Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Waalse vakbond haalt maffia praktijken boven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210976)

Jan van den Berghe 15 december 2014 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455357)
de mensen uitbuiten en hen tot loonslaafje dwingen zijn inderdaad rechten van de werkgever, echter voor zover de werknemer hier mee akkoord gaat, en dat was vandaag dus niet het geval .. je weet wel -> de druppel die maakt dat ... !

Wat begrijpt u niet aan het volgende?

Wie wil staken, kan staken.
Wie wil werken, kan werken.

Iedereen vrijheid, blijheid.

bembem 15 december 2014 21:51

[quote=schietboog;7455354]Een beetje zoals U steeds handig het onderwerp vermijdt ivm. de rechten van zij die er een andere mening op nahouden dan de vakbonden.
Diegenen die van U maar manu militari mee moeten staken, ook al willen ze niet.[/QUOTE]

ze zullen wel van mening veranderen als ze inzien wat ze er mee kunnen winnen, of anders gezegd: wat ze ermee verliezen

kizzy 15 december 2014 21:52

Het is overduidelijk dat de vakbonden, die zo graag hameren op democratie, de democratie enkel een warm hart toedragen wanneer ze hen hun zin geeft. Van zodra er op democratische wijze een bewind aan de macht komt waarvan het beleid niet strookt met hun ideeën, staan ze als kleine stampvoetende jongetjes te brullen tot ze hun zin krijgen. En het kan hen geen zier schelen wat de gevolgen zijn van hun onverantwoord gedrag.

En wat hun aanhangers betreft: meer dan wat loos gepapegaai komt daar niet uit. Een zinnig betoog moet je daar niet van verwachten; kijk maar naar Bembem...

Jan van den Berghe 15 december 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455363)
ze zullen wel van mening veranderen als ze inzien wat ze er mee kunnen winnen, of anders gezegd: wat ze ermee verliezen

Wel, probeer die mensen dan te overtuigen door de kracht van uw argumentatie.

Niet door ze te intimideren of door hun winkelwaar rond te gooien.

Boadicea 15 december 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 7455351)
Mocht het mijn winkel geweest zijn, zou ik het niet eens gevraagd, maar bevolen hebben. En vervolgens officeel klacht indienen: een vakbond kan je niet dagvaarden (die willen al decennia geen rechtspersoonlijkheid), maar een vakbondsafgevaardigde wèl en van deze feiten zijn beelden als bewijs en is de dader bekend...

Ik heb al een mail gestuurd naar de betrokken vakbond om te zeggen dat ik hun praktijken niet duld en ik zou zeggen:

[email protected]

Spam ze plat. Laat je verontwaardiging blijken. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die vakbondsvrouw gestraft wordt.

Waar is het democratisch recht om NIET te staken?

bembem 15 december 2014 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7455361)
Wat begrijpt u niet aan het volgende?

Wie wil staken, kan staken.
Wie wil werken, kan werken.

Iedereen vrijheid, blijheid.

indeed indeed, dat geldt ook voor abortus, was dat nu een vrucht of een Kind? :o

schietboog 15 december 2014 21:54

Citaat:

de mensen uitbuiten en hen tot loonslaafje dwingen zijn inderdaad rechten van de werkgever, echter voor zover de werknemer hier mee akkoord gaat, en dat was vandaag dus niet het geval .. je weet wel -> de druppel die maakt dat ... !

Het is onwaarschijnlijk met welke pretentie U hier komt declareren dat wie niet voor de staking is en tegen de regering/werkgever is, eigenlijk niet mee telt. Dat wanneer die niet bij uw gedachtengoed aansluit, hij het dan maar hardleers moet voelen.
Weet U, er is vast nog een plekje naast Kim-Jung-Un vrij.
Die heeft het ook niet zo met het recht op een eigen mening.

