Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verzuring in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201261)

vlaams realist 25 april 2014 19:12

Ooit ook eens zeikers van buren gehad. Kheb mn muziek op een aanvaardbaar niveau gezet en ben dan op vakantie vertrokken. Na 3 weken studio Brussel waren ze een heel pak stiller. :lol:

CLAESSENS Joris 25 april 2014 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7112531)
Kanker is niet besmettelijk. En je mag verdomme blij zijn dat jij het zelf niet hebt. Zal ik jou eens buitengooien als jij terminaal bent? Zal je graag hebben, niet? Onmens.

Mensen die zo ziek zijn dat ze een overlast voor hun buren vormen...
Geen simpele stelling.

Laat ik het eens zo benaderen;
Moest ik in die situatie verkeren zou ik liever in een ziekenhuis liggen dan het leven van mijn buren te verpesten.
Ik zou inderdaad liever tussen mijn eigen muren sterven maar... ik zou dat pas de laatste dagen doen én mijn buren vooraf op de hoogte brengen van de mogelijke overlast én mij daarvoor ook verontschuldigen.
Elementaire beleefdheid heet dat.
Dat mensen sterfelijk zijn zou hun zelfrespect en het respect voor anderen niet mogen aantasten...

fred vanhove 25 april 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7113761)
Geen simpele stelling.

Moest ik in die situatie verkeren zou ik liever in een ziekenhuis liggen dan het leven van mijn buren te verpesten.
Ik zou inderdaad liever tussen mijn eigen muren sterven maar... ik zou dat pas de laatste dagen doen én mijn buren vooraf op de hoogte brengen van de mogelijke overlast én mij daarvoor ook verontschuldigen.
Dat mensen sterfelijk zijn zou hun zelfrespect en het respect voor anderen niet mogen aantasten...

Dus U weet nu al van jezelf hoe je je gaat gedragen en voelen als je ooit zelf terminaal bent ? Straf heel straf ! Heb dat nogal horen zeggen ....meestal bleef van die stellingen niet veel meer over als het zo ver was ....

Libro 25 april 2014 19:36

Citaat:

Geen simpele stelling.

Dus als ik het goed begrijp toon je geen respect voor de medemens door ziek te zijn tussen andere mensen? Of ben je nu sarcastisch?

Gipsy 25 april 2014 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113781)
Dus U weet nu al van jezelf hoe je je gaat gedragen en voelen als je ooit zelf terminaal bent ? Straf heel straf ! Heb dat nogal horen zeggen ....meestal bleef van die stellingen niet veel meer over als het zo ver was ....

Dat is een andere discussie. In dit geval gaat het over een VZW die in een appartementsgebouw een zorgcentra inricht en de bewoners hun privé leven verstoord. De rechtbank gaat dit hoe dan ook veroordelen in het voordeel van de appartement bewoners.

Niemand gaat daarover struikelen als ze dat in een individuele woonst doen (en dan nog dat ziet er mij allemaal amateuristisch uit, hebben ze de nodige vergunningen?).
De pers inschakelen en de dooddoener verzuring gebruiken is dégoûtant. Of denkt u dat HLN zomaar onschuldig en per toeval op het toneel verscheen.

De schoofzak 25 april 2014 19:59

Niemand die zich afvraagt hoe het komt dat er zoveel gezaagd wordt ?

Zitten we met tevelen te kort op mekaar ?
Mankeren we met onze menselijke tekortheid een beetje aan 'autoriteit', waardoor de schroom om te reclameren weggevallen is ?
Zijn we verwend, te verwend ?

Kunnen wij sommige dingen gewoonweg niet aan? Voorbeeld: de baas van de post of van belgacom, door sossen nota bene benoemd, die zoveel verdiende ... wat moet een huisarts van een jaar of 35 dan denken: ikke hard gestudeerd, draai mijn botten dag en nacht af voor een vijfde van die pipo ...

Vijf minuten te lang parkeren, en lap. Maar zware misdrijven en nog geen week effectief in den bak ... ? Als ge dat niet weet, dan niet en deert .. maar nu weten we het wel.

