Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mensenketting in Molenbeek: 'Je suis 1080' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213812)

Eberhard Leclerc 2 februari 2015 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7526511)
Gelukkig maar, als je de peilingen moet geloven over het aantal mensen dat nog positief staat tegenover migratie...

Ach peilingen.....

Er is 1 echte peiling nietwaar?

En ik stel dus gewoon vast dat 95% van de Belgen stemt op partijen die voorstander zijn van onverminderde fikse immigratie.

Kennelijk is men het daarmee eens of vindt men het onderwerp niet belangrijk genoeg om op onze islamofobe vrienden te stemmen.
Ik zie ook geen nieuwe anti-immigratie partij ontstaan of zo.

Wapper 2 februari 2015 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7526902)
Ach peilingen.....

Zeer doorwrocht argument..

Citaat:

En ik stel dus gewoon vast dat 95% van de Belgen stemt op partijen die voorstander zijn van onverminderde fikse immigratie.
U kan ongetwijfeld bewijzen voor uw "vaststellingen" aanvoeren?

Citaat:

Kennelijk is men het daarmee eens of vindt men het onderwerp niet belangrijk genoeg om op onze islamofobe vrienden te stemmen.
Ik zie ook geen nieuwe anti-immigratie partij ontstaan of zo
Nice try, no cigar. Keep trying.

Eberhard Leclerc 2 februari 2015 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7526925)
U kan ongetwijfeld bewijzen voor uw "vaststellingen" aanvoeren?

Pak de laatste verkiezingsuitslag er eens bij zou ik zeggen...

en dan de statistiekjes...

Wapper 3 februari 2015 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7526939)
Pak de laatste verkiezingsuitslag er eens bij zou ik zeggen...

en dan de statistiekjes...

Que? Statistiekjes? Verkiezingsuitslag? Welke verkiezingsuitslag? En projecties!
asjemenou! Slaapt u rustig verder.........

Nierika 3 februari 2015 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7526902)
Ach peilingen.....

Ik zie ook geen nieuwe anti-immigratie partij ontstaan of zo.

Bij mijn weten is geen enkel partij voorstander van onverminderde fikse immigratie.
Kan je mij een link geven naar eender welk partijprogramma waarin dat jargon, omfloerst of onomwonden, wordt gebruikt?

Jay-P. 3 februari 2015 02:37

In gesprek met een maat uit Belgie, gisteren via skype, werd me duidelijk verteld dat de toekomst voor Belgenland en de andere regio's in W.Europa erg somber wordt tegemoet gezien door de lokale inwoners.
Point of no return is volgens velen reeds een tijdje overschreden.
Eurabia is niet langer een toekomstbeeld maar een feit dat (volgens die vriend) tot een nieuwe oorlog zal leiden binnen het volgende decenium en dit op het W. Europese kontinent zelf?
Hopelijk een te somber beeld maar denkelijk correct.

Ben blij weg te zijn en op hetzelfde ogenblik somber. Het laat een wrange smaak want ik zag het al +15 jaar aankomen. Het gezegde "Men heeft de machthebbers die men verdient" is nog nooit zo actueel geweest als vandaag.

Prettig is anders.
-Met spijt geobserveerd.

Everytime 3 februari 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7527101)
In gesprek met een maat uit Belgie, gisteren via skype, werd me duidelijk verteld dat de toekomst voor Belgenland en de andere regio's in W.Europa erg somber wordt tegemoet gezien door de lokale inwoners.
Eurabia is niet langer een toekomstbeeld maar een feit dat (volgens die vriend) tot een nieuwe oorlog zal leiden binnen het volgende decenium en dit op het W. Europese kontinent zelf?

Ben blij weg te zijn en op hetzelfde ogenblik somber. Het laat een wrange smaak want ik zag het al +15 jaar aankomen. Het gezegde "Men heeft de machthebbers die men verdient" is nog nooit zo actueel geweest als vandaag.

Prettig is anders.
-Met spijt geobserveerd.