Eiegenlijk is het verbazend dat U op dit forum actief bent, een forum waarin iedereen een eigen mening mag hebben.

schietboog 15 december 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7455367)
Ik heb al een mail gestuurd naar de betrokken vakbond om te zeggen dat ik hun praktijken niet duld en ik zou zeggen:

[email protected]

Spam ze plat. Laat je verontwaardiging blijken. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die vakbondsvrouw gestraft wordt.

Goed zo.
Mijn reactie (en hopelijk nog vele andere) mogen ze verwachten.

Jan van den Berghe 15 december 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455369)
indeed indeed, ...

U keurt bijgevolg de stakingspiketten af?

kizzy 15 december 2014 21:55

Citaat:

Je hoeft helemaal niet het loonslaafje te worden van een werknemer; je kan ook zelfstandige worden. Maar daar heb je natuurlijk lef en durf voor nodig...

Of je kan je wentelen in de werkloosheid, althands voor zolang die nog als hangmat gebruikt kan worden. Als de regering haar plannen voltooit zal dat niet langer zo vlotjes gaan. Reden waarom u zo graag klakkeloos herhaalt wat de vakbonden scanderen, natuurlijk. Schrik dat het luizenleventje wel eens zou kunnen ophouden te bestaan?

bembem 15 december 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7455366)
Wel, probeer die mensen dan te overtuigen door de kracht van uw argumentatie.

Niet door ze te intimideren of door hun winkelwaar rond te gooien.

sommige mensen begrijpen enkel fysieke taal, namelijk domme geitjes die bang zijn om boe tegen het establishment te zeggen

schietboog 15 december 2014 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455369)
indeed indeed, dat geldt ook voor abortus, was dat nu een vrucht of een Kind? :o

Man, man, wat een onvoorstelbaar flauw antwoord.
Wanneer U argumenten op zijn, dan gaan we maar raaskallen.

Jan van den Berghe 15 december 2014 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455375)
sommige mensen begrijpen enkel fysieke taal, namelijk domme geitjes die bang zijn om boe tegen het establishment te zeggen

In een democratie gebruikt men de kracht van het woord, van de argumentatie.

Als u naar geweld moet grijpen, toont u dat u geen argumenten hebt, dat u heel zwak staat.

Hiermee bevestigt u dus wat al enkelen al eerder aanbrachten: sommigen weten gewoonweg niet waarom ze staken.

schietboog 15 december 2014 21:57

[quote=bembem;7455363]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7455354)
Een beetje zoals U steeds handig het onderwerp vermijdt ivm. de rechten van zij die er een andere mening op nahouden dan de vakbonden.
Diegenen die van U maar manu militari mee moeten staken, ook al willen ze niet.[/QUOTE]

En weeral antwoordt U naast de kwestie.
Kom, probeer het nog eens opnieuw, misschien verbaast u zichzelf wel.

Mambo 15 december 2014 21:58

[quote=bembem;7455363]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7455354)
Een beetje zoals U steeds handig het onderwerp vermijdt ivm. de rechten van zij die er een andere mening op nahouden dan de vakbonden.

Het enige dat je kan bereiken is dat door jullie acties nog meer mensen werkloos worden.
En dat er nog meer schulden en besparingen komen.

Vlaanderen Boven 15 december 2014 21:58

Ondertussen al meer dan 400.000 views voor het filmpje:

http://www.dailymotion.com/video/x2c...om=embediframe

Ze gaat het zich nog beklagen.

Jan van den Berghe 15 december 2014 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7455377)
Man, man, wat een onvoorstelbaar flauw antwoord.
Wanneer U argumenten op zijn, dan gaan we maar raaskallen.

Het wordt nog erger in bericht 131.

schietboog 15 december 2014 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 7455364)
Het is overduidelijk dat de vakbonden, die zo graag hameren op democratie, de democratie enkel een warm hart toedragen wanneer ze hen hun zin geeft. Van zodra er op democratische wijze een bewind aan de macht komt waarvan het beleid niet strookt met hun ideeën, staan ze als kleine stampvoetende jongetjes te brullen tot ze hun zin krijgen. En het kan hen geen zier schelen wat de gevolgen zijn van hun onverantwoord gedrag.

