Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maakt u de brug? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201543)

Demper 1 mei 2014 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121371)
Ik drink geen pils.

Je bent afgekickt?

Bob 1 mei 2014 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7121249)
Contracten moeten nageleefd worden.
Je kan mensen tientallen jaren nadat ze een contract aangingen met vaste loon en pensioencondities niet plots voor het blok zetten, zonder dat je als overheid alle vertrouwen kwijtspeelt.
Dat wreekt zich.

Dergelijke zaken moeten op lange termijn geregeld worden.
Nieuwe contracten kunnen aangeboden worden met andere voorwaarden, en dan beslissen kandidaat-beambten allerhande, in vrijheid of ze de condities aanvaarden.

Maar oude beloften kan je niet zomaar opschorten als overheid.

Veel van die voordelen zijn recent, en worden nog dagelijks afgedwongen. Gisteren heeft het acod trouwens nog gestaakt.
Alleen begint de opstapeling van alle voordelen zodanige vormen aan te nemen
dat de gewone man in straat het systeem begint door te krijgen.

Tavek 1 mei 2014 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7121043)
Morgen mag ik werken: mijn school maakt de brug niet.

Zo erg vind ik dat niet; ik doe mijn job nog altijd graag.

Ik heb hier op dit forum al gezegd dat ik richting openbare sector ga. If you can't beat them, join them. Ik begin in september met een SLO en richt op een functie in de laatste twee jaren middelbaar of een hogeschool.

Als er iets is waar ik heb van genoten, dan was het wel lesgeven. Dus zoeken we ook terug die jobvreugde en voldoening. Fuck die ratrace in de prive. Laat een ander maar rondrijden in zijne dikke bak met tankkaart, ik lever die van mij met plezier in als de dag daar is.

fred vanhove 1 mei 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7121412)
Ik heb hier op dit forum al gezegd dat ik richting openbare sector ga. If you can't beat them, join them. Ik begin in september met een SLO en richt op een functie in de laatste twee jaren middelbaar of een hogeschool.

Als er iets is waar ik heb van genoten, dan was het wel lesgeven. Dus zoeken we ook terug die jobvreugde en voldoening. Fuck die ratrace in de prive. Laat een ander maar rondrijden in zijne dikke bak met tankkaart, ik lever die van mij met plezier in als de dag daar is.

U bent een wijs mens8-)

Henri1 1 mei 2014 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120770)
Morgen gaan velen niet werken,ze nemen een dag verlof op en maken de brug.Federale ambtenaren niet,zij krijgen een"dienstvrijheidstelling",dit wil zeggen dat ze niet moeten komen werken maar toch betaald worden en geen verlofdag worden afgetrokken.Dit jaar geld dit voor 2 mei,30 mei en 10 november.Reken dit door naar een loopbaan van 40 jaar en je zal zien dat ze 120 dagen of een half jaar betaald zijn om niks te doen en dat terwijl ze zo al minstens 8 dagen meer verlof hebben dan mensen in de private sector(320 dagen na 40 jaar,1 jaar en 4 maanden).Op 40 jaar 2 jaar betaald om thuis te blijven,niet slecht,jammergenoeg op mijn kosten.

Lukt af en toe lachen voor u ?

Henri1 1 mei 2014 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120893)
Ik schreef "federale"ambtenaren,niet Vlaamse.

Zijn die dan beter ?

Henri1 1 mei 2014 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120945)
Ambtenaren moeten niet everedig inleveren maar gewoon gelijkgesteld worden inzake verlofdagen,loon en pensioen.2300 euro/maand pensioen voor een leerkracht met 36 jaar dienst is nu eenmaal niet langer vol te houden.

Hebt u ooit voor een klas gestaan ?

nabat54 1 mei 2014 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7120771)
Wat houd je tegen om zelf ambtenaar te worden?

Als iedereen ambtenaar is, dus iedereen ambtenaren.....wie zal dat betalen ?
Het IMF ?

In mijn PC 218 , heb ik recht op 20 dagen + 2 (omdat ik al 10 jaar werk voor dezelfde werkgever)
Er zijn andere PC waar men veel meer verlof krijgt, men noemt dat "de verworven rechten"....maar als je hen vraagt om "solidair" te zijn (een dag verlof afgeven ;-) ) dan valt die plaat stil.

Dus ja morgen maak ik de brug, maar als er bankholidays zijn , geef ik een dag verlof af.

fred vanhove 1 mei 2014 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7121436)
Het IMF ?

In mijn PC 218 , heb ik recht op 20 dagen + 2 (omdat ik al 10 jaar werk voor dezelfde werkgever)
Er zijn andere PC waar men veel meer verlof krijgt, men noemt dat "de verworven rechten"....maar als je hen vraagt om "solidair" te zijn (een dag verlof afgeven ;-) ) dan valt die plaat stil.

