Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Toegang tot bedrijventerreinen hardhandig forceren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210560)

PORSCHE 9 december 2014 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7444762)
Sukkelaar !

We zullen wel zien wie de sukkelaar is :D Ik heb meer dan voldoende werk en euro's. Als jij door de vakbondsfratsen zonder werk gaat vallen mag je in de goot gaan wonen. Maar meer verdient een staker niet ;)

Boduo 9 december 2014 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7444770)
We zullen wel zien wie de sukkelaar is :D Ik heb meer dan voldoende werk en euro's. Als jij door de vakbondsfratsen zonder werk gaat vallen mag je in de goot gaan wonen. Maar meer verdient een staker niet ;)

Hoe jong ben jij, ventje ?

Boduo 9 december 2014 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7444765)
Of veel erger want ik vrees dat sommige werkwilligen en bedrijfsleiders de stakingspiketten op 15/12 niet meer gaan pikken. Als ik dan deze morgen verneem dat er al enkelen een wrak hebben gekocht en dat deze week nog willen gaan inschrijven. Met de bedoeling om als ze maandag naar het werk rijden NIET te zullen stoppen aan stakingspiketten.

Jij zou moeten tekenfilmpjes maken.
Je hebt een sterke fantasie.

PORSCHE 9 december 2014 11:55

45 jaar als ge het echt moet weten!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417814
Die zou ik eens graag 5 minuten alleen bij mij hebben. Zijn brilleke vloog zo ver het vliegen kon. En hij achter na. Duidelijk een carapils geval dat een IQ van een kip heeft :D How low can you go ...

PORSCHE 9 december 2014 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7444796)
Jij zou moeten tekenfilmpjes maken.
Je hebt een sterke fantasie.

Ja en toch hoop ik -en dat meen ik - dat er sommige stakers 15/12 niet gaan overleven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Boduo 9 december 2014 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7444797)
45 jaar als ge het echt moet weten!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417814
Die zou ik eens graag 5 minuten alleen bij mij hebben. Zijn brilleke vloog zo ver het vliegen kon. En hij achter na. Duidelijk een carapils geval dat een IQ van een kip heeft :D How low can you go ...

45 ?
Dat had ik echt niet gedacht.

Gipsy 9 december 2014 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7444765)
Of veel erger want ik vrees dat sommige werkwilligen en bedrijfsleiders de stakingspiketten op 15/12 niet meer gaan pikken. Als ik dan deze morgen verneem dat er al enkelen een wrak hebben gekocht en dat deze week nog willen gaan inschrijven. Met de bedoeling om als ze maandag naar het werk rijden NIET te zullen stoppen aan stakingspiketten.

Het zal moeten eindigen met een dode vooraleer de overheid de moed heeft de wet te doen respecteren door iedereen. Er is stakingsrecht maar ook recht voor de werkwilligen aan de slag te gaan. Stakers die fabrieken en wegen afsluiten om te verhinderen dat mensen gaan werken overtreden de wet.

Het wordt hoog tijd dat die regels klaar en duidelijk gerespecteerd worden. Zoniet moeten er zware geld boetes van de verantwoordelijken en vakbonden worden afgedwongen.

Jan van den Berghe 9 december 2014 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7444399)
Ik heb ook niet voor uw schijtpartij gekozen, maar betaal wel lidgeld voor een vakbond, die exact doet wat wij van hen verwachten. Schik u daar maar eens naar.

Wetten krijgen wij niet gestemd. Het land platgesmeten wel.

Leer er maar mee leven. Het zal nog even duren.

Ja? Het land plat gesmeten? Ik denk dat u zich vergist, hoor. Ondanks de ongewenste bezetting van een aantal straten en toegangswegen, werd er in België gisteren veel gewerkt.

Jan van den Berghe 9 december 2014 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7444837)
Het zal moeten eindigen met een dode vooraleer de overheid de moed heeft de wet te doen respecteren door iedereen. Er is stakingsrecht maar ook recht voor de werkwilligen aan de slag te gaan. Stakers die fabrieken en wegen afsluiten om te verhinderen dat mensen gaan werken overtreden de wet.

Het wordt hoog tijd dat die regels klaar en duidelijk gerespecteerd worden. Zoniet moeten er zware geld boetes van de verantwoordelijken en vakbonden worden afgedwongen.

Er werd een wetsvoorstel neergelegd door de MR opdat werkwilligen niet langer gehinderd zullen kunnen worden.