.

fred vanhove 25 april 2014 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7113795)
Dus als ik het goed begrijp toon je geen respect voor de medemens door ziek te zijn tussen andere mensen? Of ben je nu sarcastisch?

Dat was toch ook al zo bij de spartanen.....

Boduo 25 april 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113838)

NU zijn ze in Griekenland absoluut NIET fier over de oude Spartanen...
Integendeel.

Libro 25 april 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113838)

Dat waren dan ook oorlogszuchtige barbaren die zelfs niet konden verdragen als er ene op vrijersvoeten rondliep...

fred vanhove 25 april 2014 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7113863)
Dat waren dan ook oorlogszuchtige barbaren die zelfs niet konden verdragen als er ene op vrijersvoeten rondliep...

Als de huidige trend zich doorzet gaan ze in Vlaanderen ook niet veel meer kunnen verdragen:-)

Libro 25 april 2014 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113872)
Als de huidige trend zich doorzet gaan ze in Vlaanderen ook niet veel meer kunnen verdragen:-)

Da's al het geval , spijtig genoeg.

Boduo 25 april 2014 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7113878)
Da's al het geval , spijtig genoeg.

bah, een beetje minder veralgemenen en een beetje meer relativeren.

Libro 25 april 2014 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7113883)
bah, een beetje minder veralgemenen en een beetje meer relativeren.

Wie? Ik of de zuurpruimen?

Libro 25 april 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7113699)
'Moneyintro' en 'Money exit' van Belgian Asociality met de versterker op maximum hehe.

Astamblieft: https://www.youtube.com/watch?v=z7dIY9otyJM

patrickve 25 april 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7112549)
Ik promoot grof geweld in deze.

Ik ook :-)

Dat verlost ze uit hun lijden :-)

patrickve 25 april 2014 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7112694)
Een consequente liberaal, die vind dat de gemeenschap ondergeschikt is aan het individu.

? Uiteraard is de gemeenschap ondergeschikt aan het individu. Wa's da nu voor een punt ?

Of ben jij er ook zo een die een bloeiende gemeenschap van allemaal ongelukkige individuen wil (op de Grote Gids van die gemeenschap na, natuurlijk ?).

Een egoist, dat is iemand die altijd aan zichzelf denkt, en niet aan mij, he ;-)

Nietzsche 25 april 2014 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7113895)
Ik ook :-)

Dat verlost ze uit hun lijden :-)

Zeuren is een vorm van lijden inderdaad.

Nietzsche 25 april 2014 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras (Bericht 7113391)
Moesten er geen onnozele wetten tegen brandstichting zijn, ik zou meer in brand steken dan een kaarske, maar helaas, ik kan u niet meer bieden dan een paar kaarskes. En voor de open haard is 't vandaag te warm.

Wat zou je nog meer in brand willen steken?

Jan van den Berghe 25 april 2014 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7112494)
Is dat de fout van de N-VA?

Natuurlijk. Enkele jaren geleden had Raf nog gesteld dat het Vlaams Belang de schuld van alles was. Nu is de N-VA de kop van Jut.

fred vanhove 25 april 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7113972)
Natuurlijk. Enkele jaren geleden had Raf nog gesteld dat het Vlaams Belang de schuld van alles was. Nu is de N-VA de kop van Jut.

Maar naar waar zouden al die Vlaams Belangers toch naartoe zijn gelopen ?

Libro 25 april 2014 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7113980)
Maar naar waar zouden al die Vlaams Belangers toch naartoe zijn gelopen ?

PVDA+? ;-);-);-) VB gaat in enkel geval richting kiesdrempel.

Savatage 25 april 2014 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7113809)
Dat is een andere discussie. In dit geval gaat het over een VZW die in een appartementsgebouw een zorgcentra inricht en de bewoners hun privé leven verstoord. De rechtbank gaat dit hoe dan ook veroordelen in het voordeel van de appartement bewoners.

Op basis van wat dan? Ze kunnen hoogstens wat lawaai of overlast vaststellen, maar of een rechtbank daarvoor al die terminale mensen er gaat buitenjossen is nog iets anders.