Tja, er zullen altijd mensen bestaan, die alles in het zwart zien. Mijn ervaring rond mij is veel meer positief : men vindt dat die "sombere periode" zal passeren en men ziet vooral dat er nog positieve aspecten in onze samenleving zijn : er is/zijn muziek, de natuur, films, de reizen, entertaining TV-programma's, humoristen, enz.............. Men laat zich vooral niet door zogezegde "opiniemakers" van kranten en kranten in het algemeen beïnvloeden, die gewoon elke dag angst en haat verkopen. Het is trouwens niet voor niets dat het verkoop van de kranten in het algemeen daalt. Het feit dat al die kranten hun website op Internet hebben, speelt misschien ook een rol maar dat stopt niet daar. TV vind ik dan beter op zich te informeren. Ik zal u een voorbeeld geven : vorige zondag heeft het nieuws van France 2 geopend met de overwinning van de Franse handballploeg en geeïndigd met de promotie van een Franse comedie die deze week in de bioscoop uitkomt : dat vind ik juist verstandig TV-nieuws. Een evenwicht tussen het nieuws zoals we het kennen, met zijn lot van slecht nieuws. En dan ook een tijd voor positief nieuws. Als u zich enkel op het slecht nieuws focaliseert en als u vindt dat alles in onze maatschappij slecht is, zal u op het einde zelfmoordplegen.

vlijmscherp 3 februari 2015 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7527101)

Prettig is anders.
-Met spijt geobserveerd.

die 10% die het altijd zwart inzien, zien het idd nu ook zwart in. de 90% anderen gaan gewoon verder.

Pericles 3 februari 2015 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7527278)
die 10% die het altijd zwart inzien, zien het idd nu ook zwart in. de 90% anderen gaan gewoon verder.

10 procent ?
Ik weet niet meer of het op de VRT of op de NOS was, maar volgens de peiling die daar ter sprake kwam, zag bijna 60 procent van de autochtonen verdere immigratie als een serieuze bedreiging.
Je bent toch niet zo simpel van geest om te denken dat alleen VB kiezers de zaken zo zien ,hoop ik ? :roll:

Conscience 3 februari 2015 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7525628)
U leeft gewoon in de angst, geef het toe.

Ik schijt echt in m'n broek, van het lachen. De argumentatie is weeral stevig onderbouwd, zo kennen we ze, degenen die vastzitten in de belgische klei.

Conscience 3 februari 2015 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7527287)
10 procent ?
Ik weet niet meer of het op de VRT of op de NOS was, maar volgens de peiling die daar ter sprake kwam, zag bijna 60 procent van de autochtonen verdere immigratie als een serieuze bedreiging.
Je bent toch niet zo simpel van geest om te denken dat alleen VB kiezers de zaken zo zien ,hoop ik ? :roll:

In een enquete van Humo stond 's dat 80% van hun lezers weigert naast een marokkaan te wonen. Da' s een beter indicatie vind ik van de realiteit, en van de dingen die eraan komen.

Everytime 3 februari 2015 12:59

Citaat:

10 procent ?

"Peilingen", tja, wie gelooft nog zoiets?

Pericles 3 februari 2015 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7527446)
"Peilingen", tja, wie gelooft nog zoiets?

Toch nog altijd beter dan zijne natte vinger. :lol:

Everytime 3 februari 2015 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 7527387)
In een enquete van Humo stond 's dat 80% van hun lezers weigert naast een marokkaan te wonen. Da' s een beter indicatie vind ik van de realiteit, en van de dingen die eraan komen.

Bron? En zelfs als het waar zou zijn, betekent zo'n "peiling" of "Internet poll" helemaal niets. Ze hebben bovendien helemaal niets te weigeren : vrij verkeer van de personen. Wonen Marokkanen naast hen, hebben ze geen andere keuze die te accepteren.................oftewel verhuizen.

Zipper 3 februari 2015 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7527454)
Bron? En zelfs als het waar zou zijn, betekent zo'n "peiling" of "Internet poll" helemaal niets. Ze hebben bovendien helemaal niets te weigeren : vrij verkeer van de personen. Wonen Marokkanen naast hen, hebben ze geen andere keuze die te accepteren.................oftewel verhuizen.

Voil�*, en zo zijn de migrantenbuurten ontstaan. "Zij" kwamen, en de autochtonen verhuisden stelselmatig..................tot er geen enkele autochtoon meer overbleef.
Wat er wel overbleef, waren een soort "Bronx-buurten" (cfr. Kuregem-Anderlecht, buurten rond Metrostations "Beekkant", "Zwarte Vijvers", "Graaf van Vlaanderen", "Ribaucourt"........:roll: Ja, gezellig die multiculturele samenleving :roll::roll:

Eberhard Leclerc 3 februari 2015 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7526985)
Bij mijn weten is geen enkel partij voorstander van onverminderde fikse immigratie.

Goh, echt?

Anna List 3 februari 2015 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7527484)
Goh, echt?

G Annemans heeft ooit een demografische studie verspreid ...

herinner je je die paniekscene van FDW na een verkiezing waar hij nog een winst verwachtte, toen hij uitdager was tegen PJ ? ... wel eigenlijk zat de onmogelijkheid van zijn verwachtingen al vervat in die demografische studie van Annemans ...

