Wie niet veel geld heeft zal eerder op de tweedehandsmarkt gaan zoeken naar een wagen met een lage aankoopprijs.
Vreemd genoeg zijn de auto's met een zwaardere motor vrij goedkoop, een kleine bijkomstigheid van de extra belastingen en milieuregelingen. De aankoopprijs en het idee dat een bekend merk langer meegaat zal vaak de keuze bepalen.
|