Tavek 9 december 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7444801)
Ja en toch hoop ik -en dat meen ik - dat er sommige stakers 15/12 niet gaan overleven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

En gij vraagt u af of de klassenstrijd dood en begraven is ?

Tavek 9 december 2014 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7444837)

De regering zal snel buigen als er doden vallen. Meestal vallen die doden omwille van politiegeweld.

Eduard Khil 9 december 2014 14:08

de regering gaat just niet buigen. Ik zie niet in waarom: hoe langer het duurt, hoe sterker de regering eruit komt en hoe zwakker de vakbonden worden. Ze geven het zelf toe in de krant van vandaag: hoe langer het duurt, hoe moeilijker ze het hebben om de achterban nog te overtuigen om te blijven staken.

Voor de regering is het simpel: hold the line en het vakbondsprotest zal als los zand uit elkaar vallen.

Tavek 9 december 2014 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7444964)
de regering gaat just niet buigen. Ik zie niet in waarom: hoe langer het duurt, hoe sterker de regering eruit komt en hoe zwakker de vakbonden worden. Ze geven het zelf toe in de krant van vandaag: hoe langer het duurt, hoe moeilijker ze het hebben om de achterban nog te overtuigen om te blijven staken.

Voor de regering is het simpel: hold the line en het vakbondsprotest zal als los zand uit elkaar vallen.

Vergeet niet dat CD&V kiezers heeft onder die ACV militanten. Die nu gewoon op linkse partijen gaan stemmen.

NVA en VLD kunnen de stakingen weinig boeien. De CD&V rijdt zichzelf in de vernieling als ze hiermee doorgaan EN de mondiale economie trekt niet aan (het ziet er naar uit dat ze nog verder de dieperik ingaat).

Het gerommel binnen de regering is ook tekenend.

Eduard Khil 9 december 2014 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7444978)
Vergeet niet dat CD&V kiezers heeft onder die ACV militanten. Die nu gewoon op linkse partijen gaan stemmen.

NVA en VLD kunnen de stakingen weinig boeien. De CD&V rijdt zichzelf in de vernieling als ze hiermee doorgaan EN de mondiale economie trekt niet aan (het ziet er naar uit dat ze nog verder de dieperik ingaat).

Het gerommel binnen de regering is ook tekenend.

Veel van die ACV-ers stemmen al helemaal niet meer voor de CD&V. Ik ken zelfs een handvol ACV-commisarissen die gestemd hebben voor groen.

Laat CD&V de regering maar vallen dan hé: wie de regering laat vallen verliest de verkiezingen. :lol:

Neen jongen, maak u maar niet te veel illusies: bij het aantreden van Di Rupo zijn regering waren er ook veel (oa ik) die er hoop op hadden dat de boel het niet ging uitzingen. Achteraf bekeken was dat zeer dom van ons om dat te denken: immers, niémand in die regering had er ook maar enig voordeel bij om naar vervroegde verkiezingen of chaos te gaan. Niémand!

Dat is nu niet anders, als het zelfs niet nog méér zo is. Enkel N-VA kan denk ik met vervroegde verkiezingen goed wegkomen (als ze deze tenminste niet zelf uitlokken): "ziejewel dat je in dit apeland niets meer op orde kan krijgen"

Schrijf maar op: deze regering zit de rit uit.
En als dat neit zo zou zijn, zal de nieuwe situatie mogelijk nog plezanter zijn voor mensen zoals ik :lol:

pajoske 9 december 2014 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7444979)
Enkel N-VA kan denk ik met vervroegde verkiezingen goed wegkomen (als ze deze tenminste niet zelf uitlokken): "ziejewel dat je in dit apeland niets meer op orde kan krijgen"

Ik denk het niet. Een vroegtijdig einde van deze regering= vroegtijdig einde NVA. NVA is gedoemd deze regering op de been te houden en degelijk regeerwerk af te leveren. Anders is het 'over and out'.

Eduard Khil 9 december 2014 14:41

er komt helemaal geen vroegtijdig einde van de regering, om redenen die ik al aanhaalde. TINA, mijn beste

Tavek 9 december 2014 14:41

De vraag is natuurlijk: hoe veel volk zou terugkeren naar het VB ?

Het communautaire in de ijskast steken, is bij velen niet in goede aarde gevallen.

Eduard Khil 9 december 2014 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7444987)
De vraag is natuurlijk: hoe veel volk zou terugkeren naar het VB ?