En wat hun aanhangers betreft: meer dan wat loos gepapegaai komt daar niet uit. Een zinnig betoog moet je daar niet van verwachten; kijk maar naar Bembem...

Op het nieuws hoor je een vrouw zeggen dat ze staakte tegen de grote loonsverlaging. Jammer dat de reporter haar daar niet wat meer uitleg over vroeg. Ik ben heel benieuwd of ze daar een zinnig antwoord op had kunnen geven.

bembem 15 december 2014 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 7455374)
Je hoeft helemaal niet het loonslaafje te worden van een werknemer; je kan ook zelfstandige worden. Maar daar heb je natuurlijk lef en durf voor nodig...

en vooral veel delocalisatie ..

Citaat:

Of je kan je wentelen in de werkloosheid, althands voor zolang die nog als hangmat gebruikt kan worden. Als de regering haar plannen voltooit zal dat niet langer zo vlotjes gaan. Reden waarom u zo graag klakkeloos herhaalt wat de vakbonden scanderen, natuurlijk. Schrik dat het luizenleventje wel eens zou kunnen ophouden te bestaan?

welk luizenleventje?

moeten werklozen dan maar in de goot op straat belanden? "tuurlijk, want het zijn luie profiteurs in de Club Med" :roll:

bembem 15 december 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 7455382)

ze gaat het zich helemaal niet beklagen, een heldin is ze, ja, eindelijk iemand die iets durft in dit kutlandje!

schietboog 15 december 2014 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455375)

Als U symbool staat voor het niveau van de stakers, hebben we natuurlijk niet veel te vrezen en wordt deze draad een heel stuk positiever.

Vlaanderen Boven 15 december 2014 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455387)

En jij denkt dat tegen te gaan door winkels en fabrieken af te breken? Zo gaan ze uiteraard willen blijven...

Jan van den Berghe 15 december 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455388)
ze gaat het zich helemaal niet beklagen, een heldin is ze, ja, eindelijk iemand die iets durft in dit kutlandje!

Ja, echt, dat is durven... Een winkel binnenvallen met een hele groep rode jasjes, vervolgens de winkelierster (die trouwens klein en tenger is) intimideren en wat kleren in het rond gooien.

Ja, dat is "echt" durven...

Man, wat maakt u zich toch echt belachelijk.

bembem 15 december 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7455378)
In een democratie gebruikt men de kracht van het woord, van de argumentatie.

Als u naar geweld moet grijpen, toont u dat u geen argumenten hebt, dat u heel zwak staat.

Hiermee bevestigt u dus wat al enkelen al eerder aanbrachten: sommigen weten gewoonweg niet waarom ze staken.

grote veranderingen zijn er merendeels bijna altijd gekomen door geweld, de kracht van het woord dat is voor salonfilosofen lol

schietboog 15 december 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455388)

Vreemd, op zowat alle krantenfora wordt ze door de lezers aan de schandpaal genageld. En ja, ook op de Waalse.

Nu ja, het milieu waarin ze als heldin gezien wordt, zal misschien ook niet echt veel kranten lezen.

bembem 15 december 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7455393)
Ja, echt, dat is durven... Een winkel binnenvallen met een hele groep rode jasjes, vervolgens de winkelierster (die trouwens klein en tenger is) intimideren en wat kleren in het rond gooien.

Ja, dat is "echt" durven...