Dus ja morgen maak ik de brug, maar als er bankholidays zijn , geef ik een dag verlof af.

U heeft inderdaad weinig verlof.....ik geef dat eerlijk toe.

Another Jack 1 mei 2014 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7121372)
Je bent afgekickt?

Nogmaals Demper, ge zult het met uw familieverhalen moeten doen...

Another Jack 1 mei 2014 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7121412)

Groot gelijk Tavek, niks dan voldoening om met jonge mensen bezig te zijn!

Gipsy 1 mei 2014 17:19

Citaat:

Het IMF ?

Dan nog eens 52 zaterdagen + 52 zondagen + 10 feestdagen + 20 verlofdagen + klein verlet + ziek zijn als ge goesting hebt. Dan zit ge rap op 150 dagen dat ge niet dat ge niet gaat werken. En dan nog klagen.

Another Jack 1 mei 2014 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7121524)
Dan nog eens 52 zaterdagen + 52 zondagen + 10 feestdagen + 20 verlofdagen + klein verlet + ziek zijn als ge goesting hebt. Dan zit ge rap op 150 dagen dat ge niet dat ge niet gaat werken. En dan nog klagen.

Mijn loonbarema is sinds 1998 niet meer verhoogd.
Dus ja, dat mag wel eens herbekeken worden...

HRobin 1 mei 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7121524)

Ge vergeet nog het recht op 10 dagen onbetaald verlof "wegens omstandigheden" ;-)

Another Jack 1 mei 2014 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7121530)
Ge vergeet nog het recht op 10 dagen onbetaald verlof "wegens omstandigheden" ;-)

Wie neemt er nu onbetaald verlof?

Henri1 1 mei 2014 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121535)

Hangt wellicht van de omstandigheden af.

HRobin 1 mei 2014 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121535)

"Wegens omstandigheden" heb ik ooit vijf dagen onbetaald verlof genomen.
En "wegens omstandigheden" maakte het me niet uit dat het onbetaald was, ik had "wegens omstandigheden" andere besognes.

Gipsy 1 mei 2014 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7121530)

Ja en tegenwoordig is er ook al vaderschapsverlof. Dat personeel tegenwoordig is nooit content. Zonder te vergeten dat ze als ze hun chef niet luchten een pestklacht tegen hem indienen. Of slechter sexuele intimidatie! Godverdomme ze moesten er de zweep opleggen.

Een arbeider is gemaakt om te arbeiden en zijn muil te houden!

HRobin 1 mei 2014 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7121545)
Ja en tegenwoordig is er ook al vaderschapsverlof. Dat personeel tegenwoordig is nooit content. Zonder te vergeten dat ze als ze hun chef niet luchten een pestklacht tegen hem indienen. Of slechter sexuele intimidatie! Godverdomme ze moesten er de zweep opleggen.

Je bent dringend aan ouderschapsverlof toe ;-)

Another Jack 1 mei 2014 17:34

Citaat:

Dat zijn zo van die zaken die men enkel anoniem met veel uitroeptekens durft te plaatsen...
Daar moet je een echte held voor zijn, om dat hier te durven doen.

BitterSweet 1 mei 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120770)
Morgen gaan velen niet werken,ze nemen een dag verlof op en maken de brug.Federale ambtenaren niet,zij krijgen een"dienstvrijheidstelling",dit wil zeggen dat ze niet moeten komen werken maar toch betaald worden en geen verlofdag worden afgetrokken.Dit jaar geld dit voor 2 mei,30 mei en 10 november.Reken dit door naar een loopbaan van 40 jaar en je zal zien dat ze 120 dagen of een half jaar betaald zijn om niks te doen en dat terwijl ze zo al minstens 8 dagen meer verlof hebben dan mensen in de private sector(320 dagen na 40 jaar,1 jaar en 4 maanden).Op 40 jaar 2 jaar betaald om thuis te blijven,niet slecht,jammergenoeg op mijn kosten.

wij moesten vroeger 45 u werken en daarna 42 u,mogen ze bij u die uren die wij toen langer moesten werken nu door u ook laten uitvoeren?
7uur per week gedurende verschillende jaren, en daar na 4 uur per week!
ik heb nog 6 dagen per week gewerkt,was dat ook op uw kosten?

fred vanhove 1 mei 2014 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 7121577)
wij moesten vroeger 45 u werken en daarna 42 u,mogen ze bij u die uren die wij toen langer moesten werken nu door u ook laten uitvoeren?

En dan vergeet je nog 12 maanden legerdienst....12 maanden loon verloren ! Wie gaat dat ooit terugbetalen ?

HRobin 1 mei 2014 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121602)
En dan vergeet je nog 12 maanden legerdienst....12 maanden loon verloren ! Wie gaat dat ooit terugbetalen ?