Het communautaire in de ijskast steken, is bij velen niet in goede aarde gevallen.

Weinig tot geen.

Er zal zich min of meer hetzelfde verhaal afspelen met deze regering als met de vorige: veel protest in het begin, slechte peilingen voor de regering en goede voor de oppositie, en dat zal stillekesaan beginnen draaien tot het verschil min of meer terug nul zal worden.

Dat weten ze ook in de regering, vandaar dat de kans op vervroegde verkiezingen ongeveer nul is. Diegene die de stekker eruit trekt, krijgt rake klappen.

PORSCHE 9 december 2014 15:00

Een heel hoge madam van de ACV vakbond in Antwerpen heeft via een e-mail aan de vakbondsafgevaardigden van haar regio gevraagd om hun achterban = de werknemers in de bedrijven waar de afgevaardigden verkozen zijn, duidelijk de vraag te stellen om op 15/12 niet te gaan staken. Maar met de werkgevers een vorm van overeenkomst te bekomen zodat de werknemers -al dan niet betaald- thuis mogen blijven. Onder de vorm van betaald of onder de vorm van een dag wettelijk verlof of onder de vorm van toegestane afwezigheid zonder wedde. Er is duidelijk gevraagd om geen stakingspiketten op te richten noch de toegang tot industriezones of bedrijven te blokkeren. Ook niet om actief deel te nemen aan de staking. Dit gaat over een hele industrie gaande van Mechelen tot tegen Antwerpen.

Een vakbondssecretaris die niet meer akkoord gaat met wat Leemans op TV verkondigt! En dat is geen cafépraat maar de waarheid (ik ontvang nog van jaren geleden al die e-mails die intern daar de ronde gaan)

Eduard Khil 9 december 2014 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7445003)
Een heel hoge madam van de ACV vakbond in Antwerpen heeft via een e-mail aan de vakbondsafgevaardigden van haar regio gevraagd om hun achterban = de werknemers in de bedrijven waar de afgevaardigden verkozen zijn, duidelijk de vraag te stellen om op 15/12 niet te gaan staken. Maar met de werkgevers een vorm van overeenkomst te bekomen zodat de werknemers -al dan niet betaald- thuis mogen blijven. Onder de vorm van betaald of onder de vorm van een dag wettelijk verlof of onder de vorm van toegestane afwezigheid zonder wedde. Er is duidelijk gevraagd om geen stakingspiketten op te richten noch de toegang tot industriezones of bedrijven te blokkeren. Ook niet om actief deel te nemen aan de staking. Dit gaat over een hele industrie gaande van Mechelen tot tegen Antwerpen.

Een vakbondssecretaris die niet meer akkoord gaat met wat Leemans op TV verkondigt! En dat is geen cafépraat maar de waarheid (ik ontvang nog van jaren geleden al die e-mails die intern daar de ronde gaan)

ola, wat is het? Zijn ze bang aan het worden bij de vakboungd? :lol:

Ze zien in dat ze helemaal niet kunnen winnen en dat hoe langer het duurt, hoe meer mensen op hun kop gaan kotsen.

Tavek 9 december 2014 15:09

Citaat:

Noemt eens namen, en dan geloof ik het ;)

Eduard Khil 9 december 2014 15:13

nuja, er zijn altijd manieren om binnen te geraken op het bedrijventerrein hé

dalibor 9 december 2014 15:16

Citaat:

Er is in 30 jaar niet meer zo'n draagvlak geweest voor stakingen. En maandag zal dat nog maar eens blijken. En zoals het ernaar uitziet daarna ook nog. Dit soort berichten toont aan dat de zenuwachtigheid onder de meerderheid toeneemt.

Ik heb trouwens dan weer berichten dat het binnen de CD&V intern serieus rommelt.

Eduard Khil 9 december 2014 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7445022)
Er is in 30 jaar niet meer zo'n draagvlak geweest voor stakingen. En maandag zal dat nog maar eens blijken. En zoals het ernaar uitziet daarna ook nog. Dit soort berichten toont aan dat de zenuwachtigheid onder de meerderheid toeneemt.

Ik heb trouwens dan weer berichten dat het binnen de CD&V intern serieus rommelt.

slechts 25% van de vlamingen geeft aan te staken of te zullen staken. Komt mooi overeen met het percentage van de oppositie.

Het overgrote deel wil helemaal niet staken.