Xenophon 3 februari 2015 13:42

Citaat:

10 procent ?

Jaja, maar hij wil zeggen dat 90% van die 40% veel meer is dan die 60% die verdere immigratie ziet als een serieuze dreiging.

Begrijp je, dat is forumwiskunde, het is 50/50, maar er is maar 20% kans op...

Everytime 3 februari 2015 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7527464)
Voil�*, en zo zijn de migrantenbuurten ontstaan. "Zij" kwamen, en de autochtonen verhuisden stelselmatig..................tot er geen enkele autochtoon meer overbleef.
Wat er wel overbleef, waren een soort "Bronx-buurten" (cfr. Kuregem-Anderlecht, buurten rond Metrostations "Beekkant", "Zwarte Vijvers", "Graaf van Vlaanderen", "Ribaucourt"........:roll: Ja, gezellig die multiculturele samenleving :roll::roll:

Hallo? Boven mij wonen Zwart-Afrikanen en nog boven hen autochtonen. Niemand is verhuisd en we plannen helemaal niet te verhuizen.
Dat die racisten maar verhuizen als ze dit willen : die Marokkaanse buren zijn in hun rechten, ze hebben het recht daar te wonen. De schuld komt dus van hun buren die te dom en te bekrompen zijn om te begrijpen dat andere culturen bestaan. Het is juist omdat zo'n racisme bestaat dat de immigratie zich moet versterken. Het is juist omdat het Vlaams-Nationalisme bestaat dat de Franstalige vanwege in Vlaanderen zich moet versterken. We zijn voordelig in die situatie aangezien de wet : vrij verkeer van de personen. Mensen zijn vrij zich te vestigen en zich te verplaatsen waar ze willen. En het is alles wat telt.

Zipper 3 februari 2015 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7527496)
Hallo? Boven mij wonen Zwart-Afrikanen en nog boven hen autochtonen. Niemand is verhuisd en we plannen helemaal niet te verhuizen.
Dat die racisten maar verhuizen als ze dit willen : die Marokkaanse buren zijn in hun rechten, ze hebben het recht daar te wonen. De schuld komt dus van hun buren die te dom en te bekrompen zijn om te begrijpen dat andere culturen bestaan. Het is juist omdat zo'n racisme bestaat dat de immigratie zich moet versterken. Het is juist omdat het Vlaams-Nationalisme bestaat dat de Franstalige vanwege in Vlaanderen zich moet versterken. We zijn voordelig in die situatie aangezien de wet : vrij verkeer van de personen. Mensen zijn vrij zich te vestigen en zich te verplaatsen waar ze willen. En het is alles wat telt.

ja manneke, en wij moeten ons natuurlijk aanpassen aan hen die naar hier komen :|

Pericles 3 februari 2015 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7527558)
ja manneke, en wij moeten ons natuurlijk aanpassen aan hen die naar hier komen :|

Kuregem ?
Zou je daar als Homo koppel nog kunnen wonen , zonder permanente bewaking van een heel korps ? :-D

Eberhard Leclerc 3 februari 2015 15:22

Citaat:

Dat die racisten maar verhuizen als ze dit willen ...

maar waar kunnen ze nog naar toe?

Citaat:

Het is juist omdat het Vlaams-Nationalisme bestaat dat de Franstalige vanwege in Vlaanderen zich moet versterken. ...

Om vervolgens te vernederlandsen en het onafhankelijkheidsstreven nog sterker te maken?

Eberhard Leclerc 3 februari 2015 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7527573)

Citaat:

Het is juist omdat het Vlaams-Nationalisme bestaat dat de Franstalige vanwege in Vlaanderen zich moet versterken. ...

Om vervolgens te vernederlandsen en het onafhankelijkheidsstreven nog sterker te maken?

Gipsy 3 februari 2015 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7527454)

Mis, in mijn onmiddelijke buurt zal er nooit een Marokkaan komen wonen. Daar beslis ik imperiaal over.

Lof der Zotheid 3 februari 2015 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7524783)
Kleine kinderen gebruiken als middel om je boodschap te verduidelijken.....

Zum kotzen.

U bent onkarakteristiek emotioneel voor uw doen...

Drukazz 3 februari 2015 16:16

Citaat:

http://www.gva.be/cnt/dmf20141119_01...eradicaliseerd

Volgens jou los je racisme op door nog meer (kansloze) import binnen te halen? Ga je daar niet het omgekeerde mee bereiken?

Ik ken een betere manieren: we stoppen met migranten als kiesvee te gebruiken, laten ze integreren in onze maatschappij en als dat gelukt is, kunnen we eventueel nog meer nieuwkomers verwelkomen.