Pandareus 25 april 2014 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7113972)

Ik wil je gerust stellen : het blok is nog altijd de schuld van alles. 8-)

Jan van den Berghe 25 april 2014 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7113991)
Op basis van wat dan? Ze kunnen hoogstens wat lawaai of overlast vaststellen, maar of een rechtbank daarvoor al die terminale mensen er gaat buitenjossen is nog iets anders.

Er kunnen ook andere redenen zijn, daar men niet zomaar een zorgcentrum in bewoning kan uitbouwen.

Nietzsche 25 april 2014 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7113995)
Er kunnen ook andere redenen zijn, daar men niet zomaar een zorgcentrum in bewoning kan uitbouwen.

Wel degelijk.

Doge 25 april 2014 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7113995)

Misschien zijn het Roma patiënten, met hun inteelt zijn het wel kanker kandidaten. Termont heeft al gezegd dat hij minder Roma wil in Gent, minder!, minder!, minder!

Hoomer 26 april 2014 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7113991)

Er zitten daar geen terminalen, het is gewoon een plek om uit te zieken na de chemokuur. Omdat de vrijwilligers niet bij iedereen apart kunnen langsgaan om de kots op te kuisen zetten ze ze bijeen op dat appartementje.

De vzw Zorghuis, die de patiënten opvangt omdat ze na hun ziekenhuisverblijf nog niet alleen kunnen blijven, begrijpt de klachten niet

http://www.vrijwilligerswerk.be/node/organisaties/10464

AsGardSGO 26 april 2014 05:31

Citaat:

Geen simpele stelling.

OK... laten we het zo eens benaderen:
Kindjes tussen 1 en 5 jaar horen niet thuis in een appartement of rijwoning want klokvast om 7u, 12u en 17u/18u loopt dat te blijten en/of te roepen in de traphal zodanig dat je uw TV harder moet zetten en dan de buren met dat kindje komen klagen dat uw muziek/TV om 16u te luid staat een het kindje of zijzelf niet kunnen slapen...
Ow redenatie van elementaire beleefdheid doortrekken naar alles?
Waar is de elementaire beleefdheid op de weg, in het restaurant, in de winkel, op de bus/trein/tram waar iedereen wild jappend zijn levensverhaal verteld en zijn eigen privacy schendt?....

Pure onverdraagzaamheid is het en meer niet, vaak ten gevolgen van een zelf opgelegd stresserend leven.

Raf 26 april 2014 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 7113500)
was u het niet die de vooringenomenheid van de sossen aanklaagde;als u dat mag waarom zou ik het dan niet mogen?

D�*t is met dit topic weer maar eens mooi aangetoond en d�*t was ook de bedoeling ervan. Al die imbecielen, die zich zelf moreel en intellectueel verheven voelen boven hun "tegenstanders", met creaturen zoals die in mijn onderschrift op kop, struikelen over zichzelf en over elkaar om luidruchtig en wild klapwiekend uiting te komen geven aan hun verontwaardiging wanneer iemand de schuld voor iets bij hùn partijtje durft te leggen. Wat een lef! En dat terwijl ze met dezelfde adem niet snel genoeg de schuld kunnen leggen bij hun politieke tegenstanders...

"De schuld van de NVA? Nee mijnheer! Hoe kan één partij daar nu verantwoordelijk voor zijn?" ... "Het is de schuld van de sossen/liberalen/groenen..."

Hilarisch! :lol:

En tegelijk diep triest... :-(

Gipsy 26 april 2014 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7114143)
Er zitten daar geen terminalen, het is gewoon een plek om uit te zieken na de chemokuur. Omdat de vrijwilligers niet bij iedereen apart kunnen langsgaan om de kots op te kuisen zetten ze ze bijeen op dat appartementje.

De vzw Zorghuis, die de patiënten opvangt omdat ze na hun ziekenhuisverblijf nog niet alleen kunnen blijven, begrijpt de klachten niet

http://www.vrijwilligerswerk.be/node/organisaties/10464

In een huis zou er geen overlast zijn op een appartement tussen andere appartement bewoners kan het niet.