Dat het rommelt binnen cd&v heb ik ook al opgevangen: de rechtse vleugel is het gestook van de linkse vleugel meer dan beu. Tijd dat men het ACW er nog eens aan herrinert dat ze moeten zitten en zwijgen willen ze niet vervolgd worden voor hun arco-zever.

Tavek 9 december 2014 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445017)
nuja, er zijn altijd manieren om binnen te geraken op het bedrijventerrein hé

Een bierfleske, een stop, benzine en een vod, meer is er niet nodig om dat ding te stoppen.

Ohja, ik vergeet nog stekskes....

PORSCHE 9 december 2014 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445014)
Noemt eens namen, en dan geloof ik het ;)

Dan weet de dame in kwestie direct dat het over haar gaat. Ze moet dan maar even haar contactpersonen controleren en de link leggen en ze komt bij mij uit. En dan krijg ik ofwel een proces aan mijn been ofwel een heel kwade harde kern van het ACV aan mij deur (het water staat aan hun lippen en je weet iemand in het nauw gedreven is tot veel in staat). Jij moet dat niet geloven van mij. Ik schrijf alleen wat ik toe krijg en lees. Het staat iedereen vrij het te geloven of niet.

PORSCHE 9 december 2014 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445033)
Een bierfleske, een stop, benzine en een vod, meer is er niet nodig om dat ding te stoppen.

En dan als tegenreactie een harde kern van de werkgevers die meer zullen doen dan met een steen naar de stakers smijten. Je moet mij niet geloven maar zoals de vakbonden een harde kern hebben en stakingspiketten kunnen plaatsen zijn er ook bepaalde werkgevers zich aan het organiseren. Ik denk dat De Leeuw, Leemans en nog enkele blazers van de vakbond beter stilaan kogelvrij vesten gaan kopen :D

hollande 9 december 2014 15:30

Citaat:

U bent een crack in

Tavek 9 december 2014 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7445045)
En dan als tegenreactie een harde kern van de werkgevers die meer zullen doen dan met een steen naar de stakers smijten. Je moet mij niet geloven maar zoals de vakbonden een harde kern hebben en stakingspiketten kunnen plaatsen zijn er ook bepaalde werkgevers zich aan het organiseren. Ik denk dat De Leeuw, Leemans en nog enkele blazers van de vakbond beter stilaan kogelvrij vesten gaan kopen :D

Ik voel vooral dat de stakingen bepaalde rechts liberale figuren goed zenuwachtig beginnen te maken.

Ik denk dat de stakingen hun impact hebben. Goed zo.

PORSCHE 9 december 2014 15:32

Noem het wat je wil. Denk je nu echt dat mij jouw leven als onbenul interesseert? Denk je nu echt dat ik er mee inzit dat ze op 15/12 gaan staken of niet? Noem het leedvermaak. Hopende dat er nu eens echt doden gaan vallen. Eigenlijk hoe meer hoe leuker het gaat worden ;)

PORSCHE 9 december 2014 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445050)
Ik voel vooral dat de stakingen bepaalde rechts liberale figuren goed zenuwachtig beginnen te maken.

het heeft een impact. Dat wel. Ik amuseer me meer en meer :)

hollande 9 december 2014 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445033)

wij gebruikten daar vroeger Duitse cola flesjes voor in het leger.

dalibor 9 december 2014 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7445039)
Dan weet de dame in kwestie direct dat het over haar gaat. Ze moet dan maar even haar contactpersonen controleren en de link leggen en ze komt bij mij uit. En dan krijg ik ofwel een proces aan mijn been ofwel een heel kwade harde kern van het ACV aan mij deur (het water staat aan hun lippen en je weet iemand in het nauw gedreven is tot veel in staat). Jij moet dat niet geloven van mij. Ik schrijf alleen wat ik toe krijg en lees. Het staat iedereen vrij het te geloven of niet.

Zeg het me dan in een pb'ke. Maar dat durf je ook niet zeker? ;-)

Eduard Khil 9 december 2014 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445050)

nee hoor. Iedere dag dat het staking was, werden de sociale media overspoelt met kotsreacties op de vakbond en de stakers, afkomstig van gewone werkmensen. En met iedere staking worden het er meer.

De regering moet gewoon rustig wachten en geen mm toegeven. En bij de vakbonden weten ze het maar al te goed dat ze in het verliezende kamp zitten: ze geven het zelf toe in de kranten vandaag en jijzelf geeft het ook al aan op dit forum.