Kortom: migratie omvormen tot een positief verhaal.

Zipper 3 februari 2015 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7527570)
Kuregem ?
Zou je daar als Homo koppel nog kunnen wonen , zonder permanente bewaking van een heel korps ? :-D

Kuregem was vroeger ("il fut un temps", om onze huisfilosoof Everytime te citeren) een aangename volkse en Brusselse buurt/wijk. Nu, vandaag is het ene grote "kasbah", waar "alla hakbar" heerst en regeert.
Wat die homokoppels betreft, er is daar een (sociaal) appartementsblok van 18 verdiepingen in de buurt (voor 80% bewoond door "verrijkers"). En een goeie verstaander heeft maar een half woord nodig, nietwaar.

Everytime 3 februari 2015 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7527570)
Kuregem ?

Waarom niet? Vrij verkeer van de personen.
Het stoort mensen? Pech voor hen.

Everytime 3 februari 2015 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7527573)

1. Geen idee.
2. Neen, op antwoord van een phenomeen waarmee we niet akkoord gaan.

Everytime 3 februari 2015 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7527584)
Mis, in mijn onmiddelijke buurt zal er nooit een Marokkaan komen wonen. Daar beslis ik imperiaal over.

U hebt niets te beslissen. Er zijn wetten, weet u dat?

Everytime 3 februari 2015 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7527632)
http://www.gva.be/cnt/dmf20141119_01...eradicaliseerd

Volgens jou los je racisme op door nog meer (kansloze) import binnen te halen? Ga je daar niet het omgekeerde mee bereiken?

Ik ken een betere manieren: we stoppen met migranten als kiesvee te gebruiken, laten ze integreren in onze maatschappij en als dat gelukt is, kunnen we eventueel nog meer nieuwkomers verwelkomen.

Kortom: migratie omvormen tot een positief verhaal.

Het is al in de meeste gevallen een positief verhaal.

Eberhard Leclerc 3 februari 2015 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7528207)
1. Geen idee.
2. Neen, op antwoord van een phenomeen waarmee we niet akkoord gaan.

1) ik ook niet

2) de meeste allochtonen (uit Brussel) in de Rand vernederlandsen gewoon. Daar is toch niets mis mee hoop ik?
Witte Franstalige villabewoners hebben meer problemen met de taal van Vondel. Maar ja, die sterven uiteindelijk uit.

Eberhard Leclerc 3 februari 2015 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7528214)

Kijk al die Blokkers juichen voor de Rode Duivels (of hun lokale Jupilerliga club)!

Drukazz 3 februari 2015 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7528214)

Uhu, vooral inzake gevangenispopulatie en sociale zekerheid

Everytime 3 februari 2015 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7528239)
1) ik ook niet

2) de meeste allochtonen (uit Brussel) in de Rand vernederlandsen gewoon. Daar is toch niets mis mee hoop ik?
Witte Franstalige villabewoners hebben meer problemen met de taal van Vondel. Maar ja, die sterven uiteindelijk uit.

Ze spreken Nederlands als ze naar de gemeente moeten gaan, nuance.

Everytime 3 februari 2015 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7528247)
Uhu, vooral inzake gevangenispopulatie en sociale zekerheid

Ik had het over positief verhaal.

Eberhard Leclerc 4 februari 2015 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7528247)
vooral inzake gevangenispopulatie...

Eerst al die De Gughts en de pedofiele priesters in de bak steken en dan nog eens tellen. Ok?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7528255)
Ze spreken Nederlands als ze naar de gemeente moeten gaan, nuance.

Nee hoor. Die allochtone Brusselse groep die naar de periferie is verhuisd die spreekt ook op schoolpleinen, winkels, op sportvelden, met familie en in de Brusselse metro Nederlands.
Dat mag toch?

En dat is een positief verhaal ja.

daiwa 4 februari 2015 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7528257)
Ik had het over positief verhaal.

Aan jou dus om te duiden waar u het positief verhaal ziet.

Gipsy 4 februari 2015 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7528209)
U hebt niets te beslissen. Er zijn wetten, weet u dat?

In mijn huurwoonsten komen geen allochtonen.

Universalia 4 februari 2015 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7524783)
Kleine kinderen gebruiken als middel om je boodschap te verduidelijken.....

Zum kotzen.

Gelijk heeft u, dat is inderdaad om van te kotsen.

Doet ze dat al niet jaar en dag, kinderen 'mis'bruiken om de één of andere actie een beetje in de plakkaatverf te zetten?

Maar ze zijn goed bezig, in de zin van, ze staan al allemaal hand in hand maar ze missen richtingsgevoel (naar eigen land) ... 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be