Man, wat maakt u zich toch echt belachelijk.

ja dat is durven, want makke Vlaampjes durven dat niet, ze vinden het zelfs een schande, wihihihihi :lol::lol:

Jan van den Berghe 15 december 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455394)
grote veranderingen zijn er merendeels bijna altijd gekomen door geweld, de kracht van het woord dat is voor salonfilosofen lol

Geweld tegen kleine, tengere winkeliersters? Denkt u dat daar de oplossing van het probleem zit?

schietboog 15 december 2014 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 7455382)

410.000.
Tegen morgenochtend haalt die moeiteloos het half miljoen.

Jan van den Berghe 15 december 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455396)
ja dat is durven, want makke Vlaampjes durven dat niet, ze vinden het zelfs een schande, wihihihihi :lol::lol:

Dat "durven" staat op dezelfde hoogte als een grote, sterke jonge uit het zesde studiejaar die samen met een paar klasgenoten een tenger meisje uit het tweede studiejaar eens gaat lastig vallen.

bembem 15 december 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7455395)
Vreemd, op zowat alle krantenfora wordt ze door de lezers aan de schandpaal genageld. En ja, ook op de Waalse.

Nu ja, het milieu waarin ze als heldin gezien wordt, zal misschien ook niet echt veel kranten lezen.

proet proet proet! dat komt nog wel, only fools rush in ...

Jan van den Berghe 15 december 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7455398)
410.000.
Tegen morgenochtend haalt die moeiteloos het half miljoen.

En de commentaren zijn ronduit vernietigend!

bembem 15 december 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7455400)
Dat "durven" staat op dezelfde hoogte als een grote, sterke jonge uit het zesde studiejaar die samen met een paar klasgenoten een tenger meisje uit het tweede studiejaar eens gaat lastig vallen.

nee, dat is totaal iets anders

kizzy 15 december 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 7455367)

[email protected]

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7455372)
Goed zo.
Mijn reactie (en hopelijk nog vele andere) mogen ze verwachten.

De mijne hebben ze al

bembem 15 december 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 7455390)
En jij denkt dat tegen te gaan door winkels en fabrieken af te breken? Zo gaan ze uiteraard willen blijven...

allez nu is het al "afbreken" ..

bembem 15 december 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon (Bericht 7455406)
het zit hier precies vol van ondernemers,werkgevers oftwel bazenpoepers

wat zeg je poes?

schietboog 15 december 2014 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon (Bericht 7455406)
het zit hier precies vol van ondernemers,werkgevers oftwel bazenpoepers

U bedoelt die mensen die ervoor zorgen dat al die anderen de luxe hebben van te staken of helemaal nooit te werken

Jan van den Berghe 15 december 2014 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455403)
nee, dat is totaal iets anders

Vertel. Waar zit dan wel het verschil. Ik zie immers een kleine, tengere uitbaatster van een winkel. Daarnaast zie ik een grote dame die goed in het vlees zit die deze winkelierster intimideert en die vervolgens met kleren gaat gooien. Tegelijkertijd zie ik dat er in de winkel nog rode jasjes rondlopen.

bembem 15 december 2014 22:13

lol@gele doos, mijn betoog zou net hetzelfde zijn moest ik een job hebben :o

kizzy 15 december 2014 22:14

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7455387)

Alleen als u zich in het buitenland gaat vestigen als zelfstandige....

Citaat:

welk luizenleventje?

moeten werklozen dan maar in de goot op straat belanden? "tuurlijk, want het zijn luie profiteurs in de Club Med" :roll:

WerkLOZEN mogen van mij -na een bepaalde termijn- in de goot belanden. Die zijn er alleen op uit in de sociale hangmat te blijven hangen en te klagen dat ze daarvoor niet genoeg geld krijgen.
WerkZOEKENDEN wil ik gerust mee ondersteunen, in functie van het aantal jaren dat ze hun steentje hebben bijgedragen.

bembem 15 december 2014 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7455412)
Vertel. Waar zit dan wel het verschil. Ik zie immers een kleine, tengere uitbaatster van een winkel. Daarnaast zie ik een grote dame die goed in het vlees zit die deze winkelierster intimideert en die vervolgens met kleren gaat gooien. Tegelijkertijd zie ik dat er in de winkel nog rode jasjes rondlopen.

dit heeft niets met lichaamstype te maken, die dikke in haar rode jas strijdt voor betere rechten van dat dunne tengere winkelmeisje, en die domme geit ziet dat zelfs niet eens in, of wilt het niet inzien ... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be