![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt een sterke fantasie. |
45 jaar als ge het echt moet weten!
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417814 Die zou ik eens graag 5 minuten alleen bij mij hebben. Zijn brilleke vloog zo ver het vliegen kon. En hij achter na. Duidelijk een carapils geval dat een IQ van een kip heeft :D How low can you go ... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat had ik echt niet gedacht. |
Citaat:
Het wordt hoog tijd dat die regels klaar en duidelijk gerespecteerd worden. Zoniet moeten er zware geld boetes van de verantwoordelijken en vakbonden worden afgedwongen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de regering gaat just niet buigen. Ik zie niet in waarom: hoe langer het duurt, hoe sterker de regering eruit komt en hoe zwakker de vakbonden worden. Ze geven het zelf toe in de krant van vandaag: hoe langer het duurt, hoe moeilijker ze het hebben om de achterban nog te overtuigen om te blijven staken.
Voor de regering is het simpel: hold the line en het vakbondsprotest zal als los zand uit elkaar vallen. |
Citaat:
NVA en VLD kunnen de stakingen weinig boeien. De CD&V rijdt zichzelf in de vernieling als ze hiermee doorgaan EN de mondiale economie trekt niet aan (het ziet er naar uit dat ze nog verder de dieperik ingaat). Het gerommel binnen de regering is ook tekenend. |
Citaat:
Laat CD&V de regering maar vallen dan hé: wie de regering laat vallen verliest de verkiezingen. :lol: Neen jongen, maak u maar niet te veel illusies: bij het aantreden van Di Rupo zijn regering waren er ook veel (oa ik) die er hoop op hadden dat de boel het niet ging uitzingen. Achteraf bekeken was dat zeer dom van ons om dat te denken: immers, niémand in die regering had er ook maar enig voordeel bij om naar vervroegde verkiezingen of chaos te gaan. Niémand! Dat is nu niet anders, als het zelfs niet nog méér zo is. Enkel N-VA kan denk ik met vervroegde verkiezingen goed wegkomen (als ze deze tenminste niet zelf uitlokken): "ziejewel dat je in dit apeland niets meer op orde kan krijgen" Schrijf maar op: deze regering zit de rit uit. En als dat neit zo zou zijn, zal de nieuwe situatie mogelijk nog plezanter zijn voor mensen zoals ik :lol: |
Citaat:
|
er komt helemaal geen vroegtijdig einde van de regering, om redenen die ik al aanhaalde. TINA, mijn beste
|
De vraag is natuurlijk: hoe veel volk zou terugkeren naar het VB ?
Het communautaire in de ijskast steken, is bij velen niet in goede aarde gevallen. |
Citaat:
Er zal zich min of meer hetzelfde verhaal afspelen met deze regering als met de vorige: veel protest in het begin, slechte peilingen voor de regering en goede voor de oppositie, en dat zal stillekesaan beginnen draaien tot het verschil min of meer terug nul zal worden. Dat weten ze ook in de regering, vandaar dat de kans op vervroegde verkiezingen ongeveer nul is. Diegene die de stekker eruit trekt, krijgt rake klappen. |
Een heel hoge madam van de ACV vakbond in Antwerpen heeft via een e-mail aan de vakbondsafgevaardigden van haar regio gevraagd om hun achterban = de werknemers in de bedrijven waar de afgevaardigden verkozen zijn, duidelijk de vraag te stellen om op 15/12 niet te gaan staken. Maar met de werkgevers een vorm van overeenkomst te bekomen zodat de werknemers -al dan niet betaald- thuis mogen blijven. Onder de vorm van betaald of onder de vorm van een dag wettelijk verlof of onder de vorm van toegestane afwezigheid zonder wedde. Er is duidelijk gevraagd om geen stakingspiketten op te richten noch de toegang tot industriezones of bedrijven te blokkeren. Ook niet om actief deel te nemen aan de staking. Dit gaat over een hele industrie gaande van Mechelen tot tegen Antwerpen.
Een vakbondssecretaris die niet meer akkoord gaat met wat Leemans op TV verkondigt! En dat is geen cafépraat maar de waarheid (ik ontvang nog van jaren geleden al die e-mails die intern daar de ronde gaan) |
Citaat:
Ze zien in dat ze helemaal niet kunnen winnen en dat hoe langer het duurt, hoe meer mensen op hun kop gaan kotsen. |
Citaat:
|
nuja, er zijn altijd manieren om binnen te geraken op het bedrijventerrein hé
![]() |
Citaat:
Ik heb trouwens dan weer berichten dat het binnen de CD&V intern serieus rommelt. |
Citaat:
Het overgrote deel wil helemaal niet staken. Dat het rommelt binnen cd&v heb ik ook al opgevangen: de rechtse vleugel is het gestook van de linkse vleugel meer dan beu. Tijd dat men het ACW er nog eens aan herrinert dat ze moeten zitten en zwijgen willen ze niet vervolgd worden voor hun arco-zever. |
Citaat:
Ohja, ik vergeet nog stekskes.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Ik denk dat de stakingen hun impact hebben. Goed zo. |
Noem het wat je wil. Denk je nu echt dat mij jouw leven als onbenul interesseert? Denk je nu echt dat ik er mee inzit dat ze op 15/12 gaan staken of niet? Noem het leedvermaak. Hopende dat er nu eens echt doden gaan vallen. Eigenlijk hoe meer hoe leuker het gaat worden ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De regering moet gewoon rustig wachten en geen mm toegeven. En bij de vakbonden weten ze het maar al te goed dat ze in het verliezende kamp zitten: ze geven het zelf toe in de kranten vandaag en jijzelf geeft het ook al aan op dit forum. |
Elke staking maakt de regering en de werkgevers sterker en sterker. Vakbonden weten dat ook en daarom dat er nu al velen beginnen te panikeren. Ze hebben blufpoker gespeeld en zien nu dat ze aan het verliezen zijn. Nu wie dat het spel gaat winnen of verliezen interesseert me geen bal. Al komt de troijka de boel overnemen. Who cares :D
Ik blijf mooi op de zijlijn zitten en neem er een drankje en hapje bij. Met veel genoegen zal ik maandag het schouwspel toekijken. hopende op wat meer dan een blauw oog :) |
Citaat:
We zullen zien maandag. Als de staking groots is, een succes dus, dan houdt niemand de vakbonden tegen om volgend jaar nog een rondje te doen. Niet te snel, anders treed er gewenning op bij de regering en de werkgevers. De timing juist kiezen voor maximale impact en dus maximale kost. Ja het moet geld kosten, en veel, dat is de enigste manier waarop men werkgevers en politici kan dwingen om te onderhandelen. Want vergeet niet: als het mes dieper moet gaan snijden, gaat dat niet alleen dieper snijden voor de stakers, maar ook voor hun kiezers. |
Citaat:
|
Citaat:
PS: Vaak hebben de vakbonden wel hun zin gekregen na stakingen. Soms duurden ze weken. |
http://www.hln.be/hln/nl/32162/Natio...e-staken.dhtml
uw staking heeft geen draagvlak. De verpletterende meerderheid staakt helemaal niet. Oja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de bedrijven wél gaan draaien. Daarvoor gaan die 25% heethoofden wel zorgen dat de werkwilligen niet door kunnen, desnoods met geweld en dreigementen. |
Citaat:
Er zijn overigens massas mensen die niet staken omdat staken in een bedrijf < 50 werknemers niet evident is. Er kan uit dit artiekel geen conclusie worden getrokken over wie al dan niet de staking steunt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be