Moest je maar naar Duitsland, dan was je er twee maanden rapper vanaf ;-)

Bob 1 mei 2014 17:49

Citaat:

Een arbeider is gemaakt om belastingen te betalen, om later afgescheept te worden met een (zeer) laag pensioen.
Een ambtenaar is gemaakt om zo weinig mogelijk te arbeiden, om later te genieten van een riant pensioen.
Een politieker is gemaakt om de tegenstander te demoniseren, en de arbeider een rad voor de ogen te draaien, om later te genieten van een riante uitstapvergoeding...
(men vulle aan) ;-)

Bob 1 mei 2014 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7121608)

Hong er ook al vanaf. Ik ben naar Duitsland geweest, en toch ook 12 maanden.
Maar wie gaat mijn studies betalen, 216 maanden (weliswaar met de kleuterschool bij) ?

BitterSweet 1 mei 2014 18:04

Citaat:

Ik heb nog 15 maanden gedaan!

Vrijheideerst 1 mei 2014 18:09

Nee.

fred vanhove 1 mei 2014 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7121609)
Een arbeider is gemaakt om belastingen te betalen, om later afgescheept te worden met een (zeer) laag pensioen.
Een ambtenaar is gemaakt om zo weinig mogelijk te arbeiden, om later te genieten van een riant pensioen.
Een politieker is gemaakt om de tegenstander te demoniseren, en de arbeider een rad voor de ogen te draaien, om later te genieten van een riante uitstapvergoeding...
(men vulle aan) ;-)

En een bediende ? Voor wat is die gemaakt ?

Bob 1 mei 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7121658)
En een bediende ? Voor wat is die gemaakt ?

Wel, recentelijk is er geen (of zou er geen meer mogen zijn) onderscheid tussen een arbeider en een bediende. Of men nu tegenwoordig geen arbeiders meer heeft (uitgezonderd wat verse migranten die men uit het Oostblok invoert), of geen bedienden, de keuze daarvan laat ik over aan anderen.
Too many chiefs, and not enough indians...

Rahowa 1 mei 2014 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121311)
Dat doen jullie.
Er is in de publieke opinie helemaal geen "lerarenpensioenendebat".

En jij denkt dat?Zowel mijn baas (verstokt VLD'er) als ik (VB'er)delen deze mening,net als vele anderen.Eens zien wat er gebeurt na 25 mei,misschien wel een grieks scenario,daar werd de gepriviligeerde kaste der ambtenaren ook als eerste onderuit gehaald.

Rahowa 1 mei 2014 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7121425)
Lukt af en toe lachen voor u ?

Ja hoor,met Bottom en uw reacties.

Rahowa 1 mei 2014 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7121426)
Zijn die dan beter ?

Ik weet het niet,alleen dat ze brugdagen zomaar mogen thuisblijven.

Rahowa 1 mei 2014 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7121427)
Hebt u ooit voor een klas gestaan ?

Nee,ook niet in de koolmijnen gezeten,aan de lopende band gestaan,ambtenaar,metser,voetballer.........

Rahowa 1 mei 2014 19:26

Citaat:

Het IMF ?

Jij hebt nog geluk ik krijg 20 dagen en er komt niks bij.

fred vanhove 1 mei 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121728)
En jij denkt dat?Zowel mijn baas (verstokt VLD'er) als ik (VB'er)delen deze mening,net als vele anderen.Eens zien wat er gebeurt na 25 mei,misschien wel een grieks scenario,daar werd de gepriviligeerde kaste der ambtenaren ook als eerste onderuit gehaald.

En dat zou U dus plezieren ? Hebben die niet-ambtenaren in Griekenland daar dan iets meer door gekregen ?

Rahowa 1 mei 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 7121577)

Niet op mijn kosten,maar ze mogen er zeker rekening mee houden voor uw pensioen.

Rahowa 1 mei 2014 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7121608)

Heb ik gedaan,mensen wat een bleiters die absoluut soldaatje moesten zijn dicht bij mama.

fred vanhove 1 mei 2014 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121745)
Nee,ook niet in de koolmijnen gezeten,aan de lopende band gestaan,ambtenaar,metser,voetballer.........

Kun je je situatie niet wat verbeteren ? Avondcursus ? Bijscholen ?

fred vanhove 1 mei 2014 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7121749)
Jij hebt nog geluk ik krijg 20 dagen en er komt niks bij.

Veranderen van werk ? Herscholen ?

Rahowa 1 mei 2014 19:36

Citaat:

Tja de legerdienst,het was de ambtenarij waarin je noodgedwongen werd ondergedompeld.Het leek wel een instelling voor chronische luiaards en alcoholliekers met minderwaardigheidscomplex dat ze afreageerden op miliciens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be