Libro 26 april 2014 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114189)
In een huis zou er geen overlast zijn op een appartement tussen andere appartement bewoners kan het niet.

Ik merk dat de discussie plotseling verschuift van de hinder door braakgeluiden, "overmatig" liftgebruik en klakkende hakken naar de bestemming van het appartement. Hebben jullie eindelijk door dat die twaalf apostelen niet weinig overdrijven met hun klacht wegens hinder? Hoe gaan die reageren als bij één van hun buren het Wit-Geel Kruis een paar keer per dag moet langskomen?

Gipsy 26 april 2014 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7114297)
Ik merk dat de discussie plotseling verschuift van de hinder door braakgeluiden, "overmatig" liftgebruik en klakkende hakken naar de bestemming van het appartement. Hebben jullie eindelijk door dat die twaalf apostelen niet weinig overdrijven met hun klacht wegens hinder? Hoe gaan die reageren als bij één van hun buren het Wit-Geel Kruis een paar keer per dag moet langskomen?

Nee die mensen protesteren met recht en reden. De klassieke "verzuring" truuk is hier nogmaals belachelijk. Net als uw argument van een bewoner die ziek valt en verzorging nodig heeft. Dat is de normaalste zaak ter wereld.

Libro 26 april 2014 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114312)
Nee die mensen protesteren met recht en reden. De klassieke "verzuring" truuk is hier nogmaals belachelijk. Net als uw argument van een bewoner die ziek valt en verzorging nodig heeft. Dat is de normaalste zaak ter wereld.

Die kankerpatiënten wonen daar ook maar, er komt slechts af en toe een vrijwilliger langs om met één en ander te helpen. Wat is het verschil met een thuisverpleger die regelmatig moet langskomen?

Gipsy 26 april 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7114315)
Die kankerpatiënten wonen daar ook maar, er komt slechts af en toe een vrijwilliger langs om met één en ander te helpen. Wat is het verschil met een thuisverpleger die regelmatig moet langskomen?

Nee die "wonen" daar niet. Die patienten zijn daar samen gedropt op een plaats die daar niet voor geschikt is zonder rekening te houden met het comfort van de andere bewoners.

Libro 26 april 2014 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114323)
Nee die "wonen" daar niet.

Die wonen daar voor korte tijd (of verblijven daar, zo je wil). Welk verschil in hinder is er tussen een bewoner die thuisverpleging krijgt en deze mensen die af en toe hulp krijgen van vrijwilligers?

Citaat:

Die patienten zijn daar samen gedropt op een plaats die daar niet voor geschikt is zonder rekening te houden met het comfort van de andere bewoners.
Ocharme sukkelaars, geconfronteerd worden met zieke mensen!

Nietzsche 26 april 2014 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114323)
Nee die "wonen" daar niet. Die patienten zijn daar samen gedropt op een plaats die daar niet voor geschikt is zonder rekening te houden met het comfort van de andere bewoners.

Wil je comfort? ga dan niet in een flat wonen.

Gipsy 26 april 2014 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7114360)

Ik woon in geen flat. En comfort genoeg.

Zipper 26 april 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7114434)
Ik woon in geen flat. En comfort genoeg.

stop dan met je pretentieus en egoïstisch gezeik.

Johan Bollen 26 april 2014 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7114360)

Wil je opslag? Zeg dan gewoon tegen uw baas dat hij u volgende maand meer geeft.

Bobke 26 april 2014 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7113291)
Ik weet niet of het over deze situatie ging, maar gisteren in het nieuws een stukje gezien waar dit ter sprake kwam: de onderbuur kwam melden dat ze toch wat last had van het getik van schoenen op de bovenverdieping en of
het verplegend personeel geen aangepast schoeisel kon dragen.

Geen probleem: verplegend personeel bracht pantoffels mee die ze dan aandeden.

Het ging inderdaad daar over.
De vraag is in hoeverre het gebruikt wordt om de onverdraagzaamheid aan te tonen.
Is de klacht gericht tegen de patiënten of tegen het verplegend personeel ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be