PORSCHE 9 december 2014 15:38

Elke staking maakt de regering en de werkgevers sterker en sterker. Vakbonden weten dat ook en daarom dat er nu al velen beginnen te panikeren. Ze hebben blufpoker gespeeld en zien nu dat ze aan het verliezen zijn. Nu wie dat het spel gaat winnen of verliezen interesseert me geen bal. Al komt de troijka de boel overnemen. Who cares :D

Ik blijf mooi op de zijlijn zitten en neem er een drankje en hapje bij. Met veel genoegen zal ik maandag het schouwspel toekijken. hopende op wat meer dan een blauw oog :)

Tavek 9 december 2014 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7445062)
Elke staking maakt de regering en de werkgevers sterker en sterker. Vakbonden weten dat ook en daarom dat er nu al velen beginnen te panikeren. Ze hebben blufpoker gespeeld en zien nu dat ze aan het verliezen zijn. Nu wie dat het spel gaat winnen of verliezen interesseert me geen bal. Al komt de troijka de boel overnemen. Who cares :D

Ik blijf mooi op de zijlijn zitten en neem er een drankje en hapje bij. Met veel genoegen zal ik maandag het schouwspel toekijken. hopende op wat meer dan een blauw oog :)

Wanneer heeft een staking de werkgevers ooit sterker gemaakt ?

We zullen zien maandag. Als de staking groots is, een succes dus, dan houdt niemand de vakbonden tegen om volgend jaar nog een rondje te doen. Niet te snel, anders treed er gewenning op bij de regering en de werkgevers. De timing juist kiezen voor maximale impact en dus maximale kost.

Ja het moet geld kosten, en veel, dat is de enigste manier waarop men werkgevers en politici kan dwingen om te onderhandelen. Want vergeet niet: als het mes dieper moet gaan snijden, gaat dat niet alleen dieper snijden voor de stakers, maar ook voor hun kiezers.

Eduard Khil 9 december 2014 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7445068)
Wanneer heeft een staking de werkgevers ooit sterker gemaakt ?

We zullen zien maandag. Als de staking groots is, een succes dus, dan houdt niemand de vakbonden tegen om volgend jaar nog een rondje te doen. Niet te snel, anders treed er gewenning op bij de regering en de werkgevers. De timing juist kiezen voor maximale impact en dus maximale kost.

Ja het moet geld kosten, en veel, dat is de enigste manier waarop men werkgevers en politici kan dwingen om te onderhandelen. Want vergeet niet: als het mes dieper moet gaan snijden, gaat dat niet alleen dieper snijden voor de stakers, maar ook voor hun kiezers.

terroristen hebben nog nooit hun zin gekregen. Vakbondsterroristen gaan hierop geen uitzondering zijn. Aja, ze kunnen zich een of meerdere dagen eens goed amuseren met de schade die ze creeeren, maar uiteindelijk gaan ze hun zin nooit krijgen.

Tavek 9 december 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445084)
terroristen hebben nog nooit hun zin gekregen. Vakbondsterroristen gaan hierop geen uitzondering zijn. Aja, ze kunnen zich een of meerdere dagen eens goed amuseren met de schade die ze creeeren, maar uiteindelijk gaan ze hun zin nooit krijgen.

Dan is de schade nog niet groot genoeg.

PS: Vaak hebben de vakbonden wel hun zin gekregen na stakingen. Soms duurden ze weken.

Eduard Khil 9 december 2014 16:01

http://www.hln.be/hln/nl/32162/Natio...e-staken.dhtml

uw staking heeft geen draagvlak. De verpletterende meerderheid staakt helemaal niet.

Oja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de bedrijven wél gaan draaien. Daarvoor gaan die 25% heethoofden wel zorgen dat de werkwilligen niet door kunnen, desnoods met geweld en dreigementen.

Tavek 9 december 2014 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7445101)
http://www.hln.be/hln/nl/32162/Natio...e-staken.dhtml

uw staking heeft geen draagvlak. De verpletterende meerderheid staakt helemaal niet.

Oja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de bedrijven wél gaan draaien. Daarvoor gaan die 25% heethoofden wel zorgen dat de werkwilligen niet door kunnen, desnoods met geweld en dreigementen.

Lees uw artiekel nog eens door en trek eens de juiste conclusies.

Er zijn overigens massas mensen die niet staken omdat staken in een bedrijf < 50 werknemers niet evident is.

Er kan uit dit artiekel geen conclusie worden getrokken over wie al dan niet de staking